Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/15/19 ve všech sekcích
-
Na a já to tady utnu - toto téma je o kódování, takže cokoli jiného sem nepatří, takže rádoby chytré rady od osobne, který naprosto netuší, co svým zásahem v elektrice ve skutečnosti v autě provádí a cpe to dalším nevědoucím lidem na celém foru, sem také nepatří. Další příspěvky o odpojování kabelů od čehokoli a vše s tím související poletí rovnou do koše. EDIT: debata přesunuta sem:6 bodů
-
Dost věrohodná představa http://www.dailymotors.cz/novinky/design-nove-skody-octavia-unikl-skrze-infotainment/3 body
-
Jsem téhož názoru. Najít autu nového sponzora. Nejlépe přes Škoda+. A tohoto drobného mínusu bude rázem plus :-)2 body
-
2 body
-
2 body
-
No a tímto zdejší politologické okénko uzavírám - toto patří do hospody a ne do sekce "Elektrika".2 body
-
- volant posu ut do najnizsej polohy a smerom k sebe - tahom k sebe demontovat dekor palubnej dosky - vytlacenim smerom hore s prstami v pozicii hned za volantom dokoncit vyberanie dekoru pod budikmi - zobrat torx skrutkovac a demontovat 2 skrutky (torx c. 20 myslim) - povytiahnut budiky, naklonit si ich a odpojit konektor na pravej strane. Konektor ma poistku cez poistku. Zatlacit zapadku, fialovy kryt presunut do krajnej polohy a vybrat konektor - polozit si budiky na cisty stol, idealne na handru alebo nieco makke, co neposkriabe sklo - zo zadnej strany budikov demontovat 7-9 skrutiek (proste vsetky) torx skrutkovacom c. 9 - na bokoch odistit plastove zapadky (iba 2) a demontovat zadny plast - vybrat plosny spoj von zo schranky - demontocat rucicky otacanim lroti smeru hodinovych ruciciek a zaroven postupne povytahovat. Najpr male, potom velke - povolit 4 zapadky na bielom prednom plaste (2 pod a 2 nad displejom) a cely plast dat bokom. Teda plast si nechat a plosak odlozit - v bielom plaste si pozriet kde idu kontrolky (vyhrev, svetla), urobit zarez do plastu aby nove suciastky nevycnievali mimo. Hlavne kabliky a nozicky rezistora. Pripravit si potrebne diody a rezistory. Pouzivam SMD zelenu a zltu/oranzovu, rezistor pouzity v sobotu 1.3kohm pre zelenu, 1kohm pre zltu. Vyviest si kabliky asib15cm dlhe, minus je spolocny, plusy su osobitne (alebo je len 1, ak ide len o kontrolku stretavaciek) - rezistor a kabliky prilepene tavnou pistolou, zozadu prelepene textilnou izolacnou paskou. Kusky izolacky aj na povodnom plosnom spoji - na volny koniec pripajkovany 2-3 pinovy konektor. Podla velkosti mozne schovat a prilepit o zadnu cast plastoveho krytu budikov - biely predny plast spojit s plosakom, cele to osadit do zadnej casti krytu a vhodne ulozit kabliky. Nasadit rucicky otacanim proti smeru rucickovych hodiniek do spravnej polohy. S citom!!! - nasadit predny plast, zaskrutkovat spat vsetky skrutky... - pripravit si 2-3 vodice pre montaz v aute - jeden koniec osadit konektorom zvolenym protikusu k budikom - vybrat bcm jednotku, najprv z nej odpojit vsetky 3 konektory - z priestoru budikov natiahnut 1-2 vodice k bcm jednotke, 1 vodic na ukostrenie na stlpiku riadenia kablovym okom M5 - rozobrat kryty konektorov bcm jedntotky. Pre scetla koneltor B (hnedy, stredny), pre vyhrev koenktor C (cierny, pravy v smere jazdy) - najst dane piny a pripojit k nim privedene kablikyv, vhodnym sposobom sa napojit - poskladat vsetko do povodneho stavu, pripojit oba konektory do budikov, zaskrutkovat 2 torx, vratit spat dekor - osadit bcm jednotlu, zapojit vsetky 3 konektory - zapnut zapalovanie a dufat, ze rucicky su v spravnej polohe. Ak nie, nutne ich demontovat a najlahsie je vybrat predne sklicko. Upravit polohu ruciciek - ak rucicky sedia, pripojit diafnostiku a zmazat chyby na jednotke 09 Ak ai na to netrufas, zastav sa na vychode SK ako v sobotu chalan z Bratislavy... Ja to uz inac popisat neviem. A dielenska prirucka zakladne rozobratie urcite v sebe ma. A rozoberanie jednotlivych dielov "do skrutky" treba improvizovat. Nenajdes to nikde.... @Pawouk poprosim zlucit s temou na kontrolku stretavacich! https://forum.skodahome.cz/topic/140012-led-kontrolka-parkovac%C3%ADchstret%C3%A1vac%C3%ADch-svetiel/2 body
-
Janci47: jasně, jak se teplota zvýší dobíjení se omezí, pak alternátor krmí pouze vozidlo, pak je kolem baterky proud vzduchu pri jízdě a to ji chladí, pak sahary, holt není to felda. Dobrý článek na tohle téma byl ve světě motorů, zkusím pohledat. Osobne: Kdybys aspoň tušil kdo je Ferda25. Je to vývojář a programátor a jeho jazyk je 10111000111. Elektriku ve VW zná do nejmenšího detailu a je to prima kluk, tak jeho tvrzení buď tak laskav nezpochybňuj. Kdo chce, ať si dělá se svým autem co chce, hlavně ať nikoho na silnici neohrožuje a neomezuje třeba svojí vyvřelou baterkou nebo spáleným alternátorem, protože si odpojil drát! Úpravy elektriky, jasně, ale pouze v určité mezi a pouze u toho kdo ví co dělá! Pawouku kdyžtak to smázni, ale nejde si jen tak drbat do elektriky odpojením kabelu a ještě nevědět co všechno to může způsobit, dík.2 body
-
Čekání na opravný sw to už tady bylo na jaře.... Nejlepší opravný sw je výměna za TDI ?2 body
-
1 bod
-
My máme dvoje Navitel R600, jeden R600 QHD a dělají, co mají.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Původně jsem nechtěl reagovat...zamysli se prosím, jestli skutečně víš co děláš a co se může stát při odpojení onoho kabelu od řj baterky a prosím "neposkytuj" tyto moudra dále ostatním! Díval jsi se někdy kolik je průduchů v přední masce, mezi kapotou motoru a maskou je také škvíra( my, trojkoví superbáci víme své o špinění krytu motoru?? ), dále pak v předním nárazníku. Všemi těmito otvory je při jízdě, nebo při stání pomocí ventilátoru/ů dochlazovaní nasáván vzduch do motorového prostoru. Když se pak koukneš pod auto a uvidíš plastový kryt, nikdy není vzadu, u svého konce uzavřen kolem náprav a výfuku. Těmito dírami pak chodí do motorového prostoru kuny, kočky, potkáni a jiná verbež.? No a při troše představivosti si představ když auto jede a kolem motoru, jeho příslušenství třeba turba,DPF/GPF, EGR ventilu a nebo AKUMULÁTORU, proudí tento ochlazující proud vzduchu( ano, pytel na baterku ve tvém odkazu ji skutečně chrání jak v lětě před horkem tak v zimě před chladem) .Teplota v motorovém prostoru by bez toho proudění dosahovala v lětě klidně přes 150.stupňů celsia. S DPF/GPF při regeneraci možná i víc? V zimě v zahřívací fázi motoru je sice toto větrání mírně na škodu, ale jinak to udělat nelze, třeba Superb 2.0Tdi 110kw má na sahaře elektrické klapky které regulují proud tohotu vzduchu.1 bod
-
Není to něco takovéhoto...? https://www.pruziny.info/zatezove-pruziny-skoda-octavia-scout--zadni-naprava,615.html1 bod
-
Vpravo mám, to vlevo mi připadá dravější. Za tri roky uz ale na ctyrku počkám [emoji6]1 bod
-
1 bod
-
No vela ludi si to asi nedorabalo. Mozno @smekac, ale nie som si isty. Vacsinou som to robil ja. Ale mozem sa mylit Edit: vyhrev spatnych je v BCM napojeny na konektor C, pin 21 bod
-
@Hurikan88No radu, vyfotil jsem to, natočil jsem to (mnohonásobné stékající kapky), a odjel do servisu. Viz příloha. Servis prohlásil i bez mé dokumentace, že přípustné je pouze lehké drobné mlžení uvnitř (i to by se mě nelíbilo, ale může to být konstrukční vlastnost), ale v žádném případě nesmí po skle uvnitř přímo stékat kondenzující nebo jinak pronikající voda. To je samozřejmě závada i z principu. Napsala se reklamace, objednali nový FullLED reflektor, a za dalšího 1/2 dne ho vyměnili. Dělá se přitom samozřejmě kompletní kalibrace, tak jsem je ještě požádal, aby si poznačili aktuální nastavení starého reflektoru (pokud to lze, nevím), protože jsem to měl pracně přenastavené, neboť z fabriky svítil tlumený LED hrozně blízko, viz příslušné vlákno. Vždy se mě to takto "zamlžilo - zavlažilo" např. při mytí auta - vždy mě auto myjí ručně.1 bod
-
Ty 03C 198 229 C jsou pro 90kW verzi bez kompresoru, CAVE mají napsanou zde: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03c109158axxx-rozvodova-sada-1-4tsi-1-6-engineteam-25117.html ale zda to pasuje, to netuším. Zkus se kdyžtak zeptat u VW nebo SEATu, měli stejný motor jak v Polu/Ibize, tak i v jiných modelech.1 bod
-
@funscreen Jen doplním jak správně psal @xtrack. To proč jsi dostal olej Shell 0W30 má jeden jediný důvod v tom, že zrovna Shell bohužel přestal vyrábět oleje 5W30, protože nechtěli dělat více specifikací. Konkrétně 5W30 tedy sjednotili pod 0W30. Proto dnes kromě nějakých starých zásob nelze koupit oleje Shell 5W30, což je škoda, ale to je na jiné téma. Tedy reálně dodržet specifikaci VW 504 00/ 507 00, dát 0W30 nebo 5W30 a jezdit. U více jetého auta ta 0W30 nepatrně zvyšuje hlučnost motoru, u nového to nepoznáš (maximálně tak deci na úspoře paliva, protože je reálně konkrétně ten Shell 0W30 i za běžné teploty kolem 20°C výrazně řidší než původní 5W30 co se dala sehnat ještě před více jak rokem. Tedy do zahřátí motoru má menší odpor, pak už jsou dá se říci identické a na teplém oleji bez rozdílu. Z levných olejů Shell, Mobil, Castrol. Z lepších olejů ti tu asi každý doporučí především Millers Oils v dobrém poměru cena/parametry. Obecně ale pokud budeš dělat častější výměny (ideálně do 12tkm, max. do 15tkm, nebo 1 rok), tak stačí i ty levné oleje. Pro delší intervaly už ty levné nic nevydrží a budou mít vyčerpány důležité parametry. Millers Oils by tam obstál lépe a má celkově větší rezervu ve všech parametrech než ty levné. Ale zase je trochu jinde cena (i když na škodovácké ceny oleje se stále ani tak z daleka nedostaneš a přitom s Millers Oils dáš kvalitativně výrazně lepší produkt.1 bod
-
1 bod
-
Najeto 680 km. Nějaké plusy... Auto se rozhodně rozjezdilo, oproti první jízdě kdy bylo od spodu fakt letargický, ve třech lidech celkem nebyl problém držet se kamionu i s klimou ve velkém dešti ( silnice 38 ). Spotřeba je fakt dobrá, cestu tam jsem jel ještě lážoplážo, 4.9 l/100. Cestu zpět sem už jel nadoraz :) 5.2l/100... kdybych podobným stylem jel s HTP, Spotřebu mám o 2l vyšší. Opět musím pochválit výbavu active, nic mi v tom vlastně nechybí a to ani po přesednutí z lepších výbav. Človek si pak uvědomí, že ostatní věci jsou naprosto zbytečný kraviny :D Ale přiznávám, jsem fakt skromnej člověk. Nějaké minusy... Oproti silným tsi to má opravdu silně plavný podvozek, hodně uskakuje zadní náprava na nerovnostech, při přímém směru to zase skoro uspává jak se to kolíbe :D Výkon motoru je opravdu na hraně, stačí na udržení kamionu, když sem v tomto obsazení v čas nepodřadil, kamion mi do kopce při výjezdu z vesnice i ujížděl. Hodně ale opravdu hodně mě štvalo umření motoru od 4.5 tis výš... do 5tis to ještě tak nějak jde, pak to má efekt opačného v-tecu, je cítit, jak je to auto zaříznuté, což je opravdu smutné, když firma musí zaříznout litrový atmosferický třívalcový motor, aby zákazník náhodou nedostal něco lepšího bez příplatku :) Shrnutí... motor je rozhodně lepší než htp, však je novější. Výkonem na tom rozhodně lépe není. Lidem klidných povah musí naprosto dostačovat :)1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Pokud bude dál marxismus na pochodu a tupé hlavy plácat podobné hlouposti, tak to dopadne mnohem hůř.-1 bodů
-
Ze se autobaterie chladi proudem vzduchu? Jak jsi na to prisel? To by me tedy zajimalo, proc by umistovala skodovka autobaterie v motorovem prostoru do toho textilniho pouzdra, kdyz by je zamyslela chladit proudem vzduchu? https://www.cc-autodily.cz/pouzdro-baterie-octav-3 bodů