Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/05/19 ve všech sekcích
-
Vezmu to rychle, nemám klasickou garáž ale pergolu na auto, pneumatiky jsem vždycky skladoval v prostoru pod sedlovou střechou. Absolutní tma celou dobu, tak jsem myslel žádnej problém, problém je v tom, že v létě se ten malý prostor vyhřeje třeba na 50 stupňů a to se ty pneumatiky prostě upečou, Continental, Nokian, i Barum. Všichni mi říkali hlavně ve tmě ale nikdo neříkal nic o zimě.. Dneska je skladuji v garáži, kde je chlad, trochu vlhko ale světlo, gumy zakryji starou dekou a od té doby nemám žádný problém. Ideál je tma a hodně zima. Všeobecně je skladování pneumatik hodně podceňovaná záležitost, přitom ovlivňuje hrozně moc životnost a vlastnosti pneumatik..3 body
-
Ani se Ti nedivím ! Holt je to dnešní móda mít na autě velká kola s malým profilem a tak proč by je výrobce a prodejci nezdražil, když to lidé tak ochotně kupují, To že ten větší profil je na jízdu třeba komfortnější dnes moc lidí nezajímá, ale jsou to jejich peníze, tak ať cálují. Každý výrobce a to nejen v automotive to tak dělá. Já třeba přes zimu nasazuji na Fabii III rozměr pneu 165/70 R14 Barum Polaris 5 (je to rozměrově v TP povolené) s plecháči . Ano je to i na Fabii malé, ale vůbec neřeším jak to auto bude vypadat, protože je to stejně imrvére 6 měsíců pořád špinavé. Taky podle toho co mám nazuto, tak jedu a nic jiného neřeším. Autem s velkými litými disky a nízkým profilem se můžu chlubit a kochat od rozkvetlého jara do babího léta, kdy to vynikne. Ale je to každého volba.2 body
-
2 body
-
Ok, tak jsem konečně dneska přestavěl manuální klimatizaci v mé dvojkové Fabii Tour (2014) na poloautomat Climatic. Popíši, co to u mého vozu obnášelo. Co bylo třeba pořídit: Panel Climaticu, musí ale být z po-FL verze (ano, i po FL se chvíli dával Climatic, ale jen asi pár měsíců), jinak to nebude fungovat. Před-FL verze má jiný protokol palubní sítě. Panel Climaticu vypadá prakticky stejně, jako panel manuální klimatizace, jen má u kolečka teploty piktogramy s teplotami 16 22 a 28 a pod větráčkem nápis CLIMATIC, kód je 5J0820045B. Dva teploměry 4B0 820 539 (jsou stejné jako před FL dokonce snad i s jedničkovou Fabií). Servomotor V68 pro ovládání teplotní klapky, kód je např. 6Q0 907 511 C, může být asi i jiný - je stejný pro před FL i po FL a i jedničkovou Fabii, skoda-dily.cz uvádí, že od roku 2004 výše. Jo a k servomotoru držák, nevím, jestli je to součástí. 2x Svorkovnice a piny k teploměrům (každá 2 sloty, 2 piny). Svorkovnice k servomotoru (6 slotů, 5 pinů obsazených svorkovnice je modrá) a pin k tomu. Tady asi bude muset do autorizovaného servisu - nikde jinde jsem to nesehnal... Drátky na propojení, všechny jsou 0,35. Piny do svorkovnice panelu Climaticu. Svorkovnice už tam je, u manuálu je totiž stejná, kabely, které tam jsou, mají stejné pozice, musí se do prázdných slotů dodělat chybějící. Ozubené kolečko na box směšovače vzduchu - má černou barvu. U manuální klimatizace je pákový mechanismus s bílou pákou. Nepodařilo se mi sehnat nikde samostatně, koupil jsem ho s celým blokem topení/klimatizace z vrakoviště. Servomotor s držákem, teploměr a ozubené kolečko jsem taktéž odstrojil z toho zakoupeného bloku topení... Sehnal jsem to celé za 800 - za mě asi ideální volba pro shánění dílů... Jen samotný servomotor totiž stojí nový 3500... Kudy do toho: Demontovat palubní desku (viz dílenská příručka). Je to pěkně pracné, takže hodně trpělivosti. Odmontovat pákový mechanismus z boxu směšovače teplého a studeného vzduchu vč. bílé páky a bowdenu. Mě se tu bílou páku podařilo s trochou citu a páčení dostat ven šroubovákem. Varianta, kdy by se to vycvaklo zevnitř boxu, by obnášela vyndat z auta celé topení. Ten box směšovače vyndat ven samostatně bohužel nejde. Pokud by Vám rozborka palubky připadala složitá, tohle by byl asi ještě větší porod. Nasadit ozubené kolečko a servomotor v držáku na box. Ozubené kolečko a motor má vůči sobě definovanou výchozí polohu danou takovou ploškou v ozubení. V dílenské příručce to je popsáno docela dobře. Vyvrtat díru do boxu směšovače teplého a studeného vzduchu. Mě se podařilo dostat se tam jen od spolujezdce, od řidiče je tam výstuha a vrtačka by se mi tam nevešla, takže teploměr mám na opačné straně, než by měl být, ale anglické verze ho mají také vpravo. A na funkci by to nemělo mít vliv, je to symetrické. Díru jsem vrtal pomocí 9mm vrtáku a pilníčkem zabrousil 2 drážky. Teploměr se pak zastrčí a pootočením zaaretuje. Dejte pozor, aby se po aretaci vešla k teploměru i svorkovnice. Vyvrtat díru pro druhý teploměr do mezikusu středových ofuků. Mezikus je takový ten kus, co přechází z jednoho vedení vzduchu na čtyři samostatné trubky a jde vyndat, drží na dvou sponkách - doporučuji vyndat a vyvrtat si to mimo auto, kde máte nějaký rozumný pracovní prostor. Teploměr se má dávat k řidiči. Zadrátovat všechny svorkovnice - viz Dílenská příručka, je to tam docela pěkně rozkreslené, který kabel kam... No a zase to hezky celé složit obráceným postupem, jak je uvedeno v dílenské příručce. Jen místo panelu manuální klimatizace už dáte panel Climaticu. Pozor, ať správně nastavíte bowden, kterým se přestavuje směr proudění vzduchu. bowden má dvojnásobné otáčky, než kolečko na panelu topení, takže ho můžete dát i obráceně a pak Vám při nastavení foukání na sklo bude foukat na nohy... Práce je to přinejmenším na celý den, spíš déle. Jelikož jsem tento postup musel vymyslet (nikde jsem ho na Fabii nenašel a od Octavie a Golfu se Fabia liší absencí toho serva), začal jsem tím, že jsem natahal všechny kabely, zadrátoval všechny svorkovnice a jen tak to zkusil "nasucho" zapojit, jestli to vůbec bude fungovat. A fungovalo, takže pak jsem teprve šel do rozborky půlky auta. Jinak je to plug & play - vymění se panel, zadrátuje a už to funguje, nic jsem nekódoval, diagnostika rovnou načetla, že je připojen CLIMATIC, zobrazila teploty na teploměrech, při pootočení kolečkem teploty motůrek krokoval... Jo, pokud by někdo hloubal, jak zapojit teploměry do svorkovnic, které jsou oboustranné (nemají žádný výřez, který by umožňoval je tam dát je jedním způsobem), tak to je takto schválně, protože je to jedno - teploměr funguje tak i tak. To je asi takto v rychlosti vše.1 bod
-
Na VW portálu jsou novější mapy uvolněné dříve. Pro Amundsen např. zde https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/cz/cs/index/Aktualizace-mapovych-podkladu/maps-download#/?car=d64a56bf-64e4-4c9d-b11e-d8d0a4e3c04f&navi=f7d60bb5-e4c7-4f15-a629-ed994e464a9f1 bod
-
1 bod
-
ono je to trošku inak , ten podtlakový prípravok je luxusná vec ktorou to naplníš za pár minút a už hladina neklesne ... stará metoda dolievania a sledovania funguje rovnako , akurát je to na dlhšie , dolievať , dorieďovať , skúsiť či to topí , skúšobná jazda a pod ...1 bod
-
@ Pytlák LED of KaTur jsou v pohodě. Na podhled kvalitní zpracování a bezproblémové doručení. Mám v couvačkách ty samé + v blinkrech mám tyto 2pcs 12V-24V Canbus 921 912 T15 No Polarity T16 Bulb Light Parking Backup Reverse Led Lamps Auto No Error Lighting Amber/Orange Mám je už asi půl roku a bez problémů. Hledal jsem hlavně něco do couvaček, aby v té zadní kameře bylo v noci něco vidět .....1 bod
-
@kablikar007 nevidím tu zásadní informaci, zda máš facelift nebo předfacelift. Na obrázcích je jedno světlo facelift a druhé předfacelift, nelze je zaměňovat. LEDky tam nedávej, v parabolických světlometech zpravidla oslňují a nemají homologaci (viz alibistické "off road produkt" ve tvém odkazu). Je to hrozná prasárna, za kterou tě s trochou štěstí brzy zastaví policie. Spíš se podívej, v jakém stavu máš kryty světlometů, a případně zkus lepší žárovky.1 bod
-
Sice motor 1.2 TSI, ale svíčky a předpis pro natočení stejné. Ke konci života motoru jsem kvůli spotřebě měnil svíčky jak na běžícím páse, vždy je obalil popel vzniklý nadměrnou spotřebou oleje. Prohledal jsem garáž a našel dvě sady svíček, jedny nesou označení VW AG NGK a druhé jsou aftermarket NGK, obě Made in Japan. Sady jsou od sebe několik let vzdálené, což je vidět i na stavu - aftermarket NGK (modrý potisk) už trpí nadměrnou spotřebou oleje. Náběh závitu je ve stejném místě na všech svíčkách. I kvůli tomuto jsem pořizoval momentový klíč s certifikátem. V motoru jsem za 180 000 km vyměnil svíčky celkem šestkrát a spoléhal jsem se jen na nastavený moment na klíči, žádný problém s poškozením svíčky nenastal. Tedy až do smrti motoru, kdy jsem našel ustřelenou svíčku, ale natočením to být nemohlo.1 bod
-
já to nedoporučuji budeš sklamaný nebo se s někým domluv at ti to ukáže jak čočky s jednou žárovkou svítí. Já to mám na roomstru - STEJNÝ JAKO FÁBIE ll čočky 1X ŽÁROVKU h7 originál z fabriky 2007 a vůbec to nesvítí a to už mám i nový světla PO 10 LETECH https://www.obautodily.cz/skoda-fabia-ii-roomster-predni-svetlo-h7-hella-prave-1853cz109/ + lepší žárovky -které zase více praskají - upravují se . Nebrat MONTE CARLO TY JSOU JEŠTĚ HORŠÍ , nesvítí vůbec ale je to hezký . Zlatá felicie . jinak musíš samozřejmě předělat elektriku + včetně světelné houkačky atd. samozřejmě se nebavím o - projektorové halogenové s natáčením za 4000 kč a více kde toho musí více dodělávat třeba snímač na volant atd. . ANO čočky super svítí , ale od roku 2010-2011 to je jiný kafe protože jedna parabola má dvě žárovky H7/H7 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Ale nepasují do starších Fabii 2 ani do roomstru 2009 a starší .MUSÍ SE VYMĚNIT CHLADIČOVÁ STĚNA NÁRAZNÍK ATD. nadruhou stranu vše se dá udělat !!!!!!!!! vis https://autodilylucie.cz/leve-predni-svetlo-skoda-roomster-5j2-10-2653.html ty ne !!!!!!!!!!!!!!! Vy máte tyhle světla pravděpodobně pokud máte auto pouze do r.v.2010 https://www.obautodily.cz/skoda-fabia-ii-roomster-predni-svetlo-h4-hella-prave-1851cz109/ Doporučuji dej nový světla stejný 2 099 Kč x 2 a uvidíš lépe a budeš to mít bez problémů .1 bod
-
O správném uskladnění pneumatik se toho myslím napsalo docela hodně a hlavně na to upozorňují výrobci. Spíš mě trochu zaráží že takové základní informace nikdo nemá a veřejne obviňuje výrobce pneu ?1 bod
-
Tak samozřejmě naprostá většina opravdu zimních pneumatik je určitě použitelná, spíše se jedná o drobné rozdíly mezi různými značkami a typy dezénů - třeba hlučnost, kilomerový nájezd... Stejně tak je některá vhodnější na sníh, další na břečku, led, mokro, sucho - ono to tak optimálně sladit stejně nejde, aby byla jedna či dvě naprosto nejlepší ve všech parametrech. Výsledky jakýchkoliv testů je tedy opravdu brát trochu s rezervou, nicméně u osobních zkušeností bych byl více opatrnější - co se zdá jednomu dobré, druhý ocenit nemusí. Přeci jen testy se dělají v pokud možno stejných podmínkách takže tam je větší pravděpodobností nějaké rozdíly poznat.1 bod
-
Manželka byla ve 2 firmách a v každé šla po zkušebce pryč - v té 3 měsíční době byla týden s dětmi na OČR a to byl problém pro zaměstnavatele. Když chtěla aby ji to napsal jako důvod ukončení pracovního poměru, napsal jí nadbytečnost. Teď je ráda, že dělá za minimálku, ale nikdo neřeší, když děti onemocní což je pro mě jakožto hlavního nositele příjmu do rodiny důležité, abych já mohl být v práci každý den.1 bod
-
Výměnu svíček mám, doufám, že úspěšně, za sebou. Sice S3, ale je to prakticky stejný motor, až na systém odpojování válců. Dělal jsem to před týdnem. Potvrzuji výše uvedené. Dával jsem svíčky Bosch, které předepisuje výrobce. U dvou se mi povedlo je dotáhnout tak, aby seděly přesně proti výfukovému ventilu, ale musel jsem tam dát 23Nm. U dvou to nešlo ani náhodou. Zkoušel jsem je různě prohodit, ale prostě ne. Takže 2 svíčky jsou pootočené o 90 stupňů. Pak bych ještě dodal, že i těch 22Nm je otázkou, protože i na krabičce od svíček je uvedeno 23Nm. Ptal jsem se ve 4 servisech a když to shrnu, tak mi vyšlo toto: jednak se vůbec nezdržují nějakým natočením svíčky, o tom přípisu Škodovky vůbec nevědí, utahují klidně i na 24Nm a v jednom servise mi dokonce řekli, že to dotahují na cit rukou. Takže jsem to přestal hrotit. Konzultoval jsem to tady se suri. a i ten mi řekl, ať to tak neprožívám. Tipuju, že takto jezdí po servise spousta aut, která ty svíčky mají jinak natočené a i utažené na víc, než 22Nm a nemyslím, že by řidiči hlásili nějaké závady. Edit: ještě dodám, že z výroby tam byly také svíčky Bosch a všechny svíčky byly zarovnaný proti výfukovýmu ventilu, jak když střelí...1 bod
-
To sice ano, ale když se tě zeptá jestli jsi odolný vůči silnému stresu a nejsi omezen flexibilní pracovní dobou, tak ho můžeš sice poslat do hajzlu, ale ničemu ti to nepomůže a pokud chceš práci a neřešit po měsíci zbytečně problémy, tak mu odpovíš po pravdě a hned víš na čem jsi. On ti může dát práci a ty můžeš a nemusíš odpovídat = dostat/nedostat práci. To jestli on může nebo nemůže se ptát je sice možná někde uvedeno jako diskriminační, ale co jako, je to jeho volba stejně jako volba tebe jako uchazeče, můžeš mi říct že tě diskriminuje a jít pryč, to je tak všechno, takže vlastně stejně jsi v háji tak jako když mu řekneš pravdu na jeho otázky a on tě nevezme. Já osobně nevidím důvod v tom, aby se můj potencionální zaměstnavatel nezeptal na cokoli (pokud to bude v rámci pracovních povinností) a pokud hledá sekretářku, která mu neuteče za půl roku na mateřskou, protože ji potřebuje na práci, tak chápu, že chce vědět, jestli má děti, nebo je plánuje atd. Já bych taky nechtěl někoho vzít protože mi sekretářka šla na mateřskou a po roce řešit stejný problém. V tomhle je chápu, stejně tak je chápu, když se zeptají jestli nemají problém s rasismem, když zaměstnanává ukrajince, cikány, atd. Je to vždy o tom říct si hned na začátku co kdo od toho pracovního vztahu očekává. Já kdyby mi někdo na pohovoru řekl že se ho na to nemám co ptát, tak mu ukážu dveře, protože co od toho tak asi čekat dál. Ale ať si každý dělá co chce a jak chce. Je to každého věc.1 bod
-
Proč nekriticky? Ještě před pár lety byly korejské automobilky se svými vozy k smíchu, no a smích přešel. To stejné platí i pro ty čínské pneumatiky. Mají peníze na vývoj, mají technologie, mají na to lidi z celého světa. A co nemají, ukradnou. Tak se není čemu divit. Na pneumatikách nešetřím - je to jediné, co spojuje auto s vozovkou, tam se není o čem bavit. Bohužel nemohu sloužit se zkušenostmi s tímto rozměrem (17") a na OIII - mám za sebou pouze jednu zimu a sněhu bylo pomálu. Ale za celých 25 let, co řídím, jsem poznal rozdíly v jízdních vlastnostech u zimních pneu, i když to bylo u jiných aut.1 bod
-
Pro výrobu pneumatik jsou dané nějaké normy a všechny je splňují, jinak by se nemohli u nás prodávat. Pokud se nepletu, tak jsem netvrdil nikde že není rozdíl 10m, psal jsem jen to, že 2m dělají i 15 míst v tabulce a kdo tu z Vás dokáže ty 2m poznat? Víte to jen z nějakého testu, to je vše, jinak poznáte kulové stejně jako já. Dál jsem psal, že když se testují pneumatiky, jsou to extrémní situace a vlivy, které asi těžko někdo dokáže na silnici nasimulovat, to je další věc a další věcí je to, že tu každý napíše "hej co doporučujete na 17" za zimáky... A každej tu píše co je nejlepší za pneu ale nikdo už nepíše na jakém autě to má, kde na nich jezdí, jaký má km.najezd atd. Takže i formace úplně k ničemu. Připomíná mi to ty různé ankety v televizi, kde jsou krásná čísla v tabulce co ukazují něco a nikdo tomu nerozumí, protože k tomu nejsou žádné další informace, které by upřesnily co to v té tabulce vlastně za výsledky je...[emoji3]1 bod
-
Kraviny plácáš ty, když se podíváš do té tabulky, tak rozdíly jsou i deset metrů. Mimochodem, která norma určuje brzdnou vzdálenost na mokru a sněhu a jaká hodnota to vlastně je, když se odvoláváš na to, že všechny pneumatiky splňují normy?1 bod
-
Řešíte píčoviny. Kolikrát se asi tak trefíte počasím do přesně stejných simulovaných podmínek co mají při testech? Kolik lidí dokáže reagovat tak rychle v nenadálé situaci, jako člověk co je na to při testu připravený? Každé auto je jinak těžké, takže i brzdná dráha se bude kus od kusu lišit a jestli někdo kupuje pneumatiky jen podle nějaké tabulky, tak je to stejný hlupák jako ten, co kupuje pneu podle ceny. Kdo z Vás pozná v kritické situaci jestli ty 2m (2m jsou v testech klidně i 15 míst k horšímu) delší brzdné dráhy způsobila značka pneumatiky, nebo víc sněhu na silnici, nebo vyjeté koleje atd. Podle mě jakoukoli zimní pneumatikou která bude od zavedených výrobců neustále chybu. Všechny jsou důsledně testovány a plný normy takže ty bodové rozdíly z testů jsou v podstatě minimální a nic nevypovídající. Za mě jsem jezdil Barum, Michelin, Dunlop, Continental, Bridgestone, Nokian a nikdy jsem neměl pocit, že by byly nějak extra špatné. Na ledě klouže všechno, na břečce jsou lepší ty s velkými drážkami, ale zase když jede člověk normálně, je to jedno. Na suchu jsou rozdíly jen v hlučnosti a rychlosti opotřebení. Každý rok se tu rozjede na podzim takhle kampaň o top pneu, každej tu plácá svoje rozumy a přitom je to v podstatě jedno. A hlavně každý z nás má jiné pocity z pneumatik, takže mě se může Barum zdát hrozná a Franta od vedle na ně nedá dopustit.1 bod
-
1 bod
-
Twl, to je jak v ústavu. A co má být? Jsou veřejně přístupné, Ozi je jen dal všechny dohromady. A nevydává je za svůj vynález. Dokonce tam má citaci s tvým nickem. Pokud to hodláš provozovat stejným stylem nadále, tak sem příště raději nedávej nic. Reklamy zdarma si zde na foru užíváš dosytosti. Nebo snad ne? Ti to zatrhnu stejně tak, jako ostatním, kteří nejsou Partnery fora. Doteď jsem tě měl za rozumného člověka a dost jsem se tě zastával, ale začínám o tom silně pochybovat.1 bod
-
A co tam chcete zabehavat? Pneumatiky? Tie 3 piesty velky odpor nekladu, na miesto oleja je tam mastna voda, a kruzky maju vole jak na motore po 100tkm. Motor bol konstruovany na minimalne straty trienim. Tak ze o nejakom zabehu hovorit neda. O znizeni spotreby uz vobec. Ta klesne preto ze to prestanete drzat na 2000ot,a budete vyuzivat motor pod 2000ot.-1 bodů
-
Hlavně že každej výrobce vydává PR bláboly o tom, že i pět let starý pneumatiky jsou nový a jdou prodávat jako nový. Proč nevydají správné podmínky pro skladování pneumatik ? Protože by podělali velkou část prodejců, kteří to skladují v plechovejch halách, kde jsou stejný podmínky jako u mě pod tou střechou? Je to smutný, že na takovýhle věci musí člověk přijít sám!-2 bodů