Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/15/19 ve všech sekcích

  1. Pánové nic proti prediktivnímu tempomatu, ale bere to rychlost z tachometru tudíž v obci jedete 47km/h a tak dále. Nejen já, ale většina lidí jezdí těch 55km/h dle GPS tj. asi těch 58km/h dle tacho. No a teď v obci dojedu takového rádoby "vychovávače třebas v Arteonu, Superbu nebo Octávě" a bude nejen mě brzdit, tudíž ho budu nejen já předjíždet, já tedy ještě s výraznou trubkou. Kdo teda vytváří nebezpečné situace a způsobuje neplynulost provozu přehnaným dodržováním limitů? Chápu že někteří z Vás jsou z toho nového nedotaženého nesmyslu u vytržení a nadšení, sám mám tento systém v Arteonu (ihned jsem ho vypnul) ale mějte ohled na ostatní a nevytvářejte na cestě rizikové situace tím že budete zbytečně brzdit provoz. Kua chlapi s Vašimi 100KW a silnějšími stroji jezdit mimo obce 85km/h a na dálnici 125km/h není to už trochu přehnané?! Ferdo, výzva. Pořeš to jako u BMW jak někdo psal s nastavením tolerance a fičím k Tobě mezi prvníma, pak to již celé dává smysl??
    2 body
  2. Protože můj RAPID nebyl ze série (ani za příplatek) vybaven zadními reproduktory (stejně dle ohlasů zde nevalné kvality), nastal čas dodělání ozvučení zadní části auta. Využil jsem nabídky vsetínské formy HTCAR a stal se pokusným králíkem aplikace reproduktorů do zadních výplní dveří. Zadní reproduktory jsou totožné jako přední u OI nebo zadní u OII, tzn.širokopásmový s uchycením 165mm, výkon 80W, výškový 50W, oba impendance 4 Ohm. Dodané reproduktory mají originální koncernové označení čísla ND. Balení reproduktorů: Relativně zkušenému a znalému člověku montáž zabere cca 6 hodin práce, protože tato montáž se musí dělat s rozmyslem a trpělivě. Doporučuji koupit dostatek stahovacích elektrikářských pásek, pokud chcete mít kabeláž solidně uchycenou k originálním svazkům elektroistalace. Hodí se i pájka a teplovzdušná pístole na smršťování bužírek v případě zkracování kabelů, pokud vám někde bude vadit jejich zbytečná délka navíc. V případě nýtování reproduktorů do plechu dveří jsou nutností nýtovací kleště na nýty s trnem. Pro fixaci kabelů v průchodkách si pořiďte opravdu pevnou a dobře lepící pásku, třeba Pattex Power Tape. Dále se hodí i speciální montpáky na rozdělávání panelů: Postup montáže. 1. Demontujte dveřní panely. Prvním krokem je pootočit o 90° černým čepem ve vybrání v dolní části panelu (stranový klíč č.10). Potom najděte první příchytku směrem dozadu od tohoto čepu (na toto jsou dobré ty montpáky, bez nich je to trápení a strach, že panel rupne). Je nutno s citem, ale dost silně zabrat, aby příchytka povolila. Další příchytky (celkem je 7 příchytek) po obvodu už jdou odcvaknout snadněji. Odpojte lanko otevírání dveří, západka bílého úchytu bowdenu se odmačkává směrem ven. Panel vysuňte směrem nahoru z horní okenní lišty. 2. Odpojte dveřní 28 pinovou svorkovnici na B sloupku vyklopením oranžové pojistky. 3.Vymáčkněte obdélníkovou průchodku husího krku směrem dovnitř dveří a protáhněte svazek ven otvorem pro reproduktor. Vymáčkněte kulatou průchodku. . 4. Odstraňte fixaci původního svazku k oběma průchodkám, je to jen normální izolační páska. Ze svazků odstaňte jakési vyplňovací válečky, které zvětšují menší průměr svazku, aby úplně vyplnil otvor v průchodce. Jsou také z izolačky, lze je opatrně podélně naříznout a odstranit. Poté protáhněte kabel pro širokopásmový repoduktor (má širokou čtyřpólovou svorkovnici) nejprve skrz kulatou a obdélníkovou průchodku a pak skrz husí krk až k 28 pinové svorkovnici. Piny zapojte do pozic 21 (černý vodič) a 22 (černo-červený vodič). Svorkovnice má fialovou pojistku, tu je nutno nejprve povysunout. . 5. Kabel přichyťte k původnímu svazku stahovacími páskami, dodržte hlavně prohnutí mezi příchytkou uvnitř dveří a kruhovou průchodkou kvůli prostoru pro okno! 6. Nový kabel a původní svazek zaizolujte k průchodkám pomocí PATTEX pásky. 7. Nasaďte zpět průchodky. Zapojte svorkovnici do B sloupku a nasaďte krytku, aby se nepoškodila při zavírání dveří. 8. Až teď je ten správný čas na uchycení reproduktoru přinýtováním nebo přišroubováním. 9. Do čtyřpólové svorkovnice zapojte piny kabelu pro výškový reproduktor a svorkovnici zacvakněte do reproduktoru. Kabel k širokopásmovému reproduktoru upevněte společně s kabelem výškového pomocí stahovacích pásek k původnímu svazku. Já ještě zkrátil kabel k výškovému reproduktoru o 50cm, je zbytečně dlouhý. Dvoupólovou svorkovnici připojení výškového reproduktoru uchyťte pomocí samolepícího držáku se stahovací páskou do polohy dle fotky. 10. Do dveřního panelu dveří zalepte výškový reproduktor. Doporučuji použít nějaký tmel či lepidlo pro vymezení vůle v loži reproduktoru. Já použil polyuretanové jednosložkové lepidlo, které mi zbylo z lepení lišty na mřížku v nárazníku. Bohužel lože nemá fixaci reproduktoru zacvaknutím, ale jsou použity jen vodící čepy pro správnou polohu reproduktoru. Asi nejlepší řešení je reproduktor zalepit na čepech tavnou pistolí. 11. Na kabel od výškového reproduktoru namotejte lepící pásku, aby vznikl tlumící váleček (cca 0,8 - 1cm v průměru), zabrání klepání kabelu o výplň nebo plech dveří. Tímto jsou dveře připravené. 12. Demontujte spodní obložení B sloupku, prahů a spodní kryt A sloupku. Tady jsou použity pružinové tvarové spony. Pomocí plastové montpáky nejdříve mírně odchlípněte panel u těsnění dveří a pak plochým šroubovákem páčit v místě spony. Spodní panel B sloupku má celkem čtyři úchyty. Doporučuji také částečně demontovat spodní uchycení horního panelu B sloupku (stejné pružinové spony). Obložení prahu jde vycvaknout jen rukama tahem nahoru. Bohužel plast zůstane na místě a trochu překáží manipulaci, protože zadní uchycení je šroubem, který je pod zadním sedadlem. 13. Vycvakněte svorkovnici z B sloupku a zapojte do ní piny na pozici 21 (černý vodič) a 22 (černo-červený vodič). Na kabelech je barevné označení strany vozidla, nepoplést aby pak byl L a P kanál správně zapojen. 14. Kabely véďte podle původního svazku směrem dopředu. Fixovat doporučuji vždy nejlépe u původních plastových příchytek. Asi 2x jsem přidal fixaci v místech velké vzdálenosti mezi příchytkami. . 15. Až se dostanete s kabely do oblasti pod přístrojovku, nezbývá než vypnout rádio, které vám doteď hrálo k práci. Rádio demontujte a odpojte vzadu všechny konektory. Líp tak uvidíte kudy kabely přivést až k rádiu. Doporučuji použít dostatek stahovacích pásek a taky samolepící držáčky stahovacích pásek a kabely pořádně zafixovat, zvlášť pak u řídiče, aby nebyly prověšené. 16. Kabely zapojte do pravého, pískově hnědého konektoru FAKRA, který je určen pro reproduktory. http://www.autoradiahifi.cz/ftp/images/MOST.jpg Pravá strana auta - zelená: 1 - repro pravý zadní (+) černo-červený vodič 5 - repro pravý zadní (-) černý vodič Levá strana auta - modrá: 4 - repro levý zadní (+) černo-červený vodič 8 - repro levý zadní (-) černý vodič Nepoplést barvy stran a barvy vodičů. Svorkovnice má opět fialovou pojistku, kterou je nutno vysunout nahoru, aby šly piny zacvaknout. Přebytečnou část kabelů smotejte a fixujte k původnímu svazku. Mě zbylo cca 20cm, takže jsem kabely nezkracoval. 17. Finále. Nasaďte výplně dveří do podokenní lišty, ale ještě nezacvakávejte příchytky! Propojte kabely výškových reproduktorů. Zapojte rádio a vyzkoušejte, zda vše hraje tak, jak má. Pokud je vše OK, lze nacvakat zpět výplně dveří a obložení sloupků a prahů. Asi nejproblematičtější místo je spojení dolního obložení B sloupku a krytu prahů. Jsou tam poměrně subtilní západky a je potřeba dost trpělivosti, aby vše sedělo, jak má. Děkuji tímto "orlovi" a panu Holeňovi z HTCARu za informace, které jsem s díky využil při montáži a vložil i do tohoto textu.
    1 bod
  3. Vážení, tuto neděli jsem vyřešil rachocení rozvodů u dceřiny Fabie Monte Carlo, má motor 1.2 Tsi 63 Kw, takže i Rapidy mají takový motor, proto píšu sem. Má najeto 75 000 Km a r. v. je 2012. Po prostudování internetu vím, že by měla mít už zesílené rozvody, ty jsou od 10.2011, tak jsem objednal nový šroub napínáku rozvodů, vyměnil a už to auto není při startování jako velikonoční řehtačka. Od nějaké doby ty šrouby změnili, na začátku byly s D ale ty už se nesmí montovat, včíl musí mít F. Byl tam s F ale nějak při stlačení drhnul oproti novému. Všude ji strašili s cenou kolem 8 500 Kč a takhle je to za desetinu ceny. Tu je stránka kde jsem čerpal rozumy. A odkaz na šroub napínáku. https://www.cc-autodily.cz/napinak-retezu-8 http://skodaroomster.wz.cz/rozvody-1-2-tsi.html
    1 bod
  4. Za mě jsou celoroční pro ty co nejvíce km najezdí po městě. Jinak v tom moc výhod ohledně bezpečnosti nevidím. Je to prostě kompromis.
    1 bod
  5. Já už jsem to viděl. Osobně bych si Rapida 2.0 koupil spíš než Scalu. Kdyby se roční auto dalo sehnat kolem 260 až 350 tisíc. Popravdě mi těch 450 a víc za Scalu přijde dost, ale třeba se dá něco uhadat. Každopádně mě by to stačilo, samozřejmě kdyby to nebylo pouze jen o nových náraznících a dílčí změny by byly na celém autě.
    1 bod
  6. Záměrně jsem nepsal facelift. Ten už byl. Ano, tohle bude asi nejspíš facelift na druhou. Taková Felicia. To byl taky vlastně hodně upravený Favorit.
    1 bod
  7. On ten rejd bude stejnej jako u Fabií, ale díky delšímu rozvoru je poloměr otáčení větší.
    1 bod
  8. Jeste doplneni - podle vseho existuji jen dva typy motoru pro SIII - DCXA (mam ja) a DCZA. Zrejme tedy byl po zavedeni SCR jen vyuzit puvodni motor z Greenline a nebyla vytvorena nova varianta. Ale nemam to podlozeno.
    1 bod
  9. Tak som nakoniec pouzil Lidlacky Baufix...elasticka hmota na ochranu podvozku.Je to huste,taka ako nejaka gumova hmota,pri striekani to ma tentenciu sa tahat ako sopel,ale okamzite to schne a prilne k striekanemu materialu.Dal som to v 2 vrstvach s 20 min pauzou a vypada to na nerozoznanie od originalu.
    1 bod
  10. 1 bod
  11. Kolega z práce jezdí celoroční Dunlopy SP01 na Rapidu a má na nich aktuálně 25tis.km. Je spokojený a ročně najede cc 20tis.km. Přidávám jen další ze zkušeností :-).
    1 bod
  12. Kane13: ty asi ale myslis jako zamestnanec SA, to asi ano. Jak ale rikam, my ve firme mame udelanou ramcovou smlouvu s jednim dealerem, tzn ze slevy na SA muzeme cerpat pouze tam. To je proste fakt, to neni podmet k diskuzi:)
    1 bod
  13. No já o tom taky přemýšlel, hodnocení neměly horší než průměrné pneumatiky. Ale je to průměr jak v létě, tak i v zimě. Záleží na tom, kde a jak budeš jezdit. Jestli jezdíš po dálnicích nebo max. 1.třídě, tak asi nebude problém v zimě. V létě asi budou rychleji ubývat. Každopádně stejně budou muset být vyměněny před zimou až nebudou mít 4mm. Pro lidi s malým nájezdem je to asi řešení, pokud je nájezd 20000km ročně, asi bych touto cestou nešel. Reálně jsem je ještě u nikoho neviděl.
    1 bod
  14. Tak určitě to ještě není ouplně OK, je to zjevně šité horkou jehlou, ale v rámci možností se s tím dá žít a za mě zjevné zlepšení. Zřejmě nový soft více pouští žilou palivu, bo před aktualizací byl wagen takový nemastný … teď to ožilo. Trošku jsem ho protáhl … a jo, jede to pěkně. Jediné co pozoruji, je cca o 0,3l/100km vyšší spotřeba (srovnávám stejné trasy před a po aktualizaci). Možná, kdyby mu ještě víc pustili žilou o 0,5l/100km … by se ještě zlepšila výše zmiňovaná nekultivovanost při popojíždění v kolonách. Ale holt ekologie, je ekologie převedená do podoby terorismu proti uživatelům. Přijde mě, že ten motor není sladěný s převodovkou a ladí se to až za chodu. Každopádně, jak jsem již říkal, s láskou vzpomínám na předchozího yettiho 1.2 TSI, neb jak říkají někteří jazykové, yeti byl poslední "poctivá" škodovka … no a také na svůj předchozí služební wagen … octa 1.4 TSI CNG … tam jsem se namlsal a žil v představě, že 1.5 TSI motor bude ideální volba. Teď sedím v kanclu, služební wagen jsem musel odevzdat. Jo holt kdybych býval byl tušil, co tato volba přinese … snad jsem šel do dvoulitru, který mě přišel zbytečný, nebo místo do kamen začal lít naftu do auta :-) Na druhou stranu, jak je člověk zblblý a vyhopsaný, tak už cítí poskakování všude a asi se toho v hlavě nezbaví … když byl klokan nový, tak jsem nějaké hopsání nepociťoval … vše zašlo, až když jsem začal více číst zdejší fórum :-)
    1 bod
  15. Lísteček za stěračem přece není nic, kvůli čemu by měl klepat exekutor.
    1 bod
  16. Ty jo, to je divočina.?
    1 bod
  17. On jeste zaveru par mesicu nedosahne, porad se vyrabi, udajne s manualem i DSG. A ma SCR. Ja mam z leta 2016 a tehdy byl jeste bez nutnosti mocit do nadrze. Podle ceniku to tak bylo jeste v breznu 2018.
    1 bod
  18. Já mám 1,5 roku 1,0Tsi 85kW a jsem nadmíru spokojen. Jezdím denně cca 50km dálnice, spotřeba pod 6 litrů, kultivovaný projev, nic neškube, neskáče, pěkně akceleruje, krásně tiché auto. Jenom teď se mi stala menší nepříjemnost, na dálnici při 140km/hod na tempomat, praskla ojnice a prorazila vanu motoru, najeto 22500km. Po 14 dnech odsouhlasen nový motor v rámci záruky. Přístup servisu perfektní, od škoda auto je to už trošku horší, docela se dlouho čeká na posouzení. škoda auto zapůjčí i náhradní vozidlo zdarma, v programu mobilita plus na 5 let, ale bohužel jenom na 5 dní, co dělat zbylé dva týdny, když nemáte druhé auto v rodině, to se už neřeší. Vzhledem k tomu, že je auto pojištěno, by měla být zápůjčka, když je uznána vina na straně výrobce, po dobu opravy auta. Prasklá ojnice, jo, může se stát, 100% se každá nerentgenuje, tak doufám, že fungl nový motor vydrží. Nikde jsem po netu nezaznamenal, že by u Tsi ojnice někomu praskla. Ale jak uvádím, super auto, motor plně dostačující na nájezd do 20tis km/rok. A poznámky o motoru do sekačky házím za hlavu, mám takové auto, které potřebuji a které mi slouží.
    1 bod
  19. Já to taky střídám, zkouším různé značky uprostřed cenového pole. Nekupuji Conti a Bibendum a ani nejlevnější čínu. Před pár lety jsem zkusil Nokiany WR D4, další zimu šly na zadek a na přední nápravu GY Ultragrip 8. Byl jsem překvapen, že jsem se na těch GY cítil lépe. Zhroutila se mi ta představa Nokian - odborníci z finska - furt mají zimu a sníh :-)
    1 bod
  20. Nepsal jsem o Octavii ,ale o Fabii II po faceliftu. Jo páčky můžou být pro Rapida jiné. To nevím.Ale elektrika je stejn. Několik těchto tempomatů jsem do FAb II po faceliftu montoval a součástí sady je jednotka BCM Tempomat návod montáž F II facelift.pdf
    1 bod
  21. Asi by to nebylo to pravé, ořechové. Páčky v Rapidu jsou jiného tvaru (jako oktávácké), v Tebou udávané sadě nabízejí páčky a kabeláž (o jednotce ani zmínka). Samotná jednotka BCM stojí přes pět tisíc, dvojpáčka přes dva a půl + neznámá cena za kabeláž. To není škodovce podobné, že by něco dávala levně. Škodovka ve svém katalogu příslušenství nabízí jakousi sadu dodatečné montáže tempomatu do Rapida s číslem 5JB054690. Chtěl jsem zjistit její cenu, v Etce ani na netu jsem však cenu nenašel.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...