Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 03/24/21 ve všech sekcích
-
Toyota dost investovala do hybridního pohonu, který má vymazlený, tak jí samozřejmě čistá elektromobilita nevoní, protože zavání dalšími investicemi a ztrátou výhody. VW se na poli hybridů s Toyotou měřit nemůže a velmi dobře to ví, tak začal hrát hru na jiném hřišti. Vzhledem k tomu, že VW dlouhodobě lobuje u evropských legislativců, aby omezil vnější konkurenci, docela to do sebe zapadá a jinak to asi ani dopadnout nemohlo. Jinak se mi líbí, jak článek o názoru Toyoty ve druhém odstavci o sílících tlacích hezky rozporuje tvrzení p. Dobeše z Finmagu, že EU politici vlastně za nic nemohou, protože přece plány na elektromobilitu má i GM, který v EU nic neprodává. V USA a Kalifornii obzvlášť mají holt své vlastní progresivisty, kteří si s těmi evropskými moc nezadají. :) Víš, jak se financuje věda? Samozřejmě, že když granty na výzkum dostávají jen ti "správní hoši", moc prací se "špatným" výsledkem nebude. Konkrétně od EU nedostávají skeptici vůbec nic, zatímco alarmistické výzkumy jsou aktuálně dotované v přepočtu cca 7 miliardami Kč ročně. Tohle je obecně obrovská chyba a netýká se jenom výzkumů klimatu. Když člověk vidí, kolik se promrhá peněz na projekty, jejichž nesmyslnost se ukáže v počátku, ale aby se nemusela celá dotace včetně už proinvestované části vracet, pokračuje se ještě roky... O cíleném čerpání na předem nesmyslné projekty nemluvě. Na reálný a potřebný výzkum potom často peníze chybí. Jakou asi publicitu mohou mít teorie "špatných hochů", které nelze publikovat v prestižních vědeckých časopisech, kteří nemohou kvůli nátlaku přednášet tam, kde by měli? Když se alarmisté postarají, aby se jejich hlas nedostal k politikům (třeba práce McKitricka a Michaelse v 2004 nebo bruselská přednáška Freda Singera v 2011)? Ano, takhle to skutečně funguje, pokud jde o nepohodlné vědecké názory, viz insider Lindzen. Nebo jako v řadě jiných případů progresivističtí aktivisté názorové oponenty prostě uřvou. Ostatně to se projevuje i tady ve formě mínusů bez argumentu, nanejvýš s velmi obecným tvrzením. Aspoň, že ještě klimaskepticismus není ideozločin, jako třeba údajný rasizmus. Přesně jak píše @DušanV, začíná se to podobat totalitě a tu už taky zažít nechci. Stejně tak zmíněné pokrytectví, když třeba alarmisté žijí z ropných peněz a je úplně jedno, jestli jde o Nory nebo, přiznám se, mnou kdysi hltaného Al Gora. Třeba zakladatel UNEP, pod který spadá alarmistický IPCC, Maurice Strong, je také zajímavá postava. Co jasně dokazují jaké výzkumy desítky let zpět? Třeba Hansen 1988? Leda to, že se ve svých předpovědích a modelech více či méně mýlily, přecenily vliv CO2 a předpovídaná katastrofa se zase odkládá na neurčito. Až tak starý nejsem, ale tvrzených konců světa už jsem několik zažil. Všechno byly hoaxy a s CO2 to může být stejné. Tady se nebavíme o nějakém jedu. Bavíme se o životadárném plynu, bez kterého by neexistovaly rostliny a tedy ani my, o plynu, který je v atmosféře pouze ve stopovém množství, má proti jiným velmi slabý skleníkový efekt a příroda má mechanismy, jak si s ním v dlouhodobém horizontu poradit (pokud jí nebudeme bránit). Země zažila etapy, kdy bylo CO2 násobně víc, dokonce i řádově a životu se v těch obdobích nebývale dařilo. Nakonec i oteplování, ať už za něj může cokoli, nemusí být až takový problém. Obecně vzato, bavíme-li se o změnách v řádu desetin až velmi nízkých jednotek °C, čím tepleji, tím lépe pro život. Ano, přinese to změny a lokální problémy. Ano existuje riziko akcelerace kvůli uvolňování metanu a kdesi, cosi. Ale... Už dost dlouho žijeme v interglaciálu a jenom díky tomu jsme se mohli rozvinout do globální civilizace. Nedávno jsem četl článek o nějakém novém výzkumu, podle kterého může být nástup glaciálu mnohem rychlejší, než se dosud uvažovalo (desetiletí až staletí), že k výraznějšímu poklesu teplot může dojít třeba během půl roku. Nikdo ale neví, kdy to přijde. Jistá je jediná věc - pokud by to přišlo opravdu brzy a nebudeme mít do té doby plně zvládnutou jadernou fúzi, jako civilizace skončíme. Neměli bychom si tedy místo strachu toho tepla spíš užívat? Člověk se příšerně rychle množí (dost možná největší problém), neuvěřitelně plundruje přírodu, likviduje lesy, ničí životní prostředí prokazatelně škodlivými, cizorodými, mnohdy umělými látkami, předměty (plasty v mořích) a jinými nechemickými emisemi, ale místo abychom to vážně řešili, mraky prostředků se vrhají na nekonečný a dost možná úplně zbytečný boj s CO2. Není to na hlavu? Nakonec, kde je psáno, že všechno musí zůstat, jak bylo dřív? To bychom si ještě dnes museli povinně myslet, že je země placatá a kdo by řekl, že je koule, šup s ním na hranici! Jak se říká, změna je život. Pravda, také se říká, že každá změna je k horšímu, Aralské jezero budiž vztyčeným varovným prstem. :( Jestli se klimaalarmismem živí ti chytří a samostatní, co školy nepotřebují, potom je to jasné! ;) Minimálně ta zmiňovaná nedovzdělaná osoba se tím zřejmě živí docela dobře. :( Ale vážně, tos nemyslel doopravdy, že jo... Nesnáším mínusovou válku, ale za tohle bych ti ho s chutí dal. Kolik ti proboha je? Co píšeš, platí leda pro ekonomický úspěch a to ještě omezeně, ale hlavně nanejvýš pro absenci nejvyššího vzdělání. Bez vzdělání můžeš být leda nějaká pitomoučká mediální hvězdička, ale reálný přínos je nula. Možná záporný, když se vezme v úvahu, že takoví motivují jiné, aby je napodobovali. Fuj! No nic. Omlouvám se za malinko obšírnější zamyšlení. Snad jsem Pawouka moc nenaštval a pěkně vás všechny prosím, pojďme se vrátit zpět k tématu. Elektromobilita má své klady a zápory i bez ohledu na CO2. Mohli bychom se soustředit na ně? Díky.2 body
-
AZQ 1,2 47kW, sice už ne v našem držení, ale informace o ní stále máme, aktuálně 414 000km a stále origo rozvody2 body
-
Speciálně na H15 bude parkovačka svítit víc do oranžova než denní svícení, protože je nastaveno nižší napětí, jestli se nepletu. Takže když zapneš tlumené světlo, půjde H15 malé vlákno vždycky víc do oranžova. VŽDYCKY.1 bod
-
1 bod
-
Výrobca UEBLER i31 mi napísal, že nemá vplyv na cenu, ktorú si stanovil dealer. Navyše ma upozornil, že predaj nosiča z Nemecka na Slovensko nie je povolený. Na základe podnetov a skúseností som sa rozhodol pre kúpu autorizovaného nosiča ŠKODA. Áno, v servise mi potvrdili, že nosiče pre ŠKODU vyrába Thule. Pre rozhodovanie rozhodlo: 1. Nosič je autorizovaný od firmy ŠKODA, 2. Cena je o trochu nižšia, ako cena Thule VeloCompact 3, s ktorým je nosič identický, 3. Cena za dopravu je 0,- nakoľko nosič príde do môjho autorizovaného servisu, kde si ho vyzdvihnem. Ďakujem za podnety a skúsenosti.1 bod
-
Jak jel s tím Taycanem, mi to nepřijde až tak špatné, kdžy se podívám na Google, tak tvrdí že autem se to dá zajet za cca 6h a něco: A v principu cestu tam je o hodinu déle a narazil na problém infrastruktury (což prostě je dnes problém elektromobilů, to je prostě fakt) a cestu zpět zvládl za cca normální čas. A když se člověk podívá na mapu Teslích Superchargerů tak cestou do Saltzburku jsou 3, v Saltzburgu je další a cestou do Záhřebu další 4 kousky. Tím nechci obhajovat elektro, ale přijde mi ten článek trochu zaujatý... Jinak VW myslím mluví o čistě elektro jen v souvislosti s evropou, v Rusku nebo Indii toto nezmiňuje a zatím tam ani nemá nic elektrického (resp. vivinuté přímo pro ně jako u spalováků).1 bod
-
Docela realistický názor od TOYOTY na zavádění elektromobility. Stručně řečeno, tam , kde jsou na to podmínky tak ano, tam kde podmínky v současnosti nejsou a někde možná nikdy ani nebudou, tak se nemáme unáhlovat. Je to celkem pochopitelné od globálního výrobce, který prodává auta nejen pro tzv. vyspělý svět, ale i pro ten tzv. rozvojový. Jen si tak říkám, proč má Diess z koncernu VW AG názor skoro opačný, tedy v delší budoucnosti jen elektrika a to prosím je taky celosvětově globální automobilka. Nebo snad již nechce být globální automobilkou a bude se zaměřovat jen a jen na tzv. civilizovaný svět? Nebo novináři tak nějak účelově překrucují, to co kdy řekl? https://www.autoforum.cz/zajimavosti/toyota-varuje-pred-unahlenou-a-nasilnou-elektrifikaci-aut-radi-poucit-se-minulosti/1 bod
-
@jakas mne to tiež tak preblikávalo zo začiatku a potom to po nejakej aktualizácii prestalo a už som to viac ako mesiac nevidel podobne ako @Pawlisko 20210109_093440.mp41 bod
-
To ano, ale v režimu parkovaček to bude vždycky žlutý. To jsem měl na mysli.1 bod
-
Ahoj, tak zrovna VCDSkou mi to přijde hrozně složité, viděl jsem že tam RGB kódy jsou ale vůbec jsem to s ní nedělal a dělám to VCPéčkem, ale zatím jen ty novější od modelu 2018, mělo by jít rozšířit těch 30 barev i u starších verzí od modelu 17 s 10ti barvami ale to jsem jednou zkoušel a nepodařilo se mi to, tak by tu někdo mohl přihodit návod kde najít u starších jednotek color list21 bod
-
Htp bzg 12v najeto 250tisic.Teď rozvody...chrastil řetěz.Jinak vše ok a původní.Trochu bere olej,výměna vždy po 7500km.5w40. Tlaky druhého válce jsou nyní nižší.Ponechavam zatím.Výkon dobrý,tahám vlek i karavan.1 bod
-
Cim vic sviti mlhovky bile tim hur ses v mlze videt pokud to bereme z tohoto pohledu :) .. nejlip videt ses kdyz sviti zlute ale to uz je zakazany :)1 bod
-
Můj zadek je raději na zimních 15" Nokian co jsem koupil v akci k autu. Na letních 215/45 -16" Dunlop jsem jak na motokáře, starou školu co jezdila celý život na "balónech" novým kouskům nenaučíš a cena je pro mě děsivá.1 bod
-
Rozdíl v komfortu R16xR17 je minimální. Navíc u R17 je větší výběr a jsou i kupodivu levnější než nepříliš rozšířený rozměr R16, který škodovka u Rapidu použila. Srdce tedy R17 (vzhled vozu), hlava R15 (cena, komfort, běžný uživatel).1 bod
-
Tak jsem ještě přidal k původní objednávce akustický materiál, který přijde jenom za repro. https://www.ahifi.cz/comfortmat-tsunami.html Na čtyři dveře budou stačit dva kusy za 378,-Kč. Naštěstí původní objednávku ještě neodeslali, tak bez poštovného. Nýtovací kleště už také mám + nýty 4,8 x 16mm, tak snad to jsou opravdu oni.1 bod
-
@4r3 2.0 TDI 110kW DSG má převodové poměry I-3.579 II-2.750 III-1.677 IV-0.889 V-0.677 VI-0.722 VII-0.561 R-2.900 a stálý převod I-4.167 II-3.125. Můžeš tedy dopočítat libovolné otáčky při dané rychlosti.1 bod
-
@Drincek předchozí příspěvek se necituje a možná by to chtělo občas i po sobě zkontrolovat pravopis ... Chudák slovenský jazyk.1 bod
-
Članek jsem si přečetl a jediný důvod výroby takového paskvilu je dotační politika a získání CO2 odpustku. Je to mrhání energiema a surovinama a s tím by se mělo něco udělat.1 bod
-
Tak tak, kdyby se mi nezobrazovala kontrolka tak o tom ani nevím :). 1,5 dobrá volba 👍.1 bod
-
Taky je třeba brát v úvahu (a to platí při všech výrobcích), že člověk začne většinou něco psát na internet, když má problém. Když je spokojený a vše funguje jak má, tak se většinou neozve a užívá si produktu :)1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
S vyjimkou 2.0TSI 200 a 206kW je osazeni takto: vpredu 312x25 mm vzadu 300x12 mm1 bod
-
Myslím, že vizuální a funkční rozdíly mezi výše zmíněnými motorizacemi jsou tady většině uživatelům jasné. Co se týče vlastních zkušeností, tak mám nějaké s motorem 2.0 TSI 140kW, s výkonnější verzí jsem nejel. A slovo, které pro mě osobně tento motor nejvíc vystihuje, je elegantní. Elegantně zrychluje na téměř jakoukoli požadovanou rychlost (i hrubě nad povolenými limity) a dělá to zdánlivě nenuceně. Ani zdaleka to není sporťák, to ale není ani 200kW verze. Pro mě osobně je tenhle motor ideální spojení slušné spotřeby, zajímavé dynamiky a projevu benzínového motoru. Za mě můžu doporučit ;)1 bod
-
1 bod
-
Ahoj, tak tady je odpověď: 1X0 = Přední náhon 1X1 = Pohon na všechna kola PS: na 100% čau Milan1 bod
-
Výsledek elektromobility bede ten že auta na elektriku ztratí cenu téměř okamžitě a budou jako ojeté skoro neprodejné. Auta se spalovákem půjdou v ceně nahorů a možná se vyplatí když budou více zdaněná nebo omezená ve městech. Při velkém astronomickém zdanění v budoucnu by taky šlo založit pobočku firmy mimo Eu a pak auto se spalovákem s tamní registrací tady provozovat. Jako se to podobně dělalo na začátku 90 let u nás. Myslím že v čechách se vždy najde řešení když jde do tuhýho. A jako veterán by to taky šlo provozovat, tam platí jiná pravidla u registrace.-1 bodů