Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/04/22 ve všech sekcích

  1. Jelikož jsem až nechutně zvědavý, oslovil jsem technické oddělení BRISK a obdržel níže uvedené informace. Tímto i děkuji technickému poradci Josefu Novákovi, za jeho odpověď. Dobrý den, obdržel jsem vaši žádost o technickou informaci ohledně specifické montáže zapal.svíček, tzv. indexaci/polohování, pro motory TSI VW Group. Tento montážní postup se řeší neustále již řadu let, tedy od jeho uvedení v manuálech VW Group. BRISK několikrát od roku 2017 požádal technické oddělení Škoda Auto o prověření funkčnosti-platnosti tohoto doporučení. Vyjádření bylo vždy následující: Některé motory skutečně měly / aktuálně mají (v dané roce dotazu) zapal.svíčky s orientovanou montáží. Patří mezi ně i motory 1,2 a 1,4 TSI. Důvodem bylo předpokládané zlepšení mezicyklové variability, ale výsledky měření byly vždy dosti nejednoznačné. Nicméně, indexované zapal.svíčky byly / aktuálně jsou (v daném roce dotazu) využívány i pro sériovou montáž. Nicméně, již v roce 2017 nebyla orientovaná montáž uvedena pro konstrukci zapal.svíček pro tyto motory v požadavku VW Group. Vyjádření oddělení vývoje zapal.svíček BRISK: Zapal.svíčka BOEX14YP, byla vyvíjena dle aktuálních požadavků obdržených v roce 2017, v nich nebyla vyžadována žádná specifikace na tzv.indexaci. Svíčka byla standardně vyvíjena podle VW a ISO norem a na základě benchmarkingu produktu OE dodavatele (NGK). P.S. Toto doporučení není uváděno např. ani v jednom z největších datových systémů auto-moto náhradních dílů TECDOC, takže většina běžných servisních techniků ho ani nemůže uplatňovat při běžné výměně zapal.svíček v pozáručním servise a dodržuje standardní utahovací monety uváděné konkrétními výrobci zapal.svíček. Indexací zapal.svíček v malých turbomotorech s přímým vstřikováním se především VW Group snažil zamezit jevu, který je dnes celosvětově označený jako LSPI (Low Speed Pre-Ignition). Jeden z mnoha článků o LSPI : https://motofocus.cz/technika/36078,zabrante-poskozeni-motoru-zpusobenemu-lspi
    3 body
  2. Tak na první pohled tam rozpor může být. :D Plně podporuju lepší couvačky, brzdovky, vnitřní osvětlení atd. Ale přijde mi netaktické zvýrazňovat si zrovna SPZ nad rámec schváleného osvětlení. Ze stejného důvodu nechci ani snadno zapamatovatelnou SPZ nebo dokonce SPZ na přání. Ale je to každého svobodná volba. ;-)
    2 body
  3. Influenceři odvádí elektromobilitě medvědí službu. Normální lidi totiž žijí v jiném světě. https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/komentar-influenceri-odvadi-elektromobilite-medvedi-sluzbu-normalni-lidi-totiz-ziji-v-jinem-svete?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=j30UisQYaVi-202202041030&dop_id=15313715
    2 body
  4. Jo krosto, to je mi jasný, že pokud bude mokro, ale už nebude pršet a zamknu a pak to uschne a pak zase bude pršet tak už to nepozná... Já to tenkrát zkoušel s kámošem na dovolené, spousta času. Lili jsme do sebe pívo a na senzor vodu🤣 Vždy na suché sklo. Nechali jsme to 1/4 hoďky vždy zamčené. On měl O2 já S2. Někdy to prostě nezavřelo a nemohli jsme přijít na žádnou souvislost. Ale to je jedno. Ty auta už jsou v trapu😀 Koncern od toho upustil od nějakého roku kvůli bezpečnosti. Prej.
    1 bod
  5. Červená kontrolka na kľúči zablíka aj pri štartovaní, pri zatvorení dverí pri naštartovanom aute, pri zavretí okna a určite je ešte niekoľko ďalších príležitostí, pri ktorých sa kontroluje kľúč - či je dnu v aute alebo mimo auta..
    1 bod
  6. A to mě táta po revoluci říkal, že bude fungovat neviditelná ruka trhu a ta nás povede. Nějak se to zvrhlo, ruku natahují neziskovky a neviditelná noha EU nás kope do prdele.
    1 bod
  7. V rádiu to navolilíš zpátky, co ti má maxidot ukazovat!!! Tuším ve vozidle. Prolez menu.... Ahoj a ať to jezdí!!! Edit: menu-vozidlo-nastavení - sdružené přístroje😉
    1 bod
  8. Občane plať daně a někdo se za ně bude mít dobře - ty to ovšem s největší pravděpodnobností nebudeš ! https://www.autoforum.cz/predstaveni/cesi-maji-o-elektromobily-stale-mensi-zajem-vlada-to-chce-spravit-rozdavanim-penez-nadnarodnim-firmam/
    1 bod
  9. Jasně. Já si myslím že jsem to stopnul ručně, jenom si to už fakt nepamatuju.
    1 bod
  10. Nejde. V softu dešťáku je to nepodporovaný. Je to z bezpeč. důvodů zakázáno. Aby to děcku při pár kapkách třeba neuřízlo hlavu🤣 Prostě to bez výměny déšť. senzoru nejde. Na S2 jsem to měl, bylo to dobré. Ale nefungovalo to spolehlivě. Někdy okna nevyjely... Ještě, že jdou okna ovládat DO. A mám dokodováno, že se všechny okna samy zavřou při zamknutí. V infotainmentu lze vyp/zap. Velice příjemná funkce👍 Tak ahoj.
    1 bod
  11. nie, nejde to ani u O3 od 2015 (16?) vyssie co viem. bezpecnost, aby dazd niekoho neprivrel do okna predpokladam
    1 bod
  12. @kerasPravda, šutr už tam dávno není, nic při brzdění neslyším, brzdy fungují normálně.
    1 bod
  13. K otázke na predchádzajúcej strane. Superba by som asi objedna ešte teraz a čo najskôr, s tým že by som povedal predajcovi, že dodanie môžu posunúť na neskôr. Dôvod je že ceny áut začali výraznejšie rásť, sú dlhé časy dodania a hlavne to, že aktuálny Superb III po facelifte je už pomerne dobre vychytaný model, dostal kopu inovácií, ale ešte stále to je taká tá stará škola. Nový Superb už asi bude bez niektorých klasických ovládacích prvkov a väčšina vecí bude cez dotyk, a keď začnem špekulovať, tak možno už dostane povinne aj mild-hybrid motory, neprekvapilo by ma ani to, keby nová generácia prišla o najvýkonnejšiu motorizáciu. Ku všetkému u VAG klasicky robia beta testing prvý rok od uvedenia samotný zákazníci. Ako to už odznelo, aktuálne je šanca, že predajca teraz nebude žiadať ani zálohu. Aspoň my to tak máme, liftback 2.0 TSI (140 kW) L&K a okrem ťažného a strešného okna tam máme asi všetko. Inak auto objednané 31. 8. 2021, a posledné info čo mám je, že výroba je plánovaná na 6KT/2022, t.j. budúci týždeň, 5,5 mesiaca od objednávky. Dúfam, že to dodržia. :) Treba ale rozlišovať, že o akú výbavu, farbu a hlavne aké karosárske prevedenie Superbu sa jedná. Na kombík sa väčšinou čaká dlhšie, niektoré prvky výbavy môžu tiež zamiešať karty a nakoniec fleetová farba zase môže dodanie v určitých prípadoch aj urýchliť. Inak kamaráti objednávali služobného naftového kombíka koncom apríla, termín dodania bol pôvodne koniec augusta (4 mesiace) a nakoniec ho dostali pred týždňom, t.j. čakali 9 mesiacov. Takže za mňa, objednať auto už teraz, a rovno sa zmieriť s dlhším časom dodania. P.s.: Verím, že autá vyrobené a dodané v tomto období budú mať kvôli menšiemu počtu vyrobených kusov v budúcnosti ako jazdenky aj trochu väčšiu trhovú hodnotu. Predsalen ak si niekto povie o X rokov povie, že chce ročník 2021-2022, tak výber bude jednoducho obmedzený.
    1 bod
  14. @keras Ty jsi s kódováním taková hračička. Jde na Scale dokódovat automatické zavírání oken při dešti?
    1 bod
  15. Zdravím. Děkuji za ochotu. Tohle je log ...řešil sem to i na něměckém foru, ale přijde mi divné, že to reaguje na vnitřní osvětlení, takže když otevřu dveře, tak se naplno rozsvítí blinkry a hned zase zhasnou. Nevim zda to tak má být adpmap-09-5Q0-937-086-AK.CSV
    1 bod
  16. Ja som reagoval na Mobil-mana, ten zadný strierač má.
    1 bod
  17. Som vám tu písal roky dozadu že ide o hovno .. hlavne tú sviečku nepretrhnúť a funguje všetko ...ešte tie NGK možno sedeli celkom fajn ale všetko ostatné už ani moc nie , všetko jazdí bez problémov
    1 bod
  18. Zdravím, tak jsem zjistil, že to jde opravdu z toho čerpadla. Asi se objednám do servisu, tetka by se měl měnit i palivovej filtr.
    1 bod
  19. Tady je legální novinka od osramu. Zatím jsem nezkoušel. https://www.osram.cz/ecat/COOL BLUE INTENSE (NEXT GEN)-Halogenové žárovky do světlometů-Osvětlení vozidel-Automobilový průmysl/cz/cs/GPS01_3570150/
    1 bod
  20. Po celom tom čase čo som čítal o brzdách všeobecne čo, aké značky atď. by som povedal, že si dal asi skoro najlepšie kombo aké sa dá pri zachovaní série. Tie clubsport kotúče by sa mali lepšie vedieť vysporiadať s teplom, keďže sú plávajúce a ako bonus sú ľahšie :). Taká zaujímavosť: Moc sa to tu nerozoberá, ale je celkom známy jav týchto bŕzd, čo máme na Supe, že zvyknú klepať platničky. Preto ma zaujalo, že VW vyvinul nový typ uloženia platničiek pre Rkový Tiguan (asi to má aj Mk8 rko Golf). Je inak vyriešené uchytenie platničky, nemajú tie pružné plôšky ako máme my, ale sú tam ako bolo voľakedy zvykom také pliešky, na ktorých sedí platnička. Výhoda ? No predpokladám, že to eliminuje to blbé klepanie pri prejazde nerovnosťami. Vyzerá to takto: Keď som to videl, tak som chcel dať komplet OEM brzdy z Tiguanu a to teda clubsport kotúče a origoš platničky s týmto systémom uchytenia. Myslel som, že to sadne na pôvodné brzdy. Bohužiaľ som zistil, že držiak strmeňa je trošku iný aby tam mohli byť tie čierne pliešky. Takže by sa musel vymeniť. Po overení ceny okolo 300 € za držiak som sa na to vykašlal. Ale fascinuje ma to hlavne preto, že to vôbec urobili. Potvrdzuje to, že veľmi dobre vedia, že pôvodný návrh uchytenia platničiek stojí za starú bačkoru a tie platničky proste klepú. Bohužiaľ si dali námahu len čiastočne a montujú to ako som už napísal len na Rko Tiguan. Klasické verzie Tiguanu aj keď majú 340mm kotúče majú to isté čo Supy 3 s 206 KW. Čo je fakt nepochopiteľné, keď už majú vyvinutý systém, kde opravili tento otrasný neduh no aj tak stále montujú ten pôvodný na všetky MQB autá. Dodám len, že sťažnosti ľudí na klepanie od nápravy sú v servisoch na dennom poriadku. Riešenie škodovky, je nalepiť obojstrannú pásku na platničky, aby sa zabránilo pohybu platničky pri prejazde nerovnosťou a tým sa zabránilo klepotu v držiaku. Myslím, že netreba veľa premýšľania nad tým aké teploty dosahujú brzdy cez leto pri akčnejšom používaní. Takže ak tá páska nie je vyvinutá pre raketoplán :) tak myslím, že dlho svoj účel plniť nebude. Práve preto, som chcel uskutočniť tento upgrade. No cenovo to nedáva zmysel. Pri tej sume sa pomaly oplatí dať nejaký brake kit. Napr. z Audi TT. Ak máte niekto nejaké ďalšie info ohľadom tohto Tak sem stým :).
    1 bod
  21. Pozrel som si skoda connect a obchod. Je tam moznost doobjednat rozpoznavanie dopravnych znaciek. Auto bude len informovat o dopravnych znackach na maxi DOT/ virtualny kokpit.
    1 bod
  22. Prodejce nekecá, bližší info až chvíli před samotnou výrobou.
    1 bod
  23. @Rapid1.0 Co jsem se na toto téma bavil se svým známým prodejcem, tak ten prodejce jenž auto prodává (neboli zadal do systému) má i k těm informacím přístup. Pouze pokud bys chtěl informace o svém autě od jiného dealera, neměl by ti je poskytnout - respektive nemá možnost přístupu k těmto informacím. Jedině až po prodeji. Nevím teď přesně jak je to se zaplánováním do výroby - domnívám se že to prvotní datum je pouze orientační a až teprve když se opravdu zadá pevný termín výroby je to viditelné i v systému. Toto by nám tu musel přesně popsat někdo z prodejců.
    1 bod
  24. Přidávám svou aktualizaci. Provedeno dnes v servisu na mou žádost. Verze 1810 údajně z listopadu. Dle technika by se už infotainment měl aktualizovat sám. Po aktualizaci z verze 16XX jede systém lépe, lepší odezvy, bezdrátový smartlink funguje, více možností nastavení, Laura sype vtipy ;-)
    1 bod
  25. Nejde jenom o ceny ale i nabízené konfigurace. Pohon 4x4 je u Karoqu pouze s automatem a nejvýkonějšími motory, a všechno ostatní je pouze 2WD, což je v případě SUV docela problém. Konkurence je nejen cenově dostupnější, ale 4x4 nabízí už od středu nabídky.
    1 bod
  26. Docela by mě zajímalo, jaká změna se skrývá pod změnou HW z 56 na 58. Jestli to náhodou není výkonnostní vylepšení HW, které na konci loňského roku avizovali u Golfu.
    1 bod
  27. neboj, je to sranda, stáhneš 2GB a napíše ti to, že selhala aktualizace návodu a jinak všechno blbne spokojeně dál :) mrkni do tématu o mojí hnědce v sekci Vaše octavia
    1 bod
  28. mě to stáhlo těsně pod 2GB a stejně to dělá pičoviny jak předtím... možná jen bude jiný jejich počet, výskyt a závažnost :)
    1 bod
  29. Takto 110kW EVO umí jezdit úsporně. Dnešní cesta do práce. Ale čekal jsem to o 3 desetinky lepší. Uvidím, až se motor zaběhne.
    1 bod
  30. Když jsem si nakonfigiroval zase černé 2.0TDI 85kw s manualem, tažným a paketem pro špatné cesty. Tak jenom o 90 tis. dražší, ale je to model po FL. Také jde o to jestli bych dostal takovou slevu jako před 1,5 rokem (ekol. výkup auta a 14 %)....Asi bych si ho koupil znova, na Škodovky a Zetory mám slabost :)
    1 bod
  31. Řekl bych, že to "vyrobili" jen kvůli tomu, že pokud auto nemá webasto, tak aby ten čudlík měl nějakou zdánlivou funkci :D a nebyla tam jen záslepka
    1 bod
  32. máme aj poslednú fabiu 70kW a ešte som si nevšimol po naštartovaní že by vybrovala :)
    1 bod
  33. Mal som Superba III s xenonmi s tvarovaním svetelného kužeľa ako píšeš a najazdil som na ňom asi 10tkm. Predtým AFL bi-xenony od roku 2009. V súčasnom aute mám Matrixy. Každá z týchto technológií má svoje výhody ale celkove je na tom určite lepšie dobre urobený Matrix, proste technologia mechanickej clony to nedá. Samozrejme matrix a matrix môžu byť dva úplne rozdielne výsledky - počet LED diod ak zostaneme u koncernu napríklad medzi O IV a ako čítam napr. u Tuarega je mám pocit 4-násobný takže presnosť vykreslenia protiidúceho auta a teda osvetlenie zvyšku cesty, kde nikoho neoslňujem je úplne niekde inde. Xenon má jednu výhodu a to že natáča svetelný lúč do zákruty. Preto aj v horskom teréne so zákrutami 180° vždy osvetľuje cestu. Moje AFL tiež lepšie svietili pri jazde v obci - svetlomety boli roztiahnuté a svietili na chodníky, matrixy väčšinou svietia pri nižšej rýchlosti a v obci len ako stretávacie svetlá. LED má len určitý uhol svetla a nedokáže osvetliť výjazd zo zákruty s menším polomerom. Navyše napríklad u môjho predchádzajúceho auta bi-xenon mal ešte zabudovanú H7 ktorá svietila do strán pri prudkých zákrutách (to čo škodovka prisvetľuje akože corner funkciou hmlovky) čo bolo úplne geniálne pri jazde v zákrutách. Čo vie zase matrix je, že prisvieti nielen na pravú krajnicu pri protiidúcom aute, ale aj na ľavú. Takže vidíš napríklad jeleňa pribiehajúceho do cesty z ľavej strany alebo pri predbiehaní osvetlí ľavým svetlometom 100m dopredu krajnicu a je jasné či tam je cyklista v protismere v čiernej bunde bez odrazky alebo nie je. To bi-xenon nevie.
    1 bod
  34. Pro rozjezd po delším než 3 sekundovém stání je možné místo plynového pedálu ťuknout do páčky tempomatu ve směru "Resume". Auto se automaticky rozjede.
    1 bod
  35. Tankoval jsem 13 litrů při signalizovaném dojezdu 1.000km. Jenom už si nepamatuju jestli do cvaknutí pistole nebo jsem to vypnul sám, bylo to před rokem a půl.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...