Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/10/22 ve všech sekcích

  1. Tak mi teď volal prodejce. Auto je u něj. Zítra zaplatím fakturu a začátkem příštího týdne bude připravené k vyzvednutí. Chci přezout gumy a nainstalovat pravé zatmavovací zrcátko a dřív ho na dílnu nedostanou.
    4 body
  2. Přátelé. Tak včera 7.10. jsem se dočkal :) a dnes 8.10. slavím narozeniny. Je to skvělá náhoda. RS TSI DSG, mamba, 120 let ms, plná výbava krom tažného. Moje první poznatky: Canton oproti O3 RS zase hraje, HUD je skvělá věc, DCC ohromilo, no a nyní nechápu, jak jsem mohl doteď žít bez matrix LED. Všechna chvála, která na ně byla vyřčena je oprávněná! Všem přeji, ať se brzy dočkáte!
    4 body
  3. V sobotu som ich nahodil. Sedia vyborne a vyzerá to parádne
    3 body
  4. To máš odkud? :) Chybí mi další sloupec - "Násobitel", aby to bylo pravdivé.
    3 body
  5. @Martab Díky, dal sis s tím práci.
    1 bod
  6. Tak se na to podívejme: Směšovací poměr je 14.7:1 (hmotnostní) 1l nafty - 0.84kg => 1kg -> 1.19l 1m^3 suchého vzduchu - 1.29kg => 1kg -> 0.78m^3 Tedy na spálení 1l nafty to je 9.572m^3 Koncentrace PM_2.5 ve vzduchu je v průměru 12.6ug/m^3 (https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/edn-20210603-1), až po nějakých 40ug/m^3 (https://en.wikipedia.org/wiki/Particulates) u PM_10 a asi i dle zdroje dat (přiznávám, nestudoval jsem dopodrobna + jsem v rychlosti nedohledal, jakou velikost částic normy EURO uvažují). Limit pro EURO6d je 0.005g/km, tedy 0.5g/100km (https://www.parkers.co.uk/what-is/what-is-euro6-emissions-standards/). Tedy pokud má něco spotřebu 10l/100km, nasaje při tom 95,72m^3 vzduchu a při tom 0,00118g až 0.00383g PM... Nicméně limit 0.5g/100km platí už minimálně od Euro5a alespoň pro naftu (https://www.fleeteurope.com/fr/new-energies-taxation-and-legislation/europe/features/do-you-know-your-euro-6-your-6c-and-6d-temp?a=DQU04&t[0]=Energy&t[1]=Funding&curl=1). Možná jsem někde udělal chybu a upočítal jsem se (každý si to může nezávisle ověřit, data jsou volně dostupná na odkazech), ale na základě tohoto bych si dovolil tvrdit, že teze "Mezi EURO 0 a EURO 6 je ale už tak ohromný rozdíl, že diesel funguje jako čistička vzduchu. Ano, vypouští do ovzduší méně pevných částic než kolik jich nasává." nejspíše pravdivá nebude...
    1 bod
  7. Mrkni na eshop Škody. Záleží jestli máš kontrolu mrtvého úhlu a jestli je zrcátko elektrické. Je to od 3700 do 4327. https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/automaticky-stmivatelne-zrcatko-spolujezdce/p/5E4072538C https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/automaticky-stmivatelne-zrcatko-spolujezdce/p/5E4072538A https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/automaticky-stmivatelne-zrcatko-spolujezdce/p/5E4072538
    1 bod
  8. A máš k této informaci nějaký solidní zdroj? Já už toto slyšet nebo četl vícekrát, ale podle mě je to fake. Nepopírám že mezi E0 a E6 je obrovský rozdíl v emisích, ale vzduch to určitě čistit podle mě nemůže.
    1 bod
  9. To je interní na zaměstnanecký operák. Pro zákazníky trochu déle, jen pro představu co čekat.
    1 bod
  10. ŠA linka ti nijak nepomůže a odkážou tě stejně jen na AS
    1 bod
  11. Keď začne pípať senzor, nezobrazia sa ti senzory na displeji rádia? Tam by si potom mal vidieť, ktorý senzor má pred sebou prekážku a teda ktorý pípa...
    1 bod
  12. Článok je síce zaujímavý, ale vôbec nerieši fakt, že emisné pokuty sú už dávno premietnuté do cien nových áut, a aj preto je nárast ceny pri výkonnejších motorizáciách neprimeraný k tomu než o koľko je auto výkonnejšie a práve kvôli tomuto za posledné roky najviac zdraželi najmenšie autá. Takže zákazka 100 Kodiaqov RS by automobilku určite nedoviedla do krachu, lebo tie emisné pokuty sú započítané do predajnej ceny každého auta a zákazník ich tým pádom zaplatí. Tým pádom je problémom iba to, že automobilky špekulujú a keď už nedokážu dodať autá v takom počte aký je dopyt, tak sa rozhodli, že si zákazníkov vyberajú prakticky podľa toho, kto je ochotný za auto zaplatiť viac a nezaujíma ich, že naserú ľudí ktorí na auto už čakajú pomaly rok. Vzhľadom na to, že už tu nemáme režim spred roku 89, problémom je vlastne to, že ČOI/SOI alebo iný v tejto veci kompetentný úrad kvôli takémuto správaniu neklepne automobilke po prstoch a (s ohľadom na výrobné procesy) nedonúti ich dodržiavať poradie vybavenia objednávok.
    1 bod
  13. Tohle je tady už po třetí…
    1 bod
  14. Myslím si, že tady je příčina problémů. Stále víc nám vládnou lidé, kteří si z boje za něco nebo proti něčemu udělali životní program a skvělý způsob obživy - aktivisti. Nikdo je nevolil a za nic neodpovídají - přesto nám vládnou. Protože hlasitě křičí a málokdo si troufne jim odporovat nebo říct že jim nepošle finanční příspěvek. A nikdy nemají dost - to by museli zavřít krám a jít dělat něco užitečného. Vnucená elektromobilita je jen jeden z projevů, ale zvrhlost zásahů profesionálních aktivistů do života EU a nejen EU je vidět i v dalších oblastech. Práva menšin, genderová vyváženost čehokoliv, LGBT, zákaz knih Karla Maye atd. atd. Vždycky napřed existoval nějaký problém a ten byl řešen a vyřešen. Ovšem nikdy na 100%. Třeba emise aut. Jasně, smrdělo to. Hodně. Mezi EURO 0 a EURO 6 je ale už tak ohromný rozdíl, že diesel funguje jako čistička vzduchu. Ano, vypouští do ovzduší méně pevných částic než kolik jich nasává. Takže by se na to aktivisti už mohli vykašlat a na politiky netlačit dál. Ale nedají pokoj. Nikdy. A až v roce 2035 budou v prodeji jen elektromobily, budou otravovat dál. Co by jinak dělali a čím by se živili? Bude jim vadit hluk elektrických aut, nebo otěr z pneumatik nebo cokoliv jiného. Kde najít politiky kteří je pošlou do háje a firmy, které jim řeknou, že na jejich ptákoviny peníze nedají? EDIT: Kromě emisí je tu ještě bezpečnostní výbava aut a aktivistický argument - "kdyby to zachránilo jen jediný lidský život...". Kvůli tomu platíme věci, které v autě většinou ani mít nechceme a po nastartování je hned vypínáme. Já osobně si v Octavii IV připadám jako před startem raketoplánu při předletové přípravě - co všechno musím najít a povypínat.
    1 bod
  15. Já si pořád držím svůj názor. Hejtuješ tu elektroauta, ale podle mě špatně cílíš svou nenávist. Ve skutečnosti není problém v elektro autě, ale v bateriích. To že baterie jsou jen přestupní stanicí je celkem jasné. Teoreticky se časem pro low cost vozy budou vyrábět baterie, které nepotřebují vzácné kovy, jako kobalt a lithium. Luxusnější vozy, zcela určitě přejdou na jinou technologii. Pravděpodobně půjde o nějaký druh palivových článků, generujících energii, s tím že např. dobytí takového článku, bude spočívat, pouze v přečerpání jeho tekutého obsahu a pod. Taky je jednoduše možné, že se zdokonalí bezdrátový přenos. Je známý model, kdy na dálnicích a silnicích můžou být instalovány bezdrátové "troleje" a ve vozech budou jen výkonné kondenzátory, které budou složit k překonání tras bez těch to trolejí např. do 100km. Primární smysl elektrifikace je ve finále to, že se zbavíme závislosti na zemích třetího světa jako je rusko, nebo arabáči, kteří nás dnes vydírají ropou a plynem. Zároveň dokážeme centrálně určitě z čeho takové vozy budou provozovány, jestli to bude energie z uhlí, plynu, jádra nebo dokonce jaderné fůze a podle toho se pak dají centrálně řešit emise takové dopravy, nepopírám že aktuálně jsou ty emise víceméně stejné nebo i horší než u spalovacích motorů. Je jasné, že to v tom to století bude znamenat, že pravděpodobně většina Evropanů prostě přijde o možnost osobní dopravy, nebo bude značně omezený (drahý). Nicméně nakonec je ten směr už daný a nic nenasvědčuje tomu že by se měl směr změnit. Je to podle mě hotová věc.
    1 bod
  16. Volajme to správne, je to systém Area View. Čo sa týka parkovania ku chodníku, ja ho milujem. Vďaka kamerám v spätných zrkadlách dokážem zaparkovať fakt veľmi tesne ku chodníku a doma v podzemnej garáži s tým tiež parkujem s +/- 1-2 cm presnosťou na čiaru na pravej strane presne tak, aby som na vodičovej strane dokázal otvoriť dvere na dve zarážky bez toho aby sa dotkli steny. Podľa mňa je to jeden z najlepších príplatkov ktoré sa dajú objednať. Ale je pravda, že tie 3D pohľady sú naozaj zbytočné a graficky nedotiahnuté, o veľkostne nepresnom nákrese auta nehovoriac. Tam by sa ten systém určite mohol zlepšiť a prekvapuje ma, že VW ani Škoda sa nesnažia ten systém viac vyladiť. Najviac ma to štve, keď chcem zaparkovať presne do stredu pozdĺžneho parkovacieho boxu a pri pohľade z hora auto na displeji prekrýva čiary boxu pred autom aj za ním, pritom auto určite nie je dlhšie ako parkovací box. Podobne ma to štve, keď chcem zaparkovať napr. kolmo ku chodníku, ale nechcem cez neho prečnievať a nedokážem presne určiť kedy je už čumák nad chodníkom a kedy nie.
    1 bod
  17. To "nepamatování" poslední skladby je v mém případě vždy spojeno s jevem, kdy po nastartování blikne hláška, že zařízení není připojeno = t.j. od posledního vypnutí zapalování se disk "odpojil". V takovém případě začne hrát vždy jedna stejná skladba. Čas mezi vypnutím a nastartováním nehraje roli - někdy stačí natankovat a už se stačí odpojit, jindy se neodpojí ani když auto nejezdí 3 dny To (ne)načítání je výsledkem kombinace slabého HW a dementního firmware. Jde totiž o triviální načítání alokační tabulky souborů, které ale trvá půlku věčnosti. Např. cca čtvrt hodiny po startu nemám šanci pustit si obsah složky Queen. Ale po půl hodině už jo... Kapely na R nebo S se chytají ještě později. Nicméně pustit si ZZ Top - to chce klid zenového mistra. Jednou jsem už nevím proč asi hodinu a půl poslouchal rádio a pak jsem byl v šoku, jak svižně se přepíná mezi složkami a skladbami - systém totiž celou hodinu nemusel přehrávat z disku a měl čas k načtení celé FAT. Poslední stav: před týdnem jsem disk přeformátoval, vytvořil složky A. B. C ... až Z. Hudba ze složek A až C je dostupná v podstatě hned. Jinak žádné velké zlepšení, akorát se dá o něco rychleji doscrollovat ke kapelám třeba na V - sice se pak zobrazí, že složka Vulfpeck je prázdná (stejně jako předtím), ale ke složce Vulfpeck jsem předtím scrolloval snad dvě minuty. Jo a ještě takový vtipný detail: hraje třeba Beatles, ale vpravo se postupně střídají obrázky kapel začínajících na C, D, E atd- to jak si systém postupně načítá metadata. Klidně bych věřil, že v mém autě se ze všech sil snaží čip, který měl řídit prací cyklus v nějaké čínské pračce, ale shodou okolností musí řídit infotainment vlajkové lodi z MB
    1 bod
  18. Aj keď vyšlo dávnejšie, u nás stále málo "obkukané" auto
    1 bod
  19. Problem vyrieseny. Stiahol som si navod pre interier a jeho montaz/demontaz. Pomocou torxu T15 som zhodil bocny kryt pod stredovym panelom od strany vodica. Prvykrat neuspesne hladanie, nic som nenahmanatal a ani nevidel v oblasti pod panelom, zlakol som sa, ze karta spadla hlbsie do utrob karoserie. Vcera som sa siel trosku dynamickejsie povozit a napadlo ma opat pozozriet pod kryt. Po opatovnom odmontovani bocneho krytu, karta vypadla. Konecne mozem kludne spavat. Hadam niekomu pomoze navod, ak sa dostane do podobnej situacie.
    1 bod
  20. Automobilka testuje autá skúškami v mrazoch a vysokých teplotách, takáto výhovorka neobstojí. Poviem to na príklade, predstavte si, že v prípade ďažďa sa farba vášho vozidla zmení na hnedú farbu pripomínajúcu hnusné škaredé ? Nerobí to každému, len niekomu. Vlastne to ani nevadí, pretože to nebráni vozidlu v jazde. Len je nevyzerá dobre, a ľudia sa vám za to smejú. Automobilka povie, že je to VLASTNOSŤ tej farby, robí to predsa len keď prší a vraj to samo zmizne, keď vyjde slnko a farba preschne.
    1 bod
  21. Tiez pripraveny na zimu s 18tkami :)
    1 bod
  22. Nový balíček na podporu elektrický aut plánovaný na rok 2025 má ve svých bodech i dodatečné zdanění výrobců fosilních paliv. Zatím to vypadá že daň nebude procentuální ale bude pevná za litr paliva (Ano druhá spotřební daň). Dle prvních diskuzí se bude za každý litr vyrobeného fosilního paliva odvádět ekologický poplatek 1 euro ze kterého se pak ještě započítá DPH. Ten to poplatek by se měl každý rok navyšovat. Tolik k vaší představě že tu budete jezdit starými auty. Jak už jsem napsal, elektromobilita je evropská cesta a pokud nebudete mít 2M na elektrické auto a barák se soláry, tak pápá osobní automobilová dopravo. Zatím totiž nejsou žádné náznaky, že by se elektromobilita dokázala v příštích deseti letech dostat na systém a ceny, které by mohly konzumovat i masy ze bytovek. Cesta je daná, nikdo z nás jí tu nezmění. Jste nižší střední třída popř. plebs? Těch pár let co vám z osobní automobilové dopravy zbývá, těžce zaplatíte bohatým lidem na dotace pro jejich elektro vozítka, která samozřejmě z těch to daní budou dotována. Je to šílené? Ano je já to nepopírám. Jen se vám tu snažím říct co se děje, co už nezměníte a co je rozhodnuté. Současná energetická krize kdy je energie ve skutečnosti dost ale její ceny jsou nesmyslné, jen dokazuje jak jsou vládnoucí evropské špičky odtržené od reality a žádnou soft metodou nebo vyjednáváním se to nezmění. V historii diskuze nikdy nic nevyřešila to je bohužel smutná realita.
    -1 bodů
  23. Myslím, že to je celkem zřejmé. Jak jinak by zlikvidovali ty stovky milionů (cca 270) v EU se spalovacím motorem? Přímo zakázat si to nejspíš nikdo netroufne, tak se to udělá oklikou. A to jde přes daně velmi snadno, daně z auta, různé nové nebo vyšší daně z paliva, daně z emisí, silniční daň z každého vozidla a je vymalováno. A je jedno, jestli to bude jednou euro v roce 2025 nebo víc o pár let později. Prostě osobní automobilita pro (skoro) každého v EU pomalu končí. Tak jsou rozdány karty. 15degren to ve svém příspěvku napsal velmi zřetelně. Vidím to obdobně. A volby? Která standardní politická strana má ve svém programu, že tomuto zabrání? O žádné nevím. A důvod? Peníze. Do celé této revoluce se už nasypalo a ještě nasype neuvěřitelné množství peněz, s tím už nikdo nic neudělá. Politici, kteří jsou na těchto penězích beztak přisátí, už vůbec ne. Jedině snad nějaké revoluce nebo revolta občanů...
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...