Přejít na obsah

Fabia III


schimmer

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Kde berieš, že nová Fabia bude mať viac ako tonu? Inak Fabia Junior sa robila aj s atmosferickým motorom 1.0 a jazdilo to bez problémov. Ak tam dajú to 1.0 TSI s výkonom 81 kW, bude jazdiť lepšie ako 1.2 TSI ktoré tam je teraz....

Emile, seděls někdy v tý litrový "juniorce"? Dyť to byl děs běs bída a utrpení, 37kW v autě s mrtvou startovní váhou tuna a pár desítek kilo navrch, k tomu připočti minimálně řidiče a jestli na tohle je 37kW "v pohodě", tak sežeru svůj klobouk!

Dyť to ani nesplnilo "couvací" test při rozjezdu do kopce! A navíc - se stejným výkonem jezdila už "tisícovka embéro" ze 60. let - a ta vážila "suchá" kolem 8 metráků brutto!

 

Ale jestli do FIII narvou v Bolce 66kW "turbo-litr" (případně silnější 81kW = 110HP!!!), bude jízdní dynamika samozřejmě někde úplně jinde - jde ale hlavně o to, aby to byl motor specifikovanej stejně jako řada EA-211 neboli sklon dozadu, chlazený svody v hlavě a pohon rozvodu řemenem, jinak to bude "la grande blamáge" opakovaná pro veliký "úspěch" s prvogenerační 1,2TSI. 

 

No a ohledně výšky a šířky fábule - dvojková je opravdu hrozná koza, jenže za její vejšku může splnění požadavku na dostatek místa NAD hlavama plus před nohama vzadu - prostě aby se při tom "větším prostoru" kastle vešla do daný dýlky, musela jít do vejšky a sedačky do vzpřímenější pozice. Jestliže designéři kastli fábule ve III. generaci oproti II. znovu sníží, buď ji budou muset prodloužit (hlavně v rozvoru), nebo se budou znovu vracet v čase směrem k horšímu pohodlí. Uvidíme, jestli bude FIII stát na stejný platformě jako poslední Polo, mělo by to bejt v pořádku - je širší, při zachování vejšky v poměru k FII by to znamenalo hezkej počinek...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja neviem čo sa tu hneď strachujete o životnosť, ak to bude tak dobré ako jednoliter v citigo tak sa nemáme čoho báť. a čo sa týka toho 4valca 1litra vo fabii junior raz som išiel na tom môžem povedať že 120ina z najazdenými 280tkm bola svižnejšia a rýchlejšia ako hentá fábia z najazdenými 60tkm.

 

Inak bolo by dobre keby za nejaký príplatok dávali aj silnejší motor ako ako 1,2TSI ak tam pôjde ako to má Seat Ibiza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FI Junior 1.0 37kW byl motor TOTÁLNĚ NA HOVNO - tady u nás ji měl akorát jeden maník jako autoškolu a straaaašně rychle se jí zbavoval. To totiž nebylo ani na to učení se rozjíždět, protože aby se to rozjelo obsazený jen žákem a učitelem do sebemenšího kopce, tak musel bejt plyn málem až na podlaze. Srovnání se šádynou nejde udělat, protože ta šáde byla minimálně o 2 metráky lehčí než fábule...

 

A nic výkonnějšího než 1,2TSI do fábule 3. generace jednoduše soudruzi z Vlkohradu nepovolí - už proletělo tiskem a netem, že FIII nebude mít žádnou RS verzi, takže snílkové, co si smejšlejí na FIII v motorizaci 1,4TSI mají skoro určitě smolíčka. 

 

Škodovka v rámci koncernu prostě bude nositelem nálepky "chudej příbuznej" - stačí se podívat, co dostávají podle úrovní do vejbavy Golf a Leon a srovnat to s ochcávkou. Pak bude každýmu jasný, že Polo i Ibiza budou mít výkonnější agregáty i luxusnější vejbavy, ale na fábuli stojící na identický platformě zbydou zase jen ty "lidovější" verze...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale z A do B sa dalo dostať aj s tou Fabiou 1.0 Junior, nie? :-)

 

Inak tieto slabé motory sú dobré hlavne na to, aby sa človek naučil jazdiť efektívne a ekonomicky. Dnes sa totiž so silným motorom ľahko jazdí štýlom brzda-plyn, ale ak máte iba pár koníkov, rýchlo sa naučíte ceniť si ťažko získanú kinematickú energiu a zbytočne nebrzdiť (premávku).  :kol-29:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, Polo a Ibiza mají vyšší výbavu, ale třeba zrovna u Pola je cena základní verze auta úplně někde jinde, než je Fabie. Cena základního Pola je asi taková, jako dnešní cena Fabie Tour ve skoro plné výbavě.

 

Ibiza je někde mezi Fabii a Polem, co se ceny týče.

 

Jinak dneska jsem se koukal na wikipedii a představte si, že v roce 1999, když se začala prodávat první Fabie, tak stála právě verze 1.0 MPI 37 kW v základním výbavě 249 000 kč. A jakou krásnou Fabii máte dneska za 249 000 kč :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo s tou cenou je to sranda.. Auto hodně zlevnili.. V roce 2003 jsme kupovali Fabii I 1.2 HTP 40 kW verze atractive - vycházela z classicu (výbava byla bez klimy, měla dálkový centrál, ABS, airbag spulujezdce, mlhovky, pal. PC, el přední okna, kožene a chromove doplňky v interieru, metaliza a zrcatka v barvě a radio na CD) a to za tuším 325 000,- No když vidím co se za to dá koupit dnes  :kol-28:

 

e1. ano šlo to z A do B, ale se šílenou spotřebou, ve městě skoro pořád s plným plynem, aby si příliš nebrzdil dopravu, zrychlení z 50 km/h na 90 km/h když si vyjel z města nemělo cenu, protože než se fabča rozjela, byla další obec..  Ještě teď si pamatuji na jednu jízdu, kdy jsme měl to auto půjčené a jezdil brigádně pro jednu firmu, jak jsem z 5° podřazoval až na 2°, abych vyjel kopec s naloženým kufrem... Auto bylo hodně špatně zpřevodované.. na 5°stupeň nebyla téměř schopná zrychlovat ani na rovince. Pamatuji si pak přechod do 1.2 HTP 40 kW co jsme doma koupili a to byla proti 1.0 opravdová střela.. Jediné výhoda 1.0 byla pro mě v lepším zvuku motoru, protože co se týče spotřeby, tak s HTP se běžně na nádrž ujelo i o 100 km více..

 

Tady je jedno video se zrychlením toho 1.0 litru.. a to podotýkám, že aby mu to tak rychle jelo, tak byl v autě zřejmě sám a měl jej úplně prázdné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne, 37 kW motor nie je nikoho sen, ale keď vo FIII bude mať základný 1.0 motor aspoň taký výkon ako prvé 1.2 HTP, tak to bude úplne v pohode. Do mesta a okolo mesta to bude bohato postačovať. Treba si uvedomiť, že aj motory bez turba sa (napriek emisným normám) stále zlepšujú. Problém je ten, že už ich je v ponuke automobiliek čoraz menej a pomaly nie je s čím porovnávať. V každom prípade ak VAG bude chcieť, tak to 1.0 MPI bude žihadlo, všetko záleží len od toho čo to chce aj VAG. Dokonca ani nemusia vymýšľať nič nové, stačí len odkukať niečo z motora ktorý dávajú v Toyote do Yarisa.
Ten motor 1.0 VVT-i žerie pri diaľničnom tempe v plnom obsadení (5 ľudí v Yarise) a s plným kufrom skoro o liter menej, ako moje 1.2 TSI vo Fabii (4 osoby a menej batožiny). Odskúšané na trase Bratislava - Praha, a to som dokonca asi 70 km pred Prahou spomalil na 90 km/h aby ma dobehli (zastavili sa najesť).
Takže ak sa chce, tak sa dá, uvidíme čo vymyslia inžinieri vo Vlkohrade.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale z A do B sa dalo dostať aj s tou Fabiou 1.0 Junior, nie? :-)

 

Inak tieto slabé motory sú dobré hlavne na to, aby sa človek naučil jazdiť efektívne a ekonomicky. ....

Hej, dalo sa dostať - keď si bol aj tak s tým litráčkom v riti, došiel si rovno iba tak do piče!

Veď to bol s tým litrom zgarb všetkých zgarbov, je keď som prvýkrát videl v 97-mom roku propagačné listy k fábii a pozrel som sa na pohotovostnú váhu celého auta, zrazu som povedal že jediný motor ktorý s takou debňou RIADNE pohne musí mať aspoň 1600 kubíkov a výkon najmenej 100 koníkov... Však prečo si myslíš, že terajší "citigový" liter je trojšálka odvodená z HTP??? A to má Citigo "pohotovostnú" iba 900 kilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslím, že ta nedostatečnost 1.0 motoru spočívala hlavně v tom, že mu chyběl krouťák. A bohužel, v tom se (v kategorii uvažovanejch objemů a minutovejch otáček) právě projevuje náskok motoru s menším počtem válců - i když má trojhrnek ve srovnání se 4válcem trhavější chod, tak větší jednotková plocha pístu mu dává výhodu většího krouťáku už od menších toček.

 

Samozřejmě, když budem brát nějakýho japončíka s maximálníma točkama 12-15 tisíc, s vrcholem výkonu na 10 000rpm a vrcholem krouťáku na 8500rpm, tak ten se samozřejmě bude rozjíždět jinak než motor evropskýho původu, kterej má svoje "vrcholy" posazený na poloviční hodnoty otáček - to k případu, kdyby se někdo snažil tvrdit že "...litrová suzuki bandit má taky výkon blábláblá..." - ano, má. Ale je bezpodmínečně nutný říct po "A" i "B" - neboli že ten výkon japonce z motorky je hlavně vyhnanej otáčkama a že životnost takovýho motoru je samozřejmě daleko menší, než životnost toho zdánlivě opovrhovanýho "evropskýho" motoru.

 

No a dostáváme se k jádru pudla - downsizingem na objemu omezovaný motory dnešních nejmodernějších aut se prostě budou blížit svým charakterem těm "motorkovým" včetně zkracování absolutní životnosti agregátu - ať chceme nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že 1.0 MPI se v F3 určitě neobjeví, takže bych tohle už neřešil :)

 

Pokud se objeví ještě 1,2 HTP 51 kW v F3, tak to nebude vůbec naškodu. Tento motor se netají svou oblíbeností mezi lidma. Osobně si myslím, že do města je to super motor. A pokud bude mít 1.0 TSI 81 kW, tak samozřejmě o životnosti motoru se můžeme dlouho bavit, ale s tím autem to bude hýbat velmi slušně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom děkuji tomu, že sem si koupil ještě včas Fobii s jednoduhým HTP 51Kw u jehož poslední verze koncern jakštakš  vychytal většinu dětských nemocí a kterej už ve trojce podle čtení všelijakých článků asi už nebude.

 

A taky sem ho koupil před intervencí ČNB....... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.auto.cz/jozef-kaban-nova-skoda-fabia-budou-takove-vanoce-lete-79904

 

...Jednu věc ale přesto naznačím: Fabia dostane velmi variabilní řešení barevnosti, a to zvenku i zevnitř. Dost silným způsobem individualizace tak zapůsobí na různé skupiny zákazníků. Bude nadále nabízet například dvoubarevnost.

 

...(na prosbu, aby načrtnul linie Fabie) Když před sebou vidím tužku a papír, tak mě to hodně dráždí, ale naskicovat Fabii vám tady nemůžu. Nicméně vězte, že pokud jde o zadní partii, bude nečekaně jiná.

 

...Grafika zadních svítilen ve tvaru písmene C zůstane. Pokud se vám líbí Vision C, tak vězte, že ze zadních partií Fabie budete mít radost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Vzhledem k tomu že tohle auto (vypadá jako polo ale kdo ví?) je podle registrace u pojišťovny pojištěno jako tovární značka ŠKODA viz. odkaz níže kam si zadáte SPZ a třeba dnešní datum, tak bych si nebyl tak jistej jestli je ta fotka v mým minulým postu úplně mimo... :kol-31:

 

https://ic.ckp.cz/ICwww/servlet?_page=searchSPZ

 

 

post-85880-0-14088800-1395160249_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá tak, ale co to pojištění? Pojištěné to auto je jako škodovka... Pochybuju že by si škoda, resp. VW dovolili jezdit s nepojištěným autem (nebo s autem na kterým je jiná RZ)...

Mimochodem co ta podložka pod značkou? Škoda podložka na Polu? Nevím nevím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...