Přejít na obsah

Servisní akce - výměna rozvodů 1.2 TSI


hopa26

Doporučené příspěvky


Hm, tak hlavně, že víš...


Bohužel povědět nesmím, jedná se o interní informace a v podstatě je vám tato informace jako uživatelům zcela k ničemu. Pokud máte s autem problém, je vašim úkolem navštívit autorizovaný servis a žádat nápravu. Informace jak a co škoda auto mění a konstruuje nepatří na diskusní fóra.
  • Pozitivní 2
  • Negativní 6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bikeone, tak snad příště nemusíš machrovat, že víš, když nic nechceš, nebo nemůžeš říct. Nepiš prostě nic a hotovo. Na diskusním foru se snad diskutuje, ne? A o autorizovaných servisech mám své mínění (podpořené vlastními nedobrými zkušenostmi...).

  • Pozitivní 3
  • Negativní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdy, ty jsou v pořádku. Turba odcházejí vlivem špatného používání (=nedochlazování po jízdě) a s ventily nejsou vůbec žádné problémy, to nevím kde jsi zase slyšel.

tu na fore .......

http://forum.skodahome.cz/topic/107270-uz-je-to-tady/page__st__200

...Dobrý den,

1,2 TSI je průser na kolečkách, protože to zodpovídám často, ve zkratce :

průběžně kolabuje turbo a praská jeho těleso, jsou auta, co už mají 4. Nad

13 000 km přeskakuje rozvodový řetěz, nad 50 000 km se zaklepávají sací

ventily do hlavy. Tipuji Vás na velmi opatrného člověka, takže toto není nic

pro Vás.

Mr. Cimbu

Editováno: , autor: dm29
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Nikdy, ty jsou v pořádku. Turba odcházejí vlivem špatného používání (=nedochlazování po jízdě) a s ventily nejsou vůbec žádné problémy, to nevím kde jsi zase slyšel.

Bikeone, a teď tu o Červené Karkulce... Na co tam teda je elektrické dochlazovací čerpadlo, které frčí i po vypnutí motoru a dochlazuje turbo? Asi nějaká chybka soudruhů z konstrukce, ne? U mě to nedochlazování nepřipadá v úvahu, není prakticky co dochlazovat...
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,2 TSI je průser na kolečkách, protože to zodpovídám často, ve zkratce :

průběžně kolabuje turbo a praská jeho těleso, jsou auta, co už mají 4. Nad

13 000 km přeskakuje rozvodový řetěz, nad 50 000 km se zaklepávají sací

ventily do hlavy. Tipuji Vás na velmi opatrného člověka, takže toto není nic

pro Vás.

Mr. Cimbu

To že nějaký cimbál napíše, že se zaklepávají ventily, neznamená, že to je automaticky pravda! V podstatě ani nemá šanci se dovědět kolik takových motorů škoda-auto měla na reklamaci. Pokazit se může opravdu cokoli a pokud se ve výjimečných případech jedna o vadu materiálu - budiž. Ale v žádném případě se nejedná o pravidelnou závadu, ale velmi individuální záležitost.

Co se turba týče, tak z 90 procent opravdu jde o přehřátí vlivem nedochlazení oleje a následného zanesení kanálků zapečeným olejem a tím samozřejmě k nedokonalému protékání oleje a přidření hřídele.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz pro delší provoz turba

Je výměna po 30tkm v pořádku vydrží to ten olej ?

Jak správně dochlazovat turbo , pokud vezmu v uvahu že turbo zabirá od cca 1500 ot tak vlastně jede furt kromě volno běhu

Kolik je cena nového turba ?

Diky

Editováno: , autor: zbek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně mám servisní interval nastaven raději na 15000 km/1 rok, auto mám od KT42/2010, najeto přes 25000km a bez problémů. Před vypnutím motoru vždy čekám cca 10 - 20 s (to je tak akorát než se odvážu a posbírám věci v přihrádkách). Dokonce jsem vypozoroval, že je nějaký vztah mezi délkou dochlazení motoru a následným startem (i studeným na druhý den) - pokud nechám motor dostatečně dochladit, tak je následující start kultivovanější (rozumějte tišší, otáčky vždy vyletí na cca 1200 a poté okamžitě spadnou na hodnotu ovlivněnou teplotu - tak mě to ale dělá od začátku). Každopádně by mě ale taky zajímal provozní režim motorů, které měly problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

olej po 30 tisících by teoreticky měl být OK, ale já osobně bych doporučil měnit dřív, protože i když není zdegradovaný, tak je strašně znečištěný.. já osobně preferuji standardní intervaly výměny.

turbo se zapíná v závislosti na zatížení motoru, nikoli podle otáček! s rostoucími otáčkami využití přeplňování klesá, největší výkon podává turbo těsně pod 1800 ot pokud je motor plně zatížen.

není potřeba dochlazovat turbo tak, že se bude 2 minuty čekat na volnoběh - stačí motor "propláchnout" studeným vzuduchem při jízdě bez plynu - toto je nejefektivnější schlazení motoru, před vypnutím nechat tak 15 vteřin na volnoběh, aby se zamezilo vypnutí motoru při roztočeném turbu.

cenu turba nevím, ale při dodržování ročních prohlídek obvykle ŠA dá zdarma repasované nebo nové turbo i po záruce a platí se pouze práce v servise a výměna provozních náplní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že nějaký cimbál napíše, že se zaklepávají ventily, neznamená, že to je automaticky pravda! V podstatě ani nemá šanci se dovědět kolik takových motorů škoda-auto měla na reklamaci. Pokazit se může opravdu cokoli a pokud se ve výjimečných případech jedna o vadu materiálu - budiž. Ale v žádném případě se nejedná o pravidelnou závadu, ale velmi individuální záležitost.

Co se turba týče, tak z 90 procent opravdu jde o přehřátí vlivem nedochlazení oleje a následného zanesení kanálků zapečeným olejem a tím samozřejmě k nedokonalému protékání oleje a přidření hřídele.

Takze pises ze sa do TSI zacala montovat prepracovana verzia rozvodov - je to uz finalna verzia? alebo sa este prebiehaju nejake testy po ktorych pride definitine riesenie?

Tiez tu niekto pisal o tom ze do pol roka pride verzia 1.2tsi s 16vetil nevies ci je to pravda?

Mam v umysle kupit auto s tymto motorom 1.2 TSI a rad by som uz mal v tejto veci jasno

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak určitě bude vývoj pokračovat dál a třeba za rok se motor zas posune o krok dopředu. Co se týče vývoje, těžko ti někdo prozradí, jak bude motor vypadat. Jak sis asi všiml, škoda auto dost pečlivě tají i třeba jen názvy modelů, které mají vyjít v nejbližší době a vše okolo toho. Nečekej proto, že ti někdo poví na jakém vylepšení se pracuje u motorů. To fakt po nikom nechtěj ;)

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Každopádně by mě ale taky zajímal provozní režim motorů, které měly problémy.

Provoz jenom po Praze. Denně i 20 startů. Při teplotách pod nulou se většinou nezahřeje olej ani na 80 st. Výměna oleje po 15 t. km. V současnosti najeto 29 000 km. Při servisní prohlídce se nejspíš budou měnit rozvody, rachotí to už prakticky při každém druhém startu (jedno jestli je motor studený, nebo zahřátý). Turbo měněno v 16 t. km, jinak se občas "nárazově" vytratí chladící kapalina a od výměny oleje se doplnily tři litry. Bohužel ve srovnání např. s Felicií, kterou jsem měl před TSíčkem v práci, je to zatím bohužel bídná spolehlivost...
Kolegové teď mají jinou TSI v servisu po 15t.km + výměna rozvodů (stejný způsob provozování).
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Provoz jenom po Praze. Denně i 20 startů. Při teplotách pod nulou se většinou nezahřeje olej ani na 80 st. Výměna oleje po 15 t. km. V současnosti najeto 29 000 km. Při servisní prohlídce se nejspíš budou měnit rozvody,rachotí to už prakticky při každém druhém startu (jedno jestli je motor studený,nebo zahřátý). Turbo měněno v 16 t. km,jinak se občas "nárazově" vytratí chladící kapalina a od výměny oleje se doplnily tři litry. Bohužel ve srovnání např. s Felicií,kterou jsem měl před TSíčkem v práci,je to zatím bohužel bídná spolehlivost...

Kolegové teď mají jinou TSI v servisu po 15t.km + výměna rozvodů (stejný způsob provozování).

Takze s takym prevadzkovym rezimom konstrukteri zrejme ani nahodou nepocitali To by ma zauimalo pre aky prevazkovy rezim je ten motor vlastne navrhnuty.

Pri tom riesenie je uplne jednoduche

Do navodu k motoru pani konstrukteri mali napisat:

1 Nepouzivajte motor v mestskej prevazke

2 mente rovodovu retaz kazdych 10 000km

3 vymente turbo kazdych 15000km

4 normovana spotreba oleja a chlediacej kvapaliny 3L/100km

Motor by bol krasne spolahlivy A nikto by si na nic nemusel stazovat lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bikeone-piš víc,tohle jsou věci,které se nemáme šanci nikde dozvědět.

S tím turbem bych tomu věřil-pokud tomu někdo dává "pokouřit" ,určitě se to na něm podepíše.

Sám to mám tak,že k baráku dojíždím 800metrů pouze na volnoběh,mám to z kopečka,takže se snažím,abych ho "nechal vychladnout" .Navíc jsem měnil olej i filtr,snažím se jezdit tak,abych auto neničil.

Pokud bude procento posraných turb v normě,což tak zatím vypadá,není třeba se tím zneklidňovat.

Až se tu vyrojí těch lidí 20,bude třeba zbystřit......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se turba týče, tak z 90 procent opravdu jde o přehřátí vlivem nedochlazení oleje a následného zanesení kanálků zapečeným olejem a tím samozřejmě k nedokonalému protékání oleje a přidření hřídele.

A čo tých zostávajúcich 10 percent ? Okrem toho, ako čítam fóra (Škoda aj VW), turbo odišlo aj ľuďom, ktorí jazdia väčšinou v meste a aj takým, ktorí sa snažili o dochladzovanie. Ak je to turbo také extrémne citlivé na zaobchádzanie, tak doporučujem predajcom na nových autách napísať cez celé čelné sklo heslo "Chladiť, chladiť, chladiť". Taktiež doporučujem osobitný papier aspoň formátu A4 s pokynmi na dochladzovanie turba, ktorý bude musieť každý kupujúci podpísať. A bude kľud !

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale já netvrdím, že problémy žádné neexistují, ale v téhle věci se nejedná o problém konstrukční, ale individuální. Čili připouštím vadu materiálu, pochybení ve výrobním procesu... Ale od toho je záruka! A co se týče záručních i pozáručních oprav, tak k tomu se ŠA staví velice vstřícně.

Vy, co tady brečíte, jaké máte problémy - kolik vás to stálo peněz, uvést auto do bezvadného stavu? Myslím že minimum. Vždy vyřešeno v záruce, a to i v případech, kdy mohla být ta daná součást zničena i chybným užíváním, či nekvalitním palivem. A po záruce? I tehdy ŠA poskytuje zdarma nové součástky (v případě pravidelných prohlídek v autorizovaných servisech).

btw: chladit, chladit a chladit se píše v návodu k používání a upozorňují na to i prodejci... lidi co jezdí s dieslovými motory to znají, u benzinu ne.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano v návodu se píše:
"Upozornění!
Po déletrvajícím vyšším zatížení motoru jej nevypínejte ihned po ukončení jízdy, ale ponechte motor v chodu při volnoběžných otáčkách po dobu asi 2 minut. Zabráníte tak přehřátí odstaveného motoru."
Pro neznalé tam není o dochlazování turba nic. Jestli jsem špatně hledal, tak mě opravte. Mělo by tam být jedoznačně napsáno, že se nejedná jenom o přehřátí motoru, ale také o dochlazení turba.

Myslím, že jedním z důvodů proč si pořídit nový vůz je, aby sloužil alespoň pár let bez nadměrných návštěv servisů a také nemít pocit, kde se to proboha na cestě vysype. To, že škodovka je opravuje bez reptání v záruce, by snad měla být proboha samozřejmost. A co až skončí záruka? No a ty opravy a výměny dílů po záruce, no možná se to i děje, já mám opačnou zkušenost (i když auto mělo pravidelné prohlídky), to nemluvím o neznalostech zaměstnanců. A co ty rozvody? To asi není způsobeno nedostatečným dochlazením...

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě poznámka:
Myslím, že není nutno tento motor nějak zbytečně hanit a zatracovat, má prostě svoje mouchy, které se, doufejme, podaří časem vychytat. Ale občas mi připadá, že některý kolega zde na foru je snad agent z Bolky, snažící se vylepšit image TSíčka. wink.gif

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...