Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

škoda, až na to, že já mám 63kW.... kdyby sis to přečetl pořádně, tak ten maník používal LONG LIFE olej... já měním olej po 15t kilometrech a to ve škodovce a záruku mám na 4 roky- 60t km... nevim, co jsi chtěl svým článkem říci..

chcel som aby si si nemyslel, že 1,4 má 100 percent spolahlivosť.

Ale podla teba kedže máš 63kW so znakom škodovky na kapote, meníš olej po 15tkm a záruku máš 4roky, tak máš motor so 100 percentnou spolahlivosťou, takže nie je šanca aby sa niekedy niečo posralo. Tá tvoja logika je úžasná.

Editováno: , autor: voodoo123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oggy, mel sis koupit 1.4 a měl bys klid, stejně jako drtivá většina majitelů tohoto motoru, který žádnou konstrukční vadou netrpí... sice nám to tak suprově netáhne, žere to o pul litra na 100km víc, ale je na to 100% spolehnutí... zatím najeto 18200 km, spotřeba dle PP 6.0 litrů, spotřeba dle dotankování 6.2 litrů, max. rychlost 180km, víc nezkoušeno... :-)

S tou 1.4 bych se nebyl tak jistej mě při najetí 17.000km měnili celý motor a ne jen rozvody :kol-46:

Editováno: , autor: Escrito
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mě nikdo neřekl. Rano jsem nenastartoval, točilo to jako by to ani netočilo motorem, jako kdyby točil jen startér. Myslel jsem napřed že nevysunuje pastorek u startéru a skusil jsem to přes rychlost a to jsem zjistil že motorem to točí. První verze v servisu že to nemá tlaky, víc už mě neřekli. Oprava by stála 110 tisíc, kdyby to nebylo v záruce (ještě 6 měsíců)

Editováno: , autor: Escrito
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli už by to bylo asi na hranici jestli se to vyplatí vůbec opravovat. Od tý doby jsem k tomuto polskému motoru neměl důvěru. Ale co jsem se v té době v servisech ptal tak naznačovali že nejsem jedinný, tak co se týče spolehlivosti si člověk asi nevybere

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já si z 1.4 16V ale 74 kW taky něco užil v jedničkové Fabii. Já zase kvůli "povedené" služební FII 1.2 TSI raději vzal Octu s 1.4 TSI,což se ukazuje jako z bláta do louže. :kol-32: Dnes už asi ve škodovce skutečně nějaký benzínový držák není a nebude. Neustálé šetření se musí někde projevit. Holt se snížila cena auta a toto je výsledek. Ta moje FI Combi stála v roce 2004 kolem 500 000 Kč!!! Za to je dnes Octa 1.4 TSI s lepší výbavou...

  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo,ale to chrastění se bude jen zhoršovat,a co pak? Čekat,že to jednou přeskočí? Kdyby to jen chrastilo,tak to by se dalo ještě se zatnutými zuby překousnout,ale kdo zaručí,že to neskočí? Já to mám necelých 5000 km od výměny a dnes to zarachtalo 3x,ale u polostudeného/poloteplého motoru. Vždy tak maximálně 1-2 vteřiny. Přesně tak to začalo s původním řetězem. Mně osobně je to u 1.2 TSI fuk,auto je služební,ale mám soukromou Octu 1.4 TSI a u tohoto motoru jsou také nějaké problémy,nemluvě o některých 1.8 TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ma tu vlastne najazdene viac ako 10000 km na nových rozvodoch?ako to tu tak sledujem tak vymena rozvodov žiadna vyhra!!

Mám cca 18.000 km po výměně rozvodů. Protože mi při startech (jedno jakých) rětěz občas stejně chrastí, opět jsem věc reklamoval v servisu. Ten provedl přezkoušení odchylky polohy vačkové hřídele vůči natočení klikové hřídele s negativním výsledkem (nedošlo k prodloužení řetězu). V tom případě již zřejmě občasné zařehtání řešit nebudu a vcelku beru vysvětlení servisu, čím je (a zřejmě vždy bude) zvuk způsoben.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to si mě nepotěšil . zatim sem s motorem spokojen a vůbec se mě nechce jit na akci uškrtíme motor a zvedneme spotřebu . pokud by šla spotřeba dolu tak proč ne . Ma někdo z úpravou dobrou zkušenost ?

Akci jsem absolvoval cca v dubnu 2012. Nepozoruji žádný rozdíl ve spotřebě ano do + ani do -. S chutí si občas dám ekojízdu a dosavadní rekord byl 4.1 l/100 km. Pochopitelně ne v Praze, ale v sobotu pozdě v noci z Jindřichova Hradce do Prahy za nulového provozu, bezvětří, ve dvou bez nákladu, s poloprázdnou nádrží Vervy 100, pneu na horní hranici doporučeného tlaku a rychlosti do 80 km/hod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám cca 18.000 km po výměně rozvodů. Protože mi při startech (jedno jakých) rětěz občas stejně chrastí, opět jsem věc reklamoval v servisu. Ten provedl přezkoušení odchylky polohy vačkové hřídele vůči natočení klikové hřídele s negativním výsledkem (nedošlo k prodloužení řetězu). V tom případě již zřejmě občasné zařehtání řešit nebudu a vcelku beru vysvětlení servisu, čím je (a zřejmě vždy bude) zvuk způsoben.

Tak zrejme napinak je na ceste do večných lovisť

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Např. to zmíněné olejové čerpadlo (03C 115 105 AG) je podle Etky od 1.6.2010 stejné,jak pro motory 1.4TSI 90 kW,tak pro motory s výkonem 132 kW. Před tímto datem pro 90 kW bylo s koncovým indexem Q. Navíc se tam ten napínák přidírá (zasekává),tak nevím. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napinak uz bol modifikovany, ale bez pozitivneho vysledku. Momentalne je aktualny napinak 03F 109 507B pre motory do novembra 2011 a 03F109 507D pre novsie motory.

Sila pruziny je cca 11kg na zaciatku az cca 6kg na konci. K nej sa pridava tlak oleja tlaciaci na piest, ked ratame tlak oleja 2-5 barov tak to pri priemere piestu 15mm vychada dalsich 3.5-9kg k tlaku pruziny. Ani sucet tychto tlakov by nestacil na stabilne dopnutie retaze, lebo pruziny na ventiloch cez vacku vytvaraju premenlivu zataz pre retaz - razy, (v urcitych momentoch klukovka brzdi vackovu hriadel) a napinak by kmital podla tychto razov. Aby k tomu nedochadzalo napinak je plneny tlakom oleja cez gulickovy ventil, ktory brani opatovnemu prudkemu stlaceniu, cize funguje aj ako tlmic. Olej moze pomaly unikat malym pretlakovym/odvzdusnovacim otvorom asi 0.6mm v pieste a medzerou medzi piestom a valcom. Piest ma 15.0mm a valec 15.1mm.

Problem je, ze riedky olej casto zriedeny aj benzinom pri odstaveni auta z toho napinaku vytecie a pri starte to chvilu trva kym sa naplni.

Editováno: , autor: voodoo123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Největší problém je absence západky nebo rohatky, která by i při vytečení oleje nedovolila "splasknutí" napínáku pod nějakou mez. Pružina na to zcela zjevně nestačí, což soudruzi konstruktéři přehlížejí jak širý rodný lány. Právě v momentě startu jsou do řetězu vnášený rázy největší (vačka ještě není roztočená = nedá se mluvit o nějakém setrvačném momentu, který by překonával odpory vznikající při stlačování ventilových pružin), takže veškeré síly z ventilového rozvodu mlátí do řetězu jak hluchej do vrat. V součtu s nedostatečně dopnutým řetězem (než olejová pumpa dotlačí váleček napínáku do pracovní polohy a dopne tak řetěz) SLYŠÍME, k čemu to vede - ŠKRRROOOUUUST!!!!!

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... V součtu s nedostatečně dopnutým řetězem (než olejová pumpa dotlačí váleček napínáku do pracovní polohy a dopne tak řetěz) ....

Namontujte si tam elektrické promazávací čerpadlo. Velké motory to tak mají. Před startem se celý motor 50 vteřin promazává, až potom se startuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...