Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Já myslím, že na výkon se nesáhlo, pokud by člověk dal auto na brzdu, tak mu pořád vyjde minimálně udávaný výkon (musí, jinak by to bylo na odstoupení od kupní smlouvy), spíše se mi zdá, že protáhli výkonovou křivku tak, aby byla pozvolnější a plynulejší. A nikde ve smlouvě se o průběhu výkonu nepíše, pokud teď SW postavili tak, aby se křivka točivého momentu a výkonu chovala jinak, než předtím, tak znatelně je výkon nižší (v určitém spektru), ale papírově stejný.

O nouzovém režimu to není (není dobré na něj čekat, pokud přijde při předjíždění, tak je to o život), je to prostě dílenská akce, aby nouzový režim nenastal. A nejlépe, aby se o tom člověk ani nedozvěděl. :) Mně zas při flashi zablokovali ŘJ motoru. :)

Samozřejmě že šlo o prodloužení životnosti, jde jen o to, jestli o definitivní prodloužení životnosti na životnost auta (oficiálně 250 000 km), nebo jen o prodloužení do konce záruky. To by bylo podobné tomu, co jsem tu již někde četl, že nový řetěz je kratší - odejde tak jako tak, ale vytahání trvá déle a je větší šance, že se vytahá až po záruce.

Samozřejmě, pokud člověk bude auto pravidelně servisovat v autorizovaném servisu, tak škodovka nabídne nějakou kulanci, otázka je, kolik to bude, aby neplatila třeba jen práci a člověk materiál...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musim se pridat taky do diskuze a bohuzel mam taky ten pocit, ze to auto netahne jako driv. Nastesti me napadlo si natocit a zmerit zrychleni na 100km/h pred tim novym softwarem. Takze pak zajedu na stejny misto a zkusim to natocit a zmerit znova. Pak sem napisu jestli se na case neco zmenilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to samurai,já mám spíš dojem,že řetěz z té opravné sady vydrží snad ještě míň (u mě to začalo rachotit zhruba při 18 000,řetěz byl vyměněn díky "ochotě" servisu po roce při 40 000 km,takže vydržel nepřeskočit 22 000 km a tisíce startů - uvidím,co tedy vydrží ten nový). Alespoň mi to tak přijde,když čtu (nejen na škodahome) stížnosti lidí,co to mají vyměněno a rachotí jim to znovu. Ale připomínám,že to může být jen můj dojem.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázka je,jestli je to dobře,nebo ne? Ty budeš mít tyto kilometry za pár let,kdy bude záruka dávno pryč a vyvstane ti (aniž bych ti to tobě,nebo komukoliv dalšímu přál) nějaký problém s rozvody,nebo něčím jiným na tomto motoru,na co se třeba ještě nepřišlo. A co pak s tím budeš dělat? Právě majitelé co najedou málo km budou mít s tímto největší potíže,hlavně finanční. Na kulanci bych nějak moc nespoléhal. Jeden kolega v práci má FII Combi 1.2 TSI z června 2010 a má najeto snad jen okolo 12 000 km a zatím bez problémů. Ale ten když mě vidí, tak se z toho vždy rozklepe,co se zase s tou mojí služební Fabií stalo. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze jsem to zmeril a pred tim softwarem to trvalo na 100km/h 9,86 vterin...po prehrani softu stopky ukazali 9,93 vteriny. Ze to auto jede min je opravdu jen pocit, podle casu to je stejny.

Otázka je, jestli je pro motor s DSG stejný SW a jestli DSG ten nedostatek tahu nekompenzuje častějším podřazováním na ideální stupeň...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

UOtázka je,jestli je to dobře,nebo ne? Ty budeš mít tyto kilometry za pár let,kdy bude záruka dávno pryč a vyvstane ti (aniž bych ti to tobě,nebo komukoliv dalšímu přál) nějaký problém s rozvody,nebo něčím jiným na tomto motoru,na co se třeba ještě nepřišlo. A co pak s tím budeš dělat? Právě majitelé co najedou málo km budou mít s tímto největší potíže,hlavně finanční. Na kulanci bych nějak moc nespoléhal. Jeden kolega v práci má FII Combi 1.2 TSI z června 2010 a má najeto snad jen okolo 12 000 km a zatím bez problémů. Ale ten když mě vidí, tak se z toho vždy rozklepe,co se zase s tou mojí služební Fabií stalo. :D

Možno už budú dovtedy motory TSI dávať ako bonus k väčšiemu nákupu.. :kol-28:

Ja viem, že to znie možno až trápne, ale už tieto veci beriem s veľkou rezervou.. kupoval som auto s týmto motorom s najlepším vedomím a pocitom nadšenia. To, že sa dejú veci, ktoré som netušil, ma síce štve, ale beriem to ako osud a nemienim sa už trápiť, že či som kúpol zle alebo som mal kúpiť iné auto. Roomstera mám rád, lebo je taký škaredý, že sa za ním ešte aj teraz oberajú a odvezie ozaj všeko, TSI je na jazdu super motorík a ak sa niekedy pokazí, tak nebude jediný motor, ktorému sa to stalo. Dával som peniaze aj do starých áut a boli to veľké sumy, no a prežil som. Možno keby nebolo tohto fóra, tak jazdím bez akýhkoľvek starostí, ale kedže na svete sú aj iné problémy, tak sa tešme napríklad zo slnečného dňa a že nás nohy dovedú, kde potrebujeme.. :)

Editováno: , autor: galeo
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázka je, jestli je pro motor s DSG stejný SW a jestli DSG ten nedostatek tahu nekompenzuje častějším podřazováním na ideální stupeň...

Zas tak dlouho ten novej soft nemam, takze i to je mozny ...urcite to budu sledovat, jestli to nepodrazuje moc casto. Ale pokud vim, tak se tu resi, ze auto po softu udajne prestalo tahnout pri zrychlovani....takze trochu nechapu proc sem motas podrazovani

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím moc dobře, co se tu řeší, já byl ten, kdo to tu řešit začal a kdo byl jeden z prvních, kdo se s tím setkal, takže co se tu řeší vím moc dobře. Řeší se tu to, že motor změnil výkonovou křivku, tedy "otupěl", nejvíce je to poznat když se dá třetí převodový stupeň třeba na 1500 otáček a zrychluje se až třeba do 120 km/h. To samé na čtyřku a pětku. Před změnou SW byl znatelný silný tah, který po plném záběru turba byl opravdu překvapivý, to po aktualizaci SW přestalo a motor prostě "jen" zrychluje... Ale bez toho, co ho dělalo dle mého tak výjimečným...

A teď proč sem "motám" podřazování - zkus jet na trojku, na 1500 otáček a dát plný plyn a zrychlit na 120 km/h. Co ti to udělá? No to, že převodovka podřadí na dvojku, aby měla maximum výkonu, tím tedy kompenzuje ten postupný náběh turba. A pak je tu samozřejmě otázka jiného poskládání převodových stupňů a nejspíš i jiného SW ŘJ motoru, který může být úplně jiný, než u manuálu, natož u 63 kW verze...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím moc dobře, co se tu řeší, já byl ten, kdo to tu řešit začal a kdo byl jeden z prvních, kdo se s tím setkal, takže co se tu řeší vím moc dobře. Řeší se tu to, že motor změnil výkonovou křivku, tedy "otupěl", nejvíce je to poznat když se dá třetí převodový stupeň třeba na 1500 otáček a zrychluje se až třeba do 120 km/h. To samé na čtyřku a pětku. Před změnou SW byl znatelný silný tah, který po plném záběru turba byl opravdu překvapivý, to po aktualizaci SW přestalo a motor prostě "jen" zrychluje... Ale bez toho, co ho dělalo dle mého tak výjimečným...

A teď proč sem "motám" podřazování - zkus jet na trojku, na 1500 otáček a dát plný plyn a zrychlit na 120 km/h. Co ti to udělá? No to, že převodovka podřadí na dvojku, aby měla maximum výkonu, tím tedy kompenzuje ten postupný náběh turba. A pak je tu samozřejmě otázka jiného poskládání převodových stupňů a nejspíš i jiného SW ŘJ motoru, který může být úplně jiný, než u manuálu, natož u 63 kW verze...

Jo ty myslis pruzny zrychleni, tak to pak jo. To jsem jeste nezkousel. Prave me to prislo liny taky, kdyz to podradilo z 6ky na 3ku pri 40km/h. Chybel mi ten pocit, jak tu nekdo psal: WOW to je jen 1.2ka? Tak jsem to musel prislapnout vic, aby padla 2ka. Ale podle zrychlovani z klidu je cas stejnej. Takze bohuzel budes mit nakonec asi pravdu, ze zmenili vykonovou krivku.

Editováno: , autor: Bedou
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to jsem psal taky já s tím "to je fakt jednadvojka?!" :D Takhle to vypadá, že jsem tu snad všechno psal já. :)

Ty máš super, že prostě šlápneš na plyn a neřešíš, převodovka si sama vybere převod, kde bude mít nejlepší výkon, takže to tak moc nepoznáš, ale pokud byl někdo zvyklý při předjíždění nepodřazovat z trojky na dvojku, ale pořádně vytočit trojku, tak musí být po aktualizaci zklamaný. Na výkon bych řekl že se nesáhlo, jen prostě na to, jak auto pracuje s točivým momentem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak je to? Tři stejné opravy a máte nárok výrobek vrátit a prodejce Vám musí vrátit peníze. Myslím si že zde platí to stejné auto nebo pračka. Ještě jsem teda nikdy neslyšel že by to tak někdo ukončil ale obchodní zákoník musí platit i pro Škodovku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak je to? Tři stejné opravy a máte nárok výrobek vrátit a prodejce Vám musí vrátit peníze. Myslím si že zde platí to stejné auto nebo pračka. Ještě jsem teda nikdy neslyšel že by to tak někdo ukončil ale obchodní zákoník musí platit i pro Škodovku.

Nevím zda jsi viděl vlákno KonGa,ale ten to vrátil, to TSI a pak si vybral 1,6TDI referenta z MB. vlákno Roomajz TSI/ Roomajz TDI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velmi zajímavá myšlenka s pozvolnější křivkou, je pravda, že v poslední době točím motor dřív, než-li dříve. Takže se proti sobě staví dřívější větší tlak turba a nynější vyšší otáčky během jízdy. Co je asi výhodnější? :D

Když tu vidím poznámku jednoho z majitelů Octavie s motorem 1.2 TSi. My, majitelé fabií popř. roomsterů, cítíme po flashi úbytek výkonu, ale máme proti octavii lehoučká auta. Dynamiku takového auta se mi moc nechce představovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citace autora článku (David Bureš):

"...Vysvětlení problémů s řetězem se může ukrývat i ve způsobu používání vozu. Mnohem vyšší riziko poškození řetězu hrozí, pokud uživatel svůj vůz používá ke krátkým jízdám, při kterých se motor nezahřeje na pracovní teplotu..."

Takže za poruchový rozvodový řetěz si můžou vlastně jen a jen majitelé sami - tím, že auto používali nesprávným způsobem. Kdyby ho používali tak, jak ho navrhla a vyzkoušela automobilka (nastartovat a jet 8-10 hodin v kuse ustálenou rychlostí), nemuseli by teď nic reklamovat... A Vlkohrad je na ně ještě tak hooodnej, že jim připlatí na případnou pozáruční výměnu - i když si za poruchu de facto můžou svojí vlastní blbostí...

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V stredu som sa stal obeťou servisnej podložkovej akcie a nového firmware pri ročnej prehiadke (14300km), prvý dojem bol rozčarovanie, musel som sa pozrieť pod kapotu, či tam nie je náhodou 1,4MPI. Podľa plného plynu na 5 a 2000+ otáčkach je okamžitá spotreba rovnaká 15L, teda výkon zostal. Koľko máte na 63kW verzii? Ako to tu už niekto písal, prostě, jen zrychluje. Tým firmwarom a podložkou úspešne eliminovali jedinú prezentovanú výkodu, teda okamžitú reakciu serva turba oproti klasickej regulácii podtlakom. Darmo som mechanika presviedčal nech to nechá tak, že problémy nie sú, on že musí, ale že po skončení záruky sa to môže vybrať, no neviem kto by tam ako dal starší firmware do RJ. Neskúšali ste niekto vyhodiť podložku, čo spraví? Aj keď za sedatíva turba môže evidentne hlavne FW RJ. Starý FW s podložku celkom zblbne, lebo servo ťahá za mechanický doraz, tak cvičí hore - dole. Zvyknúť sa na motor na sedatívach sa zrejme dá, ale kto vie, čo ten motor vedel predtým........ je to fakt ťažké.

Edit:

Nechanik mi tvrdil, že sa prispôsobuje RJ motora k turbu s podložkou, na VAS to tuším písalo prispôsobujem sofware pre riadiacu jednotku, ale podľa dĺžky a následného základného nastavenia to bol flash. Po flashi RJ motora mi nefunguje zobrazenie nastavenej rýchlosti tempomatu čo som mám v maxidote stále aktivované, neviete čo stým?

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechanik mi tvrdil, že sa prispôsobuje RJ motora k turbu s podložkou, na VAS to tuším písalo prispôsobujem sofware pre riadiacu jednotku, ale podľa dĺžky a následného základného nastavenia to bol flash. Po flashi RJ motora mi nefunguje zobrazenie nastavenej rýchlosti tempomatu čo som mám v maxidote stále aktivované, neviete čo stým?

To zobrazení tempomatu už fungovat nebude, to je jedna z vlastností nového a "lepšího" SW ŘJ motoru, že tuto funkci už neumožňuje. Uměl to jen snad ten první SW, další už ne... Podle toho jsem poznal, že mi flashovali SW...

Přizpůsobuje... mažou se adaptační hodnoty, to je tak vše, nic co by mělo vliv na výkon, nebo rozhodně ne víc než 5 km... Občas to zkoušeli, když si někdo stěžoval na nedostatek výkonu po novém SW, tak to sváděli na to, že si to "sedá" - spíš bych řekl, že čekají, až člověk zapomene jak to jelo předtím a řekne si, že už si to asi sedlo a je to OK. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...