Přejít na obsah

1,4 16V 63 kW, opakovaný studený start


Doporučené příspěvky

Vracím se na fórum po 2 měsících (psala jsem v 1. polovině srpna).

Vzhledem k nižším podzimním teplotám problém se studenými starty téměř vymizel (naposledy před 2 - 3 týdny), přesto napíšu pár dalších postřehů:

Nadále platí, že problém se studeným startem se objevoval tehdy, když byly splněny tyto 2 podmínky zároveň:

 

1) odstavení auta 6 hodin a více

2) během startování teplota vzduchu přibližně 15 až 27 stupňů 

 

(Horní hranice 27° je ale možná zkreslená tím, že auto stojí na slunci, je tmavé, a proto ve slunečném počasí i když bylo např. 28°, tak v motorovém prostoru bylo mnohem více stupňů, a proto auto v této i vyšší teplotě startovalo bez problémů na kratičké 1 cvrnknutí.)

Vůbec, horší bylo zamračené - zatažené počasí než počasí slunečné. V zamračeném počasí nebo ráno, když na auto ještě nesvítilo slunce a bylo 15°- 27° jsem v létě téměř s jistotou věděla, že bude problém se studeným startem (někdy až na potřetí).

 

Výjimkou byla dovolená v horách (v srpnu) - ani jednou nebyl problém. Proč?

Pak také v září jsem si všimla, že ne vždycky při teplotě 15°- 27° a delším odstavení jsou problémy se startem.

Přibývalo případů, že i v této teplotě jsem nastartovala bez problémů.  Proč?

 

Nevím, ale možná proto že během stání teplota klesla pod určitou hranici ( pod 12°? , pod 10°??? ).

Uvedu příklad ze září:

- ráno kolem 14°- start bez problémů

- po 7hodinovém stání 19° - problém (start na podruhé)

- další den start až odpoledne (po více než 20 hodinách), kolem 20° - bez problémů (noc byla chladnější)

 

Možná se mýlím, ale je pravděpodobné, že v mém případě (rok výroby auta 2014) příčiny špatných studených startů nejsou 2, ale 3, a to tehdy, když všechny 3 podmínky jsou splněny zároveň:

 

1) odstavení auta 6 hodin a více

2) během startování teplota vzduchu přibližně 15 až 27 stupňů

3) během stání auta teplota neklesla pod danou hranici, např. pod 10°  ???

 

Snad se mýlím, ale nejsou to náhodou podmínky potřebné např. k měření emisí - v hale?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Přátelé, již delší dobu jsem nakukoval nesměle na tyto stránky jestli náhodou někoho netrápí studené starty a ejhle trápí. Mám Fábii II rv 2009. V současné době najeto 80000km. Starty mě zpočátku tedy během záruky moc nezlobily. Opravdu sem tam. Pokud jsem se zmínil v servisu nic neprojeveno a nenalezeno.... To bych ponechal bez komentáře, protože to je na jinou story. Minulý ro se to ale projevilo naplno. Ranní starty na 3x i 4x v době od 10stupňů a výše dennodenně. Řešení po záruce již se svým známým automechanikem. První start naskočení a do dvou vteřin zhasnutí. Druhý start naskočení a šílené tarokování (pro jistotu vypnuto). 3 start pohoda. Během dne i po delším stání a daleko vyšší teplotě klid. Diagnostika nic. Pak začala házet chybu na první válec. Zjištěn nižší tlak na druhém válci. Následovalo výměna ventilů, hydroštelů a přebroušení hlavy. Na druhém válci podpálený výfukový ventil. Zjištěno mírné prohnutí tím pádem i možné občasné nedovírání. Změna vypadala k lepšímu. Pak se to startování vrátilo, ale jen do podzimu kdy klesla teplota pod 10 stupňů. Celou zimu naprosto na jedničku až do jara. Provedena výměna snímače otáček čidla teploty a nic. Paradoxně v době největších veder opět bez problémů. Teď na podzim začíná zlobit i start po osmi hodinách. Už se stává, že startuji pětkrát. Nevěřím že Škoda to řeší, protože jsem byl svědkem toho, že byla vydána interní zpráva do servisů, že je do části vozidel do rv 09 montována vadná klapka a označení série. Pokyn na konci byl měnit jen na požádání nikoliv automaticky. Takže normální člověk pokud se mu tato vada neprojevila neměl zdání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po roku sa mi tento vikend to zle startovanie znovu prejavilo. Ale pravdepodobne som prisiel na to cim je to sposobene. Vymienal som pneumatiky ale o 11 doobeda a potreboval som o niekolko metrov posunut auto. Nastartoval som , na prvy krat poposiel vypol som motor. O hodinu som chcel ist na pumpu. Otocil som klucik a nic, potom som otocil druhy krat hrozny zvuk, tak som zhasol a nastartoval na treti krat, chvilu motor triasol potom uz isiel v pohode. Na pumpe uz mi chytilo na prvy krat. Vecer mi to nedalo a skusil som o deviatej nastartovat, chytilo na prvy krat a hned po pol minute som vypol motor. Nasledujuci den rano o osmej som isiel startovat a nechytilo na prvy, druhy treti stvrty krat. Na piaty krat to chytilo. Hned ma napadlo ze je to sposobene tym ze som studene auto  nastartoval len na chvilku, a tim sa tam nieco pokazilo napriklad malo benzinu alebo nieco. Tak som skusil ze som vcera na kratko nestartoval. Dnes rano chytilo na brnk. Je to normalne spravanie alebo prejav nejakeho problemu, ked nastartujem studene auto len na chvilku a dalsi start uz nefunguje poriadne?

Editováno: , autor: sofffos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prvy krat ked to robilo tak bola do stvrtiny nadrz naplnena, druhy krat ked to spravilo tak bola do plna. Proste to bolo sposobene tim ze posledny start predtym bol len kratky, ved ak chcete mozete to vyskusat, ale ten kratky start asi pol minutovy musi byt pri studenom aute. A potom staci o niekolko hodin nastartovat. Od vtedy uz som startoval 5 krat a vzdy na prvy krat a to mam teraz plnu nadrz. Moja otazka je len ze ci je to normalne ze pri benzine po slabom starte toto auto spravi. Predtym co som mal problem tak to skoro vzdy zle startovalo, ale vtedy som dost casto skusat starty tak mozno to bol tento isty problem, ak to je problem.

Editováno: , autor: sofffos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stalo se mi něco podobného - potřeboval jsem jednou přeparkovat (no spíš popojet) tak o dva metry. Motor běžel jen pár sekund na to popojetí. Teď nevím, jestli ještě ten den, nebo až druhý jsem chtěl vyrazit na nákup a nemohl jsem nastartovat. Chytlo to pak snad na počtvrté nebo na popáté. Auto bylo pár měsíců staré a bylo to někdy na podzim. Nemožnost nastartovat dávám vyloženě do souvislosti s tím krátkým popojetím. Od té doby jsem na to už nenarazil (ťuk-ťuk) - pokud bych startoval jen na pár sekund, radši nechám motor o chvíli dýl běžet...opravdu by mě zajímalo, proč tomu motoru krátké starty vadí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preto sa tu pytam pretoze tie znalosti nemam, Mam rad ludi ktory pojedli vsetku mudrost sveta ale poradit nechcu. Ked si taky znalec tak preco tu normalne neodpovies s pripadnymi odkazmi na danu problematiku, ale robis tu frajera.

Editováno: , autor: Pawouk
Bezprostředěn předcházející příspěvek se necituje.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pysal som to tu preto pretoze presne rovnako sa my to prejavovalo ako vtedy ked som pred rokom riesil tento problem ale vtedy mi to robilo kazdy den bez ohladu na to ako dlho som startoval. Potom to prestalo a len teraz sa presne rovnake priznaky prejavili len teraz som presne identifikoval kedy to spravilo. Spravilo mi to dva krat po sebe, na dalsie pokusy nemam odvahu, od vtedy som startoval 30 krat po normalnych startoch a vsetko v poriadku. Jasne ze to dlhsie podrzim, len ma napadlo ze ten poblem moze byt hlbsi, a ukazuje to problem na nejaku konkretnu suciastku ktora by sa dala vymenit alebo celkovo na motor. O nejaky mesiac mi konci zaruka, tak ak by to bol nejaky problem este by sa to dalo riesit. Pretoze stale sa mi ten motor nezda, lebo stale mam trocha problem s tim ze ked stojim na krizovatke na volnobehu tak obcas trhne motorom a obcas po starte trasie motorom, aj ked sa to ocividne zlepsuje a robi to stale menej a menej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...