Přejít na obsah

zimní clona, má to smysl?


pete_fab

Doporučené příspěvky

Z pohledu aerodynamiky nejvíc vzduchu na chladič jde tou spodní mřížkou, takže horní by se klidně mohla zaslepit, aniž by to nějak vážně ovlivnilo chlazení, ale jde skrz ni většina vzduchu, kterej následně nasaje samotnej motor. Takže horní zaslepení málo ovlivní chlazení, ale hodně teplotu nasávanýho vzduchu. Intercooler za turbem je chlazenej mřížkou u pravý mlhovky, tam bych se vyvaroval jakýhokoliv clonění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se chlazení vůbec nebojím i když je to zacloněné celé. Když to přirovnám k létu když je třeba + 25 a jsem ve městě tak toho v zimě i s komplet zacloněním chladičem nedocílím. A zadalší kdyby, tak tam mám ventilátor na chladiči kterej pochybuju že se vůbec sepne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to taky souvisí s tím, jak rychle se jede. Kdo jede přískokem vpřed po městě, tak vlastně jede s clonou i když tam žádnou nemá - mřížka masky se uplatňuje až při dopředný rychlosti 30km/h a více - spočítej si poměr doby celkovýho chodu motoru vs. doby jízdy rychlostí nad 30km/h a uvidíš, jak často se motor chladí náporem a kdy jen prostým vyzařováním... Velmi správně tady někdo výše (nechce se mi to hledat) napsal, že záleží na tom, jestli víc jezdíš po městě nebo po dálnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozřejmě když pojedu na plnej kotel po dálnici tak clony by byl na škodu. U mě se to vyplatí já jezdím po silnicích první třídy a po měsně. Hlavně do práce 10 km po státovce, dám tam za pět a jedu na spotřebu těch 80-90 a tam ta clona je znát motor se zahřeje dříve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

léta jsem zakrytí chladiče nejen traktoru jak tady někdo mudroval řešil taky kartonama, clonu mám už 3 zimu, jezdím asi víc jak někteří ze zdejších leštěnkářů a i v zimě cca 50% jízd po D1 a motor je pořád čistý, bez clony účinnost topení při -25C nic moc, za mě clona ano, listy z pornokalendáře a tépichy ne (šroubky mám začerněny).

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Ahoj rád bych toto téma trochu ooživil. Uvažuju o té zimní cloně na mou FII FL 1.6 TDI .. určitě mě to nepomůže na cestu do práce nějakých 5 km to je mě jasné, ale nechci celé odpoledne jezdit se studeným motorem a o víkendech vlastně celé dny .. Jezdím kombinace město-mimo město-dálnice v poměru na 100 km asi 20 - 50 - 30 .. jak kdy .. někdy samá dálnice .. Uvažuju o horní cloně .. o spodní moc neuvažuji vzhledem k tomu, že se mě zdá, že nějaké chlazení ten motor potřebuje a kde by se ten vzduch pak dostal když je zespod zakrytý, nahoře taky a ještě má kobereček na kapotě ..

 

Jen mě napadá jestli to pomůže a nebo je lepší koupit spodní? A co na to sání když mu tam přidám kryt? :) Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče teploty motoru tak ani jedno nemá smysl, celý okruh chladiče je oddělený termostatem. Jediný smysl má, pokud nechceš, aby se sůl a břečka dostala na chladiče. Sání si s tím poradí ikdyby bylo zakrytováno všechno, to si vzduch najde. 

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chladiče jsou po celý vejšce přední masky, ale když se ohneš a podíváš se zblízka na horní mřížku, zjistíš že je i tak v horní části do půlky "plná" = mezi žebrama nejsou díry. Jsou jen v asi 5cm vysokým pásku ve spodní části. Naproti tomu dolní mřížka mezi mlhovkama je v celý vejšce perforovaná. Důvod tohohle uspořádání průduchů je aerodynamika, která ovlivňuje proudění vzduchu a tlakový poměry na čele auta. Z toho důvodu jde skrz spodní mřížku asi 80% objemu vzduchu celkově procházejícího chladičema. Tudíž když zakreješ tu horní celou, omezíš průtok jen asi o 20% - v období mrazů a obecně nízkejch teplot si auto stejně naloká dostatek studenýho vzduchu pro chlazení "spodem"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...