Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

Já to právě v záruce už nemám, tak se tím zabývám, a klasický pravidla péče o aku, co platila dříve, tu zjevně neplatí. Takže je normální mít v Octavii aku s 12,1 V a vydrží?

A druhá věc je ta hláška o nabití aku, před nabitím 80 %, po nabití 70 % a dnes ráno do auta sednu, že pojedu, a 80 %. Je to "baterie soc" přesné a lze to užívat nebo ne?

Editováno: , autor: Pavel PS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam momentálne takýto stav. Včera som najazdil okolo 30km, po jazde tam bolo 12,4V. Minule som pustil webasto, keď som mal podľa alarmu 12,2V a štartovalo to trosku ťažšie. Keď prídem domov, asi to pichnem na nabíjačku preventívne

 

2b1451589ccdce1f09d8281e62cc8ce4.jpg

Editováno: , autor: misor1994
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavle, tak to prostě je.  Od převzetí vozíku tam jistě mám celej rok něco mezi 12,1-12,2 a naštěstí to jezdí. Třeba i v létě jsem dával delší trasy (Plzeň, Boleslav atd.) a schválně při dojezdech změřil jestli jó víc dobito a ejhle, třeba pod Plzní po víc jak 100km v kuse a asi 20min pauze to ukázalo tuším 12,35V .. Prostě na víc se našinec asi nedostane a musíme brát realitu jaká je. Dokud to jezdí tak snad OK, pokud to jak řečeno odejde ještě v záruce tak to pořeším. A kdyby až po, tak taky. Ta nová by dost možná ukazovala jinak. Třeba tyhle Mollky 59ky z let 2015-16 jsou cinklý od začátku a takřka cokoliv jinýho z ranku EFB/AGM by na tom bylo líp. Necháme se překvapit :-) .. Zejtra ale tu nabíječku zapnu - to zas jo ;-) ..   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kdo měnil baterii 7P0915105  AGM 68 Ah  680A originál za jinou? Originál je cenově drahá. 
Co tahle volba? https://www.autobaterie-pema.cz/autobaterie-exide-start-stop-agm-12v-70ah-760a-ek700_70733.html
ahoj. skúšal si kúpiť exide ? tiež sa mi páči viac cenovo ako Origo , mám rovnakú ako ty...

Odoslané z Redmi 4X pomocou Tapatalku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

To je namakaný systen . Ještě tam mohlo bejt poličko pro uživatele jaky chce nechat min napětí nebo nabiti bat na procenta  . Nejlepe formou uživatelskeho nastaveni  Vubec se nepočita že jedeš  třeba  na  vylet zastaviš zapneš si ledničku  atd . Nabiti nabiječkou preventivni doma asi nic neřeší pokud neni auto odstavene  na delši dobu ,  po prvni jizdě se to vrati na nastavenou mez   . 

Spoiler

 

 

Editováno: , autor: zbek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martab :  lednicku to neodpoji, pokud je v zasuvce .(zasuvky vedou pres pojistky C a pres hlavni 80A púrimo na baterku)

 

taky s ostani spotrebou  proudu jednotky nemusi pocitat (spousta veci se v aute nemeri jen predpoklada jejich odber..)

 

edit. Netusim proc se vsichni divi ze baterka EFB ma 12.1V , je to zkratka spravne (pouzita technologie)

 

Editováno: , autor: honzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem 14 dní svou O3FL (přes Vánoce a Nový rok) na letišti, včera po příletu do Česka auto nastartovalo zcela bez pro problémů (i přes instalovanou 2kanál. kameru, která natáčí i v uzamčeném autě). Z dálky i naskočilo nezávislé topení.

 

Nicméně po příjezdu domů mě aplikace mé chytré ZUS USB nabíječky (s GPS, monitorováním autobaterie a dalších věcí) upozornila na příliš vysoké napětí autobaterie 14.9V (!?)

 

Je to opravdu příliš vysoká hodnota, nebo to nějak souvisí s provozem SS a s ním spojenou rekuperací, a je to v pořádku ?

Nebo to byl nějaký stav po trvalém 14 denním vybíjením v chladu a nečinnosti, a poté snahou systému autodobíjení auta to vrátit do zelených hodnot ?

 

Než půjdu otravovat servis...

 

Je to již podruhé, kdy mě to takto upozornilo, poprvé na počátku prosince jsem to přešel, neboť to brzy bylo v opět "zeleném"...

 

Viz přiložené obrázky z aplikace toho měření. 

 

Screenshot_20190103-072353.png

Screenshot_20190103-072423.png

Editováno: , autor: omicron
spatne vlozene prilohy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 12/2/2018 at 12:35 AM, Pavel PS said:

Zdravím, rád bych poprosil o radu, máme "nové" auto OIII combi 1.2 TSI 77 kW MR 2015 a jsem docela nervózní z toho inteligentního dobíjení, protože jezdíme málo a krátké trasy. Fórum jsem si načetl a moje nervozita spíše stoupá... Aku (MOLL EFB 59 Ah, asi původní) testován v autorizáku a ok. Rozhodl jsem se preventivně nabít:

  • před nabitím: 12,2 V, bat. soc 80 %
  • nabíječka Lidl, režim zima, cca 1 hod. pak se přepla na udržování; + na + aku, - na kostřící bod
  • po nabití (po 10 hod.): 12,4 V, bat. soc 70 % !

Nevíte proč klesla ta úroveň nabití dle palubního počítače? Stává se Vám to taky? Opravdu ty EFB aku přežívají při 12,2 V? 

Jinak auto startuje normálně (ťuk ťuk), po jízdě je aku nabitý na bat. soc 80 % a cca 12,2 V, víc ne, ani po dlouhé jízdě. Ale tyto hodnoty se udrží i při týden odstaveném autě. Během jízdy zpočátku napětí cca 14,8 V, poté klesna na cca 13 V (v interiérové zásuvce), níž myslím ne, možná je to způsobeno tím, že svítím potkávacími světly, ne těmi denními. SS okamžitě vypínám.

Našel jsem tu na fóru několik naznačení, že i inteligentní dobíjení lze vypnout, nebyly by nějaké podrobnosti (omlouvám se, zda jsem to někde přehlédl)?

EFB by sa mali nabijat asi ako AGM, teda pri 14,7 V, pravdepodobne im nestaci beznych 14,4 V...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. nj, Heini - ale ten symbolek sněhový vločky na nabíječce láká :-). 
Včera jsem tak zas při volbě nabíjení zvažoval zda EFBéčku nechám na normál nebo na AGM+zima a nechal zas na "zimě", to když v garáži snad +1st :-). Ale za 14dní to zas nechám v běžným režimu. Stejnak se to z 12,1 dobije jen na 12,5 ať dělám co dělám a druhej den to spadne na 12,2 či míň. 
Záruka ještě rok a půl a tak se uvidí jestli nedopadnu jako ty.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většina nových Škodovek je vybavena snímačem proudu (napětí a teploty) na kabelu u "-" baterie. V tomto případě nabíjí řídící jednotka baterii jen na max. 80% (i po dlouhé jízdě změříte na baterii jen cca 12,2 V), což ji samozřejmě ničí (sulfatace), chybové hlášení "nízké napětí baterie", či nemožnost zapnout přídavné topení aj. Všichni výrobci baterií samozřejmě požadují, aby byla jejich baterie vždy nabita na 100%. Paradoxem je, že o nabíjení na max. 80% se v návodu k autu a v oficiálních dokumentech ŠKODA AUTO nikde nedočtete. Škodovka (a další výrobci) vás tak poškozují (zbytečné a časté koupě nové baterie) a paradoxně tak zatěžují životní prostředí více, než je jejich nesmyslná snaha potlačit emise za jakoukoliv cenu.

 

V případě problémů bych si nechal důkladně proměřit baterii, změření napětí jednoduchým testerem, který používají servisy, nestačí. Požadujte zátěžový test baterie proudem např. 30 A - změření kapacity baterie (písemný protokol), případně i zjištění zkratového výkonu baterie (např. 3 200 W). Pokud je kapacita baterie pod 60% máte nárok na vrácení peněz za zničený akumulátor (v rámci obvyklé záruky 2 let).

Výměna baterie za lepší typ moc nepomůže (např. standardní zaplavená baterie (WET) za AGM - je nutné přeprogramovat typ a parametry baterie v řídící jednotce !). Řešením je vypnutí "inteligentního nabíjení" baterie v řídící jednotce, kdy dojde ke "konvenčnímu nabíjení" baterie na 100% i krátkou jízdou (napětí druhý den po jízdě > 12,6 V). Lze toho také dosáhnout odpojením konektoru na "-" pólu baterie (současně vypne i Start/Stop). Doporučuji dát ale přednost vypnutí "inteligentního nabíjení" v řídící jednotce.

  • Díky 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...