Přejít na obsah

spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw


Majký

Doporučené příspěvky

Njn. Ja se porad snazim jeste jezdit predpisove... Když se na me někdo zezadu tlaci, to jsem pak nervozni a zrychluju taky.

Ve svým veku uz nemam potrebu si něco dokazovat a navíc jsem si papiry delal dost pozde a mam je stále cerstve, tak jsem si vedom toho, ze to stále moc neumim a radsi se i na ty dalnici krotim.

Ono nakonec ve vysledku, kolik aut me "da" 110kou na 90tce a pak se stejne potkáme v další vesnici anebo v kolone... chápu, ze nekdy je potřeba spechat, ale ruku na srdce, většinou je to jen vymluva ;-)

Omlouvam se za OT, priste uz jen ke spotrebe...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa zda ze Pepav ma 15"kolesa, coz dost pomoze,oproti 17"aj o pol litra ak nie viac. Este ak da nejake aditivum a aky benzin. Je vela cinitelov co to mohlo ovplyvnit tu spotrebu pri 130 a 5l. dobry vieter a pod. A aj celkova je u kazdeho individualna. Ja napr, ked mi uz konecne dorazi auto po 19 tyzdnoch, bude to moje prve auto. Papiere uz mam asi 5-6 rokov,ale az teraz sa mi podarilo si kupit auto, tak pochybujem ze sa budem blizit k tym cislam. Kym sa zijem s autom a pod. Mam 17"disky, plus som mlady este pomerne :) proste je tam vela faktorov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Njn. Ja se porad snazim jeste jezdit predpisove... Když se na me někdo zezadu tlaci, to jsem pak nervozni a zrychluju taky.

Ve svým veku uz nemam potrebu si něco dokazovat a navíc jsem si papiry delal dost pozde a mam je stále cerstve, tak jsem si vedom toho, ze to stále moc neumim a radsi se i na ty dalnici krotim.

Ono nakonec ve vysledku, kolik aut me "da" 110kou na 90tce a pak se stejne potkáme v další vesnici anebo v kolone... chápu, ze nekdy je potřeba spechat, ale ruku na srdce, většinou je to jen vymluva ;-)

Omlouvam se za OT, priste uz jen ke spotrebe...

To je celkem zásadní chyba - když se na tebe někdo tlačí, tak uhni a nech ho předjet. Je blbost zrychlovat.

Dnes cesta do práce (19km) s průměrem 5,3. Cesta zpět kvůli zacpaný Plzni za 6.8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mimoxx: ok, mozna to bylo s nedovolenou podporou vetru, z mirneho kopce a ještě jak jsem prepinal maxidot, jsem mozna o trochu polevil s plynem... to je jedno. Spis jde o to, ze to auto ma fakt peknou spotrebu. Sice se tabulkam uplne neblizim, ale co tak sleduju ostatní, tak docilit toho lze...

 

mp390: ja vim, ale ono ne vždy je kam uhnout nebo usek vhodny na predjizdeni... snazim se nikoho neblokovat cilene, ale abych kvůli nekomu, co nevydrzi chvili počkat skončil ve skarpe, to se mi taky nechce. S tim zrychlovanim ale souhlas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK epo, ja súhlasím, že to má dobrú spotrebu, ale netreba to preháňať na nereálne čísla. Veď maximum bola jedna recenzia, kde tvrdil že mal spotrebu na Rapide 2,4L, čo je absolútne nereálne!! Tu: http://www.autoforum...a-jako-diesely/

Takže dávam výzvu, kto sa mu aspoň priblíži s novým motorom! :kol-47:  

Priemerku mal 58km/h, najazdené 5700km, takže čerstvo zabehnuté a mal by to byť asi 30km okruh. Si myslím, že to sa nedá dosiahnuť ani keď vynulujem meranie počas jazdy. Keďže je to okruh mal by sa čiastočne eliminovať vplyv prevýšenia aj vetra.

Tak ako, kto sa vyrovná "starej" Rapidke!? :kol-31: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5 litrů při 130 km/h je nesmysl. 200 km úsek na dálnici při stálé rychlosti 130 km/h a výsledná spotřeba 6.1 a to nebyl v podstatě žádný provoz, protože byl svátek. 5 litrů mám když jedu kolem 100 km/h. Mám sice 66kW verzi, ale myslím si, že nějakých 200 otáček rozdíl nemůže dělat 1 litr spotřeby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já to mám zatím hodně nové a po rovině a cca 130 je to opravdu, teda alespoň u mého nezajetého motoru, cca kolem 6,0.

Samozřejmě už se i podařilo cca 80 km po silnici první třídy rychlostí tak max + 20 při předjíždění jet za 4,8.

Dlouhodobá zatím 5,95 (po vyjetí první nádrže), což je naprosto fantastické vzhledem k složení cest (dost dálnice, okresky, ale skoro 1/2 po Praze). I kdyby to do budoucna neklesalo, budu maximálně spokojen. Do nafty bych už dnes nešel, to bych opravdu musel lítat 50kkm+ a to bych si zase nekupoval Fabii

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím že pro dobrou průměrnou spotřebu ( do 5 l/100 )vůbec není nutné nevyužívat rychlostní limity. Mnohem důležitější je předvídat a dávat včas nohu z plynu .Tento motor skoro nebrzdí,a co jsem tak pozoroval zpomalení z tachometrových 95 na 60, tak to bylo více než 400 m. Tyto metry zadarmo mají podle mě na průměr větší vliv než to, jestli jedeš 80 tam kde se dá jet 90.

Pokud je ale cílem 4.5 a méně, tak to asi vyžaduje více úsilí, takovou zkušenost ještě nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PattaB, ale výhodnejšie je ísť na voľnobeh, motorom brzdiť, len keď klesáš, alebo potrebuješ rýchlejšie pribrzdiť. Pre príklad: ak ideš 90km/h máš spotrebu 3,7L a potrebuješ pribrzdiť na 70km, tak pri brzdení motorom to bude len 200m s 0L spotrebou, na voľnobeh môžeš prejsť asi dvojnásobok 300m s asi 1L spotrebou. Tak matematicky pre jednoduchosť by mala byť úspora pri brzdení motorom 1x200m= 3,7L, ale pri voľnobehu 1,5x200m= 1,5x(3,7-1)= 4,05L! Všimol som si, že rozdiel v spotrebe voľnobehu a pri brzdení motorom je pomerne oveľa menší, ako skrátenie dojazdu spôsobené odporom motora. Samozrejme len v prípade ak je dosť priestoru na "plachtenie" na voľnobehu. Ak je možnosť, tak používam kombináciu, aby som nebol brzdou premávky. Najprv plachtím a potom dobrzdím motorom.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mimoxx: v podstatě to vidím stejně, a dříve jsem i tak jezdil, ale to byl diesel a jeho brzdný účinek byl několikanásobný . S tímto motorem už moc prostoru na vyřazování mezi obcema není, ale tam kde je se dá  regulovat míra zpomalení tak aby člověk nikoho nezdržoval.

Nevím jak by se k takovým hrátkám stavěla  DSG převodovka . Popravdě ještě jsem nenašel odvahu za jízdy vyřadit protože mám strach že už pak nezařadím zpět. 

Editováno: , autor: PattaBlack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PB, tak ja mám manuál, s automatom by som to asi neskúšal, ale som niekde čítal, že vďaka Euro6 sa už robia aj automaty s možnosťou ísť na voľnobeh. 

A s tempomatom som asi ešte nebrzdil motorom, lebo som si nič také nevšimol, že by mi to predčasne nakoplo motor, to len pri studenom motore ho to skôr nahodí, to som si všimol.

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozrite, zaradena rychlost vs. neutral je vzdy na dlhu debatu, v podstate kazdy si vie obhajit to svoje. Za mna brzdenie motorom / jazda bez plynu s rychlostou, lebo:

 

1. Sice neprejdem tak daleko bez plynu ako na neutrale, ale menej nicim brzdy (z hladiska 1000km samozrejme zanedbatelne, ale z hladiska 50000km uz nie)

2. V pripade potreby rychleho manevru (rozumej potreba okamzitej akceleracie) nemusim stracat cas radenim rychlosti

3. V zime alebo na mokrej ceste sa nemusime ani bavit, ci ma lepsiu trakciu auto s neutralom alebo zaradenou rychlostou

4. Rekuperacia energie, pochybujem ze alternator dobija bateriu pri neutrale.

 

A hlavne vyradenie do neutralu by bolo platne na idealnych cestach - bez ostatnych ucastnikov dopravy a bez rychlostnych limitov. Pretoze skor ci neskor natrafite na nejakeho pajaca, co si to sype dole rovnym kopcom 80 a je tam dvojita plna ;) V takychto pripadoch je vhodnejsia nulova spotreba na rychlosti.

Editováno: , autor: melonsvk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MP390, pri tej priemerke to je veľmi dobrá spotreba! :kol-47:

Melonsvk, tak niektoré argumenty mi nesedia:

1. Brzdením motorom síce šetríš brzdové obloženie za 15€, ale len keď nepotrebuješ brzdiť z volnobehu vtedy zase ničíš spojku za 150€, keď ti spája motor na 820ot. s kolesami napr. na 2100ot. Takže vtedy tam tá úspora určite nie je! :kol-28:  

2. V prípade potreby rýchleho manévru sa mi pri 1300ot. motor pod záťažou oveľa pomalšie rozbieha, ako keď sa roztočí bez záťaže a potom naakumulovanú energiu pripojíš cez spojku, tak ti auto doslova vyskočí. Ja mám takú skúsenosť! (Platí hlavne pri slabších motoroch, raz mi skoro rozbili zo zadu Felíciu v kolóne, tiež som brzdil motorom a potom pridal, trvalo to celú večnosť, než sa to z asi 1400ot.rozbehlo!)

3. V tomto bode s tebou plne súhlasím.

4. Rekuperácia, to je tak dôležté pre hybridy, ale určite nie pre obyčajný benzín, lebo štandardnou jazdou sa mi dobije baterka na 100% a tú energiu naviac nevyužije, lebo alternátor je regulovaný a keď má baterka dosť, tak zníži budenie statora, alebo tak akosi. (sice to trocha menej brzdí, ale to je nič, jedine že by si mal odpájateľný alternátor). To je tak hypotetická úspora ako v aute výmena 10W žiarovky za 1W LED. Menej za elektrinu platiť nebudeš! :kol-28:

A tvoj príklad dolu kopcom, samozrejme, keď ťa niekto brzdí, tak je vhodnejšie brzdiť motorom, ale voľnobeh je práve keď brzdiť nechceš, si na limite rýchlosti a iba chceš dačo ušetriť.

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Spojka byva dimenzovana na 200+ tisic km, cize pokial neradis ako hovado, resp. nejazdis 100% casu iba mesto, tak by ti mala vydrzat dost dlho. A bezne radenie hore/dole jeden stupen jej zivotnost nemozu nijak skracovat :) Aj ked v dnesnej dobe sa setri vsade, tak bohvie jak na tom dnesne spojky su.

2. Tak nemyslel som taku akceleraciu pri ktorej trhas asfalt :D Ja som skor mal na mysli 2-3 sekundovu jazdu pod plynom ked ti nejaky c*rak vleti z vedlajsej a potrebujes ho rychlo obehnut, pri rozdiele rychlosti 90 vs. 30 nemusis ani podradit. A druha vec, ono aj brzdenie motorom ma svoje pravidla, pri 1300 si myslim ze uz je dost neefektivne, nakolko RJ si bude sama vstrekovat palivo do motora az neskape. Idealne to drzat min. okolo 1500-1600, kde uz mas aj citelne vacsi krutak na zrychlenie (hlavne na turbomotoroch).

3. ;)

4. Zalezi co myslis pod standardnou jazdou, ono ked je motor v zatazi, tak alternator bateriu nedobija. Ta sa dobija prave iba ked vyuzivas zotrvacnu silu (ci taku nejaku) pri brzdeni motorom. Vtedy je napatie v alternatore vyssie ako na baterii a moze ju dobijat.

 

 

voľnobeh je práve keď brzdiť nechceš, si na limite rýchlosti a iba chceš dačo ušetriť.

 

No, to je ten idealny (= nedosiahnutelny) stav o ktorom hovorim, pretoze na 99% sa vzdy najde niekto, kto ta zbrzdi. :)

 

Vsetko su to drobnosti, ale ani jazda na neutral nema ziadny vyrazny argument, ktory by vodica mohol presvedcit ze je to lepsie prave takto. A je to fajn, pretoze kazdy ma na vyber a robi to tak, ako mu to vyhovuje :kol-35:

 

//ale uz sme tusim off-topic :kol-74:

Editováno: , autor: melonsvk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je to po okreskách, tak průměr 71 km/h není agresivní jízda. ;) To je plazení. Zajeď to s průměrem nad 100 a pak už se můžeme bavit o svižnější jízdě.  :)

 

Když jedu svižněji (okresky do 150), tak je u mě spotřeba nad 7.

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...