Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

@flacek záruka se přenáší !!  i kdyby jsi byl pátý majitel, osobně jsem se na to ptal i kdyby bylo auto dovezené třeba z Německa, tak tak záruka ti dál běží jako novému majiteli...mám už druhou fabii 3 a u každé jsem byl druhý majitel..a u té první, jsem normálně reklamoval bez nějakých problémů..ale obávám se, že diskuze se dostává trochu někam jinam..téma je o servisním intervalu, takže bych to ukončil nebo nám zase admin vyčiní :D

 

@stanmar díky za vysvětlení s tou prodlouženou zárukou..já jsem totiž obě F3 kupoval už jako druhý majitel a netušil jsem, že si to musí majitel přikoupit..

Editováno: , autor: ski1961
Vloženo

Ja zadnou prodlouzenou nebo dokoupenou zaruku nemam a ani nechci dokupovat, ze zakona je zaruka dva roky, konci mi za 5 mesicu, auto nevykazuje zadne zavady, neni co reklamovat. Myslim si, ze ten olej musi 15000 km vydrzet a na par mesicich nezalezi, kdyz to je do dvou let. Ve Felicii jsem nechal vymenovat olej take jednou za dva roky vzdy pred TK a to auto jezdi dodnes 20 let a 200000 km najeto. Ta pozdejsi vymena oleje muze mit z hlediska zaruky stejne vliv jen na uplatneni zaruky na pripadne zavady na motoru. Na ostatni soucasti auta nema motorovy olej zadny vliv.

Vloženo

Akorat, ze kdyz se ti zadre motor, bude ti zbytek auta na dve veci... z nejakeho duvodu ti auto pred 64 dny zahlasilo, ze by bylo dobre vymenit olej. Muzes se tim ridit a nemusíš. Je to tvoje auto… 

Vloženo

Já vůbec nechápu o co jde, auto si žádá už 64 dnů servis tak mu ho dopřeju ne? Minimálně si tam zajet a popovídat si o rizicích svého počínání.. Pokud auto více stojí jak jede, degraduje vše rychleji. 

Vloženo

Zda se mi tam zbytecne ted jezdit, kdyz auto ma najeto jen 11800 km a defakto cele leto prostoji. Az s nim budu zase skoro kazdodenne jezdit, tak necham olej vymenit, pocitam tak na podzim nebo az v prosinci po dvou letech od koupe. Stezi se motor zadre s olejem, ktery ma jen 11800 km.

Vloženo



... Pokud auto více stojí jak jede, degraduje vše rychleji. 


Prave proto tam ted nechci davat novy olej, kdyz bude auto v lete stat. Aby me hned novy olej rychleji zdegradoval?
Vloženo

Teda neviem, ale ja sa zvyčajne pýtam vtedy, keď neviem. Keď viem / som presvedčený , tak sa nepýtam, príde mi to zbytočné. Ja by som sa do servisu stavil už len kôli jednej logickej maličkosti: auto je 12/2016, teda dva roky sú na konci tohto roka, otázkou na servis by bolo, prečo podľa auta prešli dva roky za rok a pol. Alebo je dátum 12/2016 ten, kedy si ho kúpil Ty a dva roky od kúpy prvým majiteľom ubehli. V tom prípade si tam už mal byť tiež. Takže tvoje správanie je z akejkoľvek strany nelogické.

Vloženo

Jednou, když bude potřeba něco přecejen vyměnit, například prorezivělé 5. dveře a podobně, tak se mrknou do servisky a řeknou NE NE vy jste se vykašlal na povinnou servisní prohlídku tak jak vám ji auto doporučilo dle nastaveného intervalu, takže si to platíte vše ze svého. Nashledanou 

Vloženo

Záruku mobility neměl...sám to tvrdil. Má ji jen ten, kdo si jí přikoupil. S Yetti Active v ceně těžko byla. Jinak přetáhnout o měsíc asi ok, 2 už si myslím, by systém nemusel vzít. S kilometry je to tu popsané o x příspěvků výš... 

Když s tím nebude přes léto vůbec jezdit, tak asi výměna nemá smysl. Když si to přehodí na pevný, tak ale nevím, jestli auto bude jakože čekat do těch 15tis? Čekal bych, že to bude počítat ode dne přehození na pevný. Mimochodem u pevného je to 15tis/rok ne? Takže tam už taky prošvihnul "co nastane dřív"...

Vloženo

Záruku mobility má snad každá nová škodovka, to co on nemá je záruka mobility Plus (5let/100 tisíc záruka na auto + bezplatné prodloužení záruky mobility po tuto dobu).

Vloženo

Auto je vyrobeno a koupeno 12/2016, sice jsem ho kupoval a vzdy pouzival ja, ale bylo oficialne koupeno a poprve registrovano na moji pribuznou kvuli sleve pro osoby s prukazem ZTP/P, takze oficialne jsem dle TP ja az druhy majitel. Za zadnou zaruku mobility ani prodlouzenou zaruku jsem nepriplacel, jediny priplatek byl 4000 Kc za bilou barvu, bezpriplatkova byla totiz jen modra.

 

Servisni prohlidku jsem jeste neprosvihl, pouze vymenu oleje, to je neco jineho, rozhodne tim neztracim zaruku na cele auto nebo zaruku proti rzi, ta je myslim 6 let. Auto mam cca 18 mesicu a ma najeto cca 11900 km.

 

Displej v aute mi dnes ukazuje:

Vymena oleje 3100 km, -66 dnu.

Servisni prohlidka 18100 km, 165 dnu.

Vloženo

Není to divné.

Má krátký interval na olej, 15Tkm nebo rok a servisní prohlídka auta je první po 30Tkm nebo 24 měsících.

Má najeto cca 12Tkm, podle palubáku má čas ještě cca 3000Km, ale uběhl  interval 15Tkm nebo 1 rok podle toho co nastane dřív.

Vloženo

Ale [mention=100027]osobne[/mention] má, jak psal výše, u oleje proměnlivý interval QI6 tj. 30000km/2 roky. Pak je to nějaký divný a vypadá to, že mu interval někdo změnil na těch 15000/rok. To bych fakt radši jel do servisu, aby to ověřili, co tam vlastně je nakódováno, o špatném nastavování a resetování v servisech tu jsou na fóru taky pěkný story.... Jak jsem psal, 5 měsíců záruky je dlouhá doba, v níž se může vytelit cokoliv na motoru, já bych do toho servisu jel hned. Sám měním olej už po 10000km, protože jezdím hlavně krátké trasy.

 

 

 

 

 

 

Vloženo

Urcite to mam spravne. Mam promenlivy servisni interval QI6 a jak servisni prohlidka, tak vymena oleje, si zijou svym vlastnim promenlivym zivotem, nikde neni psano, ze musi byt provadeny spolecne. Ale to musite mit take tak, pokud mate promenlivy servisni interval QI6.

 

QI6.thumb.png.650f16d933dbed17b902f25db8825b17.png

Vloženo

Bacha, QI6 je jen olej, to s SP nemá nic co do činění. Ta první SP je 30000/2R u pevného i proměnlivého intervalu. Stejně tak pak dalších SP po roce. Hodnoty dnů se u SP nezkracují, jen odpočítávají. To u oleje na proměnlivý interval se km krátí, dny taky myslím jsou taky jen prostý odpočet.
Právě proto je to divný, že tam máš olej 11200km/-66 dnů. Možná je to tím, že nejezdíš a auto si to prostě přepočítalo, že je to špatně s ohledem na jízdní režimy a možnou degradaci oleje.
Každopádně je tu ještě jeden fakt, proč to víc neřešit, nelenit a olej raději vyměnit. Spousta lidí tady na fóru mění olej svépomocí při záběhu motoru už na polovině intervalu, ať pevném nebo proměnlivém. A věř, že to tomu motoru neuškodí, spíš naopak.

Vloženo

Ja myslim, ze tam nic divneho nemam, proste mi pred 66 dny, kdy jsem mel najeto 11000 km, displej pred startem zahlasil potrebu vymeny oleje a ukazal lhutu 4000 km a 0 dnu, od te doby jsem ujel 900 km, takze tam mam dnes lhutu 3100 km a -66 dnu.

 

Auto tak asi zareagovalo na to, ze jsem s nim na jare prestal dojizdet kazdodenne do zamestnani 20 km tam a zpet, protoze jsem zacal jezdit do zamestnani na kole a autem jsem jel do zamestnani jen kdyz prselo, take jsem na jare autem zacal obcas jezdit velmi kratke jizdy na ryby k rybniku vzdalenem jen cca 1,5 km, jinak auto od jara vetsinou jen stalo a stalo.

 

 

 

Vloženo (editace)

Jasne, ale ta lhuta neni 3100km. Ta lhuta ti vyprsela pred 66 dny. Si zavolej do servisu, co ti na ten udaj reknou. Proste driv uplynula casova lhuta pro vymenu nez kilometricka. Neni mi jasne, co je na tom k nepochopeni :)  Plati tam NEBO ne A ZAROVEN.

Je to z toho duvodu, ze nekdo ty kilometry najede za pul roku, nekdo za 3.

Kdo najizdi vic km, meni olej casteji - treba I 2x do roka, kdo jezdi malo, meni olej treba po 8tis po roce provozu - pri pevnem 15tis/rok napr. Chapes?

Editováno: , autor: epo
Vloženo (editace)

Ahojte,

menil uz nekdo nebo alespon kontroloval rozvodovy remen pro  1.2 TSI.

Koukal jsme a snad bude stacit povolit jedn sroub a sponky a horni kryt mam dole?

Dalsi otazka kdy rozvody menit?? Neberu nerealne  predstavy vyrobce ale realne moznosti remene? Uvazuju mezi 120 - 150 tkm.

Dik

Editováno: , autor: zwan
Vloženo
před 4 hodinami, epo napsal:

Az mi v servise reknou, ze je potreba to vymenit, tak to necham vymenit...

No aby nebylo pozde....

Drive  napr F1 byla predepsaa vymena nebo aspon kontrola.

Vloženo

Pro OIII 1.2 TSI je předepsaná kontrola rozvodů takto:

 

Při 240 000 km, pak každých 30 000 km
– Zkontrolovat ozubený řemen vačkového hřídele u zážehových motorů 1,2 l, 1,4 l TSI a 1,6 l MPI
– Zkontrolovat ozubený řemen pohonu čerpadla chladicí kapaliny u zážehových motorů 1,2 l, 1,4 l TSI a 1,6 l MPI

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...