Přejít na obsah

EA 111 vs. EA 211 u 1.2 TSI


Pepav

Doporučené příspěvky

Ano, nová řada motoru 1.2 TSI s označením EA 211 je lepší ve spotřebě, v rozsahu spektra otáček při nejlepším točivém momentu, doufám (usilovně) i v životnosti rozvodového pohonu (nic bych si nepřál více).

Je tu však jedna výrazná pocitová záležitost, v které oproti předchůdci pokulhává. Je to dravost a tah motoru mezi dvěma až třemi tisíci otáček při plné akceleraci.

Pokud to někdo cítí jinak, nechť mě prosím opraví. Mám však zafixováno, že RAPID s starým 1,2 tsi 77 kW táhl na druhou a třetí rychlost v nízkých otáčkách citelně energičtěji... lépe... na chvíli dokázal zatlačit na ten 2. či 3. kvalt do sedačky... 

Dlouho jsem přemýšlel nad tím proč.

 

1) Co se zpřevodování týče, je Rapid 77 kW identický s FIII 81 kW, takže tento faktor rozdíl nezpůsobuje.

2) Staré TSI řady 111 papá trochu víc benálu, to by mu mohlo dodat trochu více "svalové hmoty" - fyzika je bez debat!

3) Dále pak má 111 jen 8 ventilů a tím by mohl teoreticky hrát lépe do not tahu v nízkém otáčkovém poli.

Je to ale vše?

Myslím, že je tady ještě jeden a to velmi podstatný aspekt, vlastně se dotýkající i bodu 2.

 

Jak jsem totiž uviděl test Rapidu na brzdě (myslím že to snad dělal pan Janda), došlo mi to.

Motor 111 byl totiž naladěn s obrovským  přebytkem výkonu a krouťáku oproti papírovým hodnotám, což EURO 5 ještě sneslo. 

Nový motor 211 však již pravděpodobně nebude mít takovou devízu krouťáku a koníků i díky škaredé paní EURO Šestce, no a tak je trošinku vlažnější. Nezbývá než počkat na měření skutečného výkonu 1,2 81 kW, které by mělo tuto "podlou" domněnku potvrdit...

Editováno: , autor: Pepav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to vidím jednoducho na ten tretí bod, tj. charakteristika 8V motoru oproti 16V. Potom je ešte otázne, či tie prevodovky v Rapide a F3 sú rovnaké. Možno majú rovnaký počet prevodov, ale pomery budú nastavené asi inak. Pri jednom ideš na preovde o dva zúbky do plusu, pri druhom má napr. stály prevod dva zúbky do mínusu a už to je úplne iná charakteristika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem viezol som Rapid 1,2 TSI 77kW EA 111 EU5 , mam Leon 1,2 TSI 77kW EA 211 EU5 a vozil som tiez Fabiu 3 1,2 TSI 81kW EA 211 EU6 .

 

Medzi Rapidom a Leonom som moc rozdiel nepostrehol. Ked zoberiem tieto 3 auta, tak najzivsim dojmom na mna posobila Fabia ( mensia, najlahsia a pod. ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejně je to komedie,když vyjelo první TSI tak tvrdili,že je to 8v kvůli lepšímu průběhu krouťáku v nízkých ot.,což je ve spojení s přeplňováním pochopitelné.Nakonec z toho stejně udělají 16v se všemi z toho plynoucími důsledky.Všude,kde srovnávali starý s novým napsali,že starý jede pocitově lépe a má o něco málo lepší změřenou pružnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Diskuze o srovnání těchto motorů je zdá se začíná být trochu pikantnější... Proto ti, co měli možnost porovnání a ještě nenapsali, nechť napíšou své subjektivní dojmy z jízdy.

Rád bych dodal, že při zakládání tohoto vlákna jsem vycházel z konfrontace Rapidu roku výroby 2013 a Fabie 3. generace.

Ve Světě motorů č 12/2015 byl článek, kde spolu soupeřily oba Rapidy (lift a hb) společně s Fabií. Zde redaktoři naopak naměřili o něco málo lepší akceleraci právě FIII. Vyvstávají tím zase (alespoň pro mne) otázky, čím je to způsobeno. Je to dáno o málo menší hmotností FIII, nebo je to způsobeno slabším naladěním u současně vyráběných motorů EA111 oproti dobám před dvěma roky, kdy staré TSÍčko mělo lepší průběh výkonu a kroutícího momentu, než nová řada motorů ve fábiích???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pocitovo dok..vili motory EA 111 aktualizáciou FW na jar 2012 spoločne s "podložkovou" akciou na wastegate, táto sabotáž ostrého "rodinného turba" z reklamy na nevýrazný turbomotor je známa ako 24W6. 24W6 prebiehala od jari 2012 ako dielenská akcia, kedy sa previedla "na tajnáša" počas pravidelnej prehliadky, teda niektorých zastihla až na jar 2013. Aby sa mohli zmerané výkony porovnať, museli by byť merané na rovnakej skúšobni za rovnakých podmienok ako teplota a vlhkosť vzduchu, autá by tiež zrejme museli pre zachovanie objektivity mať identické pneumatiky a prevodovky, inak to rôzne korekcie môžu skresliť. Ďalšia vec je rozptyl výkonu jednotlivých kusov v rámci rovnakej rady motorov, a taktiež fakt, že Rapid z roku 2013 môže byť už trochu lepšie zabehnutý ako Fabia z roku 2015. Ak niekto chce vyrobiť senzáciu, nie je problém otestovať vydarenú EA111 pre istotu v úplne inom type auta a ešte surovú EA211 vybratú z lenivejších kusov. Podľa môjho názoru takéto porovnania nemajú výpovednú hodnotu.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pocitovo dok..vili motory EA 111 aktualizáciou FW na jar 2012 spoločne s "podložkovou" akciou na wastegate, táto sabotáž ostrého "rodinného turba" z reklamy na nevýrazný turbomotor je známa ako 24W6. 24W6 prebiehala od jari 2012 ako dielenská akcia, kedy sa previedla "na tajnáša" počas pravidelnej prehliadky, teda niektorých zastihla až na jar 2013. Aby sa mohli zmerané výkony porovnať, museli by byť merané na rovnakej skúšobni za rovnakých podmienok ako teplota a vlhkosť vzduchu, autá by tiež zrejme museli pre zachovanie objektivity mať identické pneumatiky a prevodovky, inak to rôzne korekcie môžu skresliť. Ďalšia vec je rozptyl výkonu jednotlivých kusov v rámci rovnakej rady motorov, a taktiež fakt, že Rapid z roku 2013 môže byť už trochu lepšie zabehnutý ako Fabia z roku 2015. Ak niekto chce vyrobiť senzáciu, nie je problém otestovať vydarenú EA211 pre istotu v úplne inom type auta a ešte surovú EA211 vybratú z lenivejších kusov. Podľa môjho názoru takéto porovnania nemajú výpovednú hodnotu.

 Aspon niekto, kto ma realny pohlad na vec.

 

 

Pepav:

Sorry, pises ze mas objednanu F3 TSI a riesit tu nejaky vykon u Rapida TSI  a F3 TSI.  Mne pride, ze zbytocne z toho robis senzaciu. Nejaky motoristicky platok, vezme auto a da to zmerat. Uz je pre predajnost das nadpis TSI 77kW ma na bzde cez 90kW. Kde mas zarucene ako merali. Na to ma vplyv vela veci: kvalita paliva, vlhkost, teplota ........, na zaver nieco nameras a robis korekciu podla normy. Staci zmenit jeden vstupny parameter a vystup je uplne iny. Ked ti pride F3, chod na brzdu a povedz chlapikovi, ci namera vykon na aute 95kW a on ti ho nameria a budes spokojny, ze ti dal vyrobca tolko u Fabie ako u Rapida.

Ja tomu moc neverim, ze TSI 77kW by malo az cez 90kW (ved co potom 1,4 TSI 90kW) by malo na brzde 118kW ako seriova 1,8 TSI 118kw. Preplnane motory mozu mat navyse vykon ale tak max. o 10% a aj to dobre kusky. Realne by som povedal vyrobcom udavanych 77kW a realne od najhorsich 79 po najlepsie 85-86kW.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jistě jsou všechna měření zmanipulovaná. A teď ještě tu o Červené Karkulce. Buď trochu soudný. Pokud je mi známo, prakticky všechny koncernové motory mají vyšší výkon, než deklaruje výrobce. A třeba i ta 1.4 TSI měla v jednom z nich 115 kW a 237 Nm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk:

Netvrdim, ze je to vsetko zmanipulovane. Zober si, ze vyrobca posiela auta do testov napr. pri uvadzani na trh a kde je problem tomu auticku trochu pomoct, aby bolo o kusok lepsie a novinarom sa zdalo ako to ide. Jednoducho jedno meranie nejakeho TSI 77kW nemozes robit zaver a prehlasit, ze ked sa im podarilo namerat cez 90kW, ze je to standard. Preboha ved to je cca 20% vykonu navyse. Vazne si myslis, ze ti da zadarmo vyrobca patinu vykonu bezne navyse a ty si nepriplatis za silnejsiu motorizaciu, lebo toto ti staci. Podla mna to bol top kusok a je. Nieco ako bola 1,9 TDI 77kW, na brzde okolo cca 85kW a top kusky do 90kW.

Ked bol na brzde novy passat 2,0 TDI 150HP a na brzde namerali 148HP opakovane. Teraz co majitelia budu zalovat koncern, jednoducho bud nepresna metoda merania, alebo zly kus. Neprehlasim, ze 2,0TDI nema deklarovany vykon a to iste bolo pri mondeu 2,0TDCI, namerany vykon bol nizsi ako udavany.

 

Keby sa meral vykon v skusobnom ustave na nejakej vzorke motorov a zisti sa, beriem to. Inak je to udaj, ktory nemozes vyhlasit za skutocnost, ze to tak je u kazdeho.

 

P.s.: Jasne vzdy ma nieco motor navyse. Je to poistak pre vyrobcu,ked to blbo zabehnes, ale sa stretnu maximalne vyrobne tolerancie, aby tam bol deklarovany vykon. Cize mas rozmedzie povedzme 77-84-87kW a je to o stasti, co sa ti dostane pod kapotu, to nikdy nevies.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Houmr:

Nechci dělat a nedělám žádnou senzaci. Prostě jsem jen nadhodil téma pro konfrontaci motorů 1,2 TSI starší a novější koncepce s  ohledem na dojem z jízdy těmito agregáty ale i s ohledem na skutečně naměřené výkony a výkony papírové.

Tohle je přece diskuzní fórum o fabii 3. Diskuze o těchto motorizacích je, myslím, namístě. Každý má zde možnost napsat své vyjádření, zvláště pak majitelé - řidiči škodovek. Pokud bych vlastnil BMW, nebudu asi pátrat v tomto fóru a půjdu na stránky bavoráků a nebudu nikoho tohoto fóra osočovat z šíření "bludů" jen proto, že mám jiný názor.  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla mna je to uplne jedno co ma aku reakciu, Definitivne motory EA 111 koncia a nahradene su EA 211 aj u Rapida a to uz coskoro, otazka tyzdnov. Bude este horsie, ked 1,2 TSI nahradia 1,0 TSI, mozu deklarovat vyssie vykony a neviem co, ale prave vec reakcie a ostreho nastupu nebude taka ako u 1,2 TSI. To iste plati aj o fordovom 1,0 EB. Ma vyssi vykon ako 1,2 TSI, ale nastup vykonu je linearny, naspodu sa nic extra nedeje, ma peknu spicku hore, taky atmo charakter.

Kto caka ostry nastup, nech si rychlo kupi EA 111 (ak ho teda este ma a nebol utlmeny).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo, jak píše houmr, je to tak. Nevím, co je na tom pravdy: slyšel jsem, že EA111 se přetane vyrábět někdy v květnu. 1.2 EA211 pak přestane být vyráběna v dubnu či květnu 2016.

Litrovku bych teda vážně nechtěl, to bych radši ještě rok šetřil na O3 1.4...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, 1,0 TSI 3-valec teda neprekusnem ani keby neviem co, to by som nikdy nekupil. O3 combi 1,0 TSI to bude teda vyhra. Som zvedavy co napr. fanusikovia Golfu povedia na Golf 1,0 TSI...................................................

 

p.s.: ved 1,2 TSI 77 (81kW) - je tak akurat na pohodu, nic viac v autach O3, Golf a Leon. Toto som povazoval za take minimum, napr. Uz 63(66kW) verziu si tiez neviem predstavit.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem čo furt niekto má s tým, že 63kw je málo v podobe tsi. Nie je to tak dávno, čo bežným benzinom v týchto autách boli 1,4-1,6ky a obom je aj najslabšie tsicko viac nez adekvatnou náhradou. Alebo aj predtým sa všade písalo, že základom je 1,8t/1,8tsi, inak je to utrpenie? Aj tak všetci skončíme o "pár rokov" na hybridoch, alebo rovno elektromobiloch, tak bude úplne irelevantné aký ma kto objem a koľko valcov pod kapotou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Si myslím, že ten nástup je orezaný pre Euro6, takže keď ho chipneš tak to nerozoznáš či je to EA111 alebo EA211, aj keď je pravda, že 8V je na spodu trocha ostrejší, ako 16V, ale to sa dá zistiť len presným meraním, nie za volantom. A ak je rozdiel tak to je spôsobené tým ako sa ktorý motor podarí zosúladiť. Tú ostrosť 8V pocituješ tým, že má hrubší zvuk a tým sa ti zdá, že lepšie ťahá, zato je citelnejšie, že 16V ide lepšie do vyšších otáčok, aspoň mne sa zdalo :kol-28:  

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...