Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Jj, pokud nechceme měnit i disky, tak jsou ceny R16 pneu trochu (dost) kompromisní. Osobně jsem jsem si vytkl následující rozmezí. Ideál max l. 2.500Kč za kus, cenu přes 3.0000Kč už ani omylem. Zkusím aspoň kus letošní sezony ještě s Dunlopy protrpět a budu sledovat nabídky/ slevy a snad se mi poštěstí 🙂

Vloženo (editace)

Dnes jsem koukal na ty moje Dunlopy, vzorek 5-6mm, rovnoměrně sjeté, guma bez prasklinek atd. Takže s nimi tuto sezonu strpím. Ono kupovat letní gumy v tento okamžik, když to vyloženě nepotřebuju je stejně blbost, což dokazuje na heurece graf cen např. těch pneu Yokohama. Prostě si počíhám na příznivější ceny v průběhu tohoto nebo příštího roku.

image.thumb.png.669661eb59c498c6082ebbab1b30ff08.png

Editováno: , autor: tom01
Vloženo

letni kupovat na konci leta,nebo podzim.ted sezona a ceny vzhuru.jinak jokohamy super gumy,měl sem na 2autech.letní i zimní.jak budou za rozumnou cenu-ber.

Vloženo (editace)

@mičurin S cenami letních naprostý souhlas. Když máš s Yokohama zkušenosti, jaké prosím byly reálně z hlediska komfortu a hlučnosti? To jsou dvě věci, co mě na Dunlopech neskutečně sejří a nové gumy hledám právě s co možná nejlepšími těmito vlastnostmi.

Editováno: , autor: tom01
Vloženo

On ten náš rozměr je tak debilní, že se nemusíš dočkat. Já takhle čekal rok a dramatické slevy se nedočkal, protože těch kol bylo prostě málo a na skladech se po sezóně neválely. Nakonec jsem prostě koupil s tím, že to pustím z hlavy (v životě člověk prodělá víc) a s radostí si užíval ticho při jízdě.

Vloženo (editace)

tom01> mám to stejně, vzorek 5-6 mm bez jedinné vady i s disky, které hlídám zkrz profil pneu, vždycky jsem jezdil jen na balónech a s jistotu že snesou i obrubník. Po změně práce mám poslední 2 roky minimální nájezd a už se hlavně "nepotřebuji" 100% spolehnout na gumy auta při kolikrát spěšné 130 km cestě do zaměstnání za jakýkoliv podmínek i dobu a tak se smířím i s lehce "průměrnou" kvalitou do 10.000, ale s takovým hlukem fakt už ne.

Editováno: , autor: ben06
Vloženo (editace)

Tak ja nakonec koupil ty Nokiany  Wetproof 1, DOT 42/24, 215/45 r16 za cca 2300kc kus, pristi tyden nahodim a uvidim🙂

Editováno: , autor: Josef_1
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Já mám od 10/2019 najeto celkově cca 38tisíc km, takže originál Dunlop má ještě velký vzorek. Včera jsem přezouval na letní. Nechal jsem si je před tím vyvážit a dal zadní s lepším vzorkem na předek. Mám auto a podběhy odhlučněné, ale dost mě po zimě zarazilo, jak hučely. Mám od srpna služební Scalu, tak jsem si možná zvykl + jsem si zvykl na zimní 15", ale dost mě to zarazilo.

 

Na druhou stranu mám vzorek a takový nájezd, že vydrží v pohodě určitě dvě sezóny a za nové je teďměnit určitě nebudu.

Vloženo

Když jsem přezouval, porovnával jsem prstama, nehtama tvrdost pryže na běhounu s dalšími letními sadami a ty Dunlopy jsou tvrdé jak kdyby byly z plastu. Prostě s věkem ztvrdly, což zejm. na vodě může být nepříjemně znát a jistě to bude též příčina toho hukotu. Zkusím s nimi tuto sezonu ještě vydržet.

Vloženo

Tak to jsme už 3 v klubu 😀. Kola pravidelně prohazuju a taky je už dojedu, stejnoměrně ojetý vzorek cca 6 mm je mi líto je už vyhodit, ale je to poslední sezóna. Na vodě to nemusí být až tak znát vzhledem k výšce dezénu. Jezdil jsem s jinou škodovkou i na tuctových pneu na polygonu v HK na vodě a za celodenního deště a celkem jsem byl překvapený chováním auta v úplném extrému. 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Dunlopy mám od nového auta 10/2019 a najeto 38tisíc. No řekněmě, že na letních 26-28tisíc. Přední měli o cca 2,5mm horší vzorek, tak jsem pneu nechal v zimě vyvážit a přední jsem hodil dozadu. A při první jízdě jsem se zhrozil, jak začaly hučet. Tlaky pneu dobré. nehážou. Pouze plynule hučí. A to mám celé auto včetně podběhů kvalitně odhlučněno.

 

Mám podezření, že

a) jsem si příliš zvyknul na služební Scalu a zároveň na zimní 15" Barumky

b) jsem zjistil, že původní přední pneu mají boční "kanálky" jaksi obroušené hrany. Ty původně zadní mají hrany ostré a na pneu trochu vystupují a příjde mi, že právě to je to proč tak hučí. Zkusím jezdit a sledovta, zda se ty hrany obrousí jako na původních.

 

Vzorek mám velmi dobrý a jsou na dvě sezóny určitě, tak je mi líto je měnit.

 

 

20250428_194228.jpg

20250428_194305.jpg

Vloženo

Zkusil jsem u mě porovnat tu hranu gum u mě a na obou nápravách to mám stejné i na obou stranách auta. Kola prohazuji předek a zadek každý rok se zachováním stran levá a pravá. 

20250430_165842.jpg

20250430_165823.jpg

Vloženo

Mám auto 03/19, cca 54.000km a kola prohazuju při každém přezutí léto - zima. Jak jsem tady už nedávno psal, první letošní jízda na Dunlopech katastrofa, zimní 15" Nokiany jsou vždy tišší. O víkendu jsem dal 488 km po jedničkách a dálnicích a už jsem asi otupěl a už hluk tak nevnímám.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

K hučení letních Dunlopů Sporft Maxx z výroby mám od kamaráda nový poznatek a nyní již vím, co jejich hlučnost způsobuje. Autem jsem jej kus vezl a posteskl si, jak mi hučí gumy. Pousmál se a říkal: "Až zastavíme, zkusíš si pohladit boky běhounu". Ukázal mi co a jak, tj. přejet prsty sem a tam po stranách běhounu s příčnými drážkami. Na jednu stranu ruka krásně klouzne a na stranu druhou je to jak struhadlo. U mě to bylo méně na vnější straně kol a pak o něco více (a už výrazněji) takto pilovité na straně vnitřní.

 

@ben06, @Deawon mohu poprosit, zda můžete udělat stejný pokus i na vašich gumách, zda máme všichni toto opotřebení dezénu, generující hlučnost gum?

 

Na webu je spousta článků o tomto způsobu opotřebení, ale nepřijde mi moc pravděpodobné, že pokud opravdu budeme mít všichni shodné problémy, že bychom všichni měli i stejné uváděné příčiny problému (tj. špatná sbíhavost náprav, opotřebené tlumiče, příliš agresivní styl ježdění apod.)

Editováno: , autor: tom01
Vloženo

Tak jsem tvůj úkol splnil. Ano jistá pilovitost tam je. Byl jsem zkusit i další moje 3 auta a je to cca stejně možná i méně. Já myslím, že problém Dunlopů stejně bude někde jinde, možná nevhodná konstrukce pneu, směs, šířka na tak lehké a úzké auto a další faktory. Teď jsem si vzpomněl, že mám spolužáky z Gottwaldova na několika pozicích v Continentalu a až bude nějaký sraz jestli bude, tak se jich zeptám. Kdysi jsem se jich ptal na jedny no name gumy co jsem dal v době chudoby na feldu a smáli se, že jsem udělal dobře, byly to totiž gumy jejich koncernu.

Zkus to taky u jiných aut a bude to cca stejné. Faktor technický a agresivity si troufnu vyloučit, jednak hlučnost byla od nového vozu a jelikož už nikam nespěchám a jsem v mých letech už dost vyřáděný z minulé práce což tady nemůžu komentovat 😀

Vloženo

Zkusil jsem takto doma pro srovnání sahnout na gumy Scaly (Nexen z výroby), kde se už 2x dělala geometrie a stejně se na předku více sjíždí vnější strana běhounu (v plném rejdu se zde kolo dost vyklání do strany ven a výrazně zastoupený městský režim provozu auta to může způsobovat) a toto vnější strana je mírně pilovitá, zadní je vpodst. hladká. 

 

Gumy stařické Fabie (15 let staré Barumy) úplně v pohodě, hladké všude v obou směrech. Zítra ještě zkontroluji gumy na O2 FL (taky Dunlopy od výroby a taky léta hodně hučí).

 

U všech aut vč. Rapida se vždy při montáži zimních/ letních kol prohazuje předek a zadek s ponecháním L/P stran.

Vloženo

Venkovní strana bude asi víc exponovaná, možná i vlivem geometrie v zatáčkách a vůbec, nebudu se pouštět do nějakých fabulací. Na zimních sadách mám taky pilky, ale tam je to v záběru  žádoucí. Ale nebudu tady vířit vášně, ať mě tady zase někdo nesetře. Kola jsem desítky let zvyklý točit předek/zadek a vždycky vyměním celou sadu cca stejně sjetou.

  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

... Pokračuji při chvílích s výběrem nových letních pneu 215/45 R16. Po předchozích vyhlášených Dunlopech (sjeté do pily, vzorek cca 5-6mm) preferuji především hlučnost a komfort, ostatní vlastnosti mi stačí někde kolem průměru. Cenový strop za vše vč. práce a dopravy bych viděl někde okolo 10 tis. Kč. Další co chci, aby neměly směrový šípovitý dezén (a jen "outside" montáž na disk), aby bylo možné prohazovat i levou a pravou stranu při případném pilovitém opotřebení (což z výběru vylučuje ty Yokohamy z dřívějška). Při takovémto prohození se kola roztočí opačně a pilka dezénu se zase srovná. Dalším požadavkem je FR límec ráfku - praktické a líbí se mi to vzhledově.

 

Do užšího výběru jsem si vybral tyto kadidáty:

Kleber Dynaxer HP5 215/45 R16 90 V XL - tento výrobce je v koncernu Michelin, kterého považuji za výrobce velmi trvanlivých pneu. Jde o novinku r. 2025, měly by být tiché a komfortní, ostatní vlastnosti též nejsou myslím k zahození možná s jistými rezervami v ovladatelnosti na mokru (i tak oproti Dunlopům půjde jistě o pozitivní posun)

 

KUMHO ECSTA HS52 4RIB XL 215/45 R16 90V - vcelku dobrý poměr vlastností za pěknou cenu, velice solidní umístění v různých testech. Hlučnost mají ale jen průměrnou (jistě však o řády lepši než Dunlop). @FFA koupils je nakonec, příp. jaké jsou dojmy? Možná o něco výhodněji by šly pořídit Kumho Ecosta HS51, dle @jirkash jsou také tiché 🙂.

 

Nexen N'fera Primus 215/45 R16 90 V XL - Nexeny znám z naší Scaly a hodnotím je vcelku kladně. Jsou tiché a na suchu ani mokru není problém, což potvrzují vesměs i recenze na webu. Asi bych moc neváhal, ale na Scale se rychleji a více po vnějších hranách sjíždějí (byť byla už 2x seřizovaná geometrie), ale hlavně po 4 letech začínají mírně puchřet a celkově zbledly a zhnědly (vedle toho třeba 15 let staré zimní Micheliny na O2 jsou furt mastné, černé, jak nové)

 

Hankook Ventus Prime4 K135 215/45 R16 90V - Sice už dražší gumy, ale též tiché a celkově s komplexně dobrými vlastnostmi, díky Bikes za doporučení.

 

Sava Intensa HP2 215/45 R16 90 V XL - Zaujala mě recenze v příspěvku od @Martab v sekci F3, kde vyzdvihuje jejich tichost. Dle recenzí průměrné gumy s měkčími bočnicemi, takže komfort též OK. Cena vzhledem k vlastnostem mírně vyšší.

 

Nokianům se raději vyhýbám, po zkušenostech @Clerfayt a @miklisek, Bridgestony měly Rapidy taky z výroby a bývají dle příspěvků tady taky hlučné, Goodyeary taky do hlučnosti @Bikes moc nepochválil.

 

Budu sledovat ceny a patrně na podzim půjdu do těch Kleberů, příp. Kumho pokud budou někde citelně výhodnější. Samozřejmě za jakékoli postřehy / rady budu rád, stejně jako za zhodnocení s časovým odstupem u těch, kdo některé z uvedených pneu mají 🙂.

 

PS. K tomu pilovitému opotřebení starých Dunlopů. Dle tohoto příspěvku může jít i o běžný projev nízkoprofilových pneu na nezatíženém zadku auta. To přesně odpovídá mému režimu ježdění, kdy drtivá většina jízd je prázdné auto s 1-2 lidmi. Geometrie je věřím stále OK a stav tlumičů též. Mám najeto cca 68 tis. km, geometrie se dělala cca 7 tis. km nazpět a test podezřelých zadních tlumičů před cca 35 tis. km taky.

Editováno: , autor: tom01
aktualizace seznamu pneu
Vloženo

já měl ty goodyeary v rozmeru 215/40/17 a byl to model asymetric5, ted uz se delaji sestky ale koukam, ze tento model se v r16 ani nedela a je tam model efficientgrip.

Na ten hankook bych osobne koukl, model K135 ventus prime 4, osobne jsem o nem uvazoval i ted na leona. Cenove cca 2550/kc vcetne dopravy v tvem rozmeru. Ja kupuji zde .

Jsou tam dobre ceny a doprava zdarma.

Vloženo

Mám Kumho ECSTA HS51, za tú cenu príjemné pneu. Hlučnosť taký dobrý priemer, je pravda že na hrubom asfalte ich je počuť o niečo viac, ale s tým sa počíta v kategórii áut F3 a R. Za dažďa aj sucha držia viac ako bežný vodič zvládne ísť na limit.

Zatiaľ nabehané necelé 2 sezóny a nevidieť na nich abnormálne opotrebenie (zubkovitosť, dozrievanie).

Predchádzajúce som mal Michelin Primacy 3 a tie boli skvelé, preto som zvažoval Kléber v podstate ako nižšia rada Mich. Nakoniec kvôli lákavej cene vyhrali Kumho.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...