Přejít na obsah

Příliš časté regenerace DPF?


MartinSatek

Doporučené příspěvky

mam 1,6 , cxxb , ziadna mocovina, najazdenych 100k, DSG 7°.

zaplnennie 24g. regeneraciu si obcas pozrem Vag dpf apkou. co som odsledoval regeneracia okolo 300km ak iba chodime do roboty cca 25km tam a spet. Ked idem "domov na vychod" mam to 500km, ak idem 130kmh spravi sa regeneracia cca kazdych 500km , naposledy som vsak isiel trosku rychlejsie, proste som slapal nocou na krk , tempomat 180 obcas 190 a trochu viac (po dialnici samozrejme) , regenracia prebehla po 810km. Takze sa nieco vie vypalit aj samo , len sa to musi "zohriat" :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vápno Ne, auto jsem jsem kupoval 3,5 roku staré. V historii nic o výměně není. Teď s ním jezdím kratší trasy než jezdilo a zaplnění se nezměnilo. Pokud po 11t km to má nějakou vypovídající hodnotu

@schneefall díky za tip ohledně vypalování. Zrovna před týdnem jsem jel kus na 3. stupeň kolem 70km/h a přišlo mi, že byl proces rychlejší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

O3 77kW 2015, koupeno v 103t.km. pred tim vozidlo nejake obchodni zastupkyne.

  

vypalovani co cca 300 az 350km 

 

109t.km 26.6g 33% Oil Ash Residue

136t.km 31.9g 40% OAR

 

beru jen Vervu. výjimečně jinou premiovou naftu. Aditivum nepridavam.

 

 

jo a hlídám vypalovani okolo 290km se mrknu do mobilu a snazim se vzdy zahajit vypalovani před  delsi cestou nebo jet tak, aby pred koncem cesty vypalovani nanabehlo. A kdyz uz tak si raději udelam kolecko po městě a jezdim dalsich 2 az 5 minut at vypalovani doběhne do konce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
před 34 minutami, MarioHP napsal:

Já jsem to vyřešil arduino modulem. Vyčítá mi přes VGATE aktuální data o DPF a při vypalování se rozbliká displej s nápisem, že regeneruje. Ještě to hodím do nějaké krabičky a hotovo. Na mobilu je to fajn, ale zapínat pokaždé apku je opruz.

 

Video jak monitor DPF vypadá

To je geniální. To jde vytáhnout z každého motoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano vycházel jsem z projektu Jakuba. PID kódy pro adresování jsem použil s bluetooth komunikace mezi apkou VAG DPF a diagnostikou VGATE. Měly by fungovat pro všechny vozy koncernu volkswagen (2013-2020), otestované to ale nemám. Co vím, že fungujou na Golfu 7 a na mé O3 1.6 TDI. V současnosti ještě testuju nějaké kódy po spuštění regenerace, takže ino zveřejňovat nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro moji potrebu OBD bylo nejjednodussi reseni, protoze jsem mel VGATE koupeny. Resil jsem jeste moznost instalace android modulu k radiu, ale to je financne nekde jinde (asi 10k). Mam zachycenou celou komunikaci mezi apkou a spis si ted s kodama hraju. Pro info staci bohate, ze vim kolik mam aktualne zaplneny filtr a kdy bude regenerovat. Jezdim pomerne kratke trasy tak je to k nezaplaceni kdyz regeneruje celkem casto. Hodnoty teplot nebo tlaku mi nic nereknou, ikdyz neni problem to na displeji taky zobrazit, ale to uz odvadelo pozornost kdyz ty udaje prepinaly.

 

Kody pro DPF:

Aktualni hmotnost - 22114F

Celkova hmotnost - 22178C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na rizene vypalovani jsou primo kody, kdyz jsou aktivni, bezi cas "kremace" filtru nebo jeho prubeh (0-255), jinak jsou vypnute. To prave ted testuju, co bude pro me nejlepsi. Bohuzel musim vzdycky cekat nez se zaplni filtr :) Ty teploty dosahujou pri kremaci az 660°C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady to řeší ledkama, ale zase z konektoru. To, že vypaluje, poznám podle otáček motoru, zásadní info bylo pro mě KDY, to znamená aktuální zanesení filtru. Z toho už odhadnu, že kremace nezačne zrovna když přijedu domů. Termistor funguje jen do 150°C, takhle vysoké teploty se měří termočlánkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak mám skoro hotovo. Ještě nedorazil vypínač, ale ten dodělám až budu tahat napájení od pojistek. Momentálně napájím z konektoru zapalovače.


Funguje to tak, že na začátku kremace se rozbliká displej a na dolním řádku pod údajem o AKTUÁLNÍ hodnotě se objeví text REGENERACE. V průběhu vypalování je tak možné sledovat aktuální úbytek sazí na horním řádku. Asi po minutě přestane displej blikat a vrátí se text o CELKOVÉM zanesení filtru, ale vypalování nadále běží. Před koncem kremace se displej rozbliká znovu a vypne až úplným koncem regenerace.


Až bude probíhat další kremace, natočím video, jak to vypadá. Kdo má zájem může si stáhnout kód pro ARDUINO.

Původní projekt včetně schématu od Jakuba, ze kterého jsem vycházel. Tady pak můj prototyp na videu.

 


IMG_20220402_145424.thumb.jpg.0f58059ab1c99573858135d33c5d3c1e.jpgIMG_20220402_150517.thumb.jpg.d75bd334e90e9e715768e348aee2d45d.jpg

IMG_20220403_094122.thumb.jpg.81f33be82c0a5af5703508be2970ad25.jpg

Editováno: , autor: MarioHP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...