Jump to content
LADIS AMBROS

Motor 1.4 16v se potkal a co ted dal??

    Recommended Posts

    Zdravim u me 1.4 16v 74 kw bestie odesel motor.Potkal se.Rozvody.A ja resim jestli koupit jetej nebo dat jinou motorizaci popripade jakou abych legalne prosel stk a mohl fungovat?Zatim jsem nasel motorx kole 10 tisic plua 3 tisice rozvody pumpa pkus 4 tisice demontaz a montaz jineho motoru.A jsem ta za 17 tisic.I kdyz mam novou baterii starter servo gumy brzdy vyfuk nacpal jsemdo toho loni dost penez tak se mi znova skoro 20 davat opravdu nechce.Nejakej tip?Prodat to koupit bouracku dat tam treba Mpi?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Abys prošel legální STK můžeš tam dát jen stejný motor. Tzn. motor se stejným kódem, jaký tam máš teď. Což je AUB?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ale pokud koupí jetej motor, tak stejně rozvody a rozborku bude muset udělat ho to možná bude vylágrovanej sráč. To je lepší kuchnout svůj a opravit ho. A budeš met aspoň 100% jistotu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já neobhajuju jinej motor,cena bude plus mínus podobná,jestli byl do poslední chvíle ok,tak je určitě lepší jeho oprava.Jen to bude trvat trochu déle.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Taky jsem pro opravu původního,pokud neví co v motoru je,který chce koupit. Ty ceny 16V se docela hodně drží na 10tis a víš.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak uprava informaci motor se nepotkal.To byla je prvotni informace.Dle vyjadreni neutorizovaneho servisu diag hlasi problem na trech valcich.Rozvody ok.Spatne je ze ze 4 valcu je tlak jen na jednom a slabe na ostatnich trech neni zadnej.Pris startovani se vacka toci.Po vyndani mesic starych svicek dve byli specene s olejem a dve ciste auto melo vyssi spotrebu oleje tak 1 litr na 800 km.Problem je ze to zdechlo za jizdy.A uz neslo nastartovat starter toci baterka nova rozvpdy delany pred 28 tisici.Auto jezdilo bez problemu.Z nicehonic zaclo hur chytat musel jsem dele drzet starter kdyz chytlo tak chvili na tri valce a pak na 4 ale jen obcas.Proste podle nalady auta nekdy to chytlo na poprve jindy to bylo horsi.Tzn zadne tlaky na 3 valcich pouze na jednom (zmereno) po vymazani chyb z diag zadne nove se neobjevily ani ted nejsou pac to nemuzu nastartovat.Jinej motor min desitku plus praci plus rozvody pumpa atd.Auto mam jako druhe zalozni.Ale kamarad mechanik mi rikal ze by fo mohly bit pistni krouzky pouze pistni krouzky sice vsdpechno rozebrat ale fin nejmin nakladnejsi verze.Nejake zkusenost s tema tlakama?Olej z motoru nikam netekl voda se neztraci.Jsem s tou fobii 8 let spokojenej a ted tohle pokud neprijdu na neco kloudneho tak pujde na dily.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Popripade nejaka odhadni cena za kolik to prodat cele?R.v.2001 druhej majitel km 182### poctive nestoceno nebranim se cebii ani diagnostice.Vybava comfort.Pred 2 tisici km delany komplet brzdy kotouce vsechny 4 desticky a na zadni naprave i nove brzdice dale homoklouby silentbloky ramen zadni cast vyfuku.Nove zimni pneu.Baterie nova letosv unoru kupovana.Rozvody ve 155xxx.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    na třech válcích vůbec nic a na jednom slabý tlak? A to se stalo prakticky ze dne na den? To je skoro jako kdyby ti někdo povolil hlavu, případně si ty rozvody "poskočily"

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Presne tlak na trech zadnej a na jednom minimani.Auto zaclo behem mesice hur startovat a kdyz uz tak na tri valce po chvilce se rozjely vsichni.Z niceho nic.Auto nebylo toceno do extremu ani za studena ani za tepla.Jde mi o to jestli by to mmohly byt ty krouzky abych fo nenechal vse rozebrsat a pak zjisfil ze je v haji neco jineho

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    I kdyby byly kroužky v háji, tak nějakej tlak by to udělalo. Spíš bych viděl hlavní problém v hlavě. Spotřeba oleje jakou uvádíš není samozřejmě dobrá, ale za část z ní můžou určitě gufera ventilů.

    Shodit hlavu  a zalejt benzinem spalovací prostory v hlavě a písty dát do roviny a taky je zalejt. Hned uvidíš na čem jsi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nebo stříknout olej do válce a změřit tlaky. Pokud budou kroužky "zapečený" tak by se měl tlak na chvilku zvednout. A nemusíš nic kuchař. Taky mohlo něco vleťet do motoru nebo se kroužky rozpadly.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jo jak píše Luda se tak ověřuje, už mnoho mnoho let. Ale já osobně bych tu hlavu zhodil. Pokud auto normálně jelo nevyděl bych problém v kroužkách.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Takže fobie opravena jezdí...nebyly to ani kroužky ani hlava....jen na me chtěl vydělat jeden místní servis.4 měsíce nejezdila.Odtahnul jsem ji ke kamarádovi ten mi druhém den řekl ze jsou jen kaput kabely na svíčky.Koupily se nové a najednou auto jede.Vtom servisu jsem nechal měsíc předtím než se to jakoze potkalo měnit svíčky.A jelikož tam s tim jela pritelkyne.Tak asi chtěli vydělat jen cash...Smutné místo kabelu za litr rozebrání celého motoru a idealne jiný motor plus výměna rozvodu prace a cca 17000 tis odhad toho servisu...a?e reálné jen 1000 Kč kabely :-\

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ponaučením je, že prvotní diagnostiku není dobré brát jako dogma a vždy je tak trochu nutné počítat s tím, že to celé může být úplně jinak - zejména pokud se závada začne jevit jako "záhadná". A je úplnějedno jestli to někdo odflákl či se jen při nejlepším vědomí a svědomí spletl.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×