Jump to content

Jaky koupit zvedak k vozu.


Recommended Posts

před 2 hodinami, michal2009 napsal:

Klííd ;) zvedám všechny auta za nápravy přes 10 let.

1) když to zvedneš za vyprofilovaný bod, který je šroubem přichycen bezprostředně ke karoserii (nápravnice se karoserie v místě přišroubování logicky dotýká a není v luftu), zvedáš to za karoserii právě přes tu nápravnici (jako podložku). Nic se nemůže stát. Kdybys to zvedal za místo, které je v luftu, pak by se to nějak mohlo pokroutit. Proto jsem @Čečulák neporadil, kama to zvedat, protože z fotky není poznat, jak je nápravnice tvarovaná a kde se opírá o karoserii. Takže tím bereš auto ka kastli a ne za dutinu nápravnice.

................

Výše jsi psal, že zvedáš za "hrnec" (misku pružiny), teď za pouzdro se silentblokem, to už je jiná. Ale stejně si myslím, prahy jsou vhodnější.

Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, osobne napsal:

Ja kdyz tam byl se sluzebakem kdysi, tak pod to najel zepredu hydraulickym zvedakem a zvedl cely predek (obe predni kola najednou). Ale je to uz asi 20 let, byla to Felicia Combi. Za co to tam zvedl, to tedy nevim.

 

 

Tak se to zvedá pořád za nápravnici, když se kontroluje podvozek s vyvěšenými koly.

Link to post
Share on other sites

Přesně tak, ať si každý zvedá auto za co chce, nějaký základ je tu popsaný. Důležité je v případě zvednutí auta za nápravnici, aby se zvedalo auto za plné vyprofilované místo bez dutin, spojené přímo s kastlí.

Ideál je najet na zvedací nájezdovou plošinu jako máme v práci, při běžném servisu. Jak je ale potřeba přezouvat, stejně to musím vzít na pojizdný zvedák a zvednout za napravnici, protože na té plošině auto stojí na kolech.

 

@Čečulák nikdo ti takové místo univerzálně neporadí, protože každá nápravnice je jinak tvarovaná a na různých místech uchycená ke karoserii.

Link to post
Share on other sites
před 24 minutami, michal2009 napsal:

Mám O3, takže s tím ti nepomůžu. Pokud bydlíš u Brna, stav se, prohlídnu to. Nebo budeš muset počkat, jestli ti to někdo nafotí :D

Dekuju za nabidku, ale jsem relativne daleko, stredocech...na jare pod to vlezu az budu vracet letni a dle indicii najdu spravne misto...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Já tuhle půjčoval origo hever pánovi, který mával u krajnice, protože prorazil kolo. Mile mě překvapilo, že ač hever vypadá hodně fórově, tak je plně funkční a jeho použití triviální. 

Link to post
Share on other sites

Ja mam teda rapida a uz mnoho let hever pojizdak co sem kupoval kdysi na Favorita. Nikdy sem pak uz ty original nepouzival (pres Fabii, Octavku, atd) az letos jak sem daval letni kola vytahl sem ten origo z kufru, ze ho aspon prubnu a hle uz nikdy jinak;). Je lehouckej, maka rychle a krasne sedne celist do vylisku na prahu. Musim taky uznat ac jsem se toho pred tim bal, ze je super.

Link to post
Share on other sites

Od přezutí na podzim na zimní, během zimy kdy jsem měl defekt na celou pravou stranu a teď přezutí na léto jsem origo zvedák měl v ruce celkem 6x. Už déle přemýšlím o pojízdném nízkoprofilovém, ochrannou gumu na prahy už jsem pořídil, ale samotný zvedák jaksi stále oddaluji, jelikož ten origo je dost fajn. 

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
V ‎20‎.‎10‎.‎2018 na 18:30, michal2009 napsal:

Proč auto zvedáte za prahy, když ho můžete zvednout za nápravu pojizdným zvedákem a vzadu za misku pružin? Nic pak člověk neničí. Pak nemusíte shánět podobné adaptéry, které plastizol a prah mohou stejně poškodit.

A cim potom obnovit ten strhnuty plastizol?Je to niekde kupitelne,ci staci to iba zastreknut nejakym ciernym sprayom na podvozok?

Link to post
Share on other sites

Tak som nakoniec pouzil Lidlacky Baufix...elasticka hmota na ochranu podvozku.Je to huste,taka ako nejaka gumova hmota,pri striekani to ma tentenciu sa tahat ako sopel,ale okamzite to schne a prilne k striekanemu materialu.Dal som to v 2 vrstvach s 20 min pauzou a vypada to na nerozoznanie od originalu.

 

20191015_140516.jpg

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Já používám tohle: https://www.colorshop.cz/ochrana-karoserie-c243/dinitrol-protect-super-447-sedy-1ltr-i1033/ jako podklad a pak přestříknout tímhle: https://www.colorshop.cz/ochrana-karoserie-c243/dinitrol-drohnex-440-sedy-spray-500ml-i5783/ . Ten sprej je totiž po vyzrání tvrdší.

A to i po každé servisni prohlídce - také auto zvedaji za prahy.

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Dnes jsem koupil Fabii 3 s letníma gumama, tak se hrnu do kufru podívat na hever a ouha, nemá to rezervu, nemá to ani hever :-) .

Mám ještě O2 a F1 - samozřejmě to můžu vyzkoušet, ale byl bych klidnější, kdyby mi někdo napsal, že ten nebo ten použít jde.

 

Mám i hydraulický malý pojízdný, ale nemám na tom puk ani nic jiného, tak ten asi neklapne...

 

Doplněno: Jo, ještě k tomu puku - ten zářez má být asi hluboký tak, aby vrch puku netlačil na práh, předpokládám správně? Aby ten vystužený plech držel v puku sám o sobě.

Edited by panet
Doplnění dotazu
Link to post
Share on other sites

Díky,

já to pochopitelně zkusím a taky to píšu. Jenom jsem napsal, když mi to někdo potvrdí, budu klidnější - kdyby to měl někdo vyzkoušené, napíše např. jo, zvedák z F1 je stejné (mě se totiž zdá, O2 má ten tvar prohlubně jiný než F1), budu to mít jednodušší. To ale neznamená, že budu čekat týden, než mi někdo napíše...

 

 

Link to post
Share on other sites

Mám ještě nějaké otázky, stran velikosti (přesněji asi hloubky) osazení ve zvedáku a toho "podélného výstupku na prahu"

S dovolením jsem použil fotku uživatele Zwana (pokud by to vadilo, smažu).

Dotazy:

1. Když to bude podle dokresleného obrázku - tedy ten zesílený šev leží na zvedáku a zvedák se neopírá o prah, nemůže se stát, že by se ten šev ohnul, zejména při použití hydraulického zvedáku, který pod auto musí najíždět a pokud by se "zadrhl" na nerovnosti, páčil by šev k sobě?

 

2. Kdyby byl žlábek v tom "puku" hlubší, opřel by se puk až o podběh - je to pevnostní problém?

 

Ptám se, protože v jiném fóru ( u jiného auta, ale princip prahu stejný) někdo upozorňoval, že se to ohnout může a že se má zvedák opírat o práh.

 

Rád bych v tom měl jasno, protože nevidím a nevím, jak ta výstuha v tom prahu je udělaná - umístěná.

Díky

spunt zvedak2.jpg

Edited by panet
upřesnění otázky "pevnostní problém"
Link to post
Share on other sites

Já koupil dva různé gumové puky. Jeden podobný, jako je na obrázku. Bohužel se pod vahou auta oba prohnuly a dojebaly ten nátěr ještě víc, než origo zvedák. Takže teď používám obyčejný hokejový puk.  Ten se neprohne. Dá se použít i vhodný dřevěný klín, ale ten by mohl prasknout. Někdo tady na fóru doporučoval ještě vložit i kus tvrdé kůže, např. z pracovní brašny nebo staré duše. Nehledej v tom zbytečnou vědu. Stejně ten ochranný nátěr utrpí. Opření o podběh bych moc neriskoval. 

Link to post
Share on other sites

Ale já neřeším strach z poškrábání barvy, zajímá mě mechanická pevnost toho švu a jestli je to mechanicky odolnější, když se to o podběh opře, bez ohledu na barvu.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...