Přejít na obsah

Zahřívání motorů v chladných dnech


Doporučené příspěvky

Když je zima na škrabání okna, tak napřed nastartuju a pak škrabu. Při menší zimě to neřeším. Jestli je to pro motor dobré nebo ne...., opocená okna můžou být špatná pro karoserii. A jestli si vybrat opotřebení motoru nebo karoserie, tak raději beru opotřebení motoru. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, šulda napsal:

... co je jednodušší - zakrýt a odkrýt nebo nezakrýt a škrábat?

těžko říct. Zakrývání je na první pohled snazší, nadruhou stranu na to musíš myslet a musíš to pravidelně dělat. Kam vlastně v autě dáváte tu folii? Dykť z ní musí padat jinovatka. Popravdě okna mi namrznou párkrát do roka, vlastně s tím žádný problém nemám - oškrábáno za dvě minuty a tradá... Pokud je na tom jen jinovatka, tak to "rozleštím" ostřikovači a stěrači. Daleko horší to je, když na to napadá sníh, jenže to bych musel zaplachtovat celé auto. A s těmi škrábanci se mi to nezdá - plastová stěrka nemůže poškrávat okno, alespoň se mi to ještě nikdy nepovedlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plastové škrabka asi nie ale si neuvedomueš koľko prachu je na okne a to potom škrábeš po skle.Tú foliu trochu vyprášim jak deku od piesku a dám do kufra,a kedže sa v aute kúri a vetrá tak ona oschne,mám odskúšané.

Keď má snežiť tak nezakrývam,potom ometám metličkou.

Editováno: , autor: kimmi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to tady čtu, říkám si, ještě že mám garáž. :lol: 

Jinak bych asi nedoporučoval kovovou škrabku, s plastovou snad nemusíme řešit ani prach. A když už mě to potká, nejdřív ometu, oškrábu, pak nastartuju a hned jedu. Už ve škole mě učili, že nastartovat a čekat je k ničemu, spíš to nadělá škodu - katalizátor, benzín, klepe se to ....a stejně se to neohřeje ;) (a že ta škola byla už před čtvrt stoletím)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak garáž mám taky, ale ne v práci a celej tejden při noční si to zakreju tou fólií. Dám ji i když sněží nebo má sněžit páč je humus když ten sníh pak přimrzne. Vždy napřed nastartuju, vojedu boční okna, sundám fólii a vyrazím. Podle mě je zbytečný to hrotit s tím že je lepší oškrábat a pak až nastartovat a vyrazit. Dělá to v práci jeden známej, ale ne kvůli tomu aby šetřil auto, ale palivo. Pak mu do toho naskočí další tři chlapi a za pár metrů stojí a čeká až se mu to odmlží :D Vedle mě bydlí soused a má necelý dva roky novou Audinu. Každý ráno než jede do práce (celoročně!) nastoupí, nastartuje a 10minut v tom poctivě sedí a pak vyrazí :doh Na jaře sem si nechal opravit PTC (za pulčák RUMu v akci :) ), to je taky znát oproti minulý zimě kdy fungovalo 5x z deseti ;)

před 2 hodinami, Wittmann napsal:

nadruhou stranu na to musíš myslet a musíš to pravidelně dělat. Kam vlastně v autě dáváte tu folii? Dykť z ní musí padat jinovatka. Popravdě okna mi namrznou párkrát do roka, vlastně s tím žádný problém nemám - oškrábáno za dvě minuty a tradá...

Tu fólii, stejný jak kimmi a nemám problém na to myslet, stejně jako na vytření zadku :) Pokud to máš párkrát do roka, tak to opravdu není problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já když mám zamrzlá okna, tak také nejdřív nastartuju. Okna se mi často rosí/zamrzají i zvenku, když se rozjedu "studenej". Navíc 1.6 má olejové čerpadlo, které dává konstantní tlak oleje, nezávisle na otáčkách. Nevím jestli i 1.4, ale tipuju, že jo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja preferujem v zime na zamrznuté sklo vlažnú vodu. Doma napustiť 1,5 litrovú PETku trvá pár sekúnd, potom idem dole k autu, naštartujem ho, zapnem vyhrievanie sedadiel, následne "aplikácia" vody na čelnom skle a do pol minúty až minúty odchádzam, bez toho aby som niečo musel škrabať, alebo by som musel večer dávať niečo na sklo, a dopredu by som sledoval počasie. Voda má akurát nevýhodu pri snežení, ale ja aj tak odpratávam sneh z celého auta, na čo neexistuje riešenie (okrem parkovania pod strechou).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Ať už v létě nebo v zimě, nastartuji a .. počkám asi 30 sekund, až se olej dostane na všechna místa. Volnoběžné otáčky mezitím klesnou a auto tak neškube při rozjezdu. Rovněž je sluchem poznat utichnutí zdvihátek ventilů. Pak se teprve rozjedu, otáčky do 3000. Na volnoběh se motor zahřívá příliš dlouho, rozumnou jízdou tuto dobu zkrátím na minimum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...