Přejít na obsah

Zapalovací svíčky.


ski1961

Doporučené příspěvky

před 7 hodinami, 15degren napsal:

@gekk Kupoval jsi od nich přímo NGK nebo VW ?

Já objednával VW a výrobce byl NGK (dělá se i verze originálu s BOSCH)

 

Je možné že pro VW group mají prostě trochu upravenou výrobu... Těžko říct. Každopádně dej vědět jak to dopadl a co na to ten eshop.

 

@Sudetak Jak se k vrácení stavěli ?

 

Vracel jsem je v rámci běžné doby dvou týdnů pro vrácení, žádné problémy s vrácením peněz nebyly,

myslím, že skoda-dily jsou celkem seriózní firma (až na ty svíčky :-)).

Ty nové, které vypadají OK jsem bral v Autokelly, kde překvapivě se slevou vyjdou lépe než u skoda-dily.

CC-autodily, které jsem často využíval dříve nefungují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny. Dost toto téma sleduji a stále mi to není z "konstrukčního" hlediska vůbec jasné. Chápu důvod kvůli chlazení kontaktu svíčky, ale nechápu toto uvažování ze strany Škodovky. Je dost těžké tak přesně vyrobit nejen svíčku (polohování závitu a i jeho toleranční přesnost) a to samé platí i o závitu v hlavě motoru. tolerance tlouštky těsnicí podložky a navíc k tomu ten přesný utahovací moment.... Dovolím si říci, že po pár vytaženích z motoru by se nemuselo docílit ani u správně polohovaných kontaktů u svíčky správné polohy svíčky (kontaktů) v hlavě motoru. Ale je to jen "strojařská" úvaha o tolerancích a opotřebení, popř. "vytažení" závitu. Zde totiž hraje roli i drsnost povrchu vyrovených závitů v souvislosti s dotažením. Opravdu by mne dost zajímal odborný názor na celou tuto problematiku a to nejen ze strany požadavků na nutnost tohoto dodržení postupu, ale i na jeho možnost ...  A to i přes to, že zde někteří popisují po 1. výměně a správnosti svíček že je možno tento požadavek dodržet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak den se se dnem sešel, a  máme tu pokračování příběhu s údajně originálními VAG svíčkami.
Eshop se nijak necukal, svíčky tedy odjely poštou na jejich náklady a dnes volala paní na jaký účet mají poslat peníze.
Takže tímto musím eshop skoda dily pochválit za perfektní přístup, takto to má vypadat.
Místo originál neoriginálu do Kitta půjdou NGK PZKER7B8EGS které jsme dnes omrkli v AutoKelly - řezání začíná kousek jinde než u originálu ale do tolerance se bez problému vlezou.
Původně byly v plánu Bosch Y5KPP332 ale jejich řezání bylo min. o 90° posunuté a každá v sadě jinak :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...

Měl bych teda taky dotaz ohledně preventivní výměny svíček.
Mám najeto 122k km. Onehdá jsem něco řešil v autorizáku a řekli mi, že u mě to vychází na 129k km, ta výměna. Akorát teď v létě jedu na dovolenou, takže cca 2500k km. Spíš mi jde o to, jestli by někdo dokázal říct, jaká je reálná šance, že by se nějaká pokazila ještě před tím intervalem? Taky motor bude stále v zátěži přes 2k otáček při dálničních 130 km/h.
Možná to řeším úplně zbytečně, ale pro jistotu a nějakej můj duševní klid se ptám :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 11 měsíců později...
  • o 2 týdny později...
V 8. 12. 2023 na 14:50, qcze napsal:

když jsem se kde koho ptal tak mi vyšlo že dokud to nedělá nějakou neplechu, cukání, nepravidelný chod, prostě něco neobviklého tak je neměnit. mám tam origo, najeto 96k km a vyrobená je 2015.

Elektrody na svíčce se opalují a tím samozřejmě vzrůstá jejich vzájemná vzdálenost vůči doporučované a tím víc je namáhaná zapalovací cívka která může a pravděpodobně odejde do věčných lovišť, při 96k pravděpodobně už bude nějaká nebo všechny načatá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Nedávno jsem měnil svíčky na motoru CJZA, po 65 tis. a 5 letech. Ještě teď mám podřené ruce od sundavání cívek. Zahřál jsem motor, vyházel sání a hurá na cívky. Tahal jsem to jak nudli z nosu, protáhly se na 2 násobek délky než se ozvalo "plop". Pozici starých svíček jsem označil fixem a svar elektrody vždy vycházel na cca +-20° k výfukovým ventilům. Následovalo vyfoukání otvoru, označení nových NGK a nastavení momenťáku na 22Nm. Pěkně nasucho za neustálého vrzání jsem našrouboval nové svíčky, poloha všech cca 30° od ideálního natočení mezi ventily. Zkusil jsem dotáhnout na 25Nm a to jsem se dostal na těch cca 20°. Přišlo mi, že víc by to už ani utáhnout nešlo. Od té doby cca 1000km. Staré svíčky všechny stejně opotřebované, Pár tisíc km by rozhodně ještě daly.

Editováno: , autor: SadloMaslo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...