Přejít na obsah

Vaše spotřeba


stanmar

Doporučené příspěvky

To jsou ale bláboly. Údaj z PP po jednotlivé jízdě celkem nic neznamená. Pokud má někdo zájem o trochu přesnější vyjádření spotřeby, je za normálních okolností nutné ujet pár tisíc km, vydržet několik tankování a pak to spočítat (existují na to třeba i různé aplikace) a porovnat z údajem dlouhodobé spotřeby z palubního počítače. Jak snadné. Tyto údaje dlouhodobé spotřeby bývají u škodovek dost přesné, z mé dlouholeté zkušenosti bývá rozdíl +/- 0,1 l. Samozřejmě se občas vyskytne auto, kde je to víc, nicméně existuje možnost provedení korekce diagnostikou - ale jestli to jde i u těchto nových modelů nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam najeto necelych 14 tis. km. Kdyz jsem auto koupil, zacal jsem si cerpani psat do apky v mobilu. Uz jsem u toho zustal. Prumernou spotrebu od koupi auta mam 8,13 litru na 100 km. Je to tedy udaj neovlivneny vypinanim tankovaci pistole. Urcite je ale ovlivneny tim, ze prevazne jezdim skutecne jen okolo komina po meste, s obcasnou delsi trasou.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky jsem si to psal už od koupě auta 04/2019 a po roce mám najeto taky necelých 14 000 km a spotřeba 6,75 l/100km (celkem 940l benzinu). Aditiva jsem začal přidávat cca po půl roce, klasika VIF. Pár delších tras na Slovensko, jinak cesty okolo 100 km případně jízda po Praze. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Něco k převážení kol (bicyklů). V pátek jsem jel trasu asi 60 km z 250 m.n.m. do 700 m.n.m. s dvěma koly vzadu na nosiči na kouli a jedním kolem na střeše, spotřeba 9,4 litru. V sobotu jsem jel obdobnou trasu, ale pouze s dvěma koly vzadu na kouli, spotřeba 8,1 litru. Páteční trasa byla víc po dálnici (115 km/h), ale i tak kolo na střeše mi dělá rozdíl kolem jednoho litru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj všem, také pět přihodím jednu spotřebičku z našeho výletování, Včera výlet Holýšov - Kašperské Hory.....a zpět. Tam za 6.4 l/100km., prum.rychlost 47 km/h...profil měl tendenci stoupaní, v autě dva pasanti.:-))....foto nemám, pořídil jsem až zpáteční jízdu........mile překvapen, ale hraje  zde velkou  roli, že zpět je to z  "kopce".....Tak spokojenost se spotřebou.

DSC_5906.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouho jsem nic nenapsal, tak zavzpomínám na loňský rok......na cestu z Caorle do Prahy, dva dospělí a dvě děti a narvaný kufr po plato + věci pod nahama u dětí a plná rezerva prádla :). Spotřeba krásná na 1,5 v manuálu....5,6l. Jinak mám dlouhodobou spotřebu za 6,4l.

NRIL8810.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

06/2020, 1,5tsi DSG, vcera prekrocilo 4500km od kupy, cakal som spotrebu vyssiu ako som mal predtym 5 rokov na 1.4tsi dsg 125k v Golfe Sporstvan, ale je zhruba rovnaka, na dialnici nizsia, v meste vyssia. Prisudzujem to prevodovke, ktora je v Karoqu v standardnom rezime nastavena ultra lenivo, prakticky jediny rozdiel, ked som raz vyskusal rezim Eko bolo "plachtenie" v neutrale, odozva na plyn prakticky rovnaka. To je za mna trosku aj minus, tak da sa to prisposobit cez individual rezim, ale aj tak. 

 

Dlhe trasy, cca 500km do Viedne, zhruba 420km dialnica, 50km mimomesto, 30km mesto/zapchy/semafory prakticky cele prejdene s acc, priemer byva od 5.6 do 6.0 (zatial bolo auto 5x vo Viedni na tej istej trase, rozdiel pripisujem aj tomu, ze na niektorych jazdach bola zapnuta chladnicka z 12V, ale tak svoje urobi aj vietor/pocasie, teplota atd. 

Kratke trasy, ktore su tiez viac menej rovnake, cca 70km, z toho cca 40km dialnica, 5-7km mesto, priemer okolo 6,0-6.2, pri dlhsej trase po meste, castom zastavovani a kratkych presunoch po meste medzi 7 az 8. Rekord pri trase cca 50km len cez obce, kde je ich dost a priemerna rychlost bola za celu trasu len okolo 60kmh bol 4.2/100. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pff, já měl nejmenší spotřebu u dlouhé trasy jednou 5,5, ale třeba o víkendu Praha-Brno kolem 6,5 a to jsem se opravdu snažil (no v rámci možnost), kde bylo volno tak 130-140 ACC, jen vyjímečně pár zrychlení na víc, při zúžení (což je tak půlka cesty) 85 ACC, ale většinou se jelo tak 60-80, plus v palubnim pocitaci nastaven režim ECO aby ACC nešel tak po plynu, a stejně.. 6,5. Mě to přijde celkem OK, ale když vidím že tady má někdo 5,5 tak přemýšlím jestli někde nedělám chybu, jestli třeba to ACC nedělá o tolik vyšší spotřebu., nebo možná jezdím prostě moc rychle. Auto má teď čerstvě 4k z toho jsou dost taky zácpy po Praze kde to běžně žere 8-12l takže průměr 7.89 (počítání podle vzdálenosti a tankování plná/plná). Auto na kompjůtru naposled hlásilo dlouhodobou 7,6. Tankuju až na vyjímky MaxxMotion100+ a Verva100, a auto je 1.5TSI manuál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4000 km je málo na nějaké závěry, ono se to ustálí až někde po 15000-20000 km. Co jsem vypozoroval z názorů okolo, tomuto motoru více svědčí delší trasy, na ježdění po městě je teď asi opravdu lepší ten 1.0 TSI, i když to má jen 3 válce. Mně se vyrábí s 1.5 TSI, ale já jezdím především delší trasy, tak uvidím...tak či tak, jestli mi to bude žrát jak 2.0 TDI, zlobit se nebudu ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karoq 1.5 TSI DSG, trasa Ostrava -> Olomouc -> Brno -> Zvolen, vše po dálnici, 5 lidí v autě a plný kufr, AC on, téměř vše po dálnici. Průměrná rychlost 104km/h, spotřeba 6,6l/100km. Mě ten motor nepřestává překvapovat, čekal jsem spotřeby tak o 1l vyšší než jsou. Jinak za posledních 8tis km se spotřeba drží kolem 6,5l/100km (dle dotankování), auto jezdí vesměs dálnice v 4-5 lidech.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypínání dvou válců je jen při splnění několika podmínek, vypíchnu např. rychlost do 100km/h, ustálená jízda atd., pak to ukazuje spotřebu kolem 3 l/100km. Při jízdě na dálnici (referenčních 130 km/h) se však nevypínají... Když koukám, za kolik jezdí @Martab tak doufám, že to budu mít stejné, až mi to auto taky vyrobí. Defacto jezdit za spotřebu 2.0 TDI, a budu spokojený...

Editováno: , autor: PetriCZECH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Válce se vypínají do nějakých 155 tacho, ale musí být využito málo výkonu/točivého momentu (dříve se uvádělo do cca 75Nm, ale zdroje se různí), testováno na DE dálnici z kopce, na rovině to funguje tak do té 100, přecejen je to krabice a odpory to má větší. Upřímně, na to jaká je to krabice jsem pozitivně překvapen, za kolik to jezdí.

 

@PetriCZECH Doufám že budeš spokojen, naši si Karoqa užívají, původně zvažovali 2.0 TDI, ale zpětně nelitují že šli do 1.5 TSI s DSG.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 3. 8. 2020 na 19:16, lukas_k napsal:

Pff, já měl nejmenší spotřebu u dlouhé trasy jednou 5,5, ale třeba o víkendu Praha-Brno kolem 6,5 a to jsem se opravdu snažil (no v rámci možnost), kde bylo volno tak 130-140 ACC, jen vyjímečně pár zrychlení na víc, při zúžení (což je tak půlka cesty) 85 ACC, ale většinou se jelo tak 60-80, plus v palubnim pocitaci nastaven režim ECO aby ACC nešel tak po plynu, a stejně.. 6,5. Mě to přijde celkem OK, ale když vidím že tady má někdo 5,5 tak přemýšlím jestli někde nedělám chybu, jestli třeba to ACC nedělá o tolik vyšší spotřebu., nebo možná jezdím prostě moc rychle. Auto má teď čerstvě 4k z toho jsou dost taky zácpy po Praze kde to běžně žere 8-12l takže průměr 7.89 (počítání podle vzdálenosti a tankování plná/plná). Auto na kompjůtru naposled hlásilo dlouhodobou 7,6. Tankuju až na vyjímky MaxxMotion100+ a Verva100, a auto je 1.5TSI manuál.

Já mam teď 7300 km, a dlouhodobá je podle auta 6,5 l/100 a dle apky kam poctivě zapisuji je 6.9 l/100......určitě si motor ještě sedne, níž se dostaneš, měl jsem to podobně, samozřejmě po Praze ta spotřeba bude jinde!!! a na dlouhé trasy seš na tom podobně jako já. (minulý víkend cestování do Veselí nad Luž., výlet Krumlov a zpět do Holýšova, cca 350 km spotřeba 5,4 ve třech lidech, nějaká bagáž)...Já jezdím v režimu normal, nijak tohle neřeším, jen řídce, hodně řídce režim sport. :-)))......převážně jezdím do práce 11 km tam,  11 zpět.......Takže se těš, že spotřeba ještě spadne:-))).....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem hodil do tabulky a pak do grafu data z OneApp (3800km jízd).
Manuální převodovka, prakticky všechny jízdy jsou s klimou, tak 70% je na 100oktan a zbytek natural95. Většina jízd dva lidi a mírnej náklad. Ve městě a kde je zúžení to nějak neženu a snažím se eko, na dálnici pod těch 130 nejedu. 

spotřeba-prům.rychlost.jpg

spotřeba-vzdalenost.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nájezd 995 km, spotřeba nezajetého motoru:

IMG_20200929_192204.thumb.jpg.a8fb6fb92c097a6a3016be22ff1e3caa.jpg

 

Údaje z nejdelší cesty, kde už jsem nemusel motor nějak extra šetřit. Trasa: Frýdlant nad Ostravicí - Olomouc - Vysoké Mýto - Olomouc - Přerov (takže docela členitá trasa, kombinace s tempomatovými 140km/h, trasa Mohelnice - Vysoké Mýto samý kamión a předjíždění).

Screenshot_20200929-195859.thumb.png.2711d2e2f1de2cc1bb3f1875692e9485.png

 

Zatím jsem spokojený 🙂👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...