Jump to content

Vaše spotřeba


stanmar

Recommended Posts

7 hours ago, alfonzik said:

Ahoj, jdu si k vám pro dotaz ohledně spotřeby. Mám model sportline 2021, 1.5 tsi již EVO tedy s OPF, manuál, najeto 8tkm a jel jsem po dálnici Košice - Poprad, 130-135 tempomat a spotřeba 8.5-8.7. Po městě jezdím kolem 8-9 a mimo město se dostanu kolem 6.5 vše relativně lehká noha, tak mě to celkem překvapuje. Má někdo zkušenost z dálnice a teď neberu nějakou rovnou ale třeba Brno - Praha? Díky

 

A ještě se ptám majitelů Sportline, ať nezakládám další vlákno. Duní vám taky tak nějak výfuk, když to auto normálně stojí na volnoběh? Je to jak kdyby tam byl takový sportovnější podkres, který ale nejde z repráků, ale opravdu ze zadní části auta. Nazval bych to jak když máme dírka ve výfuku :-)

 

Díky

 

IMG_4349.jpg

Z Kosic do Popradu je to skoro cely cas do kopca, tiez mam podobnu spotrebu na tom useku. Zas ked idem z Popradu do Kosic tak mam pod 6.

Link to comment
Share on other sites

Ze začátku to bylo taky tak. 1,5 TSI - 6R Manuál - najeto 29 480 km.

Po cca 18 tis mírně pokleslo. Každopádně u mě dlouhodobá 7.2 v průměru. Přes týden krátké trasy jen do práce. O víkendu delší většinou po dálnici. Jakmile se po dálnici dostanete nad 130 tak spotřeba dost rychle stoupá. Když jedu kolem 110-120 tak po dálnici 6,7-6,9. Samozřejmě plno lidí mi napíše že je to pořád moc ale je to Karoq a ne Octavia. A auto je na ježdění a ne na ježdění pod otáčkami na spoření. Pak motor dost trpí. Po městě se dá jet i za 5,9 ale musí se jet plynule.

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Bohužel je to přesně tak. Pokud někdo tvrdí něco jiného, tak neříká úplně pravdu. Přestože to sem úplně nepatří, tak jsem měl možnost v tomto týdnu vyzkoušet stejný motor v Superbu a při stejných rychlostech na trase Zlín-Praha a zpět reálná spotřeba skoro o 2 litry nižší. S Karoqem se pod 7,5 l nevejdu (ani při 130 km/h). Tímto si rozhodně nechci stěžovat, já jsem s Karoqem nadmíru spokojen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Zdravím, potřeboval bych vysvětlit jednu záhadu :) Proč v mrazu má auto o cca 2 litry větší spotřebu, než když jsou plusové teploty? Udělal jsem si test na zahřátém (!!!) motoru: rovinka 5km, bezvětří , ustálená rychlost cca 70kmh na 5.kvalt. ... Za teploty +4 je spotřeba pod 5 litrů. Dneska při teplotě -7 ° to vzalo 7 litrů. Je to trasa kterou jezdím často a pravidelně, takže hodnota spotřeby 5 litrů vím, že je reálná. Ale tento týden, když mrzne, tak enormně zvýšená spotřeba. Suchá cesta, žádné zapnuté elektrické spotřebiče. Opravdu stejné podmínky :) Je nějaké vysvětlení, co ten motor nutí k takové spotřebě? 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Mohu potvrdit. Je to poznat i při stání na křižovatce. V mrazech je okamžitá spotřeba 1,1 l/h, ale když je tepleji (stačí pár stupňů nad nulou), tak 0,6 l/h. Výhřevy všeho možného dokáží taky zvýšit spotřebu, ale jen o cca 0,2 l/h. Ten rozdíl ve spotřebě je skutečně výrazný. 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

A nemůže to být tím že v mrazu více nabíjí baterku?  Jaká byla teplota oleje a teplota vody ? Vím že u škodovky budíky ukazují zahřátý motor a přitom má třeba jenom 70-75 podle diag...  Řekl bych že tam bude více faktorů ...  Jinak mám Karoqa asi měsíc a spotřeba je docela velká oproti Scale oba 1.5 v DSG... při normální jízdě ...

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Při nižších teplotách je taky nižší tlak v pneumatikách, zvětší se jejich valivý odpor. Všeobecně jsou vyšší i jiné odpory. Včera jsem po delší době sledoval teplotu oleje a po 20km byl pouze lehce nad 70°C. Ani na konci jízdy (35km) nepřesahovala teplota 90°C.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Co se nízké teploty týče, tak čím nižší teplota nasávaného vzduchu, tím efektivněji motor pracuje. 

Mně spíš překvapuje, že nastává takový skok ve spotřebě, když se porovnám teploty řekněme +2 a -5. Je mi jasné, že v zimě bude spotřeba obecně vyšší, jelikož se motor déle zahřívá, ale tento úkaz pozoruji i na zahřátém motoru.

Měřil jsem to na zahřátém motoru 75 stupňů olej (po 10km jízdy a stání v garáži), výš už to nelezlo. Voda samozřejmě na 90st už po 3km. 

Dlouhodobou spotřebu mám 6,6 .najeto 8 tisíc. Baterka by měla být plně dobitá, jezdím i delší trasy. 

 

Link to comment
Share on other sites

Motor pracuje asi efektivněji, ale když je vzduch hustší, tak ho píst nasaje více a musí se tedy více vstříknout benzínu a proto ta spotřeba je vyšší i při stání. A při jízdě se načítají všechny výše uvedené faktory.

Edited by psurn
  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dobry den, omlouvam se oziveni stareho postu. Mam dotaz ohledne spotreby - poridil jsem si prvni auto a to Karoq 1.5TSI sportline DSG. Rv 2021 a najeto mel 82tis. Prvnich par dni byla spotreba normalni v rozmezi tech 7-8l, ale po nekolika dnech jsem si zacal vsimat ze vylezla pres 10-12l. Ano jezdim kratke useky po meste takze se asi vyssi da ocekavat, ale co me zarazi je okamzita spotreba pri rozjezdu okolo 40l, i na rovine s prazdnym autem - nemam s rizenim moc zkusenosti a tak me zajimalo jestli to je nornalni? Neni to tak ze bych seslapnul pedal az na doraz, snazim se citlive, samozrejme ze si cit teprve vytvarim, ale to auto se i tak nerozjizdi nijak agresivne a relativne plynule. Premyslim ze bych nechal nekoho zkuseneho projet na porovnani nez zkontaktuji servis - nebo mi neco unika? Dekuji.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj. Mám druhého karoqa 1,5 TSi, oba nové a oba jsem poctivě zajížděl tak, aby to nebyly krátké trasy, které nezahřejí motor a bez zbytečného vytáčení motoru do vyšších otáček. To vše se pak projevilo ve spotřebě, která u prvního byla kolem 7 litrů (manuál) a u druhého 6,5 litrů (DSG). Z profesionální zkušenosti vím, že motor (a i robotizovaná převodovka) se stále přizpůsobuje stylu ježdění po celou dobu provozu. Takže byť máš auto ojeté, tak se časem můžou Tebou naměřené hodnoty mírně změnit. Zvláště u DSG převodovek je znát rozdíl ve stylu řízení a následné spotřebě u různých řidičů. Já, i když nezávodím ale občas mám těžší nohu na plynu, tak se hravě dostanu pod 6 litrů. Manželka ale umí jezdit na stejných trasách i za 4,9. Takže nezoufej a dej tomu čas. Podstatnou roli hraje i počasí, druh pneu i váha ALU kol, na obojím se opravdu nevyplatí se šetřit. Tohle vše může ovlivnit spotřebu.

Link to comment
Share on other sites

pri rozjezdu muze byt ta spotřeba i 100 a vice .. jen ji proste pristoj neukazuje, protoze by se lidi zblaznili ...

prumerna spotřeba jde rapidne dolu po zahrani OLEJE pri delší plynule jizde ...

 

Edited by hamoun
Link to comment
Share on other sites

Přestaň se stresovat okamžitou spotřebou. Maximum, co dokáže palubní počítač zobrazit, je tuším 49,9 l. Vytáhni to někam ven mimo město a uvidíš. Jestli cukáš kilometr dva sem, kilometr dva tři tam a jenom po městě, tak se nediv deseti litrům. Tento způsob provozování je na spotřebu prakticky to nejhorší - věčně studený motor, samé rozjezdy...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Před 14 dny ceta na Hvar přes Brno, Vídeň, Grac, přes slovinskou dálnici, chorvatsou dálnici do Ploče, Drvenik, Sučuraj, Gdyň a do zátoky, ujeto cca 1100 km se spotřebou 6l/100km, rychlost kolem limitů ale dle GPS. Zpět cesta opačná, spotřeba 6,3l/100km...Jsem velmi mile překvapenej, jo a policajty jsme nikde nepotkali...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...