Jump to content
Petrzi

Škoda SCALA

Recommended Posts

Óóó díky ;) na té první to vypadá jak jiné auto

Mě se líbí šedá na té druhé fotce z toho úhlu. Z té boční jsou ty zadní kotouče v 18.kách jak kdyby ani nebyli a chtělo by to níže tak o 20mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Červená na MC dělá divy. To i druhá generace Fabie vypadala jako MC v červené hezky. A tady zjevně i šedá Steel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Níže odkaz na hodně zajímavé srovnání Kamiqu 70kW a 85kW, v testu řeší, mimo jiné, 5st. vs. 6st. převodovku a pustí se i do porovnání obyč vs. Full led. 

Vím, že jsme v sekci Scala, ale tohle by mohlo zajímat i nás.

Tomáš

https://m.youtube.com/watch?v=lFr4PjYYkSQ

Edited by Tomíno S.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pěkný video, kde se mi potvrdilo, že připlácet za silnější tříválec nemá smysl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jj, cenový rozdíl 25 000,- prakticky za "nic" je prostě obrovský.

Mě hlavně potěšilo srovnání převodovek, které jasně ukázalo, že pokud je 5. kvalt dobře odstupňovaný, může být v určitých situacích (tady dálnice do kopce) lepší než 6.kvalt.

Osobně by mě zajímalo, jestli by u Scaly dopadlo srovnání světel stejně jako u Kamiqu nebo jinak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně mě těší, že ten slabší nemá dvouhmotu, přece jen s tím nemám zkušenost. Sice je to s ním příjemnější, ale ty potencionální problémy za to nestojí. To srovnání světel by mě taky zajímalo. Akorát v tom videu řekli opačně otáčky při 130, prý 2100 na pětku u slabšího a 2800 na šestku u silnějšího.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jsem ani nepostřehl, 2 800 ot. při 130km/h u 70kW odpovídá. Mě slo spíše o to, že u 5.kvaltu nemusíš v uvedené situaci podřazovat.Ano jsou vyšší otáčky, ale na spotřebě se to zásadně neprojeví a na akustické pohodě taky ne.To jenom pro ty, co neustále tvrdí, že by si 5.kvalt nikdy nekoupili atp.

Osobně by mě ta dvouhmota zas tak netrápila, jednou určitě odejde, ale pravděpodobnost, že to auto budeš v té době mít ještě ty, je skoro nulová😁😁

Edited by Tomíno S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buď tam je někde chyba v tom testu v otáčkách, nebo má Kamiq jinou převodovku než Scala:

1.0 TSI 85kW

image.thumb.png.8149ea46d182c8ce5b449a674c88a8c7.png

https://www.novinky.cz/auto/clanek/test-skody-scala-10-tsi-velke-male-auto-40291844

a odpovídá tomu i tento test:

 

takže opravdu netuším jak ty otáčky měřili, že mají 2100 při 130 (ikdyž si člověk najde DSG, tak takové otáčky nemá a to ani Scala ani Kamiq).

 

Co se týče světel, tak bude hodně záležet na jejich nastavení (viz téma OIII FL a nastavení LED světel). Navíc je otázka jak bylo auto naloženo, u těch vyšších světel je automatická nivelace, která upraví sklon světel dle svého uvážení. U té nižší verze je to na řidiči.

 

Já jsme asi divný, ale já bych stejně šel do těch vyšších LED světel a alespoň 85kW, hlavně když se to potom naloží...

Edited by Martab

Share this post


Link to post
Share on other sites

A prave ta nivelacia je niekedy prehnana. Pri zjazde z kopca sa velmi rychlo sklopia full led, az tak ze vidim max.15m a postupne pimaly sa to dviha. Potom nejaka nerovnost na ceste a zase sa sklopia. V servise mi vravel technik, ze to robia ine modely. Aj na S3 to tak sklapa co msm odskusane. Prero si myslim, ze dobre nastavene zakladne ledky svietia v mnohych pripadoch dalej a su lepsie. Toto by som si rad vyskusal a porovnal i v praxi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scala má aktivní nivelaci? Měla by mít tu levnější verzi kdy se nastaví nivelace při nastartování a následně ji již neměnit (mimochodem tuto verzi používá i OIII FL).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslí, že Scala aktivní nivelaci nemá. Já když zapnu světla před nastartováním v garáži, tak po nastartování je na stěně vidět, jak se světla sklopí a pak jdou pomalu nahoru a zafixují se. Během jízdy už pak nepozoruji, že by se sklopení světel měnilo podle jízdy z kopce nebo do kopce. Jezdím denně za tmy do práce skoro 60 km, tak to bych si toho určitě všimnul. NIC.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díval jsme se teď ještě jednou na ten test a ty otáčky jsou při 135km/h (převodovky jsou stejné v Kamiqu i Scale)

3100ot. 5q 70kW - 7,2 l/100km (Kamiq, dálnice, zimní pneu a 400kg zátěže)

vs

2800ot. 6q 85kW -7,0 l/100km (Kamiq, dálnice, zimní pneu a 400kg zátěže)
Tedy v testu je vše OK, jen došlo k chybě při přepisu sem na fórum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne to chodi aj pri prejazde nerovnosti a dost nachylne je to skor na sklapanie dole. Aj som to riesil v servise dvihnutim a nastavenim vyssej 0 polohy. Problem je ale presne ten ako vo videu. Ak stoji auto, ci je hladka dialnica, viditelnost je po prestaveni ok. Lebo predtym som nevidel ani tolko. Nic svetoborne ale. Akonahle jazdim okresky, ma tendenciu sa to sklapat a viditelnost sa v zavislisti od povrchu cesty znizuje. Rychlo sa to sklopi a potom pomaly dorovnava. V tomto si myslim, ze su tie zakladne lepsie. Ale chcelo by to skusit i inu scalu s full led po tom co pises, ze u teba to nepracuje tak aktivne, aby som vedel posudit, ci to fakt tak ma byt. Napr. zo Stiavnice ked som siel, tak cez serpentiny dole sa mi sklopili tak, ze som videl 10m a dalsiu zakrutu som ani nevidel. Jazdim za tmy i ja. Rano 50/50. Vecer na 90%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neviem ci je to nivelacia, no sklapa sa to i za jazdy. Viem to hlavne porovnat na autach pred sebou. Chvilu im svietim po spzku, nasledne pri zjazde z kopca, ci prejazde nerovnosti sa mi to naklopi dole a vidim osvetlene len spodky kolies. Vzdialenost v obci tak 15m ostup, vonku viac. V servise mi vravelu, ze vraj to je ok a bezna vec u skody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt jo, teď jsem se díval a je tam opravdu 3100, takže to sedí. Ale poprvé jsem slyšel 2100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže jsou v obou případech ty převody stejné, tedy i při 130 točí Scala i Kamiq stejně.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 22. 1. 2020 na 18:12, Jan R. napsal:

je zvláštní že Velvet ani Rallye už nejde v konfigurátoru nakonfigurovat. Prodejci můžou i tak zvolit jinou než 4 barvy co jsou momentálně na webu možné? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jj jdou

0D65CE67-9576-4F47-844E-9FAC18A2061B.thumb.png.f9a16b243bfd23ac4e5128e775b34ce8.png

 

U té zelené tady v Praze na pobočce řekli, že ji mají v Příbrami tak jsem ji neviděl. Chybně zadáno.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To se ani nedivím, dnešní tred je mít auto připomínající SUV, nebo pohřebák, resp. kombi. Scala není auto pro Čechy, protože jsme zamindrákovanej národ, kde si poměřujeme kde co, včetně velikosti aut a objemu převáženého vzduchu. Co jsem potkal na silnici Scalu, tak vždy s firemním polepem. Na druhou stranu jsem jako budoucí majitel rád, že si svoje auto nebudu muset dlouze hledat před NC třeba jako stříbrnou oktávku v kombíku :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...