Jump to content
marcel

Chiptuning


Recommended Posts

Hlasim, ze sme sehnal jeste jednu FII 1,2 HTP 51kW co do toho pujde, tkze az to nekde budete resit, tka mate dalsi auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobře a maš s nima nějakou zkušenost nebo jsi jejich zaměstnanec? :smich: :smich: .Jak jse auto chova po čipu,jestli je aspon trochu znatelny vykon před a po a okolik jse zvyšila spotřeba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady na fóru se toho dá dočíst mraky......Tady máš konkrétní odkaz www.cimbu.cz ,tam je to posaný podrobně.Jinak ve zkratce - přijdedeš-přehraje soft-vyčistí klapku (se slovy "už to bylo zapotřebí" a "bude to za 500,-)-zaplatíš -po cca 20 min. odjíždíš...

Tom

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tady na fóru se toho dá dočíst mraky......Tady máš konkrétní odkaz www.cimbu.cz ,tam je to posaný podrobně.Jinak ve zkratce - přijdedeš-přehraje soft-vyčistí klapku (se slovy "už to bylo zapotřebí" a "bude to za 500,-)-zaplatíš -po cca 20 min. odjíždíš...

Tom

to je paráda,teď jsem to dočetl jak to probíhá a myslím že do toho půjdu,díkes za info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám čerstvou zkušenost s měřením emisí na HTP + Cimbu. S měřením emisí jako takovým žádný problém nebyl. Jak ale všichni dobře víme - Cimbu zvyšuje volnoběžné otáčky (kvůli klepání převodovky a příjemnějším rozjezdům). Dle tabulek na emisích se má volnoběh pohybovat v rozsahu 650 - 850 ot. (u HTP 12V 47kW). Já jsem se do horní hranice nevešel. Jelikož je měřící zařízení spojené s PC, které tiskne protokol a vše to zaznamenává kamera, tak technik nemá možnost výsledky měření ovlivnit. Nakonec to vyřešil přidušením motoru přes spojku "na pětku". Zvýšené otáčky přisuzoval přitomnosti klimatizace. Že prý klimu HTP běžně nemívá a že ve fabrice kvůli ní nastavují vyšší volnoběh...

Cimbu narozdíl od továrního SW umožňuje nastavit volnoběh VAGem, tak jsem na to koukal a ukazuje mi to 864 ot. Jelikož mi převodovka klepe i tak a s rozjezdy problém nemám, tak jsem otáčky snížil na nejnižší možné 768 ot. (max. jdou nastavit na 928 a měl jsem poznamenáno, že s původním SW byly 704). Takže doporučuju před měřením emisí volnoběh zkontrolovat/snížit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro ty kdo se rozhodují pro čip na 1,4 MPI 44KW, cca před 2,5 lety jsem tam nechal dát čip od sportmotoru, výkon se asi příliš nezměnil, ale zmizela díra v plynu a cca do 3500 ot motor pocitově lépe táhul od 4000 ot. to bylo snad jěště horší než originál (určitě se změnila křivka točivého momentu) spotřeba se nezměnila. Před rokem jsem ještě vyměnil sání z 50 KW verze (cca o 3 mm širší potrubí na válec). Motor získal tvrdší chod a "táhne" až k omezovači bez známky neochoty. Spotřeba stoupla cca o 0.5 až 1 l (díky použitelnosti i ve vyšších otáčkách) Emise bez problémů. Proto si myslím, že to má smysl, ale samotný čip bez změny sání, nebo vačky na tomto motoru je spíše o pocitech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protoze chipujeme tyhle nizkoobsahove benzinove motory docela dost, at uz Fabia, Seat, Golf, Polo, 1.2 i 1.4, dovolim si svuj nazor na vykon u techto vozu. Navyseni je po uprave rozhodne patrne, alespon vetsina zakazniku si to pochvaluje, ze to znat je. Neni to ale jen o maximalnim vykonu, je to i o tom, ze se max kroutici moment posune do nizsich otacek, tzn. to auto jede lip od spodu, naopak v maximu se vytoci do vice otacek. Kdo treba jezdil v turboautech, tomu proste po uprave narust bude pripadat smesny. Kdo ma atmosferak a vzdycky mel, po uprave to proste pozna a je spokojeny. Ted sme delali treba nekolik Suzuki SX4, Swift, 1.3 i 1.6, po uprave to jede mnohem lip. Samozrejme raketa to nikdy nebude, vykon se tam neda nahnat turbem. Jinak upravit lze samozrejme jakoukoli ridici jednotku, otazkou je jestli na to dotycny ma nebo nema vybaveni. Bezne programujeme i ridici jednotky Magneti Marelli, kde neni klasicka flash pamet, jako u jinych typu jednotek, treba jako Siemens, kde je technologie celkem bezna.

Michal

PowerTEC - značkový chiptuning

www.chiptuning.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites
tady můžeš o powerboxu něco počíst: http://www.skodaoctavia.cz/motornavody/chiptuning.htm , ale stačí zadat ve vyhledávači "powerbox,podvod" a dočteš se dost ;) PS: sám se zamysli, co za 200,- Kč v dnešní době pořídíš...a šetřit na věci která může ovlivnit životnost motoru, nedejbože ho úplně odrovnat..nevim nevim ;) = myslím si že to NEFUNGUJE

Me by zajimalo jak se projevi pravy Powerbox, ne ta nahrazka s jednim odporem se kterou se tady vsichni ohaneji (o chiptunerech ani nemluve, zajimave ze vzdy "zapomenou" podotknout ze se jedna o falesny vyrobek). Bohuzel si 95% lidi ted mysli ze Powerbox=krabicka s jednim odporem, vysledek klasickeho vymyvani mozku chiptunery.

Pokud ma nekdo opravdovy Powerbox, muzete sem dat parametry na brzde s a bez Powerboxu? Klidne to muze udelat i ten pan ktery tady vsude ten Powerbox nabizi ;) Zajimalo by me to u O2 1.9TDI 77kW BJB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už někdo měřil výkon motoru před a po chipu? V SM 16/09 je udáván výkon motoru 60,5 kW a 117 N.m na zčatku testu a po ukončení testu (ujeto 30 000 km)byl výkon 59 kW a113 N.m. Vše měřeno na válcové zkušebně Auto Jarov. Jedná se o motor HTP 1.2 12V/51kW.Mluvil někdo o tom s panem Jandou (CIMBU).

Prodávám tak jak jsem koupil. To znamená nárust výkonu motoru cca 6 kW.A 66kW na Fabii II combi je slušné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim co je zvláštní.... to je snad uplně normální.

Navíc tento rozptyl je dán i přesností válcové zkušebny.... kdyby to měřili několikrát tak rozptyl hodnot je daleko větší...

Share this post


Link to post
Share on other sites

prepacte ze vybocim trochu z temy.... ale chcel by som sa vas spytat ako sa da zistit ci je auto nachipovane alebo nie.... lebo kupoval som fabiu 1,4 mpi 44kw a predavajuci mi tvrdil ze to bolo nachipovane ale nemal od toho ziaden doklad myslim nejaku fakturu alebo tak....nemam vag a preto by som vas chcel poprosit o radu :).... dakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

dneska som si bol rano dat chipnut auto v MaxTuningu (www.maxtuning.sk) konecne a som veeelmi spokojny, rozdiel tam je dost velky. mam 44kw verziu fabie a menil som asi cez leto sacie potrubie z 50kw. dneska ako som tam prisiel zamestnanec si sadol vedla mna a urobili sme par skusobnych jazd, potom vybral RJ a preprogramoval pamat, znovu ju nasadil a dalsia testovacia jazda. vysledok z 44kw som sa dostal na 54kw - 74 konikov a 123N.m tociaci moment. auto je vyrazne zivsie a ma chut zrychlovat. len a len odporucam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím , chtěl jsem se zeptat zda někdo nekdo nemá zkušenosti s firmou DIESELTECHNIK , chtěl bych si unich chipnout 1,2 HT 51KW a dát si tam u nich i ten sportovní filtr.

Oni se preferují moc pěkně , ale MR. CIMBU je zásadně proti.

Díky moc I.

Share this post


Link to post
Share on other sites
prepacte ze vybocim trochu z temy.... ale chcel by som sa vas spytat ako sa da zistit ci je auto nachipovane alebo nie.... lebo kupoval som fabiu 1,4 mpi 44kw a predavajuci mi tvrdil ze to bolo nachipovane ale nemal od toho ziaden doklad myslim nejaku fakturu alebo tak....nemam vag a preto by som vas chcel poprosit o radu :).... dakujem

jedine u nekoho kdo ti bude schopen vyčíst software z vozu a porovnat s originálem. Popř. na válcové zkušebně výkonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dneska som si bol rano dat chipnut auto v MaxTuningu (www.maxtuning.sk) konecne a som veeelmi spokojny, rozdiel tam je dost velky. mam 44kw verziu fabie a menil som asi cez leto sacie potrubie z 50kw. dneska ako som tam prisiel zamestnanec si sadol vedla mna a urobili sme par skusobnych jazd, potom vybral RJ a preprogramoval pamat, znovu ju nasadil a dalsia testovacia jazda. vysledok z 44kw som sa dostal na 54kw - 74 konikov a 123N.m tociaci moment. auto je vyrazne zivsie a ma chut zrychlovat. len a len odporucam :D

A to ti upravovali na brzdě že jsi si tak jistý tímto nárustem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nevim co je zvláštní.... to je snad uplně normální.

Navíc tento rozptyl je dán i přesností válcové zkušebny.... kdyby to měřili několikrát tak rozptyl hodnot je daleko větší...

přesně tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...