Přejít na obsah

Vymena oleje


Petula

Doporučené příspěvky

V 5. 7. 2023 na 11:25, Viktor X napsal:

To je mi právě záhada, podle škoda dílů má 1,6 a 2.0 TDI stejnou "esíčkovou" měrku, do tohohle kovovou trubičku zaručeně nenacpu, i když bych rád - zamlouvá se mi nápad měnit olej po 15 tisících bez výměny filtru.

5f5538473a08c_xl.jpg

Taktéž  vůbec nechápu majitele/uživatele  automobilu, který dokáže třeba jen uvažovat nad tím, že by při výměně motorového oleje neměnil filtru?  To je jako při opakované souloži používat stále stejnou šprcgumu, taky vás možná i opakovaně ochrání před početím, ale té špíny a bacilů co se tam jejím znovupoužitím zanese..... :-)

Editováno: , autor: DušanV
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neviem o čom hovoríte ale odsávačkou naraz vytiahneš viac oleja ako pri vypustení , vidíš to aj v odmernej nádobe , bola tu super vec na niektorých autách kde si nemusel rozoberať milion deklov a hovadín okolo ..len to musí byť poriadna odsávačka a poriadna sonda nie umelina čo sa bortí ... potom po vykrútení vypušťáku nevytečie ani kvapka ... 

 

bohužial pri 90% terajších škodoviek to význam už nemá kedže na filter musíš ísť zospodu a dávať dekle dole aj tak 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odsavacka by davala smysl pouze v pripade nevhodne tvarovane vany jak tomu bylo napr.u fordu 1.6 tdci 16v,kde opravdu ten nejvetsi bordel nevytekl. U nemeckeho koncernu jsem takový problém za poslednich cca 30 roku nezaznamenal. Navic olej po zahrati je jako voda,po odšroubovani vypoustaku vytece stylem jako by ho hnalo cerpadlo. U vany skosene k vypoustaku tam uz skoro nic nezustane a je mylne se domnivat,ze odsavackou dostanu z vany vic oleje,kdyz s ni stejne nemuzes pohybovat po celem dnu vany. A dost pochybuju,ze by nekdo vypustil olej,zvazil presne na gramy a nebo zmeril na ml,nalil ho zpet, ohřál a postup opakoval ale odsavackou a naslednym zmerenim. To dam radsi petikilo,mechos mi olej vymeni a pri te prilezitosti zkoukne auto zespoda. Oddelava se pouze jeden plastovy podmotorovy kryt,nic vic. To usetrene petikilo musi v kapse kurevsky hrat...jeden cely obed a krabicka cigar. A co se tyce superbu na leasing,tak neverim tomu,ze se nekdo z uzivatelu spini byt jen vymenou kol na sezonu,natoz šaškováním s odsavackou a naslednou eko likvidaci vyjeteho oleje...to je dobrej bizar...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, spyke1973 napsal:

A co se tyce superbu na leasing,tak neverim tomu,ze se nekdo z uzivatelu spini byt jen vymenou kol na sezonu,natoz šaškováním s odsavackou a naslednou eko likvidaci vyjeteho oleje...to je dobrej bizar...

Vidíš. Já ho sice nemám na leasing a přesto kolem toho saskuju přes léto s odsavackou a 2x ročně na prehozeni kol. A víš proč? Protože to mám jako relax a provedu si to v čase, který vyhovuje mě. A odsavam proroze je to cistsi prace a nezasvinim si silnicni beton pod motorem. Prelit pár litru oleje do bandasky a odevzdat ve sbernem dvoře není taková práce. 

A jelikož mám ty auta v rodině tři, tak ušetřím víc než to petikilo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

13 minutes ago, LiveBomb said:

je špinavý tak není nijak zaneseny

To mi zní jako perfektní protimluv. Co jiného je ta "špína" než drobné částečky všeho možného?

 

Pokud by platilo, že se filtr ničím nezanáší = nic nezachytává, jaký by tedy byl jeho účel?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správně, postupně se zanáší a průchodnost pro olej se tím snižuje. Zbytek je slovíčkaření. Shodný princip jako třeba vyměnitelné sáčky ve vysavači.

 

Cena filtru je tak zanedbatelná, že postrádám jakoukoliv racionalitu v jeho nevýměně. To je jako vyčistit si večer zuby a vzápětí sníst mléčnou čokoládu. Ale samozřejmě každého věc.

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdy se divím,co čtu.

pokud by jste měli servisní příručku,dozvěděli by jste se kdy se může a kdy nemůžu olej odsávat-resp.u kterého auta ano a u kterého né.Přímo příručka píše-Neodsávat olej-hrozí velké množství zůstatkového oleje.

Máme servis a tak,kde je to povoleno -odsáváme a osobně jsme zkoušel po odsátí zátku povolit a nevykapla ani kapka-naopak ano.

Navíc když vidím,jak někteří amatéři jsou schopni našroubovat zátku přes závit-tak raději radím-je li to povoleno odsávat.

 

 

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LiveBomb..tys to nepochopil,ja si neumim predstavit menit olej frajera,co to prave na ten leasing ma a nez neco posrat nebo se uspinit,tak obetuje par stovek,da si kafco nebo obed a na aute mu dela mechos,kteryho by prasarna s filtrem ani nenapadla. Kdyz kupuju auto,tak se samozrejme na intervaly oleje ptam a ve snu by me nenapadlo,ze mam pred sebou jelito,co kdyz rekne,ze vymenil olej,tak mysli opravdu jen ten olej. Co si o nekom takovym myslet dal,ze pri rozvodech jen dal remen? Kupte si auto,ale nechejte si rezervu na servis i kdybyste si ho delali doma sami,proti tomu nic nemam,ale udelejte to poradne a nebo se tim tady nechlubte,ze jste usetrili dve kila za filtr,at si z toho dalsi nevezmou priklad. Pod pojmem clen klubu si predstavuju nekoho,kdo autu dopreje a ne, ze na nem ušetří... Pokud to myslite vazne,tak si zalozte klub kolenovrtů....:-)

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No odsávat/neodsávat, třeba v oficiálních VW materiálech pro servisy je odsávat... viz obrázek

 

image.thumb.png.ecf529fa0db48d394ff4eed105cbfc21.png

 

Já třeba o odsávačce uvažuji taky. Jezdím do autorizáku na výměnu vždy po 15Kkm (vyjde mi to cca po 10-12M), ale protože jezdím, hlavně přes zimu, krátké trasy, říkal jsem si, že bych vždy před zimou odsál starý olej, dal olej nový a vyměnil filtr (2,0TSI ho má zvrchu, takže čistá práce v podstatě). Odsávačka stojí okolo 1000kč, a na meziintervalové odsátí bude dostačovat v klidu, a i kdyby se neodsálo všechno tak se sice ten nový olej zašpiní rychleji, ale nový filtr většinu bordelu pochytá a a za pul intervalu mi ho vymění ve škodovce pořádně... Prvotní investice 2500, poté vždy pouze oelj a filtr cca 1500 dokupy. Vzheldem k tomu, co stojí dnešní nové auta uplně zanedbatelná investice a olej se v podstatě dá vyměnit i na parkovišti před panelákem. Pokud bych ale jen odsával, tak je to asi na pováženou, to už by chtělo nějakou kvalitní odsávačku, ale filtr určitě měnit  vždy... stojí pár korun. Přirovnání ke kondomu se povedlo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda to je doslova hysterie kvůli odsávání oleje... :-( .

Podle DP se mění olej po 2 letech/30.000 km vypuštěním šroubem s výměnou filtru, tady není co řešit. Ale jakákoliv péče navíc je nadstandartní!

Pokud olej, který má zvládnout 30t a dva roky vyměním už po 15t a jednom roku odsátím (především proto, že tím nedělám před panelákem bordel), tak i kdyby tam zbylo 1/2 litru starého, jako že nezůstane, pořád tam bude 90% zcela nového oleje bez roční vlhkosti, který půjde po dalších 15t pryč i s filtrem a motor bude nadšený. Záleží na vkusu každého soudruha, ale chce to především zapojit zdravý rozum. 

Co takhle jít zpátky k věci - odsáváte jen polyuretanovou hadičkou od odsávačky, nebo s nějakou kovovou koncovkou, aby se nekroutila nebo nějakou trubičkou? Kovovou do toho ohybu nenarvu.

Díky za věcné reakce. 

PS První výměna u předchozího majitele proběhla ve 32 081 km, za to bych přerážel ruce...

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viktor X Zapojit zdravy rozum se pokus ty,jestli si myslis,ze olej to v motoru v pohode dava tech 30 tis.a dva roky. Ne nedava a byly zverejneny i testy oleju,jak jsou vycerpane a plne škodlivých sraček,ktere zkracuji zivotnost motoru. Jasne,tu zaruku to vetsinou da,pak ovsem nastupuji druzi majitele,co intervaly zkracuji na polovinu a snazi se oddalit katastrofu v podobe go motoru. Souhlasim,ze když mam nastaveny LL interval a necham v polovine vymenit olej i s filtrem,protoze mam svoje auto "rad" nebo jsem tak trosku fanda a udelam si to za cenu materialu sam,tak dotycny ma moje uznani. Do servisu ke znamemu jezdi majitele fakt jako polovicnich vraku na výměnu oleje,ani si olej nekupuji svuj a a kupodivu nebreci nad cenou. Tady majitele desetinasobne drazsich superbu nekupuji filtry..ty vole to je uroven. A co ty pylovy,ty perete na tricet v pracce? Samozrejme bez avivaze,ta je kurevsky draha....Na jinych klubech si radi,jaka jsou osvedcena aditiva,co kam dat,aby se auto melo a tady se setri na filtru..... A hysterii v tom nehledej,ja se jen chechtam typicke ceske vlastnosti....

  • Pozitivní 2
  • Negativní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mením po 5 až 7 000km.

Pred letom a pred zimou.

Olej je drahy dávam najlepší z normy Ravenol VMP 50€.

Filter mann 6€.

Skrutka origo 2€.

Výmena predo mnou cca 1hod s odkvapkanim 15€.

Maximalna spokojnosť, žiadne odsávanie a nezmysly.

Do autorizaku idem raz za 2r/30t na výmenu.

30€ výmena nic strašne, olej môj aj filter.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne se na problem oleju divam nejen pohledem nemeckeho koncernu,ale zajímám se i o jine automobilky,kde vymena oleje nema takovou lhutu a pritom jsou to moderni motory. Pokud vim,ze olej je vycerpany,aditiva spotřebována,probihaji tam nezadouci chemicke reakce a presto ho tam necham celou lhutu,protoze si myslim,ze kdyz uz nic jineho,tak aspon maze,tak to je potom skoda slov. Ano,pokud jsem prvni majitel a auto pujde po zaruce pryc,tak asi tezko nekoho presvedcovat o tom,aby do nej investoval penize,ktere se nijak nevrati... Ja jako majitel druhy,ktery uz ma auto castecne opotrebene,se na to divam jinak. A to hlavne z toho pohledu,ze olej nekupuju origo,protoze je predrazeny,ale zase original od daneho vyrobce bez rizika pancovani,takze uz timto nemusi motor dostat to,co opravdu dostat ma i kdyz normu plni. Druha vec je vyvoj,kdy motory se vyrabeji z jinych materialu jako driv,aby snesly vetsi zatizeni pri mensim objemu,zmensila se hmotnost,plnily prisne emisni normy atd. a s timto jdou ruku v ruce treba ty oleje,ktere jsou v originalu obohacene o neco,co jinde nedostanete a na jejich obalu si to neprectete,na tom obalu si totiz neprectete temer nic... At si kazdy se svym autem dela,co uzna za vhodne. Jen jsem se poskleboval nad tim,ze tady nekteri osidi motor levnejsim olejem formou odsati a jeste k tomu nevymeni filtr.... A dalsi to oznaci za nadstandart.... Tohle jsem doposud nezaznamenal na žádném klubu,at uz jsem mel mazdu,nissan,volvo,toyotu a dalsi... Tak se omlouvam,ze jsem z toho tady rozhozeny....😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...