Jump to content
Michal T.

1.0 TSI 85 kW manuál

Recommended Posts

Kdo se v tom litru neprojede, tak většinou nevěří, jak dobře ten motor jede, a to jak 70, tak i 85 kW (potažmo 81kw v Rapidech a v nových modelech s "novým" 1.0 TSI EVO). Drtivá většina TSI motorů má stejně o pár kW víc a tím, že jsou lehké a točivé, tak pocitově se s nimi jede líp než s podobně výkonnými TDI. Když vzpomenu na služební Yeti 2.0 TDI s 81kW, která papírovými hodnotami (kW i krouťák) 1.0 TSI 70 kw předčí, tak v reálném provozu byla určitě línější, než tento slabší litr. 

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 23 hodinami, ben06 napsal:

mimořádně s vormenem souhlasím, mám rok 70kw rapida, 20.000km a průběh byl stejný, těch 15kw navíc za 20.000 ani náhodou. Doma jezdím i O1 75kw a F1 40kw 

 

Nemá náhodou 70 kW jen 5 kvalt a 85W 6 kvalt ? Pokud je auto určené na dálnice tak bych si za tu šestku rozhodně připlatil.

Jestli je to víceméně jen na silnici tak je samozřejmě lepší 5 kvalit. Komu by se chtělo furt vrtět se řadičkou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A hlavně je to o zvyku, jako stará škola jsem si zvykal poměrně hodně dlouho na projev motoru, časté řazení a hlídání otáček i podle otáčkoměru, který jsem vždy bral jako bižu v palubce. Kolem baráku si beru moje starší auta a vždy se těším na cesty 100+km v rapidu se slušnou výbavou style+.

Ano 70kw je 5q a jsem ušetřen ještě většímu qvedlání fofrklackem a navíc k nejbližší dálnici to mám 80km a po cestě do zaměstnání jedu jen 25km po D1. 

A nemá 85 oproti 70kw ještě i douhmotu?

Edited by ben06
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rapidem jsem jednou jel Hranice - Jeseník (D1 + okresky) přes Červenohorské sedlo, tam v 5 lidech (z toho dvě pubošky), zpět jen ve třech, auto jelo suprově, spotřeba 5,5 l/100 km.

@ben06 to já jsem si zase s chutí zakvedlal, a to platí i teď se Scalou, když jedu po okreskách 90 - 100 km/h, dávám za 6 (otáčky něco nad 2k).

@Rapid1.0 Naprostý souhlas, kdo v litru neseděl, neví.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak obecně je na tento motor na netu hodně hejtů, ale víceméně jenom od lidí co ho nepoužívali. Třeba jak chválí 2.0 atmosféru od mazdy a dávají to jako příklad, že tak se dělají motry a přitom je víceméně ve všech parametrech horší jak tenhle tříhrnek :D.

Jinak já měl dříve 1.6THP 101kw a nemám teď pocit, že bych si extra pohoršil. Auto má dobře nastavené převody a s nedostatkem výkonu jsem se teda ještě nesetkal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.youtube.com/watch?v=z65HyJEMQ8E

 

Test rapida 1.0 po 100 000 km. Dopadl celkem dobře.

Share this post


Link to post
Share on other sites

celkem? Vždyť to tam říká že i po 100 000 km splňují kompomenty motoru výstupní kvalitu pro nový motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když jsem před lety ten test četl, dost mě překvapil stav toho motoru i přes to, že byl na olej 0W-20 provozovaný 30 tis km. Pokud tedy motor nepotká nějaká fatální závada, a bude se pravidelně a brzy měnit olej, tak je to pro nás dobrý příslib do budoucna ohledně jeho životnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenhle motor se opravdu povedl i co do spolehlivosti, hromadně se dává asi od roku 2017 a nikde nic negativního, až je to divný :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud při postupných modernizacích něco nepodělali, tak je to spolehlivý a úsporný motor (ba dokonce ty výkonnější verze v menších autech jedou jak z praku) - žádné vážné systémové závady jako například u první generace 1.2 TSI nejsou známy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud do auta naložím ženu, dítě, dám nějaký věci do kufru, pořád to jede slušně?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mě to tak bylo, s výjimkou dítěte,to už má vlastní auto :) Ve 2 - 3 lidech v pohodě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, chci se jen zeptat, zda je běžný jev to, když při popojizdeni v koloně na jedničku cca 1100 otáček se auto jakoby pohupuje, ne, že by nějak cukalo, ale ten chod není úplně plynulý. Nedělá to ve všech případech. 

Stačí mi jen vědět, jestli to je normální jev. :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

S 1.2TSI EA211 se mi to taky stává, takže asi normální.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeptám se taky na 1 projev motoru - při stání na křižovatce na neutrál je cítit v řadící páce třesení (prostě vibrace od motoru)

Stejně tak při "prudším" rozjezdu je cítit takové vibrování motoru hlavně na jedničku a dvojku. Je to u tohoto motoru normální? Přesedlal jsem z 1,2 TSI 4válce Fabia III.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem přesedlal z 1.2TSi a vibrace na volnoběh cítit v páce jsou. Někdy se auto třepe víc, vyloženě v nějakým intervalu se zaklepe výrazněji, ale jindy je zase celou dobu v klidu. Při jízdě už mně to přijde ale normální.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A není to tím, že auto si samo zvedá na ty nízké rychlosti otáčky? Aby se to lépe hýbalo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som dnes postrehol, ze ked auto nastartovane v neutrale stalo a mal som  predne dvere otvorene neskutocne sa triasli tak ako prave aj lave. Neviem ci je to normalne aby sa tak triasli to by aj piesok preosial cez nich keby ze su derave. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak je to tříválec, ten se bude do určité míry "klepat" vždy. Navíc nesmí se míchat 70kW a 85kW, 85kW má dvouhmotný setrvačník, 70kW jej nemá, tedy vibrace mohou být sitelnější.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jsi to myslel ze vibrace mohou být citelnejsi? U toho co má dvouhmotu nebo u toho bez ní je to cítit silněji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schválně se podívejte pod kapotu, když motor běží na volnoběh, ten pohled je strašnej. Potom si budete pochvalovat, jak dobře je to utlumený do interiéru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dvouhmota tlumí vibrace, takže 70kW muže vibrovat více.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By AdasmaN
      Dobrý den, 
      Chtěl bych se zeptat zda se někdo potýkal s tímto problémem případně jak ho řešil: 1.0 TSI 81kW (Rapid Spaceback, naj. 27tkm), při rozjezdu na první převodový stupeň a následném přeřazení na dvojku, ikdyz se pouští spojka sebevíc pomalu a plynule, je slyšet takové zachrastěni při přeřazení, je to celkem nepříjemné. Jedná se pouze o prevod z 1 na 2. Stupeň, ostatní převodové stupně jsou v tiché. Mohlo by se jednat o závadu nebo je to u trivalce normální? Díky 
    • By Jan R.
      Před koncem roku provedli srovnání litrových tříválců
       
      Podle výsledků z měření, konstrukce, pružného zrychllení, spotřeby
       
      1. FORD 1.0 Ecoboost 92kW
      2. Honda 1.0 VTEC 93kW
      3. Suzuki 1.0 82kW
      4. VW 1.0 81kW - nový filtr s katalyzátorem stojí 34370,-
      5. Fiat 1.0 88kW
      6. Opel 1.0 77kW
      7. Kia/Hyundai 1.0 88kW
      Dvouhmotový setrvačník má jen Ford a Fiat
       
      Je tomu věnován celý 60.stránkový časopis
       
    • By 18lubi81
      Zdravym vlastnim nové litrove tsi chcem sa spytat či aj u tohto motora je vodne chladenie turba a s automatickym elektrickym dochladzovanim po vypnuti motora  ako u 1,2tsi ? Lebo moc podrobnych technickych udajov o konkretnom motore neni iba tie zakladne .Dik za odpovede 
    • By m.rins
      Prodám tuto zajímavost: Škoda Fabia combi Elegance 2.0 MPi 85Kw/ 115k, palivo benzin, r.v. 9/2006, nový model po faceliftu, auto koupeno nové v ČR za téměř 600 000,-!, barva červená. M1 – 5míst (není ani nebylo vedené jako odpočtové tedy 4 místné provedení s přepážkou !!!).
      Nyní po STK+EM(platné do 9/2018) – bez výhrad. Brzdy ok(včetně ruční) pochválena souměrnost brzd, podvozek, čepy, nápravy,silenbloky ok, motor a převodovka suché a čísté - zcela bez úniku kapalin.

       
      Na Fabii velmi bohatá a neobvyklá výbava:
      ESP !!!, ABS, ASR, 4x airbag, XENONOVÉ světlomety + funkční ostřiky, TEMPOMAT, VYHŘÍVANÉ SEDAČKY, 4x el.okna + el a vyhř. zrcátka, PARKOVACÍ SENZORY, paket Dynamic (sportovní sedačky, 3.ramenný volant, malý kožený paket), orig. alu kola 15“, orig. CD rádio Symphony + 8x repro, Automatická KLIMATIZACE- funkční a těsná! (+ 2x chlazené schránky), mlhovky, DO centrál – sklopný klíč, tón skla + sunset (více tonovaná v zadní části, ne fólie), střešní nosič – hagusy, stavitelný volant+ obě sedačky, kliky a zrcátka z výroby v barvě, výsuvný kaslík pod rádiem, výklopná schránka pod předním sedadlem, variabilní natahovací síť za sedadly (orig. příslušenství), zámek zpátečky,

       
      Výborný živý, úsporný (mimo město klidně i 6l/100km) a bezproblémový motor (nemá EGR ventil a plno dalšího co se rádo porouchává u jiných motorů :- ). A jeden z posledních vhodných k přestavbě na LPG.
       Typ motoru AZL – Plní Euro 4 – naplatí se EKO.
      Najeto 177 tis.km, ROZVODY DĚLÁNY ve 147 tis.km(INA) v roce 2013,
      nedávno po servisní prohlídce, 2 roky staré tlumiče, nová aku.
      4x kotoučové brzdy. Větší přední brzdy průměr 288mm stejné jako má Fabia RS – vše orig. z výroby.
      Zcela bez koroze, žádné promáčkliny, důlky apod. Velmi pěkné auto. Nekuřák.
      Fabia s tímto motorem a výbavou je unikát, který již nebude klesat na ceně.
      Ručím za původ a najeté km!
      Cena: 95 000,-s orig. Alu 15“ nebo 89 000,-na 15“plech.discích. Při rychlém jednání dohoda možná. Tel.: 608 068 703
      !! BAZARY PROSÍM NEVOLAT ani nepsat – ano platí to i pro AAA Auto !! 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       



















































×
×
  • Create New...