Jump to content
Michal T.

1.0 TSI 85 kW manuál

Recommended Posts

před 23 hodinami, Martab napsal:

Tak je to tříválec, ten se bude do určité míry "klepat" vždy. Navíc nesmí se míchat 70kW a 85kW, 85kW má dvouhmotný setrvačník, 70kW jej nemá, tedy vibrace mohou být sitelnější.

Teď jsem vytahoval z garáže 70kw Rapida, vibrace trvaly 20s než volnoběhu spadly otáčky, takže žadný vytřasadlo se u 70kw nekoná a dveře se u něho neklepou, ale je to jen Rapid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Každý to vnímá jinak, kolega má 1.0 TSI 81kW v Rapidu a taky “necítí žádné vibrace” a když s nim jedu, tak se to auto klepe (hlavně proto, ze jezdí pod 2tis. ot., ale to je jiná pohádka spíš jde o to co kdo a jak vnímá).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano když sedneš z jinýho tak to jistě ucítíš, když už sem taháš 1.2, ale já mám pro vás jen rapida 70kw, ale jezdím taky i s X autama denně a z práce letím rapidem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žádnou 1.2 TSI sem netahám, mluvím o motoru který je konstrukčně stejný jako 70kW verze. O Rapidu jsem mluvil protože jsi o něm začal mluvit ty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 30. 6. 2020 na 8:43, Martab napsal:

S 1.2TSI EA211 se mi to taky stává, takže asi normální.

to bude omyl

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, boonno napsal:

Dneska jsem to zkoušel a dveře se mi neklepou vůbec.

1,0 TSi 85KW ? Ak stojis na neutral otvoris dvere netrasu sa? To by bolo zaujimave ze niekomu hej niekomu nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
to bude omyl

Ale to jsem nereagoval na vibrace ale na poskakovani motoru při 1RS a nízkých otackach... a mimochodem jediný kdo mu na ten dotaz odpověděl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem u své 70kW Scaly zkoušel ty vibrace dveří a nic zvláštního jsem nepozoroval. Otevřel jsem kapotu a motor po ujetí 25km byl vklidu a nemlel sebou jako jindy. Někdy jsou ty vibrace fakt cítit dost a někdy se auto ani nehne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A není to pouze u studeného startu, kdy se zahřívá filtr a motor divně "prdí" tak půl minuty? Pak se uklidní a žádné vibrace nepozoruji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@petulko jj ani se nehnou. Nebylo to teda hned po startu, ale řekneme po 10 km. Nechal jsem otevřené několik minut, zařazen neutrál a nic. Můžu dneska zkusit ještě hned po nastartování. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to ja som mal po jazde po meste ci uz bol zahriaty neviem ale po cca 5 km to triaslo musim skusit viac km prejst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaké máte s touto motorizací zkušenosti co se týče spolehlivosti.

 

Uvažuji nad nákupem nového vozu a celkem mám strach z toho zběsilého tříhrníčku. Známý dělá na STK a prý se cellem sypou turbodmychadla.    

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

o jaké spolehlivosti chceš slyšet? Ten motor zase tak dlouho nejezdí a o žádných tragediích se tady taky nedočteš. Ten nýmand z STK co všemu rozumí ať si laskavě všímá co má nad kanálem na lince a nekecá bláboly a sám se z toho nesesype.

Edited by ben06
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ještě jsem neslyšel, že by se někomu vysypalo turbo na 1.0TSi. Dokonce se turbo aktivně dochlazuje po vypnutí motoru.

To pokud s tím bude jezdit nemehlo, tak spíše odejde spojka nebo motor pojde na karbon kvůli podtáčení.

Ale pokud to nechceš na závodění nebo na cukání ve městě kolem komína, tak je to povedený motor.

A je nečekaně svižný (od 2000/ot.) s nízkou spotřebou (5-6,5l/100km).

Edited by Kuchar7
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ano ty zběsilý litrový tříhrnečky jsou nečekaně svižný a úsporný. To aktivní dochlazování turba mě taky překvapilo a o něm "známý z stk" někdy už slyšel? Jenom nás to utvrzuje nejen o jejich odborné úrovni.

Edited by ben06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavne na STK sa chodí s autom až po 4 rokoch... koľko mu tam tých 1.0 tsi mohlo zatiaľ prísť? 

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím kolik jich tam měl, nebo jestli mu tam jezdí. Jen říkám co jsem tak nějak vyzjistil od lidí, co se kolem "nových" vozů motaj. Celkem vsichni se shodují v jedné a té samé věci s turbem,  tak se ptám zde.  

 

Každopádně díky za reakce, ještě pozjistím a pak se uvidí. 

 

 

  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na STK  kolem novych vozu.....nas tu pekne natahujes,alebo niekto pekne natiahol teba.Stav sa tak za 3-4 roky,najdes tu informacii az az az.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolegyně když si před pěti roka a kupovala Fabii, tak taky říkala něco jako "Milan z dílny říkal, že se tam turbo po deseti tisících rozsype" 

Akorát o jsou většinou lidi, co by nemohli v jezdit v ničem s méně než šesti válci a vůbec nevadí, že je to dvacet let starý šrot. 

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klid, to je opravdu blábol od nějakého rádoby odborníka. Kdyby s turbem u 1.0 TSI byly takové rozsáhlé problémy, bylo by toho plné forum asi tak, jako když před deseti lety začal ve škodovkách motor 1.2 TSI EA111 a s ním typické problémy prakticky hned od začátku výroby. A jak se tak po foru dívám, tak u motoru 1.0 TSI prakticky kde nic, tu nic. A to už se nějaký ten rok vesele vyrábí. Ano, ve Scale bude nějaká jeho nejnovější modifikace, ale o ní rozhodně na STK nikdo nic neví, možná tak nejdřív za čtyři roky. Samozřejmě se může porouchat kdykoliv jakýkoliv motor, ale s tím nikdo nic nenadělá.

 

https://forum.skodahome.cz/forum/449-motor-10-tsi/

 

https://forum.skodahome.cz/forum/450-motor-10-tsi/

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Patrik1971 napsal:

Na STK  kolem novych vozu.....nas tu pekne natahujes,alebo niekto pekne natiahol teba.Stav sa tak za 3-4 roky,najdes tu informacii az az az.

Nemám potřebu někoho natahovat, od toho zde nejsem. Můj dotaz má jen jeden jediný účel. V opačném případě jsem mohl jít na FB, kde by se rozjela sprcha komentářů, kde každý chrání to svoje. To snad toto fórum není.

 

Pawouk:  JJ s tím souhlasím.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono treba povedat ze konecne ma skoda zakladny motor co sa vydaril, teda zatial to rak vyzera. 

Kedze je to priamovstrrkove turbo daju sa ocakavat problemy ale tie vyplyvaju, z principu. 

Okrem toho vela znaciek uz atmosfery nema, ostalo len par mazda, lada, fiat. 

Lenze nizko objemove atsmosfery sa krutakom nevyrovnaju 85kw verzii 1l.

Ano ten motor je komplikovany a moze sa na nom nieco pokazit, ale nato je 2rocna zaruka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scala má spoustu jiných problémů, pokud ti ten motor vyhovuje, ber ho. Ale prodloužená záruka je dnes skoro nutný základ. Bohužel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tiez si myslim, ze ten motor nebude zly. Okrem zaruky budes mozno potrebovat pevne nervy a vydrz tiez k oostatnym veciam;)

Edited by csabac

Share this post


Link to post
Share on other sites

A já myslel, že na STK kontrolujou jen žárovky, brzdy a nápravy. A oni už tam i rentgenujou turba, njn je vidět, že odbornost STK zaměstnanců prudce roste. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By AdasmaN
      Dobrý den, 
      Chtěl bych se zeptat zda se někdo potýkal s tímto problémem případně jak ho řešil: 1.0 TSI 81kW (Rapid Spaceback, naj. 27tkm), při rozjezdu na první převodový stupeň a následném přeřazení na dvojku, ikdyz se pouští spojka sebevíc pomalu a plynule, je slyšet takové zachrastěni při přeřazení, je to celkem nepříjemné. Jedná se pouze o prevod z 1 na 2. Stupeň, ostatní převodové stupně jsou v tiché. Mohlo by se jednat o závadu nebo je to u trivalce normální? Díky 
    • By Jan R.
      Před koncem roku provedli srovnání litrových tříválců
       
      Podle výsledků z měření, konstrukce, pružného zrychllení, spotřeby
       
      1. FORD 1.0 Ecoboost 92kW
      2. Honda 1.0 VTEC 93kW
      3. Suzuki 1.0 82kW
      4. VW 1.0 81kW - nový filtr s katalyzátorem stojí 34370,-
      5. Fiat 1.0 88kW
      6. Opel 1.0 77kW
      7. Kia/Hyundai 1.0 88kW
      Dvouhmotový setrvačník má jen Ford a Fiat
       
      Je tomu věnován celý 60.stránkový časopis
       
    • By 18lubi81
      Zdravym vlastnim nové litrove tsi chcem sa spytat či aj u tohto motora je vodne chladenie turba a s automatickym elektrickym dochladzovanim po vypnuti motora  ako u 1,2tsi ? Lebo moc podrobnych technickych udajov o konkretnom motore neni iba tie zakladne .Dik za odpovede 
    • By m.rins
      Prodám tuto zajímavost: Škoda Fabia combi Elegance 2.0 MPi 85Kw/ 115k, palivo benzin, r.v. 9/2006, nový model po faceliftu, auto koupeno nové v ČR za téměř 600 000,-!, barva červená. M1 – 5míst (není ani nebylo vedené jako odpočtové tedy 4 místné provedení s přepážkou !!!).
      Nyní po STK+EM(platné do 9/2018) – bez výhrad. Brzdy ok(včetně ruční) pochválena souměrnost brzd, podvozek, čepy, nápravy,silenbloky ok, motor a převodovka suché a čísté - zcela bez úniku kapalin.

       
      Na Fabii velmi bohatá a neobvyklá výbava:
      ESP !!!, ABS, ASR, 4x airbag, XENONOVÉ světlomety + funkční ostřiky, TEMPOMAT, VYHŘÍVANÉ SEDAČKY, 4x el.okna + el a vyhř. zrcátka, PARKOVACÍ SENZORY, paket Dynamic (sportovní sedačky, 3.ramenný volant, malý kožený paket), orig. alu kola 15“, orig. CD rádio Symphony + 8x repro, Automatická KLIMATIZACE- funkční a těsná! (+ 2x chlazené schránky), mlhovky, DO centrál – sklopný klíč, tón skla + sunset (více tonovaná v zadní části, ne fólie), střešní nosič – hagusy, stavitelný volant+ obě sedačky, kliky a zrcátka z výroby v barvě, výsuvný kaslík pod rádiem, výklopná schránka pod předním sedadlem, variabilní natahovací síť za sedadly (orig. příslušenství), zámek zpátečky,

       
      Výborný živý, úsporný (mimo město klidně i 6l/100km) a bezproblémový motor (nemá EGR ventil a plno dalšího co se rádo porouchává u jiných motorů :- ). A jeden z posledních vhodných k přestavbě na LPG.
       Typ motoru AZL – Plní Euro 4 – naplatí se EKO.
      Najeto 177 tis.km, ROZVODY DĚLÁNY ve 147 tis.km(INA) v roce 2013,
      nedávno po servisní prohlídce, 2 roky staré tlumiče, nová aku.
      4x kotoučové brzdy. Větší přední brzdy průměr 288mm stejné jako má Fabia RS – vše orig. z výroby.
      Zcela bez koroze, žádné promáčkliny, důlky apod. Velmi pěkné auto. Nekuřák.
      Fabia s tímto motorem a výbavou je unikát, který již nebude klesat na ceně.
      Ručím za původ a najeté km!
      Cena: 95 000,-s orig. Alu 15“ nebo 89 000,-na 15“plech.discích. Při rychlém jednání dohoda možná. Tel.: 608 068 703
      !! BAZARY PROSÍM NEVOLAT ani nepsat – ano platí to i pro AAA Auto !! 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       



















































×
×
  • Create New...