Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Já mám Kleber Kristalp HP2 185/60 R 14 a po zimě je dojedu. Byl jsem s nima moc spokojený a mají najeto 50 tis. km :kol-47:

Editováno: , autor: Dave33
  • o 9 měsíců později...
Vloženo (editace)

Pokud použijete šrouby z letních hliníkových disků na zimni plechové disky, dáváte na šrouby i plastové krytky, které jsou na šroubech na hliníkových letních discích?

Editováno: , autor: MirekM
Vloženo

Nerezaví ani ten bezpečnostní s vnitřním stohranem?

 

PS: ještě minulou zimu jsem jezdil po soli a sněhu se Š105L a neměl jsem pro Fabii zimní pneu na plecháčích. Proto můj dotaz na krytky a rezivění. Dík za ifo.

Vloženo

Když se tak dívám na Fabie s plecháči až na vyjímky jezdí bez krytek šroubů. Na druhou stranu mají některé šrouby na kolech, zvláště vnitřek bezpečnostních pěkně rezivé. Že by rezivěly jen neorigo Made in China?


 


Na Š105 byly plastové krytky matic na kolech celých 31 let a matice pod krytkami nebyly téměř rezivé.


  • o 6 měsíců později...
Vloženo
Jaký je váš názor na rozměr zimních pneumatik u jedničkové Fabky 1,4MPI, 44kW (165 versus 185 R14) a proč? Disky mám od předchozího majitele. Fabka je provozována na spolehlivou, 20ti km cestu do práce a zpět (klobouková jízda :kol-46:  kol11 ) na úzkých, klikatých, severních kopcovitých silnicích v oblasti NP ČŠ (300 - 800 m. n. m.), prohrnovaných pozdě odpoledne kol113  s inertním posypem (až když jsou ošetřeny hlavní tahy, tudíž mají silničáři čas na okrajové okresky).Řetězy prosím neřešte (nasazuji až když není vyhnutí při uježděné a zmrzlé spodní vrstvě pod nánosem čerstvého sněhu - řetězy pak musím zase sundat  :angry:, neb část cesty je po prosolené hlavní silnici udržované pro kamiony). Doteď jsem neměl s vyjetím neprohrnutých kopců problémy :kol-31: , díky používání zadohrabu Š105L :kol-47:  s využitím pneu Debica Frigo celoročně. Ročně najedu do práce a zpět 10000 km, proto ani u Fabky neplánuji užívání dvou druhů obutí a zůstanu jen u zimáků (stejně se mají každé 4 roky měnit s ohledem na tvrdnutí směsi).

 

Je do čerstvě napadaného sněhu (momentálně ještě neprohrnutá vozovka) lepší zimní pneumatika užší (prý se více "zařízne" do sněhu a tím má větší záběrovou schopnost na stlačené sněhové vrstvě) nebo širší (sice větší záběrová plocha, ale tím prý také menší zaříznutí do sněhu = menší záběrová 

schopnost)?

Vloženo

Jj,protektor za cenu nových.A to se vyplatí.Z důvodu finanční úspory mám na zimu 185/60r15,Semperitky za cenu Vraníků.Tyhle protektory si k nám vozil jeden zákazník,měl víc aut a šetřil.Zhruba polovina z nich se nedočkala poloviny životnosti,o tom,jak šli vyvážit raději nemluvit.

Vloženo

Myslím, že kdyby jsi jezdil jen ve vrstvě sněhu, tak budou lepší užší. Protože ale jsou cesty většinou nějak ujeté nebo protažené a budeš pneu jezdit i v létě, tak jsou podle mě vhodnější širší. Ale ten rozdíl závratný asi nebude.

Vloženo

No měl by jsi mít v techničáku že 185/60 R14 nejdou se sněhovými řetězy .. Já je měl a auto a nich sedělo docela fajn a mnohem méně se naklánělo než na užších ale ve škodovce říkali že řetězy by mě nedoporučili k nim, že je možná ani nenasadím a nebo to něco rozseká při jíždě..

  • o 1 rok později...
  • o 2 týdny později...
Vloženo
V 25. 7. 2015 at 14:49, qid napsal:

Jaký je váš názor na rozměr zimních pneumatik u jedničkové Fabky 1,4MPI, 44kW (165 versus 185 R14) a proč? ...

Já jezdím čtvrtým rokem letní 185 a zimní 165. 

V jízdních vlastnostech rozdíl nepoznám, ale okamžitě po přezutí poznám rozdíl ve spotřebě tak o 0,8 l/100km (na zimákách to žere víc) (letní Barum Brilantis, zimní Polaris)

Zajímal by mě rozdíl ve spotřebě na obou rozměrech 185/60 14  

gumy už maj před smrtí, ráfky taky zrezly. Budu muset koupit asi vše nové, tak do kterýho rozměru mám jít

Vloženo (editace)

Jezdím v létě na Barum Brilantis na hliníku a v zimě na Barum Polaris na plechu, obojí stejný rozměr 185/60 14. Naopak vůči teorii o zimních pneumatikách mám pocit, že na zimních mám spotřebu v průměru o málo nižší.

 

PS: Tento víkend na zimních na 63 km bez zastávky s pomalejší jízdou potmě 4,9 l /100 km benzin VERVA 100, měřil palubní počítač. Toto číslo ale není průměr :).

Editováno: , autor: MirekM
Vloženo

Dle specialistů na pneumatiky je v zimě širší pneumatika vhodnější do městského provozu s několika centimetry sněhové slané kaše, kdežto do hlubokého sněhu (vyšší polohy, hory, silnice nejnižší třídy) je vhodnější užší pneumatika neboť se hlubokým sněhem lépe prořezává. Jak jsem koupil tak prodávám.

Vloženo
před 4 hodinami, MirekM napsal:

Dle specialistů na pneumatiky je v zimě širší pneumatika vhodnější do městského provozu s několika centimetry sněhové slané kaše, kdežto do hlubokého sněhu (vyšší polohy, hory, silnice nejnižší třídy) je vhodnější užší pneumatika neboť se hlubokým sněhem lépe prořezává. Jak jsem koupil tak prodávám.

 

Já bych řekl, že je to přesně naopak. Do sněhové břečky je lepší užší pneu protože užší pneu není tak náchylná na aquaplaning, se sněhovou břečkou je situace ještě horší, protože brečka má vyšší viskozitu a hůře ze stykové plochy odtéká.

 

Široká pneu je lepší na sněhovou pokrývku, protože je v záběru víc lamel.

 

Na ledu je to jedno.

Vloženo

Podle mě platí oboje, jak větší záběr u širší pneu tak naopak proříznutí se užší pneu. Pokud ale je větší vrstva sněhu, tak užší pneumatika se  dostane k podkladu nebo zhutněnému sněhu rychleji. Jezdím obě sezóny stejný rozměr 185 a alespoň nepociťuji výraznou změnu jízdních vlastností na suchu.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...