nedo Vloženo 29. Březen 2020 Sdílet Vloženo 29. Březen 2020 (editace) Píšu osobní zkušenost s deaktivací Start/stopu u Scaly 1.6TDI(a zřejmě i u dalších modelů Škoda). Tento způsob je na fórech celkem často zmiňován, ale panují kolem toho dohady. Na mínusovém kontaktu baterie je namontován měřák průtoku proudu, díky kterému ŘJ ví kam a kolik proudu směřuje. Pokud se tento senzor odpojí, znemožní to aktivaci S/S a zároveň se akumulátor bude nabíjet ,,po staru". To znamená, že při bežícím motoru bude dobíjen konstantním napětím 14,5V a nebude zbytečně cyklován ,,inteligentním nabíjením“, což mu výrazně prodlouží životnost. Výsledek: z mého pozorování jsem zatím žádná negativa této úpravy nevypozoroval. Nějakou dobu jsem jezdil se zapnutým multimetrem. Pouze když v infotaimentu zalezete do menu S/S, tak je tam vypsána závada, která ale nikde jinde neotravuje. Snadná, vratná úprava, která nic nestojí. Viz. přiložené fotky. Editováno: 30. Březen 2020, autor: nedo uprava Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 29. Březen 2020 Sdílet Vloženo 29. Březen 2020 A hlasi to chybu stale? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Z3ro Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 Já nevím, no.. osobně i když bych nejradši start/stop taky trvale deaktivoval, tak bych ten konektor radši neodpojoval. Nikdo pořádně neví, co všechno má ta řídící jednotka na starosti, přeci jen je to celkem sofistikovaný systém. Měl bych strach, že může dojít k nějakému přepětí nebo něčemu podobnému a odpálí mi to třeba full led světla. Další věc je, jestli ty nové chytré alternátory zvládnou tento jejich “nouzový” režim konstantního napájení aniž by se odporoučely, protože už třeba na to nejsou stavěné. Ale je to jen můj laický názor, elektrice nerozumím. Jen mi přijde divné odpojovat konektor na autě za třeba 500tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 Zakázat, odpojit, upravit - prostě čím dřív se S/S a rekuperace zbavíte tím líp pro tu "moderní" baterii. Jediná nevýhoda u toho odpojeného konektoru je že u Superbu s tou hláškou o závadě otravuje celkem často, Octavie to nedělá, jestli to nedělá i u Scaly tak tím líp. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 Mám to takhle odpojené již přes 1 rok u své Fabie III a pořád v pohodě. Infotaiment o tom informuje jen krátkou dobu po nastartování motoru a pak už to hlášení zmizne. Baterie je při měření nabita vždy na cca 12.6 V (měřeno min. 24 hod. po jízdě), před odpojením toho konektoru bývala baterie nabitá tak na 12.2-12.3 V, což už je na hranici možné sulfatace a tím snížení životnosti. Dobíjení za chodu motoru taktéž na hodnotách cca 14.4-14.5 V. Doufám, že baterie se mi tímto odmění dlouhou životností. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 mam otazku. ked vypne SS hned po starte, tak baterku nabija priamo, ci stale nie? Inak s tou baterkou to asi ruzove nebude pri SS. Kolegyna v piatok riesila novu baterku na O3. 78t km a 2,5roka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 Vypnutí SS tlačítkem nemá bohužel na rekuperaci vliv, takže i po deaktivaci je inteligentní nabíjení stále aktivní. Ještě můžete jezdit i v létě se zapnutým vyhřevem sedačky, to potom dobíjí vždy "postaru" :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 (editace) DušanV> to odpovídá, mám i po dlouhé jízdě taky jen 12,2V. Mám deaktivován na Rapidu pouze SS a asi konektor taky vytáhnu. Ani výhřev sedaček teď v zimě výrazně nepomáhá. Editováno: 30. Březen 2020, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petulko Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 To vyzerá na veľmi jednoduchú úpravu, čo je až podozrivé. Nestratia sa vytiahnutím niektoré ine funkcie? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 Na Toledu jsem teď po 6 letec měl napětí 12,14 - 12,14 a startovalo to vpohodě i v mrazech po týdnu, takže tohoto bych se u baterky nebál. Problém ale bude, že pokud ŘJ zjistí, že napětí je nižší než má nastaveno, tak vůbec nespustí startér, ikdyž by auto vpohodě chytlo. Netuší někdo, jaké je to mezní napětí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 Já při 12,1 už nenastartuju Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 @LiveBomb a co máš za auto, něco novějšího s SS? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nedo Vloženo 30. Březen 2020 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 před 54 minutami, vormen napsal: Na Toledu jsem teď po 6 letec měl napětí 12,14 - 12,14 a startovalo to vpohodě i v mrazech po týdnu, takže tohoto bych se u baterky nebál. Problém ale bude, že pokud ŘJ zjistí, že napětí je nižší než má nastaveno, tak vůbec nespustí startér, ikdyž by auto vpohodě chytlo. Netuší někdo, jaké je to mezní napětí? 12,14V je stav skoro vybitého akumulátoru. Já bych se toho tedy bál, u olověných akumulátorů je vhodné je mít co nejvíce nabité kvůli sulfaci, takhle moc dlouho nevydrží Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nedo Vloženo 30. Březen 2020 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 před 17 hodinami, csabac napsal: A hlasi to chybu stale? ano, když se v infotaimentu podívám do výpisu chyb, tak je tam závada SS. ale jak řikám, nikde to jinak neotravuje, v podstatě o tom nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 (editace) před 5 hodinami, petulko napsal: To vyzerá na veľmi jednoduchú úpravu, čo je až podozrivé. Nestratia sa vytiahnutím niektoré ine funkcie? Za ten rok s vytaženým konektorem u mínus pólu, se mi nic a nikde neprojevilo, že by nějaká jiná funkce nefungovala, nebo se tzv. ztratila. Já jsem zatím spokojenej, ale každého věc jak se k tomu postaví. Editováno: 30. Březen 2020, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 před 5 hodinami, petulko napsal: To vyzerá na veľmi jednoduchú úpravu, čo je až podozrivé. Nestratia sa vytiahnutím niektoré ine funkcie? Prosím tě podívej se třeba do diskusí u F3, O3, rapidu a kamiqu tu fičůru nemá jen vaša scala Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petulko Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 ?ozes tu dat foto ako to mas urobene ? A konkretne ktory konektor Hore na fotke neviem presne ktory a to len tak ho nechate vysiet? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 30. Březen 2020 Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 Předpokládám, že ten vehement bude stejný jak u F3 a Rapidu, mají tam i obrázek asi z DP, konektor jen vyvěsíš nebo někam jednoduše přichytíš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nedo Vloženo 30. Březen 2020 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2020 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pasat Vloženo 20. Duben 2020 Sdílet Vloženo 20. Duben 2020 https://www.garaz.cz/clanek/stop-start-lze-vypnout-snadno-a-navzdy-trva-to-par-sekund-21003800?seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. Duben 2020 Sdílet Vloženo 20. Duben 2020 Jo,jo, taky to sleduji od rána, kdy to nahodili na web. Zajímavé příspěvky v diskusi, je vidět, že pro některé jedince je to španělská vesnice a vůbec tomu nevěří, že by něco takového, jako je pouhé odpojení konektoru mohlo vůbec fungovat, no ale ne pro všechny je auto koníček. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 21. Duben 2020 Sdílet Vloženo 21. Duben 2020 (editace) Chlapi, byl jsem VELKÝM odpůrcem toho řesení, zvlášť pokud je možnost si nechat vypnout rekuperaci a SS třeba u jednoho šikuly ve Strakonicích. ALE, zvažujeme nákup Scaly která bude 90% času hopsat po městě a tam to nejspíš i po překódování natrvalo odpojím? Svět se mění a my s ním, Zdeneček se raduje, Aleš, Bojler a Ferda si myslí že jsem se pomátl? Editováno: 21. Duben 2020, autor: xtrack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 26. Duben 2020 Sdílet Vloženo 26. Duben 2020 To zase ne. Fungovat to i může a bez následků, jen se jaksi neví, co to vlastně všechno udělá. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 6. Květen 2020 Sdílet Vloženo 6. Květen 2020 CItal som zase ten clanok, kedze kolegyna riesi to nabijanie na O3 cez servis, lebo v zaruke jej odisla baterka a stale ma problem s dobijanim na novej. tak som sa zameral na ten konektor, ci ho odpojim ci nie. Zarazila ma cast tykajuca sa aktualizacie infotaimentu. Aky vplyv ma akoze odpojenie toho konekturu na aktualizaciu infotaimentu? Citujem: "Několik hodin po uveřejnění článku se ozvalo zastoupení tuzemské Škody, které k celé věci podalo následující vyjádření: „Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami,“ říká Pavel Jína, tiskový mluvčí Škoda Auto Česká republika.:" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 6. Květen 2020 Sdílet Vloženo 6. Květen 2020 99% ludi z kazdeho fora caka na instantne riesenia. Pridaj sa k 1%, odpoj ho a potom nam napis skusenosti. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.