Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

... u gum 185/55 R15 M+S takk tam lze použít řetězy u ostatních k de M+S není použít nejdou ...

A TO JE PRÁVĚ TA BLBOST... Možnost nasadit řetězy vůbec nesouvisí s označením M+S, ale s rozměrem kol/gum.

 

To označení M+S u nejmenšího rozměru je v TP proto, aby bylo jasný, že kdo potřebuje v zimě nasazovat řetězy, tak musí bez výhrad použít tenhle nejmenší danej rozměr. Kdo řetězy nepotřebuje, může jezdit gumy s označením M+S = zimáky kterýhokoliv jinýho povolenýho rozměru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A TO JE PRÁVĚ TA BLBOST... Možnost nasadit řetězy vůbec nesouvisí s označením M+S, ale s rozměrem kol/gum.

 

To označení M+S u nejmenšího rozměru je v TP proto, aby bylo jasný, že kdo potřebuje v zimě nasazovat řetězy, tak musí bez výhrad použít tenhle nejmenší danej rozměr. Kdo řetězy nepotřebuje, může jezdit gumy s označením M+S = zimáky kterýhokoliv jinýho povolenýho rozměru.

 

A čo som povedal ja iné ? Však som písal že tam kde je v TP napísane M+S, tak len s tými pneu lze použiť reťaze. Od začiatku píšem to isté

Alebo ti to mám napísať tvojim štýlom ? CAPS LOCKOM A POVYŠOVANÍM SA NAD OSTATNÝCH ? :D

Editováno: , autor: PyroSVK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Len tak pre zaujímavosť. Od tohto roku sú už dostupné Continental ContiWinterContact TS850 už aj v rozmere 205/45 R16 87H. Tieto pneumatiky boli špičkou dva roky dozadu, ale pre Fabiu/Roomster neboli dostupné len vo veľkosti 195/55 R15. Ak ich niekto v minulosti zháňal na 16" disky s profilom 45, môže si ich už kúpiť za cenu od 110 € za kus. :)

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s dovolením se optám-na novou Fabii 2 s motorizací 1,4 63kw  a 16" disky s letními pneu z výroby ,bych rád obul na 16"  disky Atria -na zimu

Může mi někdo prosím napsat,jaký rozměr tam lze obout,nebo případně kde to zjistím-chtěl bych mít kola nachystaná,abych ze salonu odjel na zimních....

Vím,že to budu mít v TP-ten ale zatím nemám,takže třeba tady tuhle motorizaci a krátkou Fabii má.Auto je ve výrobě,ještě zhruba měsíc.

Moc dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potvrzuji, na zimu mám dokonce "jen" 175/70x14. Nejen že jsou o poznání měkčí a řetězy jdou bez potíží, ale užší gumy se zimu doporučují obecně, protože lépe odolávají aquaplanningu v břečce a snáze se protlačí skrz vrstvu sněhu/břečky na pevný podklad. Když se podíváte na jak širokých gumách se jezdí rallye na sněhu... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

185 60 R14 Kleber krisalp HP2.. sehnal jsem je za 800kc kus nove+prezuti na plechace zadara, ovsem jsou hlucnejsi, tak je spise nedoporucuju... jak se na nich najelo cca 1000km tak ztichly, ale zejmena odpoledne, kdyz sviti slunko a je nad nulou, tak jsou hlucnejsi nez Krisalp HP, ktere se uz ale nevyrabi.. na jih Moravy dostatecne, nepotrebuju viteze testu za dvojnasobnou cenu...

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potvrzuji, na zimu mám dokonce "jen" 175/70x14. Nejen že jsou o poznání měkčí a řetězy jdou bez potíží, ale užší gumy se zimu doporučují obecně, protože lépe odolávají aquaplanningu v břečce a snáze se protlačí skrz vrstvu sněhu/břečky na pevný podklad. Když se podíváte na jak širokých gumách se jezdí rallye na sněhu... 

Hodně rozšířenej omyl, bohužel... Vychází to opravdu z vizuálního dojmu z rallye, kde se v zimě jezdí na "jitrnicích" s šířkou mnohdy skoro poloviční proti gumám na sucho, JENŽE TY ZIMNÍ RALLYOVÝ JITRNICE JSOU S HROTAMA!!!! Ty se pak samozřejmě proříznou jak pila až na podklad, jenže už to není o adhezní ploše = rozměru plochy styku pneumatiky s cestou, potřebnou adhezi generujou ocelový špunty nastřelený do běhounu... 

 

Jenže ruku na srdce - kolikrát za sezónu jedeš v břečce a kolikrát na holý ( i když jen mokrý nebo umrzlý) cestě? Ta úzká jitrnice 175/70 na 14" bude mít na holý cestě daleko menší kontaktní plochu, takže pokud to bude legální guma = BEZ HROTŮ, přenese mnohem míň tangenciálních sil (působících ve směru kolmo na poloměr kola) než guma s větší dotykovou plochou a tudíž bude daleko hůř brzdit, zrychlovat i odolávat bočním = smykovejm silám v zatáčce. A na ledu to bude ještě markantnější - širší guma má na tvrdým povrchu jednoduše větší dýlku hran, rozmístěnejch výrobcem kolmo na dotykovou plochu gumy se silnicí = je schopná přenýst víc obvodový síly mezi cestou a kolem než stejná, ale užší guma... Za mne pokud nebudeš počítat s používáním řetězů bych nešel pod rozměr 195/55 R15. Nic jinýho než řetězy totiž ten menší rozměr neospravedlňuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hodně záleží z jakého kraje člověk pochází, kde jezdí většinu cest, jestli se tam drží déle sníh nebo naopak žije v nížině, kde ten sníh je sotva jeden den v roce, také podle toho by měl každý vybírat velikost či šíři pneu... nicméně Ekkar doporučil vybrat pneu spíše širšího charakteru, tedy vhodnější tam kde je málo kdy sníh např. pro Pražáky  :kol-28: , ale do oblastí, kde se ten sníh nebo břečka drží je vhodnější užší guma

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar, Pawouk, LeCarter: Tomu se dá rozumět. Mně vychází (s výjimkou poslední mimořádně suché zimy) na zimní období nejvíce mokrých a břečkovitých silnic, tak podle toho volím šířku. Nebo snad raději úzkost? :-)   A na horách počítám s řetězy. S ohledem na terén, kam nejčastěji mířím, bych musel s řetězy počítat i na širších gumách, ale jak bych je tam dostal, že?

Editováno: , autor: HonzaR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za každých okolností je dobrá iná pneumatika. Ak sa napr. rozbiehaš na snehu ktorý je mokrý, sú lepšie široké pneu, lebo širšie pneu stlačia viac snehu, majú viac lamiel a tým pádom majú väčšiu plochu o ktorú sa môžu zachytiť. Ale toto platí pri nízkych rýchlostiach. Na mokre je to zase dvojaká vec. Z pohľadu plávania sú lepšie úzke pneu, ale ak treba brzdiť širšie pneumatiky sú lepšie (aj keď fyzika tvrdí, že veľkosť plôch pri trení nie je dôležitá). Tiež si treba uvedomiť, že spomínané rally je zase iná vec. Tam sa v zime používajú pneumatiky s hrotmi u ktorých je dôležité aby sa do ľadu pod snehom čo najviac zaryli, a prenáša sa veľký výkon a cieľom je čo najlepší záber v čo najkratšom čase. Takže tam sú zase úplne iné priority ako pri bežnom jazdení. Ďalej dôležité je vedieť aj to, že kde sa bude jazdiť. Ak v horskej oblasti, je to iné, ale v miestach kde je skôr mokro alebo sucho v zime, sú široké pneumatiky asi lepším rozhodnutím.
A keď už sme pri tom, ja sám jazdím v zime na R16 205/45 a nemám s tým žiaden problém. Dokonca je dobré, že auto sa vlastne celý rok správa +/- rovnako.

BTW, posledná zima bola slabá, ale ani rok pred tým som nemal v snehu problém ani, nikdy sa mi nestalo že by som sa nevedel rozbehnúť, iba raz som ostal na bruchu v hlbokom snehu. Na ľade to už bolo horšie, tam som mal problém, ale nie s rozbehnutím, ale zastavením. Ale tam má asi každý... :-)
Takže treba zvážiť, že aké podmienky prevádzky sú v zime v prevahe, alebo ktoré majú prioritu a podľa toho sa treba zariadiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodně rozšířenej omyl, bohužel... Vychází to opravdu z vizuálního dojmu z rallye, kde se v zimě jezdí na "jitrnicích" s šířkou mnohdy skoro poloviční proti gumám na sucho, JENŽE TY ZIMNÍ RALLYOVÝ JITRNICE JSOU S HROTAMA!!!! Ty se pak samozřejmě proříznou jak pila až na podklad, jenže už to není o adhezní ploše = rozměru plochy styku pneumatiky s cestou, potřebnou adhezi generujou ocelový špunty nastřelený do běhounu... 

 

Jenže ruku na srdce - kolikrát za sezónu jedeš v břečce a kolikrát na holý ( i když jen mokrý nebo umrzlý) cestě? Ta úzká jitrnice 175/70 na 14" bude mít na holý cestě daleko menší kontaktní plochu, takže pokud to bude legální guma = BEZ HROTŮ, přenese mnohem míň tangenciálních sil (působících ve směru kolmo na poloměr kola) než guma s větší dotykovou plochou a tudíž bude daleko hůř brzdit, zrychlovat i odolávat bočním = smykovejm silám v zatáčce. A na ledu to bude ještě markantnější - širší guma má na tvrdým povrchu jednoduše větší dýlku hran, rozmístěnejch výrobcem kolmo na dotykovou plochu gumy se silnicí = je schopná přenýst víc obvodový síly mezi cestou a kolem než stejná, ale užší guma... Za mne pokud nebudeš počítat s používáním řetězů bych nešel pod rozměr 195/55 R15. Nic jinýho než řetězy totiž ten menší rozměr neospravedlňuje...

To jsou kokotiny.A proč má rolba na ledu vpředu úzké pneu a nemá hroty?? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak, hlavně kdy je nejvíce nehod ? při břečce ? hlubokým sněhu ? omyl, při ledovce apod... a tam je potřeba co největší kontaktní plochu...

Obecně je to tvrzení o největší kontaktní ploše blbost. Ono totiž čím užší guma, tím vyšší tlak na podložku vyvine (tlak je nepřímo úměrný ploše p=F/S). Proto se taky užší pneu lépe vyhrabou ze sněhu. Na ledu by to čistě teoreticky mělo platit taky, ideálním případem jsou brusle, které úzkým nožem vytvářejí takový tlak, že led pod ním okamžitě taje, tvoří rýhu s vodou, po které nůž klouže. U pneumatik ale bude ovlivňujících faktorů víc, tj. i širší mohou mít na ledu přilnavost lepší než užší. Záleží hlavně na provedení konkrétní gumy než na šířce, která se přece zase tak neliší - cm sem nebo tam, to je skoro totéž.

S tou rolbou to bude podobné - úzká guma=vyšší tlak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...