Přejít na obsah

Hlučnost motorů


hairman

Doporučené příspěvky

No nevim, mě se ten motor v roomovi zdá hlučnější, než 1.6 v oktávce. Tak ve 160-180 km/h je ten motor v roomstru už hodně nepříjemný. Mám čerstvě najeto 50000 km a je to stejný jako v 15000 bo tak...

Octávku jsem honil co dala (dost často mne při tachoměrových 220 umírňoval omezovač), tady se zatím držím zpátky, než to zajedu, tak možná potom budu psát jinak. Fakt je, že by rozhodně Roomster uživil 6. kvalt (to jsem si ale říkal i u Octávky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám 1.4 u FII a zrovna dnes jsem to (mj) řešil u prodejce. Je to hodně hlučný motor a není příliš dobře odhlučněn, jsou tam pouze "deky" a jinak nic. Originální odhlučnění není, musel by to být bastl a to by se zase křížilo se zárukou. Pracovně jezdím FI HTPčkem, někdy F1 1.4 MPI ... a když po práci sednu do vlastního nového tak to je rachot :angry: . Bohužel, tohle se zrovna nepovedlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim, mě se ten motor v roomovi zdá hlučnější, než 1.6 v oktávce. Tak ve 160-180 km/h je ten motor v roomstru už hodně nepříjemný. Mám čerstvě najeto 50000 km a je to stejný jako v 15000 bo tak...

Musím souhlasit, že když jsem začal konečně šlapat na plyn, hlučnost už je někde jinde. Ale řekl bych při stejných otáčkách +- ta Octávka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mám služební Fabii Combi 1,4 TDi 59kW sice v Elegantu (kde bych očekával výrazně lepší odhlučnění od motoru), ale chrochták je to ukrutnej. Bohužel je to politika firmy, že prostě musíme mít Fabie a ještě k tomu 1,4 TDi, nicméně nic s tím nenadělám a jsem rád, že to jezdí zadarmo. Když to tady ale tak čtu, tak ani s benzínem žádná výhra co? Můžu ale porovnávat motory a auta, protože za mou praxi v obchodě mi jich už hezkých pár desítek pod rukama svištělo po slnicích, ale i když se oháním špatným motorem 1,4 TDi s předpotopním systémem pumpa-tryska a srovnám ho např. s Oplem Meriva 1,7 CDTi s Commo railem, tak zase tak velký rozdíl v kultivovanosti tam není - stejný traktor akorát lépe táhnul - 74kW (možná to bylo tím, že to byla Meriva v základu a jen s klimatizací, takže žádný komfort). Nová Corsa s tímtéž dieselem je úplně jiné kafe. Nejlepší a nejtišší diesely stejně dělají frantíci a jejich Hdi už snad nikdo ani nenapadne, že jsou neklidný a hlučný, protože to tak prostě není.

Nesmíte si pánové stěžovat, že máte hlučná auta, když jste si je s tím už kupovali - škodovky vždycky byly hlučný a je vidět, že i nadále budou a i když porovnám OII s 1,9 TDi a třeba Forda, Peugeota, nebo něco podobného s dieselem, vždycky bude i nová OII hlučnější. A bude to tak pořád, dokud to bude český zákazník kupovat a nebude se proti hluku ohrazovat. Škoda nemá zájem ztišovat hluk do kabiny od motoru, když vidí,l že ty auta za tyhle peníze prodá i tak a nikdo si nestěžuje. Vy byste taky nedávali další peníze ze své marže do něčeho navíc, kdyby vám lidi čekali na auta i několik měsíců - jako to bylo v případě mé služební Fabie II. Tím nechci pobouřit zdejší majitele škodovek a zapřísáhlých vlastenců kupujících si "česká" auta, ale co si budeme povídat, kdybysme měli na Lexusy, tak se po škodárně ani neobhlídneme. Prostě berte hlučnost škdovek jako vlastnost a ne jako chybu - ono to tak totiž skutečně je.

Omlouvám se všem, které tento příspěvek rozčílí do běla ;)

Editováno: , autor: w.one
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady da debata není ani o tom, že Škodovky jsou hlučný. Ale, že jsou čím dál tím hlučnější. Což se projevuje hlavně u Roomstru s motorem 1,4. benzin. Momentálně mám i Fabii 1,4 MPI 50 kW a to je proti němu tichošlápek.

A když jsem měl Octávku v servisu a půjčili mi místo ní dieslovou Fabii 1,4 55 kW, to byl děs. Multikára v lepší kastli. I když, nová Multicar by se asi naštvala, protože jízda v ní je mnohem příjemnější než v této Fabii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady da debata není ani o tom, že Škodovky jsou hlučný. Ale, že jsou čím dál tím hlučnější. Což se projevuje hlavně u Roomstru s motorem 1,4. benzin. Momentálně mám i Fabii 1,4 MPI 50 kW a to je proti němu tichošlápek.

A když jsem měl Octávku v servisu a půjčili mi místo ní dieslovou Fabii 1,4 55 kW, to byl děs. Multikára v lepší kastli. I když, nová Multicar by se asi naštvala, protože jízda v ní je mnohem příjemnější než v této Fabii.

právě, novější auta a horší utlumení, to není vlastnost, to je hajzlovina = šetření, prostě simply

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě u toho Roomstru mne ta hlučnost docela zarazila. Najel jsem s ním cca 500km, jinak ok, ale slyšet motor př 80ti na pětku, to není zrovna obvyklé. I když měl najeto jenom 1000 km, někdo tady tvrdil, že se to časem zlepší. A to má i dečku pod kapotou, což předcházející banziny běžně neměly. Občas jezdím s pětkovým Golfem s tímto motorem, i když 59 kw, ale ten není slyšet. Pohoda. Myslím si, že u toho Roomstru se nepovedlo uložení motoru. Můj dojem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatim mam najeto 2000km a musim rici naopak, ze motor je prijemne tichy. Mam 1.6 v automatu a pri normalni jizde skoro motor ani neslysim. Ale pravda, mam pustene radio. :p

Samozrejme pri vyssich otackach motor je vic slyset, ale do tech 4000 otacek je to v naproste pohode. Aspon takovy pocit mam ja. :palec2:

Spis vice vnimam pri vyssich rychlostech aerodynamicky hluk. Uz se tady o tom psalo...

Editováno: , autor: martyx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na mojej 1,6-ke do 1000 km relativne plechovy zvuk najma nad 3000 ot/min. Mam momentalne 1600 km a mam dojem ze sa to dostava do normalu v porovnani s predchadzajucou fabkou 1,4 a ta bola az prilis ticha.

No a na druhej strane aspon viem ze tam nieco pod kapotou mam. BRRRRM BRRRRRM BRRRRRRRM!!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 najeto 15.000, ze začátku naprostá tragedie, kolem 5.000km se to zlepšilo, nyní při klidné jízdě o motoru nevím, při sportovnější je to horší ale stále snesitelné, jak někdo píše, dá se to řešit rádiem, ale přesto mám pocit že i v okamžiku kdy to nejvíc řve se dá mluvit se spolujezdcem v klidu bez zvyšování hlasu, což se u některých mých předchozích škodovek nedalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octávku jsem honil co dala (dost často mne při tachoměrových 220 umírňoval omezovač), tady se zatím držím zpátky, než to zajedu, tak možná potom budu psát jinak. Fakt je, že by rozhodně Roomster uživil 6. kvalt (to jsem si ale říkal i u Octávky).

Jo i mě u toho mého slabého motůrku schází šestka.Občas by se hodila a ten motor by ji zvládnul. Osobně nemám rád auta u kterých ten motor není vevnitř skoro slyšet.Prostě mám takový divný pocit. Jinak i ten můj "stařeček" si dovede pěkně zařvat, při záběru ale zní dost zvláštně.Tak hluboce a mohutně. Skoro jak vrtulový bombardér ale přiznám se že se mi to celkem i zalíbilo :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo i mě u toho mého slabého motůrku schází šestka.Občas by se hodila a ten motor by ji zvládnul. Osobně nemám rád auta u kterých ten motor není vevnitř skoro slyšet.Prostě mám takový divný pocit. Jinak i ten můj "stařeček" si dovede pěkně zařvat, při záběru ale zní dost zvláštně.Tak hluboce a mohutně. Skoro jak vrtulový bombardér ale přiznám se že se mi to celkem i zalíbilo :palec2:

mam 1.6 automat a ma to sest stupnu a jsem za ne rad. :)

Ta sestka je znat nejen kvuli hlucnosti ale i kvuli spotrebe.

Je pravda, motor je vcelku dost slyset od tech 3500 otacek (sice jsme puvodne psal, ze motor je tichej, ale ted jsem se na to nejak zameril, beru zpet, je opravdu vic slyset). Ale mam najeto 2500km, tak si snad jeste sedne, jak tady pisete...

No a nebejt sestky tak na dalnici jedu o jeden dva litry vic nez normalne. Ta sestka je jen na hlucnost a spotrebu, je jen takova udrzovaci, zrychlovat se na ni neda... :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam za sebou cca 1000 km vesmes po dalnici a overeno, ze pri cca 130km/h radio na 12 a motor skoro neni slyset (hrala mp3 nejakej trance, zadna divocina), pri hlasitosti 19 uz byl akustickej tlak takovej, ze me po par minutach bolely usi. mam Dance a jen predni repro.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1.4 u FII a zrovna dnes jsem to (mj) řešil u prodejce. Je to hodně hlučný motor a není příliš dobře odhlučněn, jsou tam pouze "deky" a jinak nic. Originální odhlučnění není, musel by to být bastl a to by se zase křížilo se zárukou. Pracovně jezdím FI HTPčkem, někdy F1 1.4 MPI ... a když po práci sednu do vlastního nového tak to je rachot :angry: . Bohužel, tohle se zrovna nepovedlo.

ta 1.4 je 63 kW???

já mám ve Scoutu 2.0 FSI a to je teda super tichý! :) i při rychlostech nad 140 km/h není motor téměř slyšet... nebo příklad... když jedu 90 - 100 km/h... tak mám rádio pouze na 3 lvl hlasitosti... ;) prostě v tomhle autě je spíš slyšet aerodynamický hluk bo hluk od kol na méně kvalitním asfaltu... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ta 1.4 je 63 kW???

já mám ve Scoutu 2.0 FSI a to je teda super tichý! :) i při rychlostech nad 140 km/h není motor téměř slyšet... nebo příklad... když jedu 90 - 100 km/h... tak mám rádio pouze na 3 lvl hlasitosti... ;) prostě v tomhle autě je spíš slyšet aerodynamický hluk bo hluk od kol na méně kvalitním asfaltu... ;)

pockaj fsi ma 6-kvalt ne? to je troska o niecom inom, mame v robote passata 2.0 fsi ale pocut je to teda dost ked ho vytocis - taky plechovy zvuk, ale ked ides pohodovou jazdou na sestke tak ide potichucky to mas pravdu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám FII 1,4 63kW. Před ní jsme měl FI 1,4 55kWa musím říct, že zvuk byl u staré tlumenější a to i v nízkých otáčkách. Nové tlumení u FII je jiné a motor jakoby víc bručí. Jinak jsem s tichostí docela spokojený. I při 140 (4000 ot/min) mi nijak ušní bubínky nepraskají :). Hodně záleží na silnici. Aerodynamický hluk přebíjí hluk motoru.

Abych byl ale upřímný, "musel" jsem hned kufr "vytlumit" MIRELONEM 3mm. Jem s ním víc než spokojený.

Edit:

A taky jsem si koupil kryt pod motor, ale to je na jiném místě v tomhle foru. Není to ten origo. Ten je drahý a hluk moc netlumí. Je to kryt vyráběný na slovensku a utlumil mi motor o 30-50%. Teď jen klidně brumlá.

zbytek na... http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...t=0&start=0

Editováno: , autor: Ben
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No so starsou Fabiou to porovnat neviem, doteraz som jazdil na Daewoo Espero, Nubira 2 a Hyundai Tucson, vsetko benzin 1.5, 1.6 a 2.0 16V a napr. oproti Nubire s 1.6 motorom to je velmi tiche, subjektivne je to tichsie aj v porovnani s Daewoo Espero 1.5, no s Tucsonom ho porovnavat nemozem, to je o niecom inom. Ale asi je to cele o subjektivnom pocite ako vnimas zvuk motora. V kazdom pripade som cakal nieco strasne pri prvej jazde, ako to tu niektori opisuju, ale prave naopak, som prijemne prekvapeny. :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám FII 1,4 63kW. Před ní jsme měl FI 1,4 55kWa musím říct, že zvuk byl u staré tlumenější a to i v nízkých otáčkách. Nové tlumení u FII je jiné a motor jakoby víc bručí. Jinak jsem s tichostí docela spokojený. I při 140 (4000 ot/min) mi nijak ušní bubínky nepraskají :). Hodně záleží na silnici. Aerodynamický hluk přebíjí hluk motoru.

Abych byl ale upřímný, "musel" jsem hned kufr "vytlumit" MIRELONEM 3mm. Jem s ním víc než spokojený.

Čus. Které části kufru jsi tlumil a jak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Moje první Fabie 1,4 50kW MPI byli pěkně tichá ale jak jsem přesedlal na Fabii 1,2 47 kW HTP tak to byla změna ze začátku byla docela hlučná potom to bylo lepší ale nijak mě ten nenadchnul teď mám Roomster 1,4 16V, ten má kultivovaný chod a motor není skoro slyšet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...