Přejít na obsah

Problémy s Matadory???


Thomas_HTP

Doporučené příspěvky

Zdravím..

Chtěl bych Vás seznámit s mým problémem a také zjistit, zda-li ostatní mají také podobné zkušenosti. Zhruba po 2 měsíčním provozu mojí 1.2 HTP Combi jsem tuto sobotu přehodil zimní plecháče s Barumkami (165) za nové orig. letní hliníkáče s Matadory (185). Hned po vyjetí jsem začal pozorovat táhnutí doprava. Tak jsem až do včerejška zkoušel všechny možné varianty, zadní za přední, levé za pravé atd a našel variantu u které toto táhnutí doprava bylo nejmenší.

Jelikož je to ale nové auto, tak mě to štvalo a zajel jsem do místního vyhlášeného pneuservisu ať se mi mrknou na geometrii. Hned po příjezdu se mě ujal majitel, a jak viděl že mám Matadory, tak zpustil pěknou smršť nadávek a výčet problémů které již s Matadory zažil. Poté mi sdělil, že to táhnutí doprava nemůže být špatnou geometrií obzvláště ne u nového vozu, že bych zbytečně vyhodil 400,- za měření a že to bude na 99% těma gumama a že s tím mám určitě zajet do autosalonu ať s tím něco udělají.. Buďto otočí gumy na ráfcích a nebo tam dají něco jiného. Pak to se mnou ještě krátce projel. Trochu jsme po cestě klábosili a on se mi snažil vysvětlit proč špatná geometrie nemůže táhnout na nějakou stranu ( ale asi marně :-) ). Pak když jsme dojeli tak se ještě ptal kde jsem Fábku kupoval, a bez nějaké příčiny vzal telefon a volal do místního autosalonu. Podle hlasu jsem poznal že mluví s vedoucí. Každopádně jí vysvětlil co mám za problém, zjistil kdy můžu přijet a samozřejmě jí hned sdělil svoje zkušenosti s Matadory, ale jednu věta mi utkvěla v paměti nejvíc a to když jí říkal "co to tam sakra dáváte za ku*vy gumy" chápu že paní vedoucí za to asi nemůže, ale každopádně mi připravil dobrou pozici na dnešní výlet do autosalonu Škoda. Pak mi podal ruku, rozloučil se a odešel. Tak jsem chvilku koukal a přebíral si v hlavě tento zážitek :-)

Tak jsem zvědavý co mi k tomu dnes řeknou v autosalonu..

Nicméně abych to zkrátil, máte nebo jste slyšeli o nějakých problémech s Matadory?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja mam na svym aute ted zacinam druhou sezonu s pneu Matador MP35 Elite v rozmeru 185/60R14, ktery se ke mne dostaly trosku oklikou, ale budiz.

Takoveto problemy nemam, mozna mam stesti.

Nicmene slysel jsem hromadu stiznosti v tomto smyslu na tyhle pneumatiky.

Sam s jejich vlastnostma jako takovyma spokojen nejsem, predevsim na mokrem povrchu je to děs běs.

Proto planuju jejich vymenu za neco rozumnyho, pravdepodobne to budou Bridgestone Turanza ER300.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak na matadory slyším každou chvilku nějaký nadávky od známých a kamarádů. Táta si je koupil na svoje auto a hned druhej den je jel reklamovat. Udělala se mu na jedný straně boule. A to ujel necelých 50 km. Chtěli mu je vyměnit, ale vzal si radči pneumatiky jiné značky, mám dojel, že tam má Pirelli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte

Ja som mal matadory na oktavii po najazdeni asi 5 tisic km zacali priserne hucat po navsteve predjne kde som auto kupil mi povedali ze u matadorov je to tak, ak chcem mozem ich dat reklamovat a oni ze ich poslu do matadoru kde spravia destrukcnu skusku tej gumy ale ze musim podpisat ak jej nic nieje tak sa nahrada nekona a mam smolu.

Od toho ma ale predjca odhovoril ze s najvacsou pravdepodobnostou mi to aj tak neuznaju a este k tomu pridem o gumu a nebudem mat nic a poradil jazdite pokial sa da a potom kupit ine.

Neviem preco ich vlastne na skodovky montuju, je to zlodejina.

Octavku mi pred nedavnom ukradli, mam teraz fabiu s matadormi a zatial po par tisicoch nehucia, predpokladam ale ze to casom pride.

Co sa tyka tych bublin co niekto spominal , potrhane kordy, jednoznacny narok na vymenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes volal do autosalonu a nechal se objednat na sobotu na geometrii. Bylo mi řečeno, že ji musí udělat aby mohli reklamovat ty gumy, a zaslat výrobci doklad o tom že geometrie je v pořádku. Vzhledem k tomu, že do 1000km se prý vztahuje záruka na geometrii, tak se to alespoň prozatím obejde bez vícenákladů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám z výroby Matador MP 35 Elite 185/60 R14 a problémů kopa, již nikdy více. Mě tedy ze všeho nejvíc trápí a se*e to hučení. Začalo to vše asi v 15t km po prohození předních za zadní, když jsem po zimě přezouval auto na letňáky. Důvodem hučení je tzv. "pilka", která vzniká bůhví proč ( a nevědí to ani ve Škoda servisu ani v pneuservisech) na všech pneumatikách po vnitřním i vnějším obvodu, ale uprostřed ne. Přitom gumy se nijak blbě nesjíždí. Jeden z názorů mechaniků byl i ten, že by to mohlo být třeba tlumiči, ale to jsem hned zavrhl, u nového auta je to blbost.

Čím a proč ta "pilka" vzniká tedy nevím, ale už jsem na základě rad z pneuservisů vyspekuloval, jak ji eliminovat a funguje to. Když si člověk přejede dlaní po běhounu pneumatiky v jednom i druhém směru zjistí, že v jednom směru to vždy drhne - to je ta pilka a v druhém směru ne. A problém je, když směr tohoto drhnutí je prosti směru otáčení pneumatiky, to pak způsobuje ono hučení. A bohužel je to tak na všech čtyřech kolech. Řešením je, proti všem zaběhnutým zvyklostem, prohodit levou stranu za pravou tak, aby všechna kola měla "pilku" po směru otáčení a je klid, tedy alespoň u mě. Ne že by to vůbec nehučelo, ale je to slyšet jen velice slabě, téměř neznatelně oproti původnímu hučení.

Jinak mi bylo ještě doporučováno, abych raději pro příště (pokud bych měl Matadory nové, což už nehrozí) raději ani nepřehazoval kola předek za zadek a nechal je po celou dobu jejich životnosti osazena na těch místech, kam jsou dány jako fungl nové, to by údajně mělo zabránit vzniku pilky. No nevím, příště už ale Matadory nee :ble

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám něco podobného ale s pneu Daytona D 110 na předku,když byla guma v pravo táhlo to do prava když byla v levo tak do leva nakonec jsem byl nucenej dát do předu nové matadory ,které jsem tam puvodně nechtěl a mám klid.Ještě ji skusim otočit na ráfku a v pneuservisu mi poradily nejdřív nové pneu nechat tak 1000km na zadku aby se srovnaly a pak teprve dát na předek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem byl v tom servisu tak mi taky ještě radil že by se mohli otočit gumi na ráfcích, ale vzhledem k tomu že je to nový auto tak s tím mám zajet do autosalonu ať si tam s tím pohrají oni v rámci záruky. U něho bych za to musel platit. Musím říct že se v tom pneuservisu chovali ke mě velice korektně a doporučovali mi různé možnosti a za cenu že jim z toho nic nekápne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám skúsenosti s Matadormi, mali sme ich na firemných vozoch. Problémom bola malá výdrž, okolo 17-25tisíc km. Jazdné vlastnosti uspokojivé, porovnateľné s Barumom a podobnými low-cost výrobcami. Zatiaľ asi najhoršie gumy čo som mal boli Avon ZV3, na vode neskutočne zlé!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem kupoval před 5 lety MP58 (zimní), tak za 4 roky najely cca 50 tkm a já nechápal, co mají majitelé všech aut s tou zvýšenou spotřebou v zimním období. Po 4 letech a 50 tkm měly 5 mm a já se loni na podzim rozhodl vyměnit za jinou pneumatiku z východu " Barum Polaris 2 - Made in Romania"

Hmm, nevíte jaký koupit zimní gumy napřesrok - šel bych zase do těch MP58, ale jen jestli je trochu nějak zase nešidí. Ale na Škodovkách jsem zatím viděl jenom letní Matadory.

Jinak, Matador tuším dodává gumy přímo pro Škodovku na linku, takže co od těch gum čekáte ? Škoda-Auto od nich čeká skvělou cenu a úsporu na nákladech. Ta Škoda-Auto, která lije do nádrže zase o nějaký ten litr benzínu míň a koupi povinné výbavy - trojúhelníka a lékárničky nechává svým prodejcům.. ono se to nezdá, ale 200,- Kč x 550.000 aut ... taky bych je chtěl mít :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se připojím se svou třoškou do mlýna :D Teta měla matodory MP15 stella 165/70/14 na tehda ještě 1,4MPI-44Kw auto bylo nové a gumy hučely při mírném přefoukání cca 2,4 to lehce polevilo....ale ne na dlouho při 11 000 byly gumy na 1,4mm a šly do hajz*u...takže matadory nikdy více....pak následovaly jen barom brillant a nyní mám na své nové Brillantis....ty taky hučí proti Kleber Krisalp HP,ale aspon narozdíl od matadorů se tolik nesjíždějí.....tož tak....kdysi dávala škodovka i kleber viaxer AS a majitelé co je měli byli spokojeni a výdrž byla asi 40-50tkm jak kdo....ale jak tady čtu někteří ti Matador chválí...tak je to asi věc jedince :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak můj názor.Auto jsem koupil od staršího pána --známého.Ten tam měl orig.matadorky,Najeto 26000km.Předek totálně sjetý-vnitřky.Geometrie naprosto v pořádku.Nyní po zimě jsem tam dal zadní pneu zpět.Hukot jako blázen.V pneu názor-no to jsou ty matadorky.Už aby byli sjeté.Zlatý barum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak, Matador tuším dodává gumy přímo pro Škodovku na linku, takže co od těch gum čekáte ? Škoda-Auto od nich čeká skvělou cenu a úsporu na nákladech. Ta Škoda-Auto, která lije do nádrže zase o nějaký ten litr benzínu míň a koupi povinné výbavy - trojúhelníka a lékárničky nechává svým prodejcům.. ono se to nezdá, ale 200,- Kč x 550.000 aut ... taky bych je chtěl mít :)

Zrovna tak dodává Barum, Kleber,Michelin apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem Vám slíbil výsledek z mojí návštěvy místního autosalonu:

Technik mi udělal geometrii a zjistili že na mém, měsíc a půl starém autě není v pořádku geometrie, navíc ještě na zadní nápravě, která je napevno.

Říkal že už to musí být z výroby, ale jelikož záruka na geometrii je do 1000,- km a já měl právě najeto 1060km, tak teoreticky ani nemám nárok na

záruční opravu. Navíc ani moc nevěděl jak by se to dalo opravit, snad nějaké dodělání vzpěry nebo tak něco. Každopádně jsem mu říkal, že když jsem chtěl k nim přijet, tak bylo na tachometru 950km a když si na mě udělali čas až za 6 dní, tak je jasné že se to přes ten 1000 muselo přehoupnout.

Dnes bude volat do Škodovky co s tím a jestli to vezmou v rámci záruční opravy. No jsem sám zvědav jak se k tomu Škoda postaví..

MATADORKÁM SE V TUTO CHVÍLI OMLOUVÁM, ZA KŘIVÉ OBVINĚNÍ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No koukám ,že nejsem sám kdo má něco se zadní nápravou,mně na geo zjistily rozdíl 1cm rozvoru mezi pravou a levou stranou,já mám 50tis najeto a není to nijak zvlášt znát,ale je pravda že na pravy straně se mi sjiždí gumy rychleji než na levo.Problémy začaly až teď po vyměně puvodních 155/80/13 za 165/70/14.Ty úzky holt neměly takovej odpor pri jizdě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem Vám slíbil výsledek z mojí návštěvy místního autosalonu:

Technik mi udělal geometrii a zjistili že na mém, měsíc a půl starém autě není v pořádku geometrie, navíc ještě na zadní nápravě, která je napevno.

Říkal že už to musí být z výroby, ale jelikož záruka na geometrii je do 1000,- km a já měl právě najeto 1060km, tak teoreticky ani nemám nárok na

záruční opravu. Navíc ani moc nevěděl jak by se to dalo opravit, snad nějaké dodělání vzpěry nebo tak něco. Každopádně jsem mu říkal, že když jsem chtěl k nim přijet, tak bylo na tachometru 950km a když si na mě udělali čas až za 6 dní, tak je jasné že se to přes ten 1000 muselo přehoupnout.

Dnes bude volat do Škodovky co s tím a jestli to vezmou v rámci záruční opravy. No jsem sám zvědav jak se k tomu Škoda postaví..

MATADORKÁM SE V TUTO CHVÍLI OMLOUVÁM, ZA KŘIVÉ OBVINĚNÍ

Jsem si taky naivně myslel, že u nového nemůže být v pr..li geo, ale opak byl pravdou. Ovšem všiml jsem si toho až před první garančkou, když jsem vyjel z garáže a měl natočená kola. Reklamaci mi nechtěli uznat, ale udělal jsem kravál a geo mi udělali zadara, ovšem na těch vnitřkem brutálně sjetých pneu Matador Stella. Takže poté co jsem koupil new, vynutil jsem si opakované geo na nových (také zadara) a opět je museli štelovat. Důvodem neuznání vady z výroby, bylo způsob používání. Musím říci že jsem si pak ještě nechal po půl roce dělat kontrolní geo na vlastní náklady poté co se u nás rekonstruovala silnice a jezdil 2 měsíce přes deset čísel hluboké vyfrézované pásy. A světe div se, ani se nehnula, tak jaké špatné používání, soudruzi udělali chybu už ve výrobě !!! A co se týká Matadorů Stella: zadek výdrž dvacet tisíc, pilka krajem hučení jak když pustí cirkulárku, no hrůza, jsem rád že je už nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď mi volal servisák z autosalonu, že ještě zkusí přetočit gumy na ráfcích a změří geometrii ještě jednou. Navrhnul jsem mu že bych sebou vzal zimní gumy aby to nemusel otáčet a může to změřit na těch zimních. Teď si ale říkám že jsem udělal asi blbost ta geometrie na těch užších zimácích (165) mu třeba vyjde a pak se budou nějak snažit prohazovat letní (185) gumy aby to bylo v toleranci a měli klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...