Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

A navíc mu výkonová charakteristika toho OHV MPI bude dobře známá, i když ve fábuli má ten motor trochu jiný převody než ve felině, "uchometricky" si bude daleko líp zvykat na jeho průběh závislosti výkon/krouťák na otáčkách než by si zvykal na "šestnáctiventil" - jak jsem už napsal dřív, nejsem žádnej řidičskej greenhorn, kterýmu sotva zaschnul toner na řidičáku a v "typovým seznamu" mám nejrůznější značky i typy včetně motorek i náklaďáků - ale s 1,4 16V v roomsteru jsem se sžíval skoro půl roku a přibližně 5 000 ujetejch kilometrů ...

Vloženo

A malá poznámka na závěr.Co nedáš za rozvody u 16V dáš u OHV za výměnu těsnění pod hlavou a její přebrus,sice ne na 100 procent,ale na 80 určitě,plus chřastící rozvody a jseš na tom stejně nebo hůř,než u 55 kW.Takže co se případných nákladů po koupi týče,je to skoro jedno.

Vloženo

ROzvody by mohly být slyšet při koupi, když budou moc chřastit, nemusím to vzít.

Stran těsnění, do roku 2002 prý některá bylo nutno měnit velmi brzo (nějaká výrobní vada), ale to už předpokládám asi bude vyměněné (pokud by to byla špatná série).

 

Dá se na hlavě zvenku poznat, že netěsní?

Vloženo

Jestli bude v nádobce na chladící kapalinu mastnota nebo bude neprůhledná a tmavá tak je s největší pravděpodobností těsnění v tahu.I když to někdo už udělal,tak záruku stejně nemáš,zkoušeli jsme několik druhů těsnění včetně originálu a jediné,které vydrží je reinz,jinak se problém dřív nebo později opakuje.A můžu tě ujistit,že jsme ho dělali na všech OHV co k nám jezdí,bez ohledu na rok.Ty rozvody jsou spíš estetická věc,motor to nějak neohrožuje,po výměně stejně díky "kvalitě" dílů začnou chrastit po 30-40000 znova.

Vloženo

Tak je to hotovo. Koupili jsme 1.4/44kW, 2001, koroze prakticky žádná, motoricky (dle přizvaných znalců) v pořádku, mají být vyměněné rozvody.

 

Díky všem za napsané postřehy.

Vloženo

Přesně tak. Já sice měl ve formanu "čipa" na 57kW, takže to bylo letadlo, ale zase když se mu povolily "vopratě", žral i trávu kolem cesty - ve 150-160kmh to bylo klidně 10-11 litrů. A když mi prasknul střední díl vejfuku ve svaru těsně u kolena na vstupní straně, tak to už vůbec - zvuk jak porsche, akcelerace nevídaná neslýchaná, ale spotřeba přes 15... akorát kvůli tomu randálu se s tím nedalo jezdit - a rozvoďák tomu řinčel jak čerti 5.prosince večer na zlobivý haranty...

Vloženo

Tak z vlastní zkušenosti po 3 týdnech ježdění s 1,4 MPi 50kw v EURO 4 verzi (AQW) musím říct že dynamika není úplně hrozná a se spotřebou jsem spokojen a to jí nešetřím. Není problém jezdit kolem 6 litrů (ověřeno i výpočtem). Je teda fakt, že to mám trošku v tuningu se sportovním filtrem a vejfukem, ale nevěřím tomu že zrovna to má takový vliv na spotřebu.

Vloženo

Sice jezdím město nebo dálnice a nic moc mezitím není, ale i ustálenou rychlostí 110km/h po dálnici a poměrně uvolněnou jízdou se horkotěžko dostávám pod sedm litrů. Jestli jezdíš s 50kW kolem šesti litrů tak zřejmě někde kde není provoz a můžeš to brblat devadesátkou. Jinak to není ani fyzicky možné.

Moje spotřeba.

Vloženo

Jezdím s tím denně do práce do Kaplice. Jedna cesta cca 24 km, po cestě dost kopce, kde se dá jedu i 120, z kopců se vozím se zařazenou 5kou a dlouhodobá dle PP 6,4 a vychází mi to i podle výpočtů. Natankuju za 1000 kč, naposled litr byl za 30,90 Kč, najel jsem 500km a spotřeba mi podle výpočtu vyšla kolem 6,4. Když jedu úspornějc tak mi PP doma hlásí i 5,8. Takže úsporně se s tím jezdit dá.

Vloženo (editace)

1,4 50kw , jizda vetsinou ve 2ku. Motor AQW , pp koupi spotreba 11litru. Pak praskle tesneni , vymenil jsem vyfuk , lambdu , svicky atd... nyni jizda okrska 70tkou 30km. Spotreba kolem 6litru. Mesto , okrsky spocitano cca 7litru. Spokojenost. Dalnice 110km/h se da kolem 7 , 130km/h leze jiz nad 8litru a vice nez 130km/h nejde , komfort jizdy , hluk a stabilita je jiz hrozna :-)

Editováno: , autor: Hurec
  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

Zdravím, uvažuji nad koupí jedničkové fabie (hatchback) a přemýšlím jaký motor vybrat. Mělo by to být mé druhé auto, po felicii 1.3 MPi  50KW. Rozpočet bych se chtěl vejít do 120 000 kč, strop je 130. Rozhoduji se mezi 1.4 MPi 74kw a 1.9 TDi 74kw. V rodině máme fabii s 1.9 TDi a jede to krásně jsme s ní spokojení, problém je v tom, že ročně nenajedu tolik km. Jezdím 2-3x týdně vzdálenost 60km a téměř každý den jezdím do města 5km tam 5km zpět, tudíž se bojím že TDi by se ani neohřálo a motor by trpěl. Ročně si myslím že mohu najet tak kolem 8-10 tisíc km. Jsem student takže nerad aby mě auto sežralo za živa spotřeba tak kolem 7l/100km je pro mě strop, jezdím spíše pohodově ale rád bych aby auto mělo i trochu výkon na svižnější jízdu (čas od času). Předem díky za vaše názory :)

Editováno: , autor: Matheo
Vloženo

Zdravím, uvažuji nad koupí jedničkové fabie (hatchback) a přemýšlím jaký motor vybrat. Mělo by to být mé druhé auto, po felicii 1.3 MPi  50KW. Rozpočet bych se chtěl vejít do 120 000 kč, strop je 130. Rozhoduji se mezi 1.4 MPi 74kw a 1.9 TDi 74kw. V rodině máme fabii s 1.9 TDi a jede to krásně jsme s ní spokojení, problém je v tom, že ročně nenajedu tolik km. Jezdím 2-3x týdně vzdálenost 60km a téměř každý den jezdím do města 5km tam 5km zpět, tudíž se bojím že TDi by se ani neohřálo a motor by trpěl. Ročně si myslím že mohu najet tak kolem 8-10 tisíc km. Jsem student takže nerad aby mě auto sežralo za živa spotřeba tak kolem 7l/100km je pro mě strop, jezdím spíše pohodově ale rád bych aby auto mělo i trochu výkon na svižnější jízdu (čas od času). Předem díky za vaše názory :)

Není 74kW jako 74kW, ty motory jsou každý z úplné jiného konce, pozor na to :)

Vloženo

Díky za názory. Vím že fabie I už je stará ale raději bych si koupil jedničkovou 05/06, než jednu z prvních dvojkových. Druhá generace se mi nelíbí a ani jsem nad ní neuvažoval, když fabie tak to bude první generace. Zajímalo by mě, jestli ten turbodiesel nebude trpět při těch kratších cestách když se ani neohřeje. Díky 

Vloženo

Není 74kW jako 74kW, ty motory jsou každý z úplné jiného konce, pozor na to :)

Tak, přesně, ty motory jsou diametrálně odlišné. U té benzínové 74 kW to pořádně jede až ve vysokých otáčkách.

Vloženo

Matheo-mám fabii combi 1.9tdi kupovanou v roce 2009, měla najeto skutečných 114000km a rok výr. konec r.2004.V současné době mám najeto 203000km .Za celou dobu jsem neměl s motorem sebemenší problém a přitom je ježděna převážně krátké trasy.Do práce 11km a o víkendu cca140km a nějaké nákupy 3-10km.Takže motor se pořádně ohřeje jen o víkendu.O motor se snažím starat,výměny oleje 10-12000km,včasné výměny filtru a zbytečně nevytáčet za studena.V zimě samozřejmě počítám s tím,že než topit, jsem už v práci a proto topení ani nezapínám,ale vyjíždím z garáže.Pokud by jsi měl ještě nějaké dotazy,klidně napiš do sz.

Vloženo

Ok děkuji za ohlasy, na výběr auta mám čas, kupovat ho budu až za 3 měsíce, takže si to vše nechám projít hlavou a ještě načtu nějaké články a pak se uvidí, ale zatím se tedy také spíše přikláním k TDi. Ještě jednou díky :kol-47:

  • o 1 rok později...
Vloženo

smiestno mi z niektorych komentov ..urcite co by som neodpoucal ako poniektory 1.2htp a 1.4tdi 3 valcove kazive prditka ...najlepsi motor ktory ma fabia je 1.9tdi pd tam ani nieje co riesit z benzinovych motorov je 2.0mpi 1.4mpi a 1.4 16v ale skor ta slabsia verzia kde 74kw mala problemi s olejom koli velmi lacnym a nkevalitnym priestnym kruzkam ..

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...