Přejít na obsah

Škoda Citigo


George Couser

Doporučené příspěvky

Kolegové, myslete - nikdo přece neříká (ani ŠkodaAuto), že by Citigo mělo ve vašich rodinách nahrazovat Fabie!!!

Je to přesně tak - je to městské autíčko, nic víc, nic míň!

Cílovou skupinu bych viděl na mladé, kterým solventní rodiče koupí první auto, nebo jako druhé (na západě třeba třetí) auto pro manželky ve střední sociální vrstvě do města a na krátké pojížďky, eventuálně pro starší páry, jejichž potomci jsou už dávno soběstační a pro jejich potřeby stačí malé, obratné auto s nizkými provozními náklady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som dal len informaciu o spotrebe z vlastnej skusenosti na ktoru sa niekto pytal. Nic viac, nic menej...

Za druhe si myslim, ze dnes nie je vacsina ludi co ma viac aut. Takze asi nema jedno auto do mesta, jedno na dialnicu a dlhsiu trasu, dalsi do prace po vidieku a dalsie na nakupy.

Cize ak bude mat mlady par taketo auto, je pravdepodobne ze sa dostane aj na dialnicu popri jazdeni do prace v meste. V tom pripade moze niekoho zaujimat aj spotreba na dialnici.

Je to len informacia. Neviem preco v tom hladate hlsbsi zmysel a doplnili ste si ze niekto ma umysel jazdit s tym cisto len na dlhe trasy a po dialniciach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za druhe si myslim, ze dnes nie je vacsina ludi co ma viac aut. Takze asi nema jedno auto do mesta, jedno na dialnicu a dlhsiu trasu, dalsi do prace po vidieku a dalsie na nakupy.

Coz o to, tohle plati pro CR, SR a rekneme byvaly vychodni blok, ne tak uz pro zapadni Evropu. Je potreba si uvedomit, ze tohle auto je urceno predevsim pro zakazniky na zapad od nasich hranic do ekonomicky silnejsich zemi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cize ak bude mat mlady par taketo auto, je pravdepodobne ze sa dostane aj na dialnicu popri jazdeni do prace v meste. V tom pripade moze niekoho zaujimat aj spotreba na dialnici.

Je to len informacia. Neviem preco v tom hladate hlbsi zmysel a doplnili ste si ze niekto ma umysel jazdit s tym cisto len na dlhe trasy a po dialniciach.

Ale vubec ne, ja jen upozornuju na to, ze spotrebu Citigo na dalnici je potreba brat a hlavne hodnotit v kontextu primarniho urceni auta.

To hodne lidi v pripade hodnoceni HTP ve Fabiich nezvladlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Coz o to, tohle plati pro CR, SR a rekneme byvaly vychodni blok, ne tak uz pro zapadni Evropu. Je potreba si uvedomit, ze tohle auto je urceno predevsim pro zakazniky na zapad od nasich hranic do ekonomicky silnejsich zemi.

O tom kde je hlavna cielova skupina viem. ;) Aj ked nesplnilo ocakavania a plany. Zatial... Mozno sa to zmeni. Myslim celkovu skupinu koncernovych NSFiek, nie len konkretne Citigo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Máme v rodině nové Citygo, je to červené 1,0 s 55kw ve výbavě elegance, takže výbava je poměrně bohatá. Samotné auto je velice příjemné na ježdění, je lehoučké, sedačky velice pohodlné a celkově ideální auto do města. Teď jsem jel 70km po dálnici Prostějov-Brno, kupodivu i při 140 je auto velice stabilní a je překvapivě i tiché, to jsem byl fakt překvapen. Na některých detailech je vidět snaha o ušetření nákladů (čalouní na dveřích a v kufru), ale celkově kvalita na 1. Co mě ale nejvíce překvapilo, tak to je kvalita podvozku, fakt opravdu výborně vyvážené, hbité, není zbytečně tvrdé, společně s lehoučkým řížením a parkovacími senzory se parkuje opravdu krásně.

A negativa? levný kovový zvuk dveří při zavření, trošku vyšší hlučnost motoru při rozjíždění ve městě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Díky will83 za zajímavé články. Jel jsem s Citigo, ale jen ve městě. Je tiché, ale přijde mi takové přidušené. Asi pro plnění emisních limitů.

5-ti dveřová verze by se mi líbila. Někde jsem četl v diskuzi (třeba tady

), že bude o 100mm delší, ale to je nejspíš blbost.

Mě nevadí většina drobných nedostatků či některá levná řešení, ale posuvná zadní lavice by se do tak malinkého autíčka moc moc hodila.

A o něco nižší nákladová hrana by do tak hlubokého kufru byla taky fajn.

Mějte se a napište své zkušenosti s Citigem. Třeba jak rychle se zahřívá, když má tak malou spotřebu v porovnání s jinými, jakou ukáže prům. spotřebu na vzdálenost cca3 km po městě při startu se studeným motorem teď v zimě atd.

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citigo je podle mě moc povedený auto, ale já prostě ty přehnaný superlativy novinářům nevěřím, jako příklad uvádím srovnání testů dvou aut na serveru auto.cz a není to jen acz, Svět motorů a ostatní taky dost Škodě přihřívají polívčičku.

Výňatky z testů:

Toyota Yaris III - 985 kg 51 kW 93 Nm / 3600 ot.

Už dlouho se mi nestalo, abych měl velké potíže udržet při měření spotřeby dlouhodobě reálnou rychlost 130 km/h. V zimě se samozřejmě může stát, a několikrát se to již stalo, že dlouhodobá jízda touto rychlostí nebyla bezpečná. Zde to má však, jak asi tušíte, důvod zcela prozaický – výkon motoru.

Slabší vůz než Yaris s litrovým tříválcem (51 kW, 93 Nm) jsem testoval jen jednou, na výplod čínské automobilky Dongfeng Motor Corporation v redakci dodnes vzpomínáme s ironickou slzou v oku. Vskutku je pravdou, že držet s Yarisem požadovaných 130 km/h není úplně snadné, avšak při občasném podřazení z pětky na čtyřku si lze udržet velmi slušné tempo na dohled hranici tuzemského limitu.

Zdroj: http://www.auto.cz/t...-62910#techdata

Škoda Citigo - 929 kg 44 kW 95 Nm / 3000 - 4300 ot.

Stotřicítka na dálnici, ani to není pro malou Škodu problém. Přitom díky dlouhé pětce točí jen 3700 min-1 (platí pro verzi 44 kW, silnější 55 kW má kratší stálý převod a tedy vyšší otáčky motoru při stejné rychlosti). Na dálnici si Citigo vystačí s obvyklými sedmi litry.

Vyšší tempo už znamená přece jen větší vír v nádrži, a především nutnost držet plyn skoro pořád na podlaze. Citigo ale neztrácí dech a i výrobcem slibovaných 160 km/h dokáže v případě nutnosti držet kopec nekopec.

Zdroj: http://www.auto.cz/t...-63706#techdata

Že by těch 56 kg bylo najdnou tolik znát? Moje zkušenost S Yarisem II 51 kW (1055 kg) je trochu jiná.............

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, jenže ono je nutné to nevidět černobíle. Redaktoři se mnohdy vyjadřují nepřesně a každý si tam hned dosadí to svoje... Redaktoři při testu Yarisu chtěli říct, že když držím 130 (ne víc!) na pětku po dálnici a příjde dlouhý kopec, tak musím podřadit a při plném zatížení auta jsem rád že rychlost udržím i na 4. To samé podle mě platí i o Citigu.

Jiná věc je, když to rozjedu na 160, tam motor točí na pětku daleko víc a dává i daleko větší výon. Kopec potom překonám bez podřazování na 4 - jen mi poklesne rychlost.

Tak takhle bych to četl já.

Je dobré se taky rozhlédnout po testech v zahraničí. Citigo tam nenajdeš, ale VW Up ano. Vždyť je to stejné.

Např.

http://www.autozeitung.de/

http://www.volkswage...chure/test.html - zde jsou v pdf testy VW Up.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem si byl dnes krátce poprvé naživo prohlédnout Citigo. Vnější design mě moc mile překvapil, je to fakt prcek a je moc roztomilej.

Pár postřehů:

- přední dveře jsou neuvěřitelně obrovský. Nechápu, proč není možné na ně koupit ochranné boční lišty, obzvlášť, když je to auto do města. Snad přibudou časem.

- ty holé plechy zevnitř dveří by mi asi nevadily.

- dozadu jsem nastoupil docela pohodlně, ale štvalo by mě pokaždé znovu nastavovat přední sedadlo, protože nemá paměť.

- volant by mohl být stavitelný i podélně.

- kufr na svou třídu fakt super. Basa piv a pár tašek nákupu nebudou problém. A to se v Česku cení.

- Citigo nemá zadní podběhy a zblízka to kolem těch zadních kol nevypadá moc hezky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny příznivce nové malé škodovky Citigo.

Dnes jsem si vyzvedl v Zákaznickém centru v MB. nové krásné červené Citigo ve výbavě ambiente s 44 kw motorem(plus nějaké doplňky\)a tak Vám sem budu přidávat mé poznatky z jízdy s tímto autíčkem.

Mých prvních 40km:

Výhled z auta je výborný a pocit bezpečnosti taky.Trochu jsem se pral s nastavením sedačky do optimálního posezu,ale sedačky jsou příjemné.Přední dveře jsou fakt velké

a pokud budete parkovat blízko aut někde na parkovišti tak bude možná problém s nastupováním do vozu.Sedačky nemají pamět na vrácení do stejné polohy jako jste je

předtím sklopily což je takové nepříjemné.Zase jsme někde šetřily:-).Jízdní vlastnosti zatím velice potitivní.Na motor si budu muset chvíly zvykat.Půl sekundy se nic neděje pak

teprve zabírá motor.Půjde o zvyk,hold žádná raketa to není,ale neznamená to že to výkon nemá.Na litrový tříválec to jede slušně a hlavně je docela tichej a niak s váma neklepe.

Jsem zvědavej na spotřebu.Zatím jsem na 5,3l.Za víkend něco najedu a tak napíšu nové poznatky.

Citigu zdar:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám dotaz ohledně škody citigo. Nyní začínám podnikat jako obchodní zástupce a rozhodl jsem se ke koupi nového vozu. Od auta očekávám hlavně spolehlivost a malou spotřebu. A právě citigo s (55kw) mi padlo do oka. Byl jsem se na něj zatím pouze podívat v jedné z prodejen a vypadalo dobře. Ale nikdy jsem neměl menší auto a jak jsem zjistil někteří z vás už toto auto vlastní a byl bych rád za váš názor. Potřebuji jezdit denně prvně zhruba 30 km po dálnici a poté už jen po městě vzdálenosti mezi klienty zhruba 3 až 10 km. Pak zase 30 km po dálnici domů. Jednou za měsíc delší trasa Český Těšín - Olomouc.Měsíčně najedu asi 3000km s autem celkově. Myslíte, že citigo může tento provoz zvládnout a přitom poskytovat rozumnou spotřebu hlavně ve městě, kde trávím většinu času.Děkuji za názory.

Editováno: , autor: Mirson
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...