Přejít na obsah

Olej do 1.2HTP


Kokeš

Doporučené příspěvky

Naahk-nechci ti do toho kecat,ale pokud jsi koupil z těch co tam jsou ten nej tak stál 140kč plus pošta seš na 200kč,já kupuju origo v servisu Skoda a cena se vejde do 200kč taky.Ty levné filtry tu přestal brát i soukromník co u něj taky občas nakupuju,že si lidi stěžovali na nepřesnosti a kolikrát nedrží na trnu takže prodává taky už jenom origo,popřípadě od Mann. A ikdyž spousta lidí tomu nevěří zkrať interval vyměny na 10tis,do HTP se stejně vejdou blbý tři litry oleje tak to zas není taková finanční darda.Já už to tak dělám 130tis.km a motor drží. :kol-27:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlasta: nevím, do jakého origo Škoda servisu jezdíš, nebo co přesně kupuješ za olej, ale co jezdím já (je to menší město), tak tam účtují za Castrol 5W40 330 Kč za litr, a to je jeden z levnějších servisů... plus práce, filtr a kdesi cosi a jsme na minimálně 1600 Kč pouze za výměnu oleje. Platí se v autorizácích ale i víc.

Jinak co se týče kvality filtrů, do Škodovky dávám výhradně originální filtry, a do druhého auta, co není Škoda, kupuji kvalitní náhrady (tzn. Bosch, Mann, Purflux apod.), žádné Filtron ani Čínu, to mi do auta nesmí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naahk-nechci ti do toho kecat,ale pokud jsi koupil z těch co tam jsou ten nej tak stál 140kč plus pošta seš na 200kč,já kupuju origo v servisu Skoda a cena se vejde do 200kč taky.Ty levné filtry tu přestal brát i soukromník co u něj taky občas nakupuju,že si lidi stěžovali na nepřesnosti a kolikrát nedrží na trnu takže prodává taky už jenom origo,popřípadě od Mann. A ikdyž spousta lidí tomu nevěří zkrať interval vyměny na 10tis,do HTP se stejně vejdou blbý tři litry oleje tak to zas není taková finanční darda.Já už to tak dělám 130tis.km a motor drží. :kol-27:

 

Ahoj. Já vzal ten Bosch, myslel jsem si že je dobrý. V servise kde jsem jezdil mi do každého auta dávali bosch. Jinak výměny plánuji dělat po 10 tis km. To už jsem si tu nastudoval. Chci si to měnit sám, tak doufám že ta výměna není moc složitá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlasta: nevím, do jakého origo Škoda servisu jezdíš, nebo co přesně kupuješ za olej, ale co jezdím já (je to menší město), tak tam účtují za Castrol 5W40 330 Kč za litr, a to je jeden z levnějších servisů... plus práce, filtr a kdesi cosi a jsme na minimálně 1600 Kč pouze za výměnu oleje. Platí se v autorizácích ale i víc.

Jinak co se týče kvality filtrů, do Škodovky dávám výhradně originální filtry, a do druhého auta, co není Škoda, kupuji kvalitní náhrady (tzn. Bosch, Mann, Purflux apod.), žádné Filtron ani Čínu, to mi do auta nesmí.

Já,ale nepsal o oleji,v origo servisu beru jenom filtr,používám už 110tis.km Mogul 10W40 Extreme.

 

Naahk-výměna není složitá jenom při vyndyvání filtru ho nejdřív povol a nech ho ho chvilku povolenej nevytahuj jinak Ti z toho vyteče olej na altík,takže pozvolna vytahovat,ten filtr je tam na takovém trnu naraženej a zbytek je jak u každeho jineho auta. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naahk: Bosch je kvalitní, toho se neboj :)

 

Vlasta: Tak to je jasné, že s poštovným se brát jen ten filtr nevyplatí, ale dotaz zněl na koupi filtru i oleje, jiná otázka je to třeba u originál kabinového filtru s aktivním uhlím, tam se to vyplatí i s poštovným vzít na netu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mně se tam vešlo 3,2 l na konec oblasti b (viz příloha) 

 

Po dlhej dobe bola Fabia v autorizovanom servise. Ti experti to naplnili tak, ze olej je nad tou oblastou b, este tak 0.5cm nad tym ohybom.

Zatial teda neboli ziadne problemy, ale moc dobry pocit z toho nemam. Snad tam ma vyrobca nejaku rezrevu, ale ja by som tam nikdy v zivote

take mnozstvo oleja nedaval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, cely jsem to tu pročetl ale i tak stále nevím. 
Budu měnit olej ale netušim jakej.. nevím ty normy oleju, v příručce jsem našel 502.00 a 500.00, no 500.00 ten vubec není a 502.00 normu nemá olej 5w-30 kterej potřebuju, tak by mě zajímalo zda-li byste mi neporadili jakej olej tam nalít, mám 1generaci fábie combík (1.2 12V HTP 47kw). Popřípadě jaký zkušenosti máte s jakým olejem a jakej používate vy.
Jsem bezradnej .. našel jsem tento olej ale mužu ho tam prdnout? 
http://www.oleje-aditiva.cz/shell-helix-ultra-extra-5w-30-1l
 
 

nebo radši tenhle? http://www.oleje-aditiva.cz/shell-helix-ultra-5w-40-4l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obidva  oleje čo si napísal link vyhovujú, je úplne jedno aká značka, všetko je to len o reklame a peniazoch. Olej tam daj plnosyntetický pre benzínové motory 5W30,alebo 5W40.  potrebuješ 3 litre. A určite by som nemenil olej po 8000 km,ale po predpísaných 15 000 km. Keby som mal meniť olej po 8000 km, tak mením olej každý druhý mesiac:) A to mám na služobnej Fabii 1,2 HTP 262 000 km a doteraz nebola na nej žiadna závada, okrem bežnej údržby podľa kilometrov (sviečky, 2x zapaľovacia cievka, filtre,platničky, pakne, kotúče...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Špecifikácia oleja pre vozidlá s pevnými servisnými intervalmi: VW 501 01,502 00,504 00  toto je v každom návode k vozidlu.

Ani jeden nie je lepší a horší, ak spĺňa uvedené špecifikácie. Ja tam dávam Dynamic Prima full syntetic.A tiež spĺňa 502 00. Žiadny Castrol, Helix...motor má 262 tisíc a šlape ako hodinky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Práve u tohto motora máš dosť veľký výber olejov ktoré su tam povolené a preto som kedysi zisťoval ktorý by bol "lepší". To závisí od toho jak sa s tým jazdí. Nejaký olej môže byť dobrý na zimné studené štarty, iný na vysokú záťaž, ďalší na zníženie spotreby (čo neznamená že ušetríš)

 

Nikto nevedel povedať ako bude bežný olej znášať nejakú vysokú záťaž, ale ak by som sa chystal často jazdiť diaľnicu maximálkou alebo nejaké Alpské prechody s naloženým autom a plynom na podlahe tak tomu 5W-30 by som sa radšej vyhol. :)

 

Tie normy 502.00 a 504.00 majú byť akoby tie "lepšie" oleje, ale v praxi to môže znamenať akurát že vydržia o 30% dlhšie a za to nemá zmysel priplácať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Včera som po roku a po cca 7500km (teraz toho veľa nenajazdím) menil olej v motore (dávam Total 5W40 ale asi prejdem na Shell alebo Valvoline) a znova som bol v údive z toho, ako motor po výmene oleja neuveriteľne stíchne - konkrétne sa odstráni zvuk, ktorý by sa dal prirovnať šijaciemu stroju.. žeby hydroštely?

 

Naozaj by ma zaujímalo, čo má markantný vplyv na degradáciu oleja - žeby tých 12 mesiacov bolo naozaj veľa? Alebo za to môže kvalita oleja (francúzska značka...)? Alebo moje krátke trasy a s tým spojené časté štartovanie a zohrievanie motora?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Su to len moje dohady ale ta hlucnost moze byt aj mnozstvom oleja - viac oleja viac tlmi zvuky. Potom este hustejsi olej by mohol lepsie tlmit.

Hydrostely mozu cvakat akurat par sekund pri prvom starte po vymene olejoveho filtra.

 

Na Total som prave videl celkom chvalu. Ale to sa asi neda objektivne posudit bez nejakych narocnych skusok. Hlavne ze plni normu, nejake dalsie rozdiely medzi znackami su uz skor

o tom kto ma aky marketing.

Studene starty degraduju olej viac ako dlhsie jazdy. Vymena do 10000 km ma svoj zmysel pri takom pouzivani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla jedneho clanku na oleje.cz (niekto to prilepil aj sem na forum) mnohe tie 5W-40 rychlo stratia viskozitu a su na urovni 5W-30. Vyrobcovia tlacia na znizovanie spotreby a tak su tie aditiva zamerne nestabilne.

 

Ja som mal predsudky voci talianskym vyrobkom, ale po 60t km som spokojny :)

Mozno tym ze je to auto bez nejakych experimentov a neoverenej techniky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, to je dost neprijemne. Pre tento motor je vhodny olej ktory sa sprava ako 5W-40 po celu dobu.

Ked ma znizenu viskozitu a chces vyuzivat plny vykon, uz nemusi dostatocne mazat....

Asi je fakt istejsie davat 5W-50.

 

Pre uplnost prispevok o ktorom sa bavime:

http://forum.skodahome.cz/topic/93946-12-12v-47-kw-jak%C3%BD-olej/page-5#entry1902583

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem jeden z těch, co si myslí, že je to zbytečné a dokonce kontraproduktivní.

Olej má v motoru nejen mazat, ale i chladit a čistit. A na to aby dobře chladil a čistil, se musí po motoru dobře pohybovat, tj. být tekutý. Je třeba si uvědomit, že na chlazená místa není přiváděn mazacím kanálem pod tlakem, např. na dna pístů. Taky pro dobrou funkci hydrozdvihátek je nutný nepatrný unik oleje z vnitřku zdvihátka.

Já jezdím 5W-30 (s normální HTHS viskozitou).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem se rozhodnul že si provedu výměnu olej sám.

Připojuji několik pohledů na tuto akci a s čím jsem se setkal.
Otevřít nalévací otvor oleje.

Plastový dekl se trhnutím nahorů uvolní aby se umožnil přístup k vyšroubování plastového víčka filtru.
Nebylo třeba celý kryt odstranit, stačilo jen mírně nadzvednout přední stranu.

Je třeba zakrýt alternátor a tím zamezit jeho potřísnění olejem z vyndavaného filtru.

Vyšrouboval jsem plastový uzávěr filtru, zprvu šel ztuha ale pak již zlehka.

Vyndal jsem starý filtr a zjistil že z předchozí výměny v odborném servisu vypadá takto - viz obr..

Několik pohledů na filtr který byl původně dáván při předchozí výměně v servisu.

Zda se takto zdeformoval během jízdy automobilu nedokáži posoudit.

Vše jsem pečlivě vytřel od starého oleje a nasadil nový filtr a těsnění.

Starý olej kapal po kapkách z motoru ještě po 1 hodině.
Nový kroužek těsnění olejové vany mi byl doporučen hliníkový.

Vše jsem utěsnil a dotáhnul a nalil 3 l oleje.

Po ujetí pěti kilometrů jsem porovnal barvu oleje.

V servisu zřejmě nedostatečně odstraňují starý olej a hned nalijí nový a nový po pěti km jízdy vypadá téměř jako ten starý.

 

20.6. - o dva dny později:

Pakliže jsem "skoro ani nespal" že mi tam celou dobu filtr nefiltroval - navštívil jsem vedoucího servisu abych s ním probral celou
záležitost. Závěr který jsem z jeho odpovědí získal je: „že jsem si mohl u servisů stát a hledět mechanikovi pod ruce“.

Takže závěr si může udělat každý sám - tedy - pokud ale sám zjistí že má odfláknutý servis.

 

1.7. - Rozšířil jsem obrázek s ukázkou oleje a to po ujetí 1650 km. Další najeté kilometry přidám časem.
 

Po této skušenosti nedokáži odhadnout po jakou dobu a na čem všem se na mně Odborný servis hojil a to ne zadarmo. Od tohoto momentu raději končím se servisováním v Odborném servise a přecházím na jiný systém. Servisní záruku mobility kterou mi servis nabízel řeším přechodem na vyšší Asistenci Pohoda SOS+ od pojišťovny = Havárie-Porucha - Odcizení /připlatím si svou pojistku o 600,- ročně - 50,- měs./. Co budu moci a na co stačím /jako za min.režimu/ si vyměním sám, pro každoroční servisní prohlídku vozu /dle výrobce/ navštívím doporučeného soukromníka který má taktéž kvalitní vybavení i VAG.
 

post-25586-0-90410800-1403091798_thumb.g

post-25586-0-24999200-1403091826_thumb.j

post-25586-0-61209900-1403091833_thumb.j

post-25586-0-77167500-1403091968_thumb.j

post-25586-0-13732600-1403091973_thumb.j

post-25586-0-48208900-1403091978_thumb.j

post-25586-0-08251900-1403091989_thumb.j

post-25586-0-42514700-1403091994_thumb.j

post-25586-0-23995500-1404204192_thumb.j

Editováno: , autor: Turista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...