Přejít na obsah

Roomster - výměna zadních bubnů za kotouče


Kalberto

Doporučené příspěvky

Nechápu že si člověk koupí nové auto a přemýšlí hned nad tím, jak předělat bubny za kotouče. Je to zásah do konstrukce vozidla a pokud to někdo má a vychází mu to tak ať je rád.Až dojde k vážné dopravní nehodě a auto půjde na technickou a tam se zjistí že někdo předělal brzdy je konec a vše má tento řidič na triku. A věř že v případě kdy se šetří brzdná vzdálenost apod,jsou přizváni odbornící a ti ví co jaké auta má za brzdy.A nikoho nebude zajímat že jsi pro lepší brždění předělal brzdnou soustavu za kotouče.Pokud si to teda nepředěláš a nenecháš schválit od výrobce.Navíc pokud máš dobré bubny není co řešit,nebrzdí špatně. A brzdí tu i větší plocha.Jen to chce občas vyčistit. Navíc jestli se nepletu ale na všech kolech jsou snímače ABS a předělat to vše není sranda aby to šlo jak má být.Dle mě zbytečná práce a pouze frajeřinka nic víc.

Halelujá, prvni prispevek od Bobyho77, se kterym souhlasim. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před faceliftem byly kotouče vzadu u TDI 77kW a u Roomstera taky u 1.6, momentálně mají vzadu kotouče všechny motory se 77kW a RS.

To které auto kotouče má nebo ne je dost složité ale například tenhle 77KW je nemá....http://www.youtube.com/watch?v=FRCES50C14E ,sám jsem ho v květnu kupoval a kotouče byly jen když jsem si připlatil za aktive pack,ten na videu ho sice má taky ale kotouče ne,

jak je vidět tak škodovka v tom má asi pěknej mrdník a vyznat se v tom nebude asi zrovna jednoduché...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Přesněji řečeno souvislost má, ale jenom do faceliftu. "Prostřední" motorizace nákupem ESP zadní kotouče získaly. Týkalo se to motorů 1.4/63kW a 1.4TDI/59kW. Po faceliftu už TSI 63kW a TDI 66kW na našem trhu kotouče nemá. V Německu jsou standardně od 55kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Možná, že na Slovensku tato přestavba s následným používáním na silnicích možná je. Já se ptal nejdříve v servisu a pak i přímo u výrobce a mého auta (dle VIN) přestavba možná není. Pro upřesnění - Roomster 1,2 STI 63kW, brzdy jsou opravdu slabé, proto jsem chtěl vyměnit bubny za kotouče, což by bezpečnosti provozu určitě pomohlo, ale výrobce má jiný názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zatiaľ tu zadnú nápravu nechcem meniť, nakoľko mám na tej originálnej náprave najazdené len 10 000km a bola by to škoda ju vymeniť len kvôli kotučom. Keby sa dali tie kotučove brzdy dorobiť na tu moju originalnu nápravu tak neváham, ale dorobiť sa to nedá lebo ta náprava nemá držiak na brzdový strmeň... čo je škoda lebo napr. FABIA | tam ten držiak mala aj keď si mal bubnové brzdy, teda aspom naša FABIA r.v. 2003 to tak mala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

presne preto, že FABIA od roku 2006 a novšia nemá na bubnovej náprave potrebné držiaky na brzdový strmeň sa podľa VIN "akože" nedá urobiť prestavba... avšak som sa stretol s prípadom kedy som vedel, že auto malo originál kotúčové brzdy (FABIA I, 1,4 16V 63 kW - dovoz Nemecko) a podľa VIN mala mať brzdy bubnové. Taktiež v prípade použitia originálnych dielov by som si nerobil vôbec "ťažkú hlavu", lebo brzdný tlak určuje hlavný brzdový valec, ktorý je v prípade bubnových aj kotúčových bŕzd rovnaký  :kol-31: taktiež nie náhodou majú autá systém EBD - elektronické rozdelenie brzdnej sily, aby sa nestalo, že zadná náprava keď sa odľahčí tak pôjde do šmyku.

 

Tento týždeň idem meniť ešte predné brzdy (z Fabie I RS)  :kol-31: a tiež v tom nevidím žiaden problém, lebo sa tam mení len otoč a strmeň (samozrejme + kotúče a platničky)  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

pri technickej kontrole nebudú pozerať aj do techničáku že v predu sú napísané kotúče a v zadu bubny a v zadu budú namontované kotúče neni v tom problém ? Dneska som inak videl fabiu II pred FC motor 1,4TDI slabšia verzia a mala kotúčové bezdy aj vzadu a to auto podľa toho že nemalo spravenú KO- kontrolu originality tak by nemalo by byť dovezené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Když vidím,jak kotouče reznou,tak jsem rád za bubny.Auta kolem 100tis.najeto,krátké trasy, mají kotouče v háji a většinou i zatuhlý aspoň jeden třmen,oprava je samozřejmě o něco dražší,než u bubnů.Dáváme zásadně kotouče Ate a stejně málokomu vydrží aspoň 60tis.

Brzdný účinek mě proti bubnům taky nijak neuchvacuje,ruční brzda většinou brzdí húř a na nohu ani na zkušebně moc rozdíl nevidím. Co taky čekat od kotoučků s tak malým průměrem.

Přestavba je zbytečná komplikace s efektem 0,maximálně to bude chvíli než to zrezne vypadat lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Standa - reznou jen tomu čo nebrzdí , vytečené a zadreté valčeky , zadreté pakne a klzné štíty na bubnových brzdách sú denný chlieb , brzdný účinok neporovnávam kedže sa to pri rozdielnej koncepcii ani nedá , ručná na kotúči brzdí určite lepšie , na druhom treťom zube v akomkoľvek kopci , proste tam kde sú bubny nech sú bubny a tam kde kotúče nech sú kotúče , do žiadnej prestavby by som nešiel ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...