Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

Pochopitelně když jedu do brna, tak musím jet i domů zpět :) Spotřeba je myšlena za celou cestu tam i zpět. Včetně courání se po Brně. Ale je to i o jezdeckém stylu, jezdit úsporně se rozhodně musí umět. Za 10.000 km, co jsem doposud najel mám spotřebu 6,3 l/100 km, což je u Roomsteru této motorizace špičková hodnota (viz. spritmonitor.de),  A to jezdím relativně krátké trasy, často po městě. 

Nedej se, jsou to škarohlídi  :D vychází mi to podobně jako tobě. Palubák prověřen reálným výpočtem. Takže to možné je, jen si to někteří, kteří se na ty hodnoty se svým miláčkem nedostanou nedokáží připustit a vymýšlí za jak ideálních podmínek to lze jen a pouze dokázat!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,4 se podle me vyplati tem, co jej chteji dat do LPG a tem, kterym rezim cest by TSI vadil napr. kratke trasy nebo vseobecne chteji bezporuchovejsi motor, nez TSI.

Ja do prace jezdim cca 15 km, a nevidim rozdil ve spotrebe, za 6,4 nebyl problem dojet. Co se tyka poruchovosti tak to nevim ze by se nejak markantne rozbijel.

A ano cenove je to jinde, ale to jsem tady resit nechtel, jen me zarazilo ze na takovy motor to zere dost, kdyz tedka jezdi ty maloobjemove motory kolem 4.

Nechci se tady hadat jenom me spise zajimalo cim to je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konstrukce motoru 1,4 je celkem nová, odhadl bych kolem roku 1997. Spotřeba opravdu závisí hodně u tohoto motoru na jízdním stylu. Mám krátkou fábii, jezdím delší trasy a průměrnou spotřebu mám cca 5,8l a jezdím i nad rychlostní limity. Maloobjemnový motor je úspornější po městě a na okrskách, ale na dálnici a rychlostní si myslím, že ekonomičtější je větší objem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedej se, jsou to škarohlídi  :D vychází mi to podobně jako tobě. Palubák prověřen reálným výpočtem. Takže to možné je, jen si to někteří, kteří se na ty hodnoty se svým miláčkem nedostanou nedokáží připustit a vymýšlí za jak ideálních podmínek to lze jen a pouze dokázat!

 

Já navíc uvádím reálnou spotřebu dle tankování a záznamů na spritmonitoru. 

 

Na Fabii Combi TSi jsem najel cca 15 tisíc s celkovou spotřebou 6,20 litrů / 100 km

Na Roomstru 1.4 16V mám najeto 10 tisíc a spotřeba je 6,35 litrů / 100 km

 

Styl ježdění je stále stejný, jezdím stejné trasy... (bydliště ani místo zaměstnání se nezměnilo, což je asi nejčastější druh cestování)

 

 

Pro detailní rozborku nevěřícím Ekkarům dávám odkaz na záznam tankování :)

 

http://www.spritmonitor.de/en/detail/488641.html

 

http://www.spritmonitor.de/en/detail/592021.html

Editováno: , autor: froggy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve stredu jsem stejnou trasu, nejdriv 1,4 pak TSI, obe auto temer nova, nezahrata. 1,4 vysla prumernou spotrebou na 7,8 a TSI 7,4.

 

rozdíl je odpovídající, výše spotřeby závisí jak jsi to honil... předpokládám, že jsi testoval, takže je to v pořádku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,4 se podle me vyplati tem, co jej chteji dat do LPG a tem, kterym rezim cest by TSI vadil napr. kratke trasy nebo vseobecne chteji bezporuchovejsi motor, nez TSI.

lpg najeto 45000km, prumerna spotreba nekde kolem 7.5-8.5 l  LPG dle rezimu jizdy.. da se jet pianko za neco nad 7l lpg a da se jet s plnym autem za 9l..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

akú máte spotrebu na krátkej fabii ?? môže mať combi fabia menšiu spotrebu ako kratšia ?? pretože pri rovnakom štýle jazdy a rovnakej trasy som s krátkou spravil priemer na 50km 5,6l a na combi rovných 5l

Rozdiel medzi dlhou a krátkou Fabiou je v prospech dlhej verzie, ale určite nie 6 dcl, resp. 11%. Takýto rozdiel je skôr rozdielnym štýlom jazdy, inými pneumatikami, iným tlakom v nich, mohlo byť inak zaťažené auto, iné poveternostné podmienky, a niečo môže spraviť aj inak zabehnutý motor, iné palivo a aj rozdielne viskozity motorového oleja. Pri toľkých faktoroch sa 6 dcl nazbiera rýchlo. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Roomstera 1.4, zatím najeto 2700km se spotřebou 6,08. Víceméně při dodržování limitů. Řekl bych totiž, že přesně na to je Roomster s 1.4 stavěný. Na závodění ten motor nemá a je blbost ho dřít z kůže. Za rozumně klidnou jízdu se odmění hezkou spotřebou. Po okreskách se při rychlostech 80-100 dá jezdit za 5,5l, ve městě za 6. Při delší jízdě po dálnici ho kvůli hluku nemá smysl honit nad 120, holt ta šestka..., asi jediná výraznější slabina auta. Jinak ho konstruktéři vyladili perfektně, řízení a řazení je vyložená lahůdka.

Rozdíl ve spotřebě mezi zimními 15" a letními 16" nepozoruju. Počítač, zdá se, proměřuje asi o 0,5l.

Jak psal froggy, rozumně úspornou jízdu musí člověk umět, mít cit pro motor a nechtít od něj, co dost dobře nemůže poskytnout. Celkově jsem motorem příjemně překvapený, není to zdaleka takový lenoch, jak se všude píše, předjíždět se dá relativně dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Roomstera 1.4, zatím najeto 2700km se spotřebou 6,08. Víceméně při dodržování limitů. Řekl bych totiž, že přesně na to je Roomster s 1.4 stavěný. Na závodění ten motor nemá a je blbost ho dřít z kůže. Za rozumně klidnou jízdu se odmění hezkou spotřebou. Po okreskách se při rychlostech 80-100 dá jezdit za 5,5l, ve městě za 6. Při delší jízdě po dálnici ho kvůli hluku nemá smysl honit nad 120, holt ta šestka..., asi jediná výraznější slabina auta. Jinak ho konstruktéři vyladili perfektně, řízení a řazení je vyložená lahůdka.

Rozdíl ve spotřebě mezi zimními 15" a letními 16" nepozoruju. Počítač, zdá se, proměřuje asi o 0,5l.

Jak psal froggy, rozumně úspornou jízdu musí člověk umět, mít cit pro motor a nechtít od něj, co dost dobře nemůže poskytnout. Celkově jsem motorem příjemně překvapený, není to zdaleka takový lenoch, jak se všude píše, předjíždět se dá relativně dobře.

Mne spotřeba 6litrů ve městě s roomsterem celkem pobavila. Vyzkoušej si někdy vyjezdit plnou nádrž ve městě a pak vypočítej průměr, za 6litrů to 100% nebude......

Editováno: , autor: Voice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konstrukce motoru 1,4 je celkem nová, odhadl bych kolem roku 1997. Spotřeba opravdu závisí hodně u tohoto motoru na jízdním stylu. Mám krátkou fábii, jezdím delší trasy a průměrnou spotřebu mám cca 5,8l a jezdím i nad rychlostní limity. Maloobjemnový motor je úspornější po městě a na okrskách, ale na dálnici a rychlostní si myslím, že ekonomičtější je větší objem.

není, ten motor je konstrukčně ze 70 let, ale to ještě jde, 1.4 8V od Škodovky je konstrukčně z 30 let minulého století :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne spotřeba 6litrů ve městě s roomsterem celkem pobavila. Vyzkoušej si někdy vyjezdit plnou nádrž ve městě a pak vypočítej průměr, za 6litrů to 100% nebude......

To se mi asi nepodaří, ale chápu, že při denním popojíždění v kolonách se studeným motorem to bude víc. Já jezdím většinou 10km přes město a potom za chvíli zpátky, takže motor je ještě zahřátý. Počítač ukazuje 5,5 až 5,8 a k tomu připočítávám 0,5l za nepřesnost počítače. Snažím se využívat setrvačnost k semaforům, nejezdit brzda plyn atd. A úplně stejnou spotřebu mám i u 2.0 TDCI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...