Motor
Podfóra
-
Lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh zajišťuje dojezd 225–274 km v cyklu WLTP
- 2 příspěvky
19 témat v tomto fóru
-
Má s touto převodovkou (robotizovanou) už někdo nějakou praktickou zkušenost?...
-
- 25 odpovědí
- 28,1tis zobrazení
- 1 sledující
-
-
-
Před založením nového Tématu se přesvědčte, zda-li se Váš problém neřeší v již dříve založeném tématu (viz Pravidla fora). Pokud ano, pokračujte tam! V opačném případě bude zbytečně nově založené téma uzamčeno a posléze odstraněno! Pokud se Váš problém zatím nikde neřeší, zakládejte nová Témata podle níže uvedených instrukcí: - Poruchy, závady a problémy týkající se přímo motoru, řešte v sekcích příslušných motorizací (1.0 MPI, 1.0 MPI CNG)! - Poruchy, závady a problémy týkající se převodovky, spojky, a pod., a dále obecně o motorech a co nejde zařadit pod jednotlivé motorizace, řešte v obecné části sekce Motor!
-
- 0 odpovědí
- 10tis zobrazení
-
-
Dobrý den, Dokázal by mi prosím někdo poradit, zda lze převodovku NZD nahradit jiným typem, například QCG,NTN,NZF,QCJ,případně jakým přesně... Děkuji
-
- 0 odpovědí
- 1,2tis zobrazení
-
-
Zdravím, Má někdo zkušenost s problémen převodovky v Citigo? Když je auto nastartovane na neutral tak je to hlučnější. Po sešlápnutí spojky to zmizí. Díky
-
-
- 69 odpovědí
- 43,8tis zobrazení
- 3 sledující
-
-
Ahoj chtěl bych se podělit o to jak vyměnit na Cígu olej v manuální převodovce. Jako první věc nákup oleje a nářadí. Olej: Norma G 052 527 A2 Koupit 2 litry!! Je na vás jestli použijete originál 1600kč! Za litr nebo jako já Shell za 300kč litr. Nářadí: Imbus číslo 17 (vypustný šroub) XZN tisícihran (napouštěcí šroub) Pokud nemáte tisícihran tak lze použit torx 40 nebo imbus 7. Ničeho se nebojte tento šroub je pouze jistící. Takže není co pokazit. Teď ta otravná část a to vypuštění oleje. Pokud nemáte zvedák a děláte to venku jako já tak postup je takový: 1. Vypouštění oleje jednu stranu nejlépe spolujezdcovu zvedneme. …
-
-
- 13 odpovědí
- 27,9tis zobrazení
- 1 sledující
-
-
Přátelé. Potřebuji poradit. Mám rozhozené táhla řazení a nedaří se mi je seřídit. Řadí mi to špatně. 1.povolil jsem byjonety s pružina i a zaaretoval v zadní poloze. 2.sel do auta a u neutrální jsem zaaretoval řadící páku proti pohybu. 3.mirne jsem zahybal z lanovody, směrem k řadící páce a pak povolil (z pohledu od kapota na motor) pravy, který vystřelil a mastavil se a pak levý. 4. Šel jsem do auta, vyndal aretovaci kolik a vyzkoušel řazení. Myslím že šlo dobře... Ale když jsem dal zpět baterii, nastartoval a začal znovu radit, jednička tam nešla, dvojka taky ne, ani trojka, 4 jakž takž, 5 jakž takž, zpátečka totálně přes zuby..... . Před nastavením mi nešla za st…
-
- 0 odpovědí
- 1tis zobrazení
- 1 sledující
-
-
Narazil jsem v jednom SM na informaci, že výpustný šroub oleje 1,0MPI má utahovací moment pouhých 8Nm SM - Citigo bazar.pdf DP 04.2014 ovšem uvádí 30Nm (tak už jsem ho 2x utáhnul). Vyšla snad nějaká změna - ví o tom někdo něco? (nebo je to jen překlep nebo záměna se šroubem upevňujícím vanu) Snížení na 8Nm se mi opravdu nezdá, kdyby 20...25Nm, tak neřeknu.
-
-
- 9 odpovědí
- 27,3tis zobrazení
-
-
Zdravím, problém se týká sice Citiga, ale předpokládám že by to mohlo být obecnější a v tamním fóru prakticky už nikdo nekomunikuje. Jedná se o to, že při rozjezdu se relativně často stává že když jsou nižší otáčky (ale nejedná se o nějaké podtočení, prostě přidání plynu na riozjezd), tak se spojka/převodovka rozvibruje. Ustane to po rozjetí. Spojka je dělaná nedávno. Kde může být problém. Spojka byla originál a řešil jsem po 240000 km hlavně její chrastění pokud bylo vyřazeno a nebyla sešláplá spojka (čekání na křižovatkách). To se výměnou vyřešilo.
-
-
- 4 odpovědi
- 5,6tis zobrazení
-
-
zdravím pánové ... mám Škoda Citigo 44 kw, Když nechám po nastartováno nesešláplou spojku ozývá se cvakání když jí sešlápnu cvakání utichne nebo když se to ohřeje ... najeto mám necelých 60tkm. je to normální nebo něco odchází ?
-
-
- 75 odpovědí
- 39,3tis zobrazení
-
-
Co se (na rozdíl od dodatečné aditivace olejů) vyplatí, je aditivace benzínu - začal jsem používat VIF Super Benzin Aditiv - dávkuje se 1:1000, tedy kolik litrů benzínu, tolik mililitrů VIFu. Plechovka 500ml (na 500l benzínu) vyjde cca kolem 200,-Kč i méně - tj, 0,40Kč na 1l benzinu, tedy méně, než se připlácí za prémiová paliva. Přitom užitná hodnota obrovská: http://www.vif.cz/novinky/test-v-casopisu-svet-motoru---prisady-v-benzinu-cisti.html
-
-
- 3 odpovědi
- 12,8tis zobrazení
-
-
-
Zdravím všechny, okolnosti mě donutily koupit druhé auto do rodiny - mírně jetý Městochod. Celkově jsem s ním spokojený, ale napadla mě myšlenka, co by po mechanické a elektrické stránce obnášela přestavba na kultivovanější a obecně příjemnější motor 1.2 TSI (CJZ). Máte někdo, prosím, bližší představu? Nejde mi o legislativní stránku, tam se umím celkem dobře zorientovat, skutečně mi jde jen o přizpůsobení auta a motoru k sobě. Díky.
-
- 4 odpovědi
- 3,3tis zobrazení
-
-
Zdravím. Budu v up!ovi měnit v dohledný době olej v převodovce. Nevím stále, zda je nutno dát originál za bezmála 1600 Kč/l (přičemž jsou třeba dvě jednolitrový flašky, tedy cca 3 200 Kč), nebo zda mohu s klidným svědomím dát jiný olej, např. Castrol Syntrans Transaxle 75W-90? https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/g052527a2-olej-prevodovky-1l-skoda-23422.html https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/castafx75w90-prevodovy-olej-castrol-syntrans-transaxle-75w-90-1l-castrol-16601.html Díky.
-
-
- 23 odpovědí
- 20,3tis zobrazení
-
-
Zdravim, má někdo v řídící jednotce Citiga/up!a/Mii nahraný software od Cimbu Autosport nebo M+H? Že by se mohlo napsat srovnání jízdních vlastností s origo softwarem.
-
- 3 odpovědi
- 6,5tis zobrazení
- 1 sledující
-
-
Zdravím všechny. Mám Citigo 44kw, najeto 51000km. Mám drobný problém s řazením jedničky a dvojky. Při vypnutém motoru jdou všechny rychlosti řadit normálně, pokud ale nastartuji nejde tam jednička ani dvojka zařadit. Ostatní převody bez problémů. Při jízdě jdou řadit všechny převody, ale když zastavím třeba na světlech a vyřadím, tak tam pak jedničku nemohu dostat.-( Po zahřátí tam jde aspoň dvojka... Spojka kontrolována v servise, všechno ok, měřili mi i dráhy řazení a taky v pořádku, dokonce mi i dolili 2dl oleje do převodovky, ale problém to nevyřešilo. Nepomáhá ani opětovné sešlápnutí spojky. Někdy pomůže, když hodně zatlačím páku řazení do leva, opravdu silou, a pak …
-
- 4 odpovědi
- 8,4tis zobrazení
-
-
Tak jsem vcera pujcil auto bratrovi a prijel s tim ze auto nechladi :-) Pres VCDS jsem zjistil ze motor vrtule sahary jede ale nejspise vypadla vrtule z osičky. Nerozdelaval nekdo chladic ? je spise otazka co vse se musit rozebrat k vymene sahary :(
-
- 1 odpověď
- 4,6tis zobrazení
-
-
Hezký den. Také se vám z mechanismu řazení ozývá cvakání? Nejlépe je to slyšet při zvednutím kapoty, když vám někdo řadí. Ten páčkový mechanismus (nebo převodovka?) vydává silné cvakavé zvuky (nemusí běžet motor - stačí řadit nasucho). Je to normální, nebo předzvěst nějakého průšvihu? Díky.
-
-
- 11 odpovědí
- 11,1tis zobrazení
- 1 sledující
-
-
-
Zdravim, resim u CNG verze spatne razeni zpatecky po nastartovani. Po nastartovani tam velmi casto nejde zaradit, musi se povolit spojka a pak uz to jde, ale je pak citit jakoby zarazeni pres zuby. Nikdy jsem to v zadnem jinem aute nezazil v takoveto mire. Jak jste na tom ostatni?
-
- 6 odpovědí
- 8,5tis zobrazení
-
-
Jaký motor se hodí pro hodně úspornou jízdu? Slabší 44kW nebo silnější 50kW? Jízda bude klidná, jedna třetina po městě a dvě třetiny mimo město. Dálnice vyjímečně (4x za rok). Myslím, že závěr testu Světa motorů, kde porovnávali slabší a silnější verzi Citiga je chybný. Test je zveřejněn i zde na fóru (Hospůdka Citigo\Testy Citigo). Redaktoři došli k závěru, že silnější verze je úspornější. Myslím,že pro klidnou jízdu to neplatí. A vysmívat se pružnému zrychlení z 80 na 120 km/hod u slabší verze za 33,34s (silnější 19,9s) je úplně mimo. Mám přeci převodovku, tak ten hendicap (podle mě výhodu) delšího stálého převodu eliminuji. Závěr: podle mě je výhoda delšího stáléh…
-
-
- 23 odpovědí
- 15,5tis zobrazení
-