Přejít na obsah

Elektrika


542 témat v tomto fóru

    • 13 odpovědí
    • 6.5k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 1.1k zobrazení
    • 10 odpovědí
    • 16.4k zobrazení
    • 7 odpovědí
    • 7k zobrazení
    • 6 odpovědí
    • 2.1k zobrazení
  1. Zadne sedacky - vyhrev

    • 5 odpovědí
    • 792 zobrazení
    • 8 odpovědí
    • 10.9k zobrazení
    • 2 odpovědi
    • 1.5k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 2.7k zobrazení
    • 5 odpovědí
    • 12.7k zobrazení
    • 1 odpověď
    • 1.3k zobrazení
    • 7 odpovědí
    • 3.5k zobrazení
  2. Kontrolka obrysového svietenia

    • 21 odpovědí
    • 11.3k zobrazení
    • 5 odpovědí
    • 2.9k zobrazení
    • 1 odpověď
    • 2.1k zobrazení
  3. Klasický tempomat 1 2

    • 45 odpovědí
    • 43.5k zobrazení
    • 139 odpovědí
    • 54.5k zobrazení
  4. 12V zásuvka 1 2

    • 49 odpovědí
    • 41.4k zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 1.3k zobrazení
    • 9 odpovědí
    • 13.6k zobrazení
    • 1 odpověď
    • 1.6k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 5.1k zobrazení
    • 10 odpovědí
    • 1.6k zobrazení
    • 30 odpovědí
    • 26.8k zobrazení
    • 11 odpovědí
    • 7.5k zobrazení


  • Aktuální příspěvky

    • Mělo by v motoru někde v testu akčních členů.
    • Napíšu jen své poznámky. Řada lidí zde plete pojmy SS a inteligentní dobíjení. Jsou to dvě odlišné věci, trošku sice nteligentní dobíjení (tedy aktuální napětí  akumulátoru) ovlivňuje funkci SS, ale to je vše. Kdo se o to vážněji zajímá a má VCDS , lze tam ohledně správy elektrosoustavy a baterie a jejích historie dohledat spoustu zajímavých věcí. Až se člověk diví co vše si auto ukládá. Od toho se také odvíjí věčné téma  "kódovat" novou baterie nebo ne. Kdo se chce zajímat méně ať si pořídí monitor baterie. Dozví se také spoustu zajímavých dat jak online , tak historicky. Dá se vidět okamžitá hodnota napětí a tedy stav dobíjení při různých režimech jízdy, teplot, stavu akumulátoru, otáčkách motoru.   No je to celé velice složíté ale technicky zajímavé. Takže ať si každý řeší dle svého uvážení či odpojovat řídící jednotky, velikost napětí, kodovat po výměně  atd. Nicméně tam toho moc vymyslet nejde.    
    • Sloučena dvě témata o Start Stopu. Poslední komentáře jsou kvůli tomu lehce promíchané.
    • Chyba v diagnostice po odpojení bude. Přerušenou komunikaci mezi dvěma jedntokami to pozná. Jen je potřeba hledat v Gateway a ne ŘJ motoru. U baterek EFB/AGM se s tím inteligentním dobíjením počítá a měly by to vydržet. Jak už jsem ale psal, netvrdím tím, že inteligetní dobíjení je dobrá věc. Jsou tu taky případy, kdy auta jezdí se zapnutým inteligetním dobíjením a baterku mají 7-8 let starou a bez problémů. Znám takové i osobně. Mně v Rapidu umřela po roce a půl, ale jiným vydržela 4x tolik. Žádný systematický důkaz, že ten konektor bez výjimky rychle zničí baterku, není. Velký rozdíl je v tom, že starší auta tento systém vůbec nemají a tak s ním další jednotky nepočítají. Odpojení konektoru je něco jiného, než když tam z výroby není. Moderní auta ty informace z J367 používají i pro jiné systémy a funkce, proto se mi odpojování (i když to možná plní svůj účel) nelíbí a osobně ho nedoporučuju. Pokud auto jezdí extrémně krátké trasy, radši bych tu baterku jednou za čas nabil. Je to zřejmě jedno z těch témat, kde každý bude mít svou pravdu. Myslím, že rok 2019 už se v dnešní době s menšími problémy diagnostikou řešit dá. Před odpojováním konektoru bych radši volil to zmiňované paměťové relé. Ještě bych dodal, že u aut v záruce, to může vést k zamítnutí plnění třeba při výměně baterky. Pokud to někomu za ten risk stojí, ať konektor klidně odpojí.
    • Osobne si myslim, ze vseobecne pro pb aku je nejlepsi, kdyz se pohybuje okolo tech 14,4 V, +/- teplotni kompenzace, za chodu motoru. Pokud je muj nazor spatny, rad se necham ochytrit. Jen bych prosil argumenty, ktere maji odbornou oporu, argument jedna pani povidala se mi moc nelibi. Dik
×
×
  • Vytvořit nový...