Přejít na obsah

Motor

Vše o motoru, převodovém ústrojí a výfucích, poruchy, úpravy


314 témat v tomto fóru

  1. preflashovanie RJ

    • 24 odpovědí
    • 4,3k zobrazení
  2. seviska 75000

    • 16 odpovědí
    • 2,6k zobrazení
    • 12 odpovědí
    • 5,6k zobrazení
  3. Spinac spiatocky

    • 1 odpověď
    • 2,9k zobrazení
    • 48 odpovědí
    • 9,1k zobrazení
  4. zapach benzinu

    • 5 odpovědí
    • 2,1k zobrazení
  5. restorer

    • 2 odpovědi
    • 1,2k zobrazení
    • 6 odpovědí
    • 6,6k zobrazení
  6. castrol edge 5w30

    • 8 odpovědí
    • 3,9k zobrazení
  7. Převodovka 1.9 sdi

    • 2 odpovědi
    • 3,1k zobrazení
  8. ako startovat

    • 17 odpovědí
    • 5k zobrazení
  9. Jaký diesel do Fabie I 1 2 3 4 6

    • 147 odpovědí
    • 18k zobrazení
    • 19 odpovědí
    • 5,9k zobrazení
  10. tuhé řazení

    • 9 odpovědí
    • 5,2k zobrazení
    • 12 odpovědí
    • 6,4k zobrazení
  11. Levný Shell olej

    • 21 odpovědí
    • 9,8k zobrazení
    • 8 odpovědí
    • 3,6k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 7k zobrazení
    • 40 odpovědí
    • 36k zobrazení
  12. Razeni obcas "zub na zub"

    • 13 odpovědí
    • 4,3k zobrazení
  13. Studený start

    • 8 odpovědí
    • 2,6k zobrazení
  14. prevodovka

    • 6 odpovědí
    • 2k zobrazení
    • 2 odpovědi
    • 1,9k zobrazení
    • 28 odpovědí
    • 5,2k zobrazení
    • 9 odpovědí
    • 9,1k zobrazení


  • Aktuální příspěvky

    • Dovolím si přidat mé aktuální zkušenosti a poznatky s výměnou svíček. Motor CZDA 2016, najeto 77 000 km. Naposledy byli svíčky měněny v ŠA v roce 2020 při 45 000 km.   1. Zajímavé je, že při použití některých nástrojů pro vyhledání dílů podle vinka to tu a tam pro můj motor dávalo na výběr mezi NGK a BOSCH. Dle informací, co kolují na internetu jsem objednal originální Bosche.    2. Vazelínu na fajfky jsem též vzal origo, ikdyž ta cena se mi moc nelíbila.   3. Momentový klíč mám zánovní Proteco, asi 1 použitej, skladován v povoleném stavu. Ale chtěl jsem si nějak ověřit jeho přesnost. V práci mám kalibrovanou ruční váhu a zánovní kalibrovanej momenták od Würtha. Oba momentáky jsem nastavil na 22nm, upnul ve svěráku tak, že rukojeť byla ve vodorovném stavu. Na Protecu jsem naměřil 17nm a na Würthu 22nm. No docela jsem koukal, nakonec jsem objevil výrobní vadu na Protecu…   4. Postup - za teplého motoru, jsem sundal airbox a začal jsem s odpojením konektorů a povolováním šroubů na cívkách. Následně jsem pokračoval s cívkou druhého válce, jelikož na ní je asi nejlepší přístup, přípravek jsem neměl. Drželi nečekaně pevně, pokud bych za to rval jak blbej, vůbec bych se nedivil kdybych ty fajfky urval. Rukama bez jakéhokoliv nástroje jsem otáčel cívkama a tahal. 2. a 3. válec jsem dělal asi 5 minut, 1. Válec asi 10 minut a 4. válec snad 20 minut. Přípravek by byl zajisté velký pomocník.     Druhý den za studeného motoru, jsem začal povolovat svíčky. Předem jsem si označil klíč abych věděl jak tam byli svíčky natočeny. Válce 1-3 byly lehce víc doprava. Odhadem 10°. A válec 4 byl už za tolerancí, cca. 45°. Všechny vyndané svíčky byli Bosch a závit na všech začíná na stejném místě. Když jsem postupně svíčky dotáhl na 22nm, tak všechny byli naprosto přesně pozicovány jak mají být. Následně jsem namazal vnitřek izolátorů vazelínou a rozetřel po obvodu párátkem. Zbytek je jasný.  
    • Ahoj, mam Octavii po FL z 9/2019 s původním Swing+. Mám předělání na Amundsena s navigacema celosklo a nakódováno, vše funguje OK.  Chtěl bych si pořídit LTE CarStickPro, ale nevím zda bude fungovat. V nastavení ale nikde nemám vůbec položku  wlan, pouze Bluetooth. Bude LTE CarStickPro fungovat pro navigaci a dopravní info?
    • Prosím smazat, špatně vloženo jinam.
    • Přeji vám fajnový sraz. Mě to opět nevyšlo, navíc jsem asi 850 km od vás.  A tohle mi prý nepůjčí   
×
×
  • Vytvořit nový...