Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/17/19 ve všech sekcích
-
Dnes jsem se se Scalou potkal poprvé, jen na salonu. Takže hodnocení je jenom statické. Hned na začátek musím říct, že se mně dost líbí a cenový nárůst si u mě bez problému obhájí. Oproti Rapidu výrazně robustnější vzhled. Zaujal mě práh, který je vytažený o něco přes spodní hranu dveří. Zároveň jsem si všiml, že lemy blatníků nejsou podle všeho svislé, ale mají na okraji lemu hranu. V interieru obrovský posun v materiálech a vzhledu. A nemyslím jen oproti Rapidu. Asi to řada lidí nezkousne, ale Scala se dostala minimálně na úroveň OIII. Výplně dveří daleko před ni. Sedadla oproti Rapidu nesrovnatelná. Pokud budu hodnotit "lepší variantu" sedaček, které jsou u Scaly už od Ambition a srovnám je se sedadly OIII pro Active a Ambition, beru všema deseti ta ze Scaly. Prostor vevnitř vpředu pocitově mnohem lepší než u Rapidu. Tvarování výpní předních dveří a přístrojovky (resp. přesah výdechů) dělají u A sloupku dojem mnohem většího auta. Při pohledu vedle sebe už to tak slavné není. Vzadu je dvoumístná, na šířku se potvrzuje prakticky totožná šířka jako u Rapidu, opět velký posun u sedadel. Pro dva šířka ještě ok, ale prostřední sedadlo by bylo asi za trest. Prolezl jsem si těsně po sobě s výjimkou OIII (kterou ale jezdím) všechny modely s výjimkou Superbu (který mám doma). Výsledek mě překvapil, protože rozdíl v prostoru mezi Kamýkem a Karokem bude reálně ve větší šířce a větším kufru. Podélně a dojmem z vnitřku mně to přijde srovnatelné, ostatně mají stejný rovzor. Oproti OIII tam ty čtyři centimetry podélně chybí a jde to poznat, ale sám se za sebe úplně bez problémů vejdu. Kufr ok, asi by nám stačil, pokud by nebyl potřeba vozit kočárek. Suma sumárum. Pokud nebudu hodnotit jízdní vlastnosti, které hodnotit zatím nemůžu, tak vidím Scalu ne jako přerostlou Fabiu, ale je mnohem blíž Octavii. Rozsahem výbavy je až na detaily prakticky shodná. Interiérem/materiály ji snad i překonává. Prostorem zaostává na šířku citelně vzadu, vpředu to není o tolik a pocitově ještě míň. Podélně má Octavia místa reálně nadbytek, rozdíl tam je, ale ve Scale to není mínus. Takže pokud by mě nepříjemně nepřekvapila jízdně, bral bych Scalu. Už se nedivím, že combi nebude, protože to by žralo Octaviu citelně.5 bodů
-
5 bodů
-
DSG se suchými spojkami je u aut s točivým momentem do 250Nm včetně. To RS 245 tak trochu nesplňuje Je tam DQ381 https://www.automobilrevue.cz/rubriky/testy/svezli-jsme-se/skoda-octavia-rs-245-ukazka-ceskeho-umu_45907.html2 body
-
Jenže Petr je vadnej a není jako 95 % lidí, co si Rapida koupili. Oni to neřeší, protože to bylo levný. Až si pořídíš auto od MB za 2 miliony, budeš řešit každou kokotinu jako Petr. Dědkovi, co má auto za 250 tisíc je u prdele, jestli mu vrže sloupek nebo jestli slyší zvuky, když zatáčí doleva (viz. uložení převodovky u prvních modelů O3). Taky je tam menší šance, že se jim posere elektronika, protože tam většinou žádnou nemají - viz zadní stahovačky u socka verzí Octavií nebo Fabií. Tyto průzkumy by se měly dělat v rámci jednotlivých tříd, nikoli všech aut, která se prodávají.2 body
-
Tak jsem si včera vyzvedl Style Bílá Moon, pakety Extra a Komfort. Přihrádka na brýle na stropě chybí, je tam záslepka, která nelícuje, je vidět, že je tam dodělaná tak nějak dočasně a narychlo. Dle prodejce ještě neviděl, že by nějaká Scala ji měla. Dveře, kapota a veškeré plechy lícují dobře, malý odskok u zadních světel a kufru tam je. Nefunguje senzor deště na automatické spuštění stěračů, dle prodejce pravděpodobně SW chyba, ale to zjistí až po napíchnutí na diag. Když jej v menu vypnu, tak při přepnutí do polohy INT stíhá stejně jako při stupni LOW bez ohledu na zvolenou rychlost. Při zapnutí v menu neproběhne ani první setření po přepnutí na INT. Budu řešit někdy v příštím týdnu až budu mít čas se stavit v servisu. 1.5 TSI DSG jede bez cukání, je tam na mě docela velká prodleva při podřazení. To mi naopak potom přijde dost agresivní, kdy podřadí ve 130 km/h ze sedmičky na čtyřku na 5 tis. otáček a pak za vteřinu dává pětku. To bude taky asi SW, ale zde nemám zkušenost s jinými DSG. Dále se mi seká Waze (někdy se po pár vteřinách chytne, někdy umře úplně) při připojení přes Android Auto. Google mapy fungují bez problémů. Zde může být chyba i v mém telefonu, zatím jsem neměl čas to více řešit. Pokud máte nějaké dotazy či chcete fotky detailů, ptejte se. ;-)2 body
-
2 body
-
Zdravím. Podělím se zkušeností výměny svíček 1.2TSI FIII 2015. Zakoupil jsem Brisk BOEX14YP. Dobrá cena, značka také není k zahození. Nasadil dotáhl 22Nm a jezdil. Občas po ránu v zimě cukalo, po zahřátí už ok. Nedalo mi to a po čase jsem hledal. Našel jsem sdělení Škody auto a správně natočeném jiskřišti. Nedalo mi a svíčky označil a vyndal. Samozřejmě jsem zjistil že jiskřiště je úplně jinak natočené. Ihned jsem psal do Brisku.. Nedostali jsme žádné požadavky od výrobce auta o natočení jiskřiště. Tak jsem neváhal a objednal originál více jak o polovinu dražší. Po označení a dotažení jiskřiště přesně podle příručky, zahnutí k výfuk ventilům. Samozřejmě ty slavné BRISKY mi jsou k prdu a sám Brisk fuck OFF nějaká kompenzace atp. Asi by se divili kdybych odkouřil motor a pak chtěl něco po nich.. TAKŽE POZOR BRISK DO TOHOTO MODELU NEBRAT!!!1 bod
-
Jsem trochu extremista v tom, že z auta odstraním všechno, co je zbytečné. Mám tu první tip. Levá dvířka v kufru na postraní přihrádku mají dva plastové držáky na ty zarážky se suchým zipem, co se používají na upevnění zavazadel. Ty držáky jsou zbytečné, protože ty zarážky se dají nalepit kamkoliv v kufru a není problém ty držáky odříznout nožem od dvířek. Odlehčení 200g a navíc se zvětší místo v přihrádce.1 bod
-
Samozřejmě, že bude. A možná přinese i nějaký nový "výbavy" ;-) Během dvou týdnů by měl být prodejní program, snad.1 bod
-
Buďme trochu spravedliví. Elegance byla reálně kupovaná (a to ještě v malé míře) až po faceliftu, který přinesl výrazné zlevnění. Do té doby byla Elegance naprostým zjevením. Ostatním verzím se o řadě věcí z uvedeného vůbec ani nezdálo. Navíc není výčet přesný. Vyhřívané trysky ostřikovačů byly za 600Kč, nebyly ve standardu. Zástěrky také ne, zadní stály 250 Kč. Kontrola žárovek je dnes standard v mnohem dokonalejším provedení. Těsnění pod kapotou nebylo standardem u všech verzí ani tehdy. A v základu nebyl např. pachový filtr (250Kč). Fabia III při faceliftu naopak zdražila a i tak je i po 14ti letech stále v prostřední výkonové variantě za stejnou cenu s nesrovnatelně (a to opravdu nesrovnatelně) bohatší výbavou. Takže nad nějakými drobnostmi nemá smysl brečet.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Já ti nevím. Koupíš si tak drahé auto a ještě s ním jezdíš.[emoji6][emoji23]1 bod
-
Ja sem za ty poklopy rad. Oproti O3 kde ty bocni drzaky poberou jen cast je tady prijemna zmena, ze to lze cele zadeklovat a neni videt zadnej bugr po otevreni kufru. Drzaky zarazek clovek vyuzije kdyz pouziva oboustranny koberec.. predtim jsem ty zarazky na suchac mel ruzne po krajich vedle prave toho gumoveho koberec aby to nelitalo po celem kufru.. Ale tak, kazdej ma jinou pracovni deformaci1 bod
-
Neřeš to a kup. Pokud znáš historii, víš kdo s tím jezdil, tak nic lepšího neseženeš, ještě jako bonus za dobrou cenu. Pokud se má něco rozbít, rozbije se to. Neovlivníš. Pokud tohle budeš řešit, nekoupíš nikdy nic a nebo běž a kup nové. Tam máš jistotu. Ale za tyto peníze koupíš tak dacii. Takže to tak je. Hold když kupuješ ojetiny, ušetříš oproti novému spoustu peněz, ale zase tě může čekat nějaký předpokládaný i nepředpokládaný servis. Jako jediný "problém" vidím, že byl přehraný soft po dieselgate :-)1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Jsem trosku deformovany ze zamestnani, kde extreme optimalizujeme, to uznavam. Nicmene, pokud se na to divam z hlediska designu, tak aby drzak nejake veci vazil skoro vic nez ta vec sama, se jen tak nevidi a to navic v autech, kde se setri na kazdem gramu. Navic ja si nechavam auta klidne 300tisic km, takze, kdyz se to vynasobi, je to znat.1 bod
-
Tady je muj spritmonitor: https://www.spritmonitor.de/en/detail/980129.html Kdyz se podivas pripadne i do meho tematu, tak uvidis i vyskove profily nekterych vyletu. Nicmene Ty dubnove hodnoty kolem tankovaneho OMV MaxMotion 100 jsou cesta do Slovinska a zpet. Globalne primestky provoz kolem Ostravy a obcas na vikend pryc za jinymi povinnostmi. A ani pri zajizdeni jsem se k 7 nepodival. Jo s okamzitou spotrebou to je jina. Takovy prujezd kolonou na Frydlanstkych mostech to da i 10l/100km. ale nez dojedu domu to spadne na 6-6.5. Jo a eco score a prumerna spotreba spolu nekoresponduje. Staci neposlouchat radce razeni a hned te penalizuje, ze jedes neeconomicky. A zelene sloupecky padaji dolu.1 bod
-
Já ty držáky ještě nepoužil. Tak je asi taky vyhodím. Možná vyhodím i zadní sedačky, málokdy tam někoho vezu. A jestli zhubnu, tak to pak už bude váhová úspora jak hrom :-) 5icz: tankuješ někdy plnou? Páč to pak s sebou taky taháš X desítek kilo navíc zbytečně :-)1 bod
-
Tak ono je těch skladovek dost a stačí se podívat jestli některá nesplňuje to co od auta požaduješ.1 bod
-
Rapid si na rozloučenou nemohl přát lepší vysvědčení. https://www.skodahome.cz/2019/05/16/dva-modely-znacky-skoda-v-nemecku-ziskaly-prestizni-cenu-j-d-power-award/1 bod
-
No a co skladovky. Teď jsem se na Fabii combi 1.0 Mpi 55 kW díval a jejich tam kolem 150 kusů (počítal jsem jen funglovky bez předváděcích vozů). Z toho by se snad dalo vybrat, ne?1 bod
-
Tak abych se vrátil do otázky kterou jsem dával. S rozpačitostí jsem včera FIII jednolitr 44Kw koupil. Obavy , že bude jezdit za 7 litrů a ještě pojede jak šnek se nepotvrdily. Jízda z Prahy 160km a nadmíru spokojen. Spotřeba na budíku 4.0 a jízda bez problémů. Úseky kdy má auto zrychlovat, tak to trvá, ale na ten účel , zánovní auto pro paní a co nejmenší provozní náklady, vypadá že SPLNÍ na 1* !!!! Takže za mě MPI doporučuji ?1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Oboje má své pro a proti. 6q má větší převodový rozsah a může mít více jemně dělené převody. Tedy ve vyšších rychlostech dosahuje nižších otáček, což se projevuje v akustickém komfortu a díky menším přeskokům může být auto dynamičtější (při maximálním zrychlení je možné lépe držet motor v optimálním pásu otáček). Nevýhodou je zase nutnost více řadit (konkrétně u 1.0 TSi 70kW dáš na výjezdu z obce za 5 a je jedno jestli jedeš 70 nebo 130, u 6q převodovky se už těch 70 na 6 převod moc jet nedá). 6q převodovka měla hlavně význam u atmosfér, kde bylo relativně úzké pásmo kde dosahoval motor optimální účinnosti. Nové TSI mají (mimo jiné i díky chlazeným svodům a dalšímu) relativně široké rozpětí otáček kde dosahují vysoké účinnosti. Proto je třeba u 1.0 TSI 81kW lepší jet do kopce 70km/h se zařazeným 5rs (cca 1800ot), nebo dokonce na 4rs (cca 2200ot). Než ho trápit na 6rs v 1400ot. Prostě otáčky nejsou rozhodující, rozhodující je odvedená práce a účinnost motoru. Relativně "jednoduchá" a docela sedící přirovnání je "tam kde je maximální točivý moment, tam je maximum účinnosti motoru" (neplatí úplně dokonale, ale lepší než nic). Samozřejmě že převodovka má vliv na spotřebu, stejně tak jako otáčky, to zas nechci tvrdit že ne. Ale zase to neznamená, že když stejný motor bude při stejné odváděné práci točit různé otáčky, že rozdíl ve spotřebě bude 2l. Můžeš se taky podívat na Spritmonitor, jaký je rozdíl mezi 70kW: https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?constyear_s=2018&power_s=70&power_e=70&gearing=1 a 81Kw: https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?constyear_s=2018&power_s=81&power_e=81&gearing=11 bod
-
Karoq 1.5TSI/110kW DSG, predokolka, vyrobeno koncem dubna 2018 Mam garazove stani pod domem (vetrane), teplota v zime +4st proti venkovni teplote Rano jezdim do kancelare 10km (7km dalnice, 3km mesto), pres den stoji auto venku na firemnim parkovisti Poskakovani jsem nikdy nepocitil1 bod
-
Prinasam vam bonus - verziu 3.8-beta10, uplne odomknutu, bez potreby Lucky Patchera. P.S. aby bolo moje ego spokojne, poprosim aspon 10 lajkov1 bod
-
Ja na znamych delsich trasach treba pouzivam navigaci uplne bezne, abych mel predstavu kdy dorazim do cile, jestli neni na ceste zacpa atd.1 bod