Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/20/20 ve všech sekcích
-
8 bodů
-
@Sabiza za mě třeba Kia Rio, Suzuku Swift nebo i ta Honda Jazz 2020 jsou pěkná a zajímavé auta (což třeba o Fabii po FL říct nemůžu), pokud bych šel o kategorii níže, tak nová i10 je taky moc pěkné auto, jen cenou se už dostává docela vysoko. A to že Hyundai si nechává navrhovat autě v Russelsheimu, no a co, to zanemená, že musí být hezké? (Hyundai Matrix taky navrhli ve věhlasném studiu Pininfarina a žádná sláva to nebyla) Jen jsme napsal, že nová i20 není uplně můj šálek kávy, po stránce vzhledu (dokonce jsme napsal, že až na zadek je to za mě OK), jak bude naceněn a jak bude jezdit, uvidíme. Ale jasný, mám Škodovku (nudná černá co zapadá do davu důchodců před Lidlem a proudu služebáků kterých je všude plno, to je přesně moje auto :D ), napíšu něco proti Hyundai a automaticky zapadnu do nějaké škatulky :D3 body
-
Od roku 2015 je ve vaně miniaturní laboratoř, která před každým startem vyhodnotí kvalitu oleje. Tohle asi přednášej technikům na školení. Tohle snad nemůže sežrat ani pes natož rozumnej člověk. Je vidět že technik a mechanik se nikdy nepotkali. To jest že přijímací techniky, který komunikuje se zákazníky vživotě nerozebíral motor či cokoliv, jinak by takový ho.na nikdy nevypustil z pusy. Ve vaně je pouze hladinový snímač a to již zhruba asi od roku 2004 s příchodem OII. Nic víc nic míň. Přibylo tam snímání teploty asi v roce 2010.Kvalitu či ostatní parametry oleje jsou vypočítávány z četnosti startů, regenerací, provozem..... prostě čidlo kvality oleje neexistuje možná ve scifi.2 body
-
Tak jsem to dnes po týdnu projel a pořádně obrzdil, ale bylo to zarezlé fest. Musel jsem udělat asi 6 dost prudkých brzdění z rychlosti 100-110. Ručku jsem taky extra zaměstnal. Zatím to teda vypadá ok, už to ani nekope a nedrhne. Auto holt musí jezdit.2 body
-
Tak jsem si vzpomněl, jak před mnoha a mnoha lety v motoristických časopisech (weby ještě nebyly), haněli redaktoři dizajn japonských a korejských aut, že je to takové namašlené, kudrlinkované, přikrášlené, moc zatočené, prostě není to německy strohé, nebo italsky umělecké, nebo francouzsky avantgardní. Nikomu se tehdy ty tvary moc nelíbili a vzpomínám jak redaktoři houfně prohlašovali, že pokud se mají asiati v Evropě dizajnem aut prosadit, tak se musí evropskému vkusu a tvarům přizpůsobit. No a dnes mi to připadá úplně obráceně. Samé parádičky, šikmé linky, šikmá světýlka, difuzorky, falešné výfuky atd.atd.. Prostě evropské automobilky se přizpůsobili asijským výrobkům a asijskému vkusu. Můžete mít jiný názor, ale já to tak vidím. Globální trh si to přizpůsobil sám, navzdory názorům tehdejším odborníků.2 body
-
2 body
-
Několik poznatků k tomu voliči z Touarega: 1. uvolňovací tlačítko z boku...tzn. podobný systém jako Kodiaq...to by se mohlo nabastlit 2. Nevidím na žádné z fotek jak je uchycená manžeta...pokud by to mělo stejný kroužek jako Kodiaq a Superb, tak vyndatelné a nasunutelné na tyč ze Supa to je 3. Zobrazení zvolených režimů RND/S přímo na voliči...dle mého nerealizovatelné 4. To samé jako v bodě 3 platí i o P Každému se líbí něco jiného, takže ať si dá do auta kdo chce co chce, ale tohle už není jen jednoduchá výměna...tohle už je opravdu bastlení.1 bod
-
Dnes šok v autorizáku, G13 v e-shopu za 135,- Kč 1L balení, v autorizáku 1,5L za 525,-Kč, prý je to asi jiná G13. Nebo je asi dovážejí z Číny Concordem, a každá lahev má svoje vlastní sedadlo, a potom že Concorde už nelítá.1 bod
-
Kdybych to na googlu(funkční ho mám) našel tak si to i objednám a nezatěžuji nikoho dotazem...ale díky za rady1 bod
-
Jelikož opravuji mazání motorů a motory vůbec jasně vidím, jak motor vypadá uvnitř, když se olej dělá po 10-15t a když se mění po 30-35tkm. Režim prodloužených intervalů možná funguje u aut který mají roční nájezd 50-100tkm po dálnici a ne pro normální provoz 90% courání kolem komína. Je to jen snižování nákladů firemních aut, kde je kalkulován servis do cca 150-180t. Kolikrát servis je započítán do pronájmu či leasingu, operáku.. Takže čím méně se toho vymění tím lépe. Proto palivový filtr po 90tkm a podobné uchylárny. Já měním na všech autech olej max po 15tkm.1 bod
-
1 bod
-
PetriCzech: U Samohýla v Olomouci mám známého.LB se bude navážet na salony kolem 24.3.2020,takže den D bude o něco dřív než v dubnu.1 bod
-
Jedná se o můj příspěvek u motoru 1.0 TSI v sekci Rapid. Stalo se mi přesně co tobě při první kontrole hladiny oleje, po necelé 1000 km. Konzuloval jsem se známým i se AS. Po následném nastartování se v motoru opět vytvoří podtlak a ten opět měrku "přicucne", tudíž při další kontrole půjde opět ztuha. Takže vlastnost.1 bod
-
Spotřeba závisí na stylu jízdy, ale hlavně na tom, kde se jezdí. Pokud někdo jezdí hlavně venkov po rovinách a v mírném provozu, kde se to dá pořád šolichat na nejvyšší kvalt, tak je ta spotřeba velmi malá. Kdo město nebo rychle po dálnici, spotřeba je velká. Po dálnici se velmi liší spotřeba při rychlosti 100 nebo 120 nebo 140 ... se všemi se lze běžně potkat. Proto moc nemá cenu se tady srovnávat jako jednotlivci se spotřebou. Navíc u nového auta po zajetí ta spotřeba ještě klesne. Jediné (podle mne) hodnověrné údaje jsou dlouhodobé statistiky velkého počtu aut, výborné na to jsou stránky: www.spritmonitor.de1 bod
-
1 bod
-
@Koty díky za postřehy, v podstatě se shodují s těmi, které jsem měl s autem i já, když jsem ho měl na víkend půjčené (psal jsem o tom v jiném tématu). V reakci na tvé shrnutí: 1. Souhlas, barva Dragon Skin je nezaměnitelná, "bohužel" exkluzivně pro výbavu Sportline. Původně jsem (a nejen kvůli barvě) chtěl právě jeho, ale pouze do té doby, než jsem zjistil. že při určitém stupni výbavy se Sportline dostává cenou přes L&K. Být o nějaký ten rok mladší, tak si asi splním klukovský sen a neváhám ani minutu, takhle jsem po hodně dlouhém zvažování upřednostnil komfort a zájmy nejen moje vlastní :) 2. a 5. Z jízdního projevu auta jsem byl stejně mile překvapen, ostatně to stejné zaznívá i napříč recenzemi. Říkal jsem si "proč jen 1.4 TSI a 6 DSG", ale je to hotové a vyzkoušené řešení od VW, které se ukázalo být funkční a ŠA nemusela nic vyvíjet. Kromě toho, ono to opravdu stačí. 3. Ten zvuk vydává auto záměrně (nutno dodat, že jen do určité rychlosti), je na to legislativa. Vypnout by to možná šlo, ale doufám, že to nikdo dělat nebude. Čtu i jiná místa a člověk si musí uvědomit, že tiše se pohybující auta představují jisté nebezpečí, o těžce nedoslýchavých a hluchých lidech ani nemluvě. 4. a 7. Souhlas, je to o přeladění se na jiný způsob ježdění a hodně o předvídavosti. Určitě se to dá naučit. 6. Stejně jako tu zaznělo od jiných, také jsem očekával znatelně nižší spotřebu PHM vůči stejnému autu v ne-PHEV provedení. Já věřím, že to bude v nalezení správného nebo optimálního způsobu využívání obou pohonů, jinak by celý koncept PHEV nedával větší smysl. 8. Na to jsem poukazoval hned jako první věc s dotazem, zdali je možné, že reproduktory systému CANTON v PHEV bez subwooferu jsou nějaké vyšší kvality. Dostalo se mi odpovědí, že ne, nebo spíš ne, pak ale klobouk dolů za to ozvučení takové, jaké je. Kladl jsem si stejnou otázku, kde že se berou všechny ty basy. Mám momentálně CANTON ve svém Karoqu a subjektivně bych mezi nimi těžko hledal větší rozdíl. Kromě toho jsem si všiml jedné zajímavé věci, v PHEV nejsou na reproduktorech loga CANTON, ale Sound System (kdoví, proč to tak je). Na závěr jen doplním pocit z DCC podvozku, jak se tu někdo nade mnou ptal. Proběhlo to v recenzích, že kvůli rozložení váhy auta museli ve ŠA naladit podvozek jinak, než mají benzínové či naftové verze. Ujel jsem za víkend s autem sice jen asi 350 km, ale pocitově mi nastavení a režimy podvozku přišly v pohodě, stejně jako bych seděl v jiném SIII s DCC.1 bod
-
Ahoj, tak jsem slíbil nějaký feedback na Super iV z normálního pohledu. Dragon skin je neskutečně hezká barva a každý se za ni otočí, komu to nevadí, doporučuji tuto barvu. Samotný 1.4 TSI jezdí dobře, stačí i na Superba i když je těžší než Octavia (tu mám s 1.5 TSI) takže můžu porovnat EV mód jen na elektřinu je super, až na ty pazvuky, které dělá externí reproduktor, ale myslím si, že to v VCDS půjde vypnout, dojezd reálně někde okolo 40km (plně nabito, teplota okolo 5°, normální profil cesty, běžný styl jízdy mimo obce. Rekuperace je ideálně nastavená, myslím si, že na brzdy se s tímto autem jen tam někdo nedostane, musí se hrozně ušetřit Sportovní mód jsem si hodně užíval, v tu chvíli se při větším zrychlení zapojují oba motory a Superb vystřelí úplně jinak, než kdyby těch společných 160kW bylo čistě spalovacích. Jezdil jsem i s hodně elektromobily (včetně všech modelů Tesla) ale toto na koncernové auto je neuvěřitelné a řekl bych i příjemnější než Passat GTE, ale to je možná jen můj pocit, jelikož technika je stejná. Spotřeba celková na 341km (150km dálnice - 160km/h, 140km mimo obce - 100km/h, 41km obce - 55km/h) 5,9litru N95 a 5,5kWh - to bylo pouze jedno nočná nabíjení z 16A nabíječky, zbytek uspořen rekuperací. Pokud chce člověk jezdit s nízkou spotřebou PHM, musí změnit styl jízdy a mnohem více předvídat (křižovatky, semafory, zatáčky apod.), jinak s tím bude jezdit tak za 7litrů. Canton bez subwooferu (SoundSystem) hraje velice dobře, až mě to překvapilo kde ty basy bere. Minulý týden jsem měl dva Peugeoty (funglovky) s Focal Soudem a nehráli tak dobře. Kdyby cokoliv, ptejte se.1 bod
-
Na dvojkovým superbu mi výměna rozvodový sady zabere cca 4 hodiny. Výměna gufera je navíc max hodina. U podélného motoru ale musí dolů přední nárazník a poodjet s celou chladičovou stěnou, takže to bude časově o něco náročnější.1 bod
-
Koukáš na špatnou stranu motoru - sem pak přijde setrvák, spojka a převodovka. Tobě ale spíš teče gufero na straně rozvodů a to stojí od Elringu 239 Kč + bude potřena nový šroub řemenice - nějakých 120kč. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/054115147b-gufero-hridele-35x48x10-elring-3799.html Rozvodová sada INA stojí na cardu nějakých 3500 kč vč vodního čerpadla. A kvůli rozvodům snad nápravnice dolů nemusí....1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Fabie po FL mají dojezd stěračů po vypnutí zapalování. Variantám předFL toto chybělo (stěrače po vypnutí zapalování zůstanou někde na skle), myslím @brrrrm si na toto stěžoval když měl půjčené FL místo svého auta. Dá se to vyřešit kódováním: Centrální elektrika Adaptace Windshield wiper-Wischer stop bei KL15 aus: active -> no active Po této změně se konečně i Fabie před FL chová jako auto z 21 století a pěkně po vypnutí zapalování stěrače dojedou do základní polohy :)1 bod
-
Jak je známo Škoda Fabia 3 facelift dostala ve výbavě STYLE a Monte Carlo Bi-LED světlomety s funkcí přisvěcování při odbočování (Corner). Jedná se o statické LED světlomety bez natáčení do zatáček, pouze s nivelací tj. nastavení výšky podle zatížení. A Škoda opravdu nekecala a použila do Fabie a stejně tak i do Scale LED diody od firmy Osram. Složení světlometu: Low beam: potkávací světla, výkon 15W – skládá se ze 7mi LED Osram Oslon Black Flat - LUW HWQP High beam: dálková světla, výkon 17W – skládá se ze 5ti LED Osram Oslon Black Flat - LUW HWQP Corner light: přísvit do zatáček, výkon 6W – 1 LED, Osram Oslon Black Flat - KW H3L531.TE Směrové světlo: žárovka PWY24W DRL/POS: denní svícení/poziční světla, 12V 4/0,4W – výrobce a označení použitých LED se mě nepovedlo identifikovat. Dostalo se mě do ruk poškozené světlo z bouračky, takže koho zajímá co je uvnitř je tu několik fotek: Zarazilo mě, že LED diody pro potkávací a dálkové světlo nejsou narozdíl od LED diody pro přísvit do zatáčky na hliníkové DPS, ale pouze na klasické cuprexitové DPS, sice je to přišroubované k chladiči, ale i tak. No snad se to neupeče. Low beam: 15W - 7led - tj. cca 2,14W/led - tj. cca 240Lm/led - tj. světelný tok cca 1680Lm Měření na laboratorním zdroji: U=20,6V I=0,7A High beam: 17W - 5led - tj. 3,4W/led - tj. cca 330Lm/led - tj. světelný tok cca 1650Lm Měření na laboratorním zdroji: U=15,2V I=1,05A Corner light: 6W - 1led složená ze 3 čipů - tj. světelný tok cca 750Lm Měření na laboratorním zdroji: U=8,9V I=0,7A Uvedené hodnoty jsou pouze orientační.1 bod
-
1 bod
-
čo sa mi podarilo nájsť, netuším či správne: 1x - 6V9 867 501 AE NQ1 - stropnica kombi, panoráma 1x - 6V6 867 501 AL YE2 - stropnica hatch, plná strecha 2x - 5L6 857 607 M 9B9 - predné stropné madlo, čierna satén 2x - 5L6 857 607 N 9B9 - zadné stropné madlo, čierna satén 1x - 6U0 867 299 (015 448 358, 6U0 867 299 9B9) - príchytka stropnice vzadu 2x - 4G0 857 562 A 9B9 - držiak clony 2x - 4G0 857 563 9B9 - kryt držiaka clony 1x - 5JA 868 565 A 9B9 - držiak na okuliare, čierna satén 1x - 3B0 947 105 C B41 - predné stropné svetlo, čierna satén 2x - 3B0 947 291 B B41 - zadné stropné svetlo, čierna satén 1x - 5JB 857 551 D 3H8 - slnečná clona vľavo (5G0 857 551) 1x - 5JB 857 552 D 3H8 - slnečná clona vpravo (5G0 857 552) kombi: 1x - 6V0 867 233 C 9B9 - A-stĺpik vľavo 1x - 6V0 867 233 C 9B9 - A-stĺpik vpravo 1x - 6V0 867 243 C 9B9 - B-stĺpik vľavo 1x - 6V0 867 244 C 9B9 - B-stĺpik vpravo 1x - 6V0 867 287 C 9B9 - C-stĺpik vľavo 1x - 6V0 867 288 C 9B9 - C-stĺpik vpravo 1x - 6V0 867 245 A 9B9 - D-stĺpik vľavo 1x - 6V0 867 246 A 9B9 - D-stĺpik vpravo hatchback: 1x - 6V0 867 233 C 9B9 - A-stĺpik vľavo 1x - 6V0 867 233 C 9B9 - A-stĺpik vpravo 1x - 6V0 867 243 C 9B9 - B-stĺpik vľavo 1x - 6V0 867 244 C 9B9 - B-stĺpik vpravo 1x - 6V6 867 287 E 9B9 - C-stĺpik vľavo 1x - 6V6 867 288 E 9B9 - C-stĺpik vpravo kto má niečo viac, kľudne doplňte :)1 bod
-
Ano, ja. Ale nie v style Supa, Okty ci Yetiho, ale skor F3FL Vyrezanu dieru som mal uz asi pred dvoma tyzdnami, aj natiahnute kable pred 2 a pol. To asi podstatne nebude Potrebne diely, ramcek, zakladna, konektor, svietidlo, par pinov a kabliky Kable natiahnute od 12V zasuvky a povodneho svetla Pre vyrez asi najvhodnejsia volba bola hned za trojuholnik. Dalej by to asi moc nesedelo a zrkadlovo voci opacnej strane si nie som isty hlbkou montaze A ko ecne osadene svietidlo. Zhasne po zatvoreni kufra a snad sa nabija pri zapojeni do kolisky :) Navod budem spracovavat, zatial aspon takto musi stacit1 bod
-
1 bod
-
Příčníky na střechu šílenost, ztratil jsem chuť dávat kola na střechu. Nastal čas koupit na kouli 3+11 bod
-
0 bodů
-
-1 bodů
-
Obvykle nebrzdím, protože plachtím za někým kdo to nerozjel ani na těch 70 (nicméně když už ta možnost je např o půlnoci, tak obvykle intenzivně brzdím těsně před značkou tak abych měl 60-65 na tacho při průjezdu značkou, protože brzdy se mají pořádně zahřívat) . Přestěhoval jsem kvůli práci ze středních čech na jižní moravu, kde je národním sportem buď jezdit mezi 60-70 po silnici první třídy a nechat se předjíždět slovenskými kamiony a nebo jezdit jak totální hovado a snažit se všechny vytlačit ze silnici. Ideálně s TDI černým zadním kufrem a často se SVK značkou. Já jsem ten co se courá se všemi ve skupině, protože už jsem pochopil že nic jiného nemá smysl, nikam to nevede a jen propálím PHM a to jsem svižný jezdec, který dokonce neměl nějaký čas papíry za rychlost, protože zdejší policie sere na měření v obci a čeká na rovince na hlavním tahu v 1 hodinu ráno na lidi co tam tu rychlost tutově překročí. Ano v noci kdy jsou dálnice a silnici prázdné to rozjedu... ale od cca 5:00 do 21:00 to absolutně nemá smysl už nikde a nikdy. Jak psal kolega s elektromobily bude ještě hůř.-1 bodů
-
Takové spotřeby jsou u lidí, co obvykle velmi pomalu nabírají rychlost když limit dovolí. Předvídají obec před sebou a nohu z plynu dají tak aby nemuseli brzdit. Na 90 obvykle jezdí 80 takže reálně 70 km/h. Na dálnici obvykle v tunelu za kamionem popř. do 110 a pokud vjedou do levého pruhu kvůli objíždění překážky tak nezrychlí. Je to pasivní uspávací styl se kterým se dá u TDI jezdit kolem 4l a u TSI kolem 5l. Ano je to ten styl co většině lidem jedoucí v koloně auto způsobuje cukání žilky na čele. Je to ten styl co u 1.0 TSi způsobí totální zakarobonování motoru. Při dnešním provozu a propustnosti naší silniční sítě, tak ale bohužel kvůli nim jezdíme defakto stejně pomalu a nesvižně, protože provoz je jedna dlouhá šňůra, rozdíl je v tom že nervozně zrychlujeme a ubíráme v zoufalém pokusu o předjetí- i když se manévr povede obvykle nás po krátké době čeká další takový ekonomický jezdec, takže vypálíme v půrměru o litr až dva PHM víc, jen proto že jsem nervozní. Řešení je velmi prosté. S ignoranty nehnete, protože jedou v zákonném limitu a jsou ekonomický a velmi často také absolutní ignoranti co neví že existují zrcátka a někdy i blinkry (ignorani blinkrů si vysvětluji tím že takový řidič po delší cestě obvykle upadá do absolutní letargie a jede na automat - to jsou pak ty smrtáky z novin kdy je smete nějaké prase na ve vysoké rychlosti, protože borec nedal blinkry při odbočení nebo usne a vjede do protisměru). Pokud jste trošku dravější povahy jako já, doporučují před každým řízením požít utlumující léčivo- předepíše vám váš psychiatr - odevzdat se do sluníčkového světa, ideálně zakoupit adaptivní tempomat a přijmout fakt, že jízdní tempo udává ten nejpomalejší na silnici a začít jezdit ekonomicky také, zjistil jsem že mi pak zbude více peněz na večerní popíjeni alkoholu.-2 bodů