Hlavní panel
Oblíbený obsah
Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 04/26/25 v Příspěvky
-
Sám jsem zvědav, jaké bude porovnání v reálném provozu, Karoqa jsem měl a Elroq si pořizuji nyní. První dojmy, které jsou zřejmé, Karoq je praktičtější co se týče přepravních možností v zavazadlovém prostoru, Elroq má větší a pohodlnější prostor pro posádku. Je mě celkem jasné, že tolik dřevěných briket s tím neodvezu (600 kg v autě + 400 kg na vleku), vlek bude stejný a do auta počítám nacpu tak půlku, reálné zážitky z natáčení budu popisovat průběžně ve svém vlákně. Osobně bych si jen tak z fleku EV nekoupil, ještě před dvěma měsíci, do okamžiku obdržení informace o snížení ceny výkupu elektřiny, jsem byl zapřisáhlý odpůrce EV, který si o tom maximálně něco přečetl, nebo se do něj jen posadil. Ale byla možnost si na necelý týden půjčit a vyzkoušet v reálném provozu ID.4, no a zjistil jsem, že soužití s EV není problém. Zajímavá bude cesta v září do Chorvatska, z toho mám trochu vítr, ale co se týče provozu ve zdejší kotlině, nějaké porovnávání maximální rychlosti je zcestné, když ji v životě nevyužiju, bo i v říši, na místech kde jsem v minulosti testoval rychlostní limity svých přibližovadel, je rychlost dopravní značkou omezena na 130 km/h a musel bych tedy hledat místa jiná. Při cestě do kolbenky ujedu denně 50 km, nejezdím autem každý den, takže wagen mohu nechat doma dobíjet, jednou za měsíc jedu 300 km kalit na Moravu, nebo si prohřát kosti do nějakého wellness, takže zde s dojezdem problém není, navíc mohu vybírat místa, kde je možné se připojit po příjezdu na nabíječku. A těch 100 km ke tchýni a zpět dám na jedno nabití. Když to shrnu, pro mě je jako pro majitele RD na vsi s temelínem na střeše jasná volba Elroq (nebo jakýkoliv jiný EV). Nemít možnost doma nabíjet, nebo každý týden jezdit někam do Dubrovníku, je jasná volba Karoq, nebo jakýkoliv jiný ropák. Doufejme jen, že zelení fanatici v Bruselu dostanou rozum a bude i v budoucnu zachována možnost, aby si každý vybral pohon wagenu podle svých reálných potřeb. Pokud člověk není bezmozek, musí mu být jasné, že plná elektromobilita ne nesmysl.5 bodů
-
Ahoj, gambaboi to popsal, doplním pro názornost obrázky. Videa jsou na Flash disku, proklikám se k nim přes média - buďto procházením adresářové struktury (kliknu na USB a pak se doklikám do adresáře, kde mám videa uloženy) anebo přes odkaz videa (zobrazí všechna videa, která jsou na flash disku bez ohledu na to, kde jsou fyzicky na disku uložena) Pak kliknu na video a spustí se a nakonec kliknu na "přehrává se" aby se video zobrazilo v plné velikosti Pro výběr dalšího videa klinu na média a dostanu se zpět na výběr.3 body
-
Ahoj. Bohužel se mi podařilo ulomit držák parkovacího lístku na mém stroji. Jelikož je to užitečná věc, tak jsem se objednal nový (číslo 654 867 333) a pustil se do výměny. No není to tak jednoduché, jak to bylo třeba na mé minulé na Fabii III, tak vám tu dám pár poznatků a fotek, jak to vypadá. Nejprve je potřeba odjistit tři spony. Je dobré na to mít nějaké pevné udělátko, protože plastové nářadí se ohybá. Já použil plochý šroubovák. ale opatrně, ať si nepoškodíte pohledové částí krytu sloupku. Každý držák jsem šroubovákem podebral a odjistil. Je potřeba nějaké přenosné světlo, protože je tam blbě vidět a vy nechcete, aby jste si to poničili. POZOR. Ty dvě horní spony mají dvojí aretaci. Takže se to nesnažte hned odtrhnout od sloupku. Neprve tedy uvolnit ty tři sponky a následně musíte kryt vysunout směrem nahoru, tak aby se horní dvě spony dostaly do rozšířeni v prolisu ve sloupky a následně vytáhnout směrem doprava. Až ucítite, že se kryt uvolnil, tak už stačí jen vytáhnout směrem nahoru, aby se spodní část krytu uvolnila z usazení v přístrojové desce. Samotný držák parkovacího lístku je už jednoduché. Vysuňte čep, vyjměte držák. Montáž krytu probíhá opačný způsobem. Nejprve nasuneme spodní část krytu do přístrojové desky a pak zacvakněte spony. Já je nejprve zacvaknul do toho většího otvoru v prolisu sloupku a následně zasunul směrem dolů. Pozor však a spodní sponu. Ta je obyčejná, takže tak bude problém najít díru. Ale jde to 🙂 Upozorňuji, že celou dobu hrozí, že si něco poškodíte, nebo ulomíte, tak pokud nejste aspoň trošku zruční, přenechte to odborníkům 🙂 Také by jste si před touto operací měli odpojit baterii, kvůli airbagu, avšak já to risknul bez odpojení a nic nebouchlo ...... naštěstí 🙂2 body
-
Skokový nárast ceny o 154 tisíc Kč (6.180 €), čo je +17,3 % k pôvodnej cene je už fakt silná káva. Nejakých +2-5 % by človek pochopil, ale je evidentné, že nechcú aby si ľudia kupovali túto motorizáciu a aj týmto nepriamo smerujú zákazníkov ku 110 kW TSI/TDI s DSG, kde je navýšenie cien o rovných 100 tisíc Kč (4.013 €) nižšie. Dokonca aj 85 kW TSI/TDI, zdraželi o viac, a tiež aj verzie s manuálom. Vždy sa zvyšovali ceny, ale ani počas šialeného obdobia okolo COVID-19 neboli takéto divoké navýšenia. Normálne mám pocit, ako keby sa pri určovaní tých cien niekto pomýlil o stovku. 🙄2 body
-
O 2 l navíc se nestane nic. Občas do Superba beru po hrdlo a žádnou chybu to nikdy nehlásilo. Jen dojezd zůstával nějakou dobu na 12 nebo 14 t km.2 body
-
Dunlopy mám od nového auta 10/2019 a najeto 38tisíc. No řekněmě, že na letních 26-28tisíc. Přední měli o cca 2,5mm horší vzorek, tak jsem pneu nechal v zimě vyvážit a přední jsem hodil dozadu. A při první jízdě jsem se zhrozil, jak začaly hučet. Tlaky pneu dobré. nehážou. Pouze plynule hučí. A to mám celé auto včetně podběhů kvalitně odhlučněno. Mám podezření, že a) jsem si příliš zvyknul na služební Scalu a zároveň na zimní 15" Barumky b) jsem zjistil, že původní přední pneu mají boční "kanálky" jaksi obroušené hrany. Ty původně zadní mají hrany ostré a na pneu trochu vystupují a příjde mi, že právě to je to proč tak hučí. Zkusím jezdit a sledovta, zda se ty hrany obrousí jako na původních. Vzorek mám velmi dobrý a jsou na dvě sezóny určitě, tak je mi líto je měnit.2 body
-
@Patrik Tomáš Ahoj, příspěvek jsem přesunul do existujícího tématu o této problematice. Název tématu "Pomoc" taky nebyl nejšťastnější. Pokud se chladící kapalina dostává přes topení do interiéru, bude to tenhle problém: Ale pokud se v expanzní nádobce objevují usazeniny, viděl bych to ještě na další nesouvisející problém. Buď nějaká špatná/nekvalitní degradující chladící kapalina nebo třeba těsnění pod hlavou.2 body
-
2 body
-
O víkendu jsem zkoušel ze zvědavosti Eco režim a mám k tomu tyto poznatky: - motor hooodně podtáčí (to se dalo čekat 😁) - pokud není sešlápnutý plynový pedál, ihned přepíná na volnoběh (to jsem třeba nečekal) - pokud jsem jel po rovince, dal volnoběh - pokud jsem jel z většího kopce, brzdil motorem - pokud jsem jel více než byla povolená rychlost (nebo jsem se blížil k tomuto místu), brzdil motorem - například byl úsek, kde byl limit 90 km/h, tam plachtil, pak byl úsek 70 km/h, začal brzdit motorem a po průjezdu tímto úsekem zase dal volnoběh - po sešlápnutí plynu z volnoběhu docela rychle zařadí rychlost Překvapilo mně, že je v tom určitá predikce a není to jen hloupé omezení otáček motoru a reakce na plynový pedál 👌 Každopádně se s tím nedá jezdit, opravdu hodně to podtáčí motor 👎 Jinak dle manuálu pro volnoběh musí být splněny tyto podmínky: - Je zvolený jízdní režim Eco. - Je zvolený režim D. - Není sešlápnutý akcelerační ani brzdový pedál. - Rychlost jízdy je mezi 20-130 km/h.2 body
-
pokiaľ máš DCC tak ti odporúčam ist na test tlmičov je možne že sú na hranici životnosti čo udáva škodovka a mohol by si to na záruku uhrať. umy auto a pokontroluj si lak na aute. hlavne miesto zadneho narazniku a podbehu či nekvitne. môžeš sa skúsiť sťažovať na MIB aby ti porobili všetky aktualizácie.2 body
-
protože se objednávalo minimálně, každý rozumný si za ty peníze a problémy, které okno potencionálně generuje, raději objednal nezávislé topení, okno jsme měli na autě jednou již nikdy více... stejně jsme ho neotevírali kvůli hluku a prachu2 body
-
Na třmenech je výfukový sprej z Bauhausu. Těhlice a zadní nápravu jsem natřel štětcem nějakou univerzální černou barvou, co mi zbyla v garáži. Krycí plechy na zadních brzdách jsem měnil na F1, kde jsou ty stejné. Náboj se dal snadno sundat rukou. Akorát se pak musí dát 4 nové šrouby a ta matice ve středu kola.2 body
-
U mě se SS chová jinak. Dokud není úplně zahřátý motor a zároveň baterka nemá cca 13,8V tak se SS neaktivuje, Není chyba někde jinde?1 bod
-
Bez toho většího rozebírání interiéru to bohužel nepůjde. A určitě bude lepší tu panoramu před lakováním demontovat, ať se to udělá pořádně. Já už několikrát to proceduru podstupoval a je to zábava na celý den. Zatím jsem ale vždycky řešil jen netěsnící odtoky a promazávání kvůli vrzání. Pro představu pár fotek z opravy odtoků u Tiguana a B7. O3 se samozřejmě bude lišit (už jen kvůli jiné platformě), ale postup bude dost podobný.1 bod
-
Dokonce i 154 tis. Něco mně říká, že to bude celkově prezentované jako snížení příplatku za automat na 20 tis. Kč 🙂 Oni totiž zákazníci pořád ještě kupovali manuály, tak se jim to muselo osolit. U TSI 150 kW by mohl být název doplněný o "S pozdravem politbyro z brusele".1 bod
-
Domnívám se, že start stop ve výše uvedených případech motor nevypíná ani při nastavení z fabriky.1 bod
-
Áno, ja som to osobne cítil na pružnosti ( jazdím DSG a to rado necháva nižšie otáčky). Preto som ho zapojil späť a nechal len deaktivovaný štart stop cez napäťovú metódu. Lepšie sa mi s tým jazdí takto.1 bod
-
Jsem rád, že máš smysl pro humor. Uměl bys mi odpovědět i na to jak ty vnímáš hlučnost O4 při jízdě?1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Když už tu byla řeč o blackoutu, zjistil jsem o weekendu, že je to solárníkův sen. Měl jsem půjčené o weekendu ID.4 a dobíjel jsem doma. Najednou ve vsi vypadla na hodku elektrika, tak jsem jen přepojil na zálohovaný okruh a wagen nabíjel dále přímo z FVE. Jako stát se to v zimě, bylo by po žížalkách ... ale takhle ... to by šlo 😁1 bod
-
Auto nie je pocitac! Navyse niektore "rozdvojky" mozu byt iba napajacie, bez prenosu dat. Ale stale plati prva veta, auto nie je pocitac a nema si odkial pripadne stiahnut drivre na obsluhu. Preto potrebujes original USB HUB, alebo kameru pripojit na novu, idealne spinanu poistku1 bod
-
Po 14tisících km ve služební Scale, jsem si výztuhu ještě trochu upravil, kdy jsem do spodní části přidal další mirelon. Po celé šířce ve výšce asi 6cm a tloušce 1,5cm. Sedačka je teď mírně tužší v nejspodnější oblasti ,kde je "kříž". V sobotu mě čeká asi 270km , tak snad se povedlo.1 bod
-
Tak jsem to vyřešil zapůjčením OZONovým čištičem z práce. Dává 40g/h což je na auto brutální hodnota. Dal jsem tomu 30min - klimatizace v běhu naplno, cirkulace + po vypnutí motoru jsem nechal čistič běžet pár minut, aby naplnil auto - vypnul jsem čištič a dalších 30min jsem auto nechal uzavřené a pak 45min vyvětrat. No nedalo mi to a za tři dny jsem to udělal znovu + jsem navíc vyndal pylový filtr, který jsem vyfoukal kompresorem a pak nechal položený v autě, aby se také vydezifikoval. Pak už nebyl čas, tak mě jízda čeká až v pátek a hlavně o víkendu, tak dám vědět.1 bod
-
Nejspíš proběhla poslední prohlídka před koncem záruky. Výměna oleje + všechny filtry za 11tis (což mi přijde dost, ale budiž). Dle servisu bude třeba vyměnit brzdy desky+kotouče (142tis, stále původní). Nicméně cena 25tis mě přijde ulítlá. Případně rozvody, pokud bych nechával udělat, tak 30tis. Tady asi nebude cesta.1 bod
-
Je to tak. Prostě to tak je a Škoda o tom ví. Na nějakém jiném fóru někdo otisk oficiální vyjádření ze Škody auto, že to není na závadu, že nic nehrozí a že se to na záruku nevztahuje, protože je to vlastnost toho čerpadla..... Nekomu to dělá, někomu zase ne. Já mám S3 2.0 Tdi 2018 210tis/km a dělá mi to taky. Švára o3 fl 2018 tuším 150tis/km,taky. Známej S3 1.6Tdi 220tis/km a taky. Trosku jsem s tím laboroval, viz mě příspěvky výše, ale pomohlo to jen na chvilku. Každopádně mám i vyzkoušené, že při výměně oleje lehu aditiva a to taky na chvilku pomůže. Počkej v zimě, co to dělá za rachot 🤮1 bod
-
Ja to delam nekdy tam ze kdyz mam zapnute acc a vidim doouhy kopec, vypnu to a auto automaticky zacne plachtit.1 bod
-
@marek_I presne, tiež už kukam na zrkadlá. Resp. momentálne aj počúvam, bo vrzu jak keby som tam kybel piesku nasypal 😂1 bod
-
Tak som bol zas raz dnes odviezť Kodiho do "wellnesu" v AS. Kamery stále vypadávajú, asistenčné tiež, aj po SW update. A medzi rečou mi vedúci spomenul, ze VW/Škoda zastavili zvolávacku na update SW pre Tiquan/Kodiaq a čaká sa na ďalší update.. Vraj ca. za mesiac... Ci je to pravda... Netuším...1 bod
-
Zkus prohodit kameru a dongle. Některé rozdvojky podporují na jednom vývodu napájení + data a na druhém jenom napájení. Jiné rozdvojky vůbec přenos dat nepodporují.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Aha, tak tím pádem můj tip padá. Zvuk mi to dělá taky a dělají to i auta PČR s tímto motorem. Beru jako vlastnost, i když docela rušivou. Ale od dob TSI jsem si zvykl na to, že prostě dělají různé zvuky.1 bod
-
To mi v servise neřekli, podle mě to taky neví. Osobně to tipuji na alternátor respektive jeho volnoběžku, protože zvuk se mění při zatížení alternátoru spotřebiči.1 bod
-
Takzko hodnotit ak clovek nepocuje. Ale podla mna sa zase riesi nieco, co je normalne. Osobne by som to tipol na ABS pumpu a vsetky pridruzene funkcie k nej ako XDS alebo hill holder a podobne. A taktiez test systemu, ktory prebieha po prvom rozjazde od startu auta.1 bod
-
Brno - Ostrava - lehká noha = 5.4/100km.. nezajeté auto.. jinak 50/50 okresky/město mám teď nějakých 6.4/100km? Za mě na tak velké a těžké auto pohoda..1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
vraj som zabudol na Roomster, co je tak trochu pravda Dílenská příručka, učební pomůcky, schémata, TPI Dielenská príručka, učebné pomôcky, schémy, TPI Sťahujte, používajte, ďakovanie poteší. Upload radšej šírte len môj, aj keď tomu nezabránim....kto chce prispieť, tak správa. Keďže obľúbené uloz.to ukončilo verejné zdieľanie súborov medzi používateľmi, toto mi prišlo ako vhodná náhrada. Pokiaľ ma nenapadne niečo lepšie. V prípade potreby sa stačí ozvať a skúsim urobiť reupload aj inde... https://mega.nz/folder/d8AWwJyA#1K7q9OVR7-xYLr9ClIoa4A1 bod
-
Podľa mňa v tej tabuľke je chyba, lebo ak zadáš do Googla "2.0 TSI DKZA", tak všade píšu 140 kW/190 k.1 bod
-
1 bod
-
Ahojte. Nedavno som absolvoval na mojom Superbe vymenu PCV ventilu. Jedna sa o rv 2010, motor 1.8 TSI CDAA. Podobny postup bude aj pre ine koncernove vozy s motormi 1.8/2.0 TSI. Je to zakrok ktory zvladne doma hocikto. Co je to PCV, alebo po slovensky odlucovac oleja ? Jedna sa o zariadenie, vdaka ktoremu dokazu vypary z motora cirkulovat nasp5 do sacieho/turbo vedenia. Ako casto treba PCV menit ? Pokial viem tak sa nejedna o polozku ktora by mala predpisany interval vymeny. Avsak skutocnost je taka, ze casom sa vie pokazit (prirodzene opotrebovanie membrany vo vnutry/zaseknutie pohyblivych casti). Mne sa to stalo po 9 rokoch a 160 000 km ... na internete najdete aj rozne ine casove kombinacie. Medzi caste zavady patri zaseknutie tlakoveho ventilu alebo prerazenie membrany. Tieto zavady sa prejavuju nekludnym chodom motora na volnobeh, citelnym unikom vzduchoprazdna ( motor si "cuca" vzduch ako vysavac cez ventilacnu dieru PCVcka, vid obrazok). Dalsi sposob ako sa da diagnostikovat zle PCV je ked na volnobeh vytiahnete mierku oleja a prejav motora sa nezmeni (bude stale nekludny a poskakovat) Ak mate k dispozicii diagnostiky, tak caste su ak chybove kody: 000369 - Fuel Trim; Bank 1 P0171 - 000 - System Too Lean 008825 - Leak in Air Intake System P2279 - 000 - Material ktory potrebujeme na vymenu ? OEM cislo dielu pre moj motor je 06H 103 495 AH. Osobne som dal prednost alternative z prvovyroby znacky Toptran a sedelo vsetko na 100%. Hadica ktora ide z PCV do sania a z PCV k turbu sa do pouzit zo stareho, pokial nie su poskodene. Cas vymeny ? CCa 15-20 minut. Cely proces je velmi jednoduchy, ale kedze budeme manipulovat s otvorenou hlavou motora, tak treba dbat na opatrnost, pretoze isto nechcete aby Vam nieco padlo do hlavy k ventilom. Naradie ? Z naradia potrebujeme momentovy kluc ktory dokaze dotiahnut na 9nm, bit Torx T40 Postup: 1. Odstranime kryt motora Niet co pokazit :) 2. Ocistime okolie PCV filtra Kedze pod PCVckom je odhalena hlava motora, nechceme aby sa tam dostali necistoty z povrchu motora 3. Odpojime kabelaz ku cievkam. Na kabelazi su take zapadky. Ked ich zatlacite tak svorky pekne povolia 4. Vytiahneme cievky c. 3 a 4 (Okolo PCV cka) Prosta rucna sila. Pozor pri manipulaci s cievkou c4. Svorkovnica je tam celkom natesno. 4.5 Zabezpecime aby sa k svieckam nedostal ziaden bordel 5. Odpojime odvod vzduchu z PCV do sania Truka ma na obvode konci take kolecko so zapadkami. Ked stacite kolecko kolmo na zapadky (Prst zhora a prst zdola na vrubkovanu cast), pekne sa uvolni. 6. Odpojime odvod vzduchu z PCV do turba Rovnaky postup ako pri 5., avsak treba kruzok stlacat "zpredu" a "zozadu. Trubka ide ako na obrazku, cervenou farbou popod privod vzduchu do turba. Pomocou dvoch ruk to ide velmi lahko. Je z casti obalena "alobalom". 7. Odstranime 10x T40 skrutiek viz diagram Davajte si extra pozor nech nestratite skrutky/bit. Zoradte si ich tak ,aby ste dali tie iste skrutky do tych istych zavitoch . Jedina problematicka skrutka je c9, ak mate blby skrutkovac. 8. Vytiahneme PCV z hlavy motora 9. Vycistite dosdacie plochy Cistite vzdy "zvnutra von" aby ste zamedzili spadnutiu niecoho do priestoru hlavy 10. S trochou oleja premazte nove tesnenie. 11 + Zopakujte to co ste robili, ale sp5tne Skrutky by mali byt dotiahnute na 9nm Dufam ze to niekomu pomoze a usetri nejake $$$.1 bod
-
Tak ako uz @brrrrm naznacoval v mojej teme, pri 33 336 km zacina nieco pekne a mal snad pravdu. Hejteri sa najdu urcite aj teraz, tak pocuvam. Resp. si precitam Farba kontrolky je presne ta ista ako na prepinaci. Vlastne som jeden obetoval . Este je akurat midrny rozdiel v jase (svietivosti). To mozno upravim pri najblizsom projekte, ak mi to bude vadit1 bod