Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      39

    • Počet příspěvků

      15 136


  2. VeteranChild

    VeteranChild

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      31

    • Počet příspěvků

      1 202


  3. stanmar

    stanmar

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      30

    • Počet příspěvků

      8 647


  4. brrrrm

    brrrrm

    Uživatel


    • Body

      22

    • Počet příspěvků

      4 636


Oblíbený obsah

Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 20.4.2024 v Příspěvky

  1. Prodám psa - selhal při lovu !!! 🙂 VIDEO-2024-03-14-10-24-29.mp4
    6 bodů
  2. Přeji vám fajnový sraz. Mě to opět nevyšlo, navíc jsem asi 850 km od vás. A tohle mi prý nepůjčí
    3 body
  3. Tento typ diskuzie je snáď v 20-tich vláknach - vo všetkých modeloch, vo všetkých motoroch. A u iných značiek beží táto nikdy nekončiaca debata 15 rokov - našiel som diskuziu u Toyoty z roku 2011. Neprečítal som tu všetky vlákna, ale nikde som tu nenarazil na príspevok niekoho, kto sa venuje tejto problematike profesionálne vo svojej práci, má merané hodnoty opotrebenia a korózie motora a nepíše len o svojich pocitoch. (ak tu je takýto príspevok prosím link). Tiež som sa podivil oleju 0W-20 v O4. V predchádzajúcich autách som mal 0W-30. V jednom z vlákien o oleji v sekcii O4 je krásna tabuľka s asi 10 alebo 15 parametrami rôznych značiek oleja, z ktorých je niekoľko dôležitých pre životnosť a prácu motora. Takže som začal čítať čo tieto parametre znamenajú. Je zaujímavé čítať príspevky - ľahko zistíš, že ľudia chápu že napríklad mobilné telefóny za 25 rokov existencie prešli extrémnym vývojom, motory áut prešli vývojom (žigulík 1500ccm mal 75koní, 1.5TSI poľahky 150 u iných výrobcov aj 180) ale u olejov stále u mnohých platí, čo je riedke nie je dobré. A pritom oleje vyvíjajú rovnako vzdelaní a skúsení ľudia ako mobily a motory. 0W-20 alebo 10W-40 je len a len označenie, ktoré hovorí o viskozite - rozumej hustote alebo riedkosti kvapaliny. Viskozita neznamená sama o sebe schopnosť mazať a udržať trecie plochy v správnej kondícii. Keď to preženiem, napríklad med má vynikajúcu viskozitu ale do motora by si ho nechcel. Link na Plusku hovorí len to isté - vysvetľuje že čísla znamenajú hustotu oleja. Nič o kvalite, nič o vlastnostiach, nič o "trvanlivosti". Navyše číslo 20 alebo 40 neznamená automaticky, ako olej znáša vysoké teploty (ako pri nich stráca vlastnosti) ale opäť len informáciu akú má hustotu pri danej teplote pri ktorej sa merania podľa normy SAE uskutočňujú. Kto napísal tento článok v Pluske nie je jasné, často píšu podobné články ľudia, ktorí nemajú s danou problematikou nič spoločné len okopírované alebo preložené texty, Z mojej branže môžem dať množstvo príkladov. Je dobré si prečítať niečo aj o ostatných parametroch oleja a nakoniec zistíš, že riedkosť oleja nemusí byť na škodu ale možno že je naopak u moderných motorov potrebná. A neslúži len na úsporu paliva ako sa to prezentuje. Napríklad rýchle tečenie oleja v motore dané riedkosťou oleja rýchlejšie odoberá teplotu z chladených častí namáhaného motora. Tak sa tieto časti neprehrievajú a nie sú namáhané zvýšenou teplotou. Rovnako ani olej potom nie je natoľko prehriaty a nepripaľuje sa na horúcich plochách vo vnútri motora. Takže riedky olej naopak môže strácať svoje vlastnosti vďaka nižšiemu prehrievaniu pomalšie. Píšem "môže". Môžeš si to vyskúšať v domácich podmienkach napríklad prípravou krupičnej kaše - čím pomalšie miešaš, tým viac sa pripaľuje na horúcich stenách kastróla. To, že je olej redší vôbec nemusí znamenať že rýchlejšie stráca svoje vlastnosti. Tie sú dané aditívami v oleji, ktoré sú "liečivou látkou". U moderných motorov je jedným z dôležitých parametrov schopnosť oleja chrániť proti korózii TBN a TAN a ďalšie parametre. Riadky vyššie nikde netvrdia, že olej má byť v aute 100tkm ani 30tkm ani 5tkm. Len chcú upriamiť vašu pozornosť na to, že viskozita neznamená dobrú starostlivosť o motor. Sú to len čísla, ktoré vyčísľujú jednu z vlastností oleja. Viskozita tiež nezamená koľko km olej v motore vydrží. Olej - aditiíva - strácajú účinnosť nie len najazdenou vzdialenosťou. Takže aj výmena po 3000km nemusí byť postačujúca ak auto jazdí 1000km ročne.
    3 body
  4. Tak jsem musel instalaci odložit kvůli opravě po tom, co mi soused udělal facelift zadku při couvání... Nicméně tento týden nainstalováno na počkání (asi 4h) zařízení Westfalia s kompletní elektroinstalací včetně kódování a typového listu. Opět upozorňuji, že podle ŠA na tuto motorizaci TZ dodatečně dodělat nelze, ale zatím vše funguje jak má - prozatím odzkoušeno s nosičem kol.
    3 body
  5. Ahoj, tak mám tady resumé... Nakonec byl problém v uložení vačky, jedno je vydřené... Podařilo se mi sehnat celou hlavu za 1000,- Na autě teda vyměněno: olejové čerpadlo, hydroštely a ventilové víko s vačkama. Tlak oleje je na studeném motoru při volnoběhu přes pět barů, po zahřátí při dvou tísících otáčkách dva bary. Přesně jak je DP... Motor přede jako kotě nic neklepe a zase jede jak má... Díky všem za pomoc a rady...
    3 body
  6. 1.5 TSI 96KW CNG (DHFA) - 340 tis km, prvá výmena
    2 body
  7. Pokud jste čekal, že vám dvoulitr benzín 4x4 bude po městě (ještě k tomu Praha) brát pod 10 litrů, tak jste šlápl vedle. Krátké trasy a obecně městský provoz je prostě něco jiného a pokud jsou vaše jízdy hlavně takéto, tak jste zvolil špatné auto i motorizaci... Octávka je velmi univerzální auto, mám v RS a spotřeba je řekl bych více než dobrá na ten výkon a živost, ale s těžší nohou nebo po městě tam je 10 litrů na sto a ani nemrknete... To auto je fajn na delší cesty, dálnice a okrsky, tam celkově spotřeba i jízdní vlastnosti jsou dobré.
    2 body
  8. prečo myslíš že 5W-30 alebo 10W-40 bude vyzerať po 15000km alebo 30000km inak ako 0W-20 ? máš k tomu nejaké informácie, že olej 0W-20 "bude vyzerať horšie" a v čom vlastne má vyzerať horšie, aký dôležitý parameter oleja bude u 0W-20 horší?
    2 body
  9. VDO změnilo technologii výroby a i když výrobní kódy i kódy náhrad na vstřikovači sedí, vypadají stejně ale chová se jinak než starší verze, nelze je kombinovat i pokud se správně zapíšou adaptační kódy. Pokud nový vstřikovač vložíte do systému se starším provedením, motor začne kouřit, vibrovat a dunět. Proto, pokud chcete nové vstřikovače, musíte zakoupit celou sadu.
    2 body
  10. niektore prispevky su smiesne, ale celkovo otazka spotreby je tazko zodpovedatelna casto nezalezi len ako rychlo idete, ale hlavne ako rychlo dosiahnete tu rychlost ked jazdite po horach, plati to dvojnasobne (ja v okoli Popradu: cesta do prace 5,5-6l ... cesta z prace domov 7-8l - 20km a prevysenie 150m) ja mam s3 140kw dsg 7st 4x4, priemerna spotreba v teplych mesiacoch necelych 7l, v zime 8 - 8,5l ... po dialnici som este nemal pod 7,5 - ale niesom typ cloveka ktory si kupi superb za niemalo penazi, aby som isiel po dialnici 120km/h 😛
    2 body
  11. Protože to byla asi otázka hlavně pro mě, odpovím ti. Bohužel to udělám upřímně, protože mě k tomu nutís. Odpověděl bych ti úplně stejně jako Pavel. Není to Pavel, kdo této hudbě nerozumí, jen to ty nechápes, že tato hudba je totální sračka. Tady bohužel není prostor, abych ti to vysvětloval a už vůbec se mi do toho nechce. A upřímně, trochu se stydím (nicmene jsem z PL), že se tu zase snažíš propagovat tyhle sračky, ale zřejmě ti ještě nedošlo, že se tady skoro všichni těmto sračkám jen smějí. Jako většina lidí v PL. SH, toto není televize minulé vlády v Polsku 😃
    2 body
  12. 2 body
  13. Zacituju tady velkeho klasika! 😁
    2 body
  14. Ruská ropa má práveže viac síry. https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/628794-podcast-chemik-hudec-z-stu-ruska-ropa-nie-je-uplne-odlisna-od-inych/
    1 bod
  15. Doplním - zrychlení S III fc s 206 kW je 5,2 s / combi 5,3 s z 0 na 100km/h. Takže to až tak dramatický propad není. Spíše bych se zaměřil na max. točivý moment, kde má nový S IV 195 kW k dispozici stejných 400Nm, ale již od 1650 ot. Předchozí 206 kW verze až od 2000 ot.
    1 bod
  16. @Kyselinka Píšeš LP, takže levý přední. V tom případě pozice 8.
    1 bod
  17. Nedávej tam nové, jen prohoď mezi sebou levou a pravou stranu, pokud to bude žárovkama, tak by se měl problém přenést na pravou stranu a levá by měla blikat normálně.
    1 bod
  18. Hele podle všeho ta klapka Vyčistil jsem, vrátil... Mohlo to být i výměnou autobaterie, že si hledala polohu atd., od té doby jsem se na to nesoustředil a nezaznamenal to Podle všeho tedy nic, co by měl člověk řešit, pokud to nedělá pořád.
    1 bod
  19. Na konektoru je číslo, nebo podle VINU lze zjistit.
    1 bod
  20. Znam a levnejsi. Na Aliku za cca. 600,- Dnes jsem instaloval. Najdes jednotku 5WA907530L pod volantem, vycvaknes/nacvaknes konektory a vali to😉 Sice jsem se pod volant soukal jak do tanku, ale zada to daly😂 Po zapnuti zapalovani ihned hlaska o deaktivovanem ss👍💣 Jeste ze ti cinani tak rychle kopiruji, 3,3kczk jsem za to totiz v lednu dat nechtel🤝😎
    1 bod
  21. V škodováckych cenníkoch zvyklo byť označovanie: LIGHT ASSIST (niekedy aj EASY LIGHT ASSIST) - svetelný senzor, LIGHT AND RAIN ASSIST - svetelný + dažďový senzor, AUTO LIGHT ASSIST - prepínanie diaľkových. Napríklad:
    1 bod
  22. Tak jsem se na něho byl dívat ve variantě LK Auto se mi celkově líbí, vnitřek je jak z jiného světa. Co se mi však nelíbí tak přiznaný klíček pro případ selhání keylessu na dveřích řidiče. Vypadá to otřesně.... Jinak sleva na vůz do výroby je hned cca 10 - 12% + DPH dolů tak je to auto kolem 1 mega což není špatné.
    1 bod
  23. Obávám se, že je to přesně naopak.
    1 bod
  24. Obrázek je ilustrativní, tady máš např. 5 kabelů: https://www.motora.cz/vika/99061784001.html?KTypNr=17395 Vyměnit konektor samozřejmě lze, ale to sis měl rovnou objednat univerzální sondu bez konektoru. Pokud je sonda i s konektorem, tak bych to nedělal, pochybuji že bude fungovat dobře.
    1 bod
  25. 1 bod
  26. Len zo zvedavosti... ak sa tie kryty nedajú dať dole, ako sa potom dá dostať ku skrutkám?
    1 bod
  27. Alík, 380 Kč, komplet. kvalita velmi dobrá, ta na levou nohu má po cele ploše nalepenou oboustranou lepící pásku tak se nemusí nic upravovat a jen připlácnout na koberec. Drží to fest.
    1 bod
  28. Jediná kola, pneumatiky resp. kombinaci, který můžeš na autě legálně mít jsou v TP. Jiné varianty by ti neměl nikdo zapsat. Někde jsem tu kdysi přikládal i přímo přípis ze Škodovky.
    1 bod
  29. tak pred návštevou servisu resp. reklamáciou by som určite skúsil najprv iný android telefon vo svojom aute a potom "nefunkčný" telefon v inej O4. Myslím, že ŠA urobí ako prvé že zorganizuje upgrade SW na 1941
    1 bod
  30. 1 bod
  31. diky budo to resit ve strakonicich
    1 bod
  32. Dvě pražský vyhlídky. Igdyž to nejsou klasický rozhledny Vyhlídkový pavilon Mlíkárna . . . Výhled . Rozhledna Pletená . . . . Výhled . . . . .
    1 bod
  33. Podle škodovácké designerky "dark chrome", podle mě laciný lakovaný plast je jeden z důvodů, proč jsem objednal ještě jednou SIII a nepočkal ani na SIV, ani na Kodiaq II.
    1 bod
  34. Jožo Kabaň byl jiná liga, kdoví jak to bylo s faceliftem O III, zda ho někdo nepřinutil, aby ho mohli vyšoupnout. Auta od Joža měla smysl a nadčasovost...
    1 bod
  35. Šel bych do 1.4 TSI. Nemají ani filtr pevných částic a hlavně nemají ten dvouválcový režim. Měl jsem ji 5 let a super!
    1 bod
  36. Čekám na svojí Fábku a sonduju, kam dám mobil s navigací. Doteď jsem používal Brodit, mám na to komplet redukce a do Fabie III dělají 2 varianty: 1) na střed mezi průduchy klimatizace - http://brodit.se/product.html?id=855076&pn=prod&brand=Skoda&model=Fabia&year=2016 To se mi moc nelíbí, protože by kabel napájení šel středem přes displej Bolera a na středu palubky mi to přijde rušivý. 2) nalevo ke sloupku A - http://brodit.se/product.html?id=805077&pn=prod&brand=Skoda&model=Fabia&year=2016 Už lepší, ale zase je problém s napájením - mám aktivní držák s magnetickým nabíjením a konektorem do zapalovače. Nemáte někdo tip, jak vést kabel v případě umístění GPS nebo mobilu nalevo? Přemýšlel jsem, jestli by tam někde pod zapínáním světel nešla dodělat 12V zásuvka a připojit na neobsazené pojistky.
    1 bod
  37. Ahoj klubáci, tak díly a ceny máme za sebou a je potřeba se trochu rozepsat o montáži. Mám k tomu i pár obrázků, ale raději jsem víc dělal, než fotil Montáž jsem si rozfázoval do několika kroků 1) Montáž jednotky ESP zde jsem začal tím, že jsem si sundal kola a rozhýbal všechny čtyři ovzdušňovací šrouby na kolech, následovalo odšlapání brzdové kapaliny. Pak přišel na řadu motorový prostor abych vyměnil řídící jednotku brzd, kde bylo potřeba sundat: - vzduchový filtr - stěrače - šerný plast pod stěrači - motor stěračů - sundání ŘJ motoru a držáku ŘJ - protihlukovou deku na příčné stěně a příčnou stěnu - sundání ŘJ ABS vyndání držáku ŘJ ABS motorový prostor vypadal takto: - následovala výměna trubiček mezi hlavním brzdovým a ŘJ brzd, zde doporučuji výměnu, protože nové trubičky mají větší vnitřní průměr, sice to jde pěkně blbě vyměnit, ale je to lepší - výměna držáku ŘJ - na řídící jednotce ESP uřezat z boku plastové drážky - namontování nové ŘJ ESP a připojení trubiček porovnání držáků: porovnání ŘJ ABS a ESP: namontovaný nový držák pro ESP jednotku: uřezat plastové nálitky: namontovaná ŘJ ESP + připojené trubičky: Takže jednotka namontovaná a jde se do interiéru pro snažší protahování vodičů a dodělání Corrner funkce (když je podvolantový kroužek, tak stačí jen dotáhnout dva dráty z BCM k mlhovkám) jsem sundal palubní desku - sundat airbag řídiče a volant - sundat kryt A sloupků - sundat horní kryt sloupku řízení - sundat štít budíků - vyndat budíky - sundat spodní díl sloupku řízení - sundat páčky - demontovat pojistkový box - odpojit vypínač denních světel - vycnakout diag. konektor - vyndat přepínač světel a regulaci výšky světel - vyndat střední mřížku ofukovače a rozpojit svorkovnice od výstražných a kontrolky airbagu, pokud je - vyndat rádio - vyndat střední panel - vyndat ovládání klimy - vyndat spínače a odpojit (zadní okno) - sundat vrchní schránku spolujezdce - ve spodní schránce je pod krytkou schovaný šroub!!!! - sundat boční kryty - demontovat airbag spolujezdce - vyndat sluneční sensor - odpojit hadici ke schránce a světlo se spínačem - povolit všechny šrouby na přístrojovce a vyndat přístrojovku (to nejhorší je už na mnou) Takhle to pak asi vypadá: následně jsem ještě vyndal středový plast okolo řadící páky a ručky, abych tam mohl dát tlačítko na SET pneu následovalo natažení kabeláže k tlačítkům ESP, SET pneu a zapojení dle schématu do ŘJ jednotky zapojení kabelů pro podvolantový kroužek (sensor natočení volantu) nakodování brzd a gateway naplnění a ovzdušnění brzd nádledně všechno zamontovat do interiéru a pak do motorového prostoru Tramtadadá a ESP se všemi ostatními systémy funguje. A kdo bude říkat, že to nemá cenu, tak je na omylu cenu to má Jo a čas. celkový čas byl 16 hodin, dělal jsem to poprvé, takže jsem postupoval pomalu, abych něco nezkurvil. Zároveň jsem k ESP dodělal i corner funkci a dotáhnul kabely k sesoru hladiny v nádobce na ostřikovačích. Kdyby se někdo do toho pustil, tak doporučuji udělat případně i přípravu pro tempomat Tak snad to někomu pomůže
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...