Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      50

    • Počet příspěvků

      15 140


  2. stanmar

    stanmar

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      37

    • Počet příspěvků

      8 651


  3. VeteranChild

    VeteranChild

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      28

    • Počet příspěvků

      1 202


  4. brrrrm

    brrrrm

    Uživatel


    • Body

      20

    • Počet příspěvků

      4 636


Oblíbený obsah

Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 21.4.2024 ve všech sekcích

  1. Prodám psa - selhal při lovu !!! 🙂 VIDEO-2024-03-14-10-24-29.mp4
    6 bodů
  2. Přeji vám fajnový sraz. Mě to opět nevyšlo, navíc jsem asi 850 km od vás. A tohle mi prý nepůjčí
    5 bodů
  3. 1.5 TSI 96KW CNG (DHFA) - 340 tis km, prvá výmena
    3 body
  4. Tento typ diskuzie je snáď v 20-tich vláknach - vo všetkých modeloch, vo všetkých motoroch. A u iných značiek beží táto nikdy nekončiaca debata 15 rokov - našiel som diskuziu u Toyoty z roku 2011. Neprečítal som tu všetky vlákna, ale nikde som tu nenarazil na príspevok niekoho, kto sa venuje tejto problematike profesionálne vo svojej práci, má merané hodnoty opotrebenia a korózie motora a nepíše len o svojich pocitoch. (ak tu je takýto príspevok prosím link). Tiež som sa podivil oleju 0W-20 v O4. V predchádzajúcich autách som mal 0W-30. V jednom z vlákien o oleji v sekcii O4 je krásna tabuľka s asi 10 alebo 15 parametrami rôznych značiek oleja, z ktorých je niekoľko dôležitých pre životnosť a prácu motora. Takže som začal čítať čo tieto parametre znamenajú. Je zaujímavé čítať príspevky - ľahko zistíš, že ľudia chápu že napríklad mobilné telefóny za 25 rokov existencie prešli extrémnym vývojom, motory áut prešli vývojom (žigulík 1500ccm mal 75koní, 1.5TSI poľahky 150 u iných výrobcov aj 180) ale u olejov stále u mnohých platí, čo je riedke nie je dobré. A pritom oleje vyvíjajú rovnako vzdelaní a skúsení ľudia ako mobily a motory. 0W-20 alebo 10W-40 je len a len označenie, ktoré hovorí o viskozite - rozumej hustote alebo riedkosti kvapaliny. Viskozita neznamená sama o sebe schopnosť mazať a udržať trecie plochy v správnej kondícii. Keď to preženiem, napríklad med má vynikajúcu viskozitu ale do motora by si ho nechcel. Link na Plusku hovorí len to isté - vysvetľuje že čísla znamenajú hustotu oleja. Nič o kvalite, nič o vlastnostiach, nič o "trvanlivosti". Navyše číslo 20 alebo 40 neznamená automaticky, ako olej znáša vysoké teploty (ako pri nich stráca vlastnosti) ale opäť len informáciu akú má hustotu pri danej teplote pri ktorej sa merania podľa normy SAE uskutočňujú. Kto napísal tento článok v Pluske nie je jasné, často píšu podobné články ľudia, ktorí nemajú s danou problematikou nič spoločné len okopírované alebo preložené texty, Z mojej branže môžem dať množstvo príkladov. Je dobré si prečítať niečo aj o ostatných parametroch oleja a nakoniec zistíš, že riedkosť oleja nemusí byť na škodu ale možno že je naopak u moderných motorov potrebná. A neslúži len na úsporu paliva ako sa to prezentuje. Napríklad rýchle tečenie oleja v motore dané riedkosťou oleja rýchlejšie odoberá teplotu z chladených častí namáhaného motora. Tak sa tieto časti neprehrievajú a nie sú namáhané zvýšenou teplotou. Rovnako ani olej potom nie je natoľko prehriaty a nepripaľuje sa na horúcich plochách vo vnútri motora. Takže riedky olej naopak môže strácať svoje vlastnosti vďaka nižšiemu prehrievaniu pomalšie. Píšem "môže". Môžeš si to vyskúšať v domácich podmienkach napríklad prípravou krupičnej kaše - čím pomalšie miešaš, tým viac sa pripaľuje na horúcich stenách kastróla. To, že je olej redší vôbec nemusí znamenať že rýchlejšie stráca svoje vlastnosti. Tie sú dané aditívami v oleji, ktoré sú "liečivou látkou". U moderných motorov je jedným z dôležitých parametrov schopnosť oleja chrániť proti korózii TBN a TAN a ďalšie parametre. Riadky vyššie nikde netvrdia, že olej má byť v aute 100tkm ani 30tkm ani 5tkm. Len chcú upriamiť vašu pozornosť na to, že viskozita neznamená dobrú starostlivosť o motor. Sú to len čísla, ktoré vyčísľujú jednu z vlastností oleja. Viskozita tiež nezamená koľko km olej v motore vydrží. Olej - aditiíva - strácajú účinnosť nie len najazdenou vzdialenosťou. Takže aj výmena po 3000km nemusí byť postačujúca ak auto jazdí 1000km ročne.
    3 body
  5. Tak jsem musel instalaci odložit kvůli opravě po tom, co mi soused udělal facelift zadku při couvání... Nicméně tento týden nainstalováno na počkání (asi 4h) zařízení Westfalia s kompletní elektroinstalací včetně kódování a typového listu. Opět upozorňuji, že podle ŠA na tuto motorizaci TZ dodatečně dodělat nelze, ale zatím vše funguje jak má - prozatím odzkoušeno s nosičem kol.
    3 body
  6. Ahoj, tak mám tady resumé... Nakonec byl problém v uložení vačky, jedno je vydřené... Podařilo se mi sehnat celou hlavu za 1000,- Na autě teda vyměněno: olejové čerpadlo, hydroštely a ventilové víko s vačkama. Tlak oleje je na studeném motoru při volnoběhu přes pět barů, po zahřátí při dvou tísících otáčkách dva bary. Přesně jak je DP... Motor přede jako kotě nic neklepe a zase jede jak má... Díky všem za pomoc a rady...
    3 body
  7. Taky díky, i za tu chvíli, co jsme s vámi pobyli 😊
    2 body
  8. Pokud jste čekal, že vám dvoulitr benzín 4x4 bude po městě (ještě k tomu Praha) brát pod 10 litrů, tak jste šlápl vedle. Krátké trasy a obecně městský provoz je prostě něco jiného a pokud jsou vaše jízdy hlavně takéto, tak jste zvolil špatné auto i motorizaci... Octávka je velmi univerzální auto, mám v RS a spotřeba je řekl bych více než dobrá na ten výkon a živost, ale s těžší nohou nebo po městě tam je 10 litrů na sto a ani nemrknete... To auto je fajn na delší cesty, dálnice a okrsky, tam celkově spotřeba i jízdní vlastnosti jsou dobré.
    2 body
  9. prečo myslíš že 5W-30 alebo 10W-40 bude vyzerať po 15000km alebo 30000km inak ako 0W-20 ? máš k tomu nejaké informácie, že olej 0W-20 "bude vyzerať horšie" a v čom vlastne má vyzerať horšie, aký dôležitý parameter oleja bude u 0W-20 horší?
    2 body
  10. VDO změnilo technologii výroby a i když výrobní kódy i kódy náhrad na vstřikovači sedí, vypadají stejně ale chová se jinak než starší verze, nelze je kombinovat i pokud se správně zapíšou adaptační kódy. Pokud nový vstřikovač vložíte do systému se starším provedením, motor začne kouřit, vibrovat a dunět. Proto, pokud chcete nové vstřikovače, musíte zakoupit celou sadu.
    2 body
  11. niektore prispevky su smiesne, ale celkovo otazka spotreby je tazko zodpovedatelna casto nezalezi len ako rychlo idete, ale hlavne ako rychlo dosiahnete tu rychlost ked jazdite po horach, plati to dvojnasobne (ja v okoli Popradu: cesta do prace 5,5-6l ... cesta z prace domov 7-8l - 20km a prevysenie 150m) ja mam s3 140kw dsg 7st 4x4, priemerna spotreba v teplych mesiacoch necelych 7l, v zime 8 - 8,5l ... po dialnici som este nemal pod 7,5 - ale niesom typ cloveka ktory si kupi superb za niemalo penazi, aby som isiel po dialnici 120km/h 😛
    2 body
  12. Protože to byla asi otázka hlavně pro mě, odpovím ti. Bohužel to udělám upřímně, protože mě k tomu nutís. Odpověděl bych ti úplně stejně jako Pavel. Není to Pavel, kdo této hudbě nerozumí, jen to ty nechápes, že tato hudba je totální sračka. Tady bohužel není prostor, abych ti to vysvětloval a už vůbec se mi do toho nechce. A upřímně, trochu se stydím (nicmene jsem z PL), že se tu zase snažíš propagovat tyhle sračky, ale zřejmě ti ještě nedošlo, že se tady skoro všichni těmto sračkám jen smějí. Jako většina lidí v PL. SH, toto není televize minulé vlády v Polsku 😃
    2 body
  13. 2 body
  14. Tak já nemám facelift (takže bez tlačítek) a tu vzdálenost bych asi spíš řešil zprovozněním čidel na vratech. A ono hlavně myšlenka byla tu gps dát hlavně na otevírání, protože tam už to auto docela dlouho jelo takže by ten signál mohl být lepší + mnohem menší šance, že to něco sejme, když se to otevře kdy nemá (a kdyžtak zase čidla), zavírání ještě zvažuju jak udělat, tam to byl spíš 1. nápad. Navíc, hádám, že ty tlačítka stejně budou přes can, takže pokud nechci rozdělávat půlku auta, abych se dostal do střechy a natáhl z ní kabel, tak si moc nepomůžu. (ale netuším, jen spekulace, nevlastním facelift) pardon, nedočetl jsem myšlenku to nechat ve stropě, jen teda nevím jestli se to tam vejde, ale jo, asi jo, ale tak nic to nemění na faktu, že nemám fl. Takže předfacelift kessy neumí ani kufr? Jsem ani nevěděl teda. Ale zajímalo by mě teda docela co v tý debug zásuvce je, protože to podle frekvence vypadá spíš na motor, ale podle random schématu, co jsem našel, to jde do nějakýho rozdělovače (z toho co jsem tam vyčetl). Jen teda bohužel nemám dílenskou příručku, takže to tu tak trochu sestavuju z random leaklejch schémat, no. Ale asi to teda zkusím napojit do toho správnýho canu a uvidíme. Ten motorovej minimálně nevypadal, že je šifrovanej, takže to dost možná nějak půjde vybádat. Ono hlavně ty vrata jsou taky částečně takovej pilotní projekt, protože jsem docela zvažoval, že bych pak ve fázi 2 třeba dodělal něco jako kessy, ale na mobil. Osobně mě totiž strašně štve nošení klíčků, protože už tak mám velkej svazek (a jsem zvyklej jinak všude chodit ideálně jen s mobilem), a navíc myslím, že to dokážu udělat dostatečně zabezpečený, aby to nebyl problém. (narozdíl od klíčů třeba můžu použít právě tu šifrovanou gps z toho mobilu, aby šlo zamezit extendování signálu na 400m a tak, navíc zvažuju tam dát třeba ještě potvrzení přes notifikaci nebo tak něco, případně to dát přes nfc jako mají myslím bavoráky, hlavně to pak ale taky je custom řešení, což je jeden z nejlepších způsobů prevence útoků (pokud tam nejsou díry), protože zloděj aut radši ukradne něco, kde to už umí krást, než tu 3 dny bádat jak to extendnout maximálně o 30 až 50m) Jen by pak už udělátko nebylo read only, což je trošku škoda, no, ale tak snad ok pořád.
    1 bod
  15. Zkusil jsem to přečíst třikrát, protože mě motání okolo canu taky zajíma ale ani napotřetí nejsem o moc chytřejší z tohoco co jsi tu napsal. kessy jednotka je u fabie u spolujezdce přístupná po sundání bočního krytu palubky. Jednotka je připojená na CAN comfort na který je taky napojena BCM, automatikcká klimatizace nebo infotaiment. Plast pod klimatizací se dá jednoduše sundat použitím trochy síly a je tam docela dost místa na schování jakéhokoliv udělátka.
    1 bod
  16. No musí, protože nedovedou si představit, jak tam manipuluju se stahovačkou ven a zpět, aby nevadílo to okno. Dělal jsem to podle DP. Jako bál jsem se hodně, to je fakt..... Ale spíš při tom mytí nebo přenášení do kufru. A focení. Nasazovat šlo docela dobře, i když to muselo být fakt s citem a nervat to přes sílu když se to někde v těch bočních vedeních šprqjclo.
    1 bod
  17. na facebooku sa objavil https://www.day4upgrade.cz/ prioritne ide o loga pre Swing/Swing+. Bolero/Amundsen stale trpia bielym ramcekom ale skoda, ze len CZ stanice aj to netusim, ci su vsetky. no snaha sa ceni a vyzeraju pekne
    1 bod
  18. Tak po dlouhém pátrání a zkoušení snad všech možností byla nakonec zjištěna závada v popraskaných svodech respektive samotného sedla wastegate klapky. Těch prasklin jsem si všimnul už při kontrole turba ale nepřikládal jsem jim velkou pozornost ale jak se ukázalo tak skutečně na těsnosti wastegate klapky velmi záleží. Oprava spočívala ve výměně svodů za nové v ceně necelé 4tis Kč plus sada těsnění cca 1400 Kč. Nyní turbo tlačí ve špičce skoro 1,3bar. Snad moje zkušenost někomu s podobným problémem pomůže.
    1 bod
  19. Ruská ropa má práveže viac síry. https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/628794-podcast-chemik-hudec-z-stu-ruska-ropa-nie-je-uplne-odlisna-od-inych/
    1 bod
  20. Doplním - zrychlení S III fc s 206 kW je 5,2 s / combi 5,3 s z 0 na 100km/h. Takže to až tak dramatický propad není. Spíše bych se zaměřil na max. točivý moment, kde má nový S IV 195 kW k dispozici stejných 400Nm, ale již od 1650 ot. Předchozí 206 kW verze až od 2000 ot.
    1 bod
  21. @Kyselinka Píšeš LP, takže levý přední. V tom případě pozice 8.
    1 bod
  22. @MOJE_JMÉNO Výměna těsnění ok, ale přemýšlet u toho jako @Pavel_RB, tak to je asi moc, ne? Nehledě na to, že někde ani šroub a těsnění nemění. Otázka, kolik lidí s vypoušťákem mělo problém? Pokud si prase, tak zničíš cokoliv.
    1 bod
  23. Nedávej tam nové, jen prohoď mezi sebou levou a pravou stranu, pokud to bude žárovkama, tak by se měl problém přenést na pravou stranu a levá by měla blikat normálně.
    1 bod
  24. Hele podle všeho ta klapka Vyčistil jsem, vrátil... Mohlo to být i výměnou autobaterie, že si hledala polohu atd., od té doby jsem se na to nesoustředil a nezaznamenal to Podle všeho tedy nic, co by měl člověk řešit, pokud to nedělá pořád.
    1 bod
  25. Podle me v tom ma chaos uz primo Skodovka. To co pisete dava smysl a nerozporuju to. Vypada to, ze to je rekneme presnejsi oznaceni jednotlivych asistentu. Na druhou stranu, v navodu k autu je napsane, ze Light Assist je asisent dalkovych svetel a v infotainmentu Light Assist taky nastavuje asistenta dalkovych svetel. Asi je to fakt trochu OT, tak uz tady koncim. Ale toto jsem jeste chtel dodat.
    1 bod
  26. Pavel_RB: Jaký je důvod nahradit originální těsnění měděným? Nesetkal jsem se s tím, že při utáhnutí na moment by olej kapal.
    1 bod
  27. V škodováckych cenníkoch zvyklo byť označovanie: LIGHT ASSIST (niekedy aj EASY LIGHT ASSIST) - svetelný senzor, LIGHT AND RAIN ASSIST - svetelný + dažďový senzor, AUTO LIGHT ASSIST - prepínanie diaľkových. Napríklad:
    1 bod
  28. 2000 euro za skoro nový motor je podle mého názoru hodně dobré.... Pokud je auto po karosářské stránce v dobrém stavu, tak nevidím důvod do GO motoru za tyto peníze nejít. Ten motor dá dalších 100K bez problémů. Když koupíš ojeté auto nevíš čím si reálně prošlo a v jakém je stavu. Na druhou stranu si motor musel něčím špatným projít. Tyto motory najezdí běžně přes 200K km aniž by se do takového stavu dostali.
    1 bod
  29. 1 bod
  30. Len zo zvedavosti... ak sa tie kryty nedajú dať dole, ako sa potom dá dostať ku skrutkám?
    1 bod
  31. Jediná kola, pneumatiky resp. kombinaci, který můžeš na autě legálně mít jsou v TP. Jiné varianty by ti neměl nikdo zapsat. Někde jsem tu kdysi přikládal i přímo přípis ze Škodovky.
    1 bod
  32. Ak máš VAQ teda "uzamykanie" diferencialu tak aj ten ma zvlast napln, nieco ako haldex. Interval vymeny to, myslim, oficialne nema, internety odporucaju 60tis/3 roky. Budes potrebovat ani nie liter oleja G 060 175 A2 a 2x WHT 007 168 teda vypustnu a plniacu skrutku
    1 bod
  33. diky budo to resit ve strakonicich
    1 bod
  34. Opravdu jsem nepochopil, co to pipani ma docilit. Jakoze me chrani pred tim, abych si nevsiml nastartovaneho motoru? Kreteni.
    1 bod
  35. Šel bych do 1.4 TSI. Nemají ani filtr pevných částic a hlavně nemají ten dvouválcový režim. Měl jsem ji 5 let a super!
    1 bod
  36. Ahoj, ACT jde vypnout mechanicky, tzn. sundat plast.kryt motoru a odpojit 1kablík k ACT jednotce(jakékoli), práce na 1minutu. Akorát pak nefunguje tempomat+startstop+svítí 2kontrolky, ale po znovuzapojení kontrolky zhasnou... Spotřeba se nijak zásadně nezměnila ... Jízda na 4válce je super, nerad jezdím jak ve velorexu 😀, ale jak píšu, je to něco za něco. Při delší jízdě po dálnici třeba k moři volím raději ACT ON+tempomat ...
    1 bod
  37. Čekám na svojí Fábku a sonduju, kam dám mobil s navigací. Doteď jsem používal Brodit, mám na to komplet redukce a do Fabie III dělají 2 varianty: 1) na střed mezi průduchy klimatizace - http://brodit.se/product.html?id=855076&pn=prod&brand=Skoda&model=Fabia&year=2016 To se mi moc nelíbí, protože by kabel napájení šel středem přes displej Bolera a na středu palubky mi to přijde rušivý. 2) nalevo ke sloupku A - http://brodit.se/product.html?id=805077&pn=prod&brand=Skoda&model=Fabia&year=2016 Už lepší, ale zase je problém s napájením - mám aktivní držák s magnetickým nabíjením a konektorem do zapalovače. Nemáte někdo tip, jak vést kabel v případě umístění GPS nebo mobilu nalevo? Přemýšlel jsem, jestli by tam někde pod zapínáním světel nešla dodělat 12V zásuvka a připojit na neobsazené pojistky.
    1 bod
  38. Ahoj klubáci, tak díly a ceny máme za sebou a je potřeba se trochu rozepsat o montáži. Mám k tomu i pár obrázků, ale raději jsem víc dělal, než fotil Montáž jsem si rozfázoval do několika kroků 1) Montáž jednotky ESP zde jsem začal tím, že jsem si sundal kola a rozhýbal všechny čtyři ovzdušňovací šrouby na kolech, následovalo odšlapání brzdové kapaliny. Pak přišel na řadu motorový prostor abych vyměnil řídící jednotku brzd, kde bylo potřeba sundat: - vzduchový filtr - stěrače - šerný plast pod stěrači - motor stěračů - sundání ŘJ motoru a držáku ŘJ - protihlukovou deku na příčné stěně a příčnou stěnu - sundání ŘJ ABS vyndání držáku ŘJ ABS motorový prostor vypadal takto: - následovala výměna trubiček mezi hlavním brzdovým a ŘJ brzd, zde doporučuji výměnu, protože nové trubičky mají větší vnitřní průměr, sice to jde pěkně blbě vyměnit, ale je to lepší - výměna držáku ŘJ - na řídící jednotce ESP uřezat z boku plastové drážky - namontování nové ŘJ ESP a připojení trubiček porovnání držáků: porovnání ŘJ ABS a ESP: namontovaný nový držák pro ESP jednotku: uřezat plastové nálitky: namontovaná ŘJ ESP + připojené trubičky: Takže jednotka namontovaná a jde se do interiéru pro snažší protahování vodičů a dodělání Corrner funkce (když je podvolantový kroužek, tak stačí jen dotáhnout dva dráty z BCM k mlhovkám) jsem sundal palubní desku - sundat airbag řídiče a volant - sundat kryt A sloupků - sundat horní kryt sloupku řízení - sundat štít budíků - vyndat budíky - sundat spodní díl sloupku řízení - sundat páčky - demontovat pojistkový box - odpojit vypínač denních světel - vycnakout diag. konektor - vyndat přepínač světel a regulaci výšky světel - vyndat střední mřížku ofukovače a rozpojit svorkovnice od výstražných a kontrolky airbagu, pokud je - vyndat rádio - vyndat střední panel - vyndat ovládání klimy - vyndat spínače a odpojit (zadní okno) - sundat vrchní schránku spolujezdce - ve spodní schránce je pod krytkou schovaný šroub!!!! - sundat boční kryty - demontovat airbag spolujezdce - vyndat sluneční sensor - odpojit hadici ke schránce a světlo se spínačem - povolit všechny šrouby na přístrojovce a vyndat přístrojovku (to nejhorší je už na mnou) Takhle to pak asi vypadá: následně jsem ještě vyndal středový plast okolo řadící páky a ručky, abych tam mohl dát tlačítko na SET pneu následovalo natažení kabeláže k tlačítkům ESP, SET pneu a zapojení dle schématu do ŘJ jednotky zapojení kabelů pro podvolantový kroužek (sensor natočení volantu) nakodování brzd a gateway naplnění a ovzdušnění brzd nádledně všechno zamontovat do interiéru a pak do motorového prostoru Tramtadadá a ESP se všemi ostatními systémy funguje. A kdo bude říkat, že to nemá cenu, tak je na omylu cenu to má Jo a čas. celkový čas byl 16 hodin, dělal jsem to poprvé, takže jsem postupoval pomalu, abych něco nezkurvil. Zároveň jsem k ESP dodělal i corner funkci a dotáhnul kabely k sesoru hladiny v nádobce na ostřikovačích. Kdyby se někdo do toho pustil, tak doporučuji udělat případně i přípravu pro tempomat Tak snad to někomu pomůže
    1 bod
  39. Potřebné díly + ceny origo dílů a ceny na vrákáči Název Číslo dílu Cena origo. Vrakáč jednotka ESP 6R0 614 517 T, AG 34 592,- 3 000,- až 6 000,- koupenu na ebay za 100€ držák jednotky ESP 6R1 614 235 C 440,- koupeno origo podvolant. kroužek 6Q0 959 654 D 4 143,- 1 000,- až 2 500,- koupeno na ebay za 30€ tlačítko ESP 5J0 927 134 C, D, E 305,- koupeno origo tlačítko na res. tlaku 5J0 927 127 159,- koupeno origo krytka tlačítek 5J1 858 179 G -1QB 117,- koupeno origo brzdové trubky 6R1 614 739 G 418,- koupeno origo 6R1 614 740 G 418,- koupeno origo matice N 023 003 11 3,- koupeno origo piny jedn. ESP 000 979 025 EC 2x ? piny pod. kroužek 000 979 009 E 5x ? piny tlač. ESP 000 979 009 E 4x ? piny tlač. tlak 000 979 029 E 4x ? konetor tlač. ESP 5J0 971 636 19,- konektor tlač. tlak 1J0 972 722 45,- vodič 0,35mm2 9 x 4 m vodič CAN antrieb 1 x 2 m vodič 0,5mm2 2 x 2 m Díly mě stály cca 5 500,- vodiče piny a konektory jsem měl a nekupoval
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...