Přejít na obsah

Výměna oleje pro laika


Dawik

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

pořídil jsem si Fabii 1.2 HTP 47 kw a protože je dle názorů ve velmi dobrém stavu, rád bych jí v tom stavu udržel co nejdéle. Zkoušel jsme zde řešení najít, ale jsem jen více zmatený.

Chtěl bych nyní začít výměnou oleje. V servisní knížce jsem o oleji našel jen dva záznamy, že v roce 2006 byl použit olej 5W-40 a poté v roce 2007 10W-40.

To mi přijde docela neobvyklé, zvlášť když jsem si tu v diskuzích, že by bylo dobré použít olej 5W-30.

Vůbec teď nevím, jak se zachovat. Pokud tam byl skutečně od roku 2007 plněn 10W-40, uškodí tomu, když se vrátím k tomu 5W-40? Nebo snad k tomu 5W-30?

A jaká značka oleje je takovou zlatou střední cestou? Tedy abych nekoupil šmejd, ale zároveň zas nechci kupovat to nejdražší na trhu, stačí průměr myslím.

Děkuju předem za rudu, jak se ohledně výměny oleje zachovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

klidně tam dej olej 5w40, nic se nestane. Hlavně včas a pravidelně olej měnit. 5w30 tam rozhodně nedávej. Vyber si takový olej, který plní normu VW502.00, což jsou snad v 5w40 všechny, značka je hold na tobě. Nikdo ti neřekne, který olej je lepší, protože to nikdo neví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi.

Ještě na jednu radu se zkusím zeptat. Chci si koupit i nové přední brzdové kotouče a destičky. Ale těch kotoučů je víc rozměrů, to můžu koupit kterýkoliv nebo musím koupit přesně nějaký rozměr. Nikde jsem nenašel v knížkách rozměr, který tam mám.

A co jsem koukal, prodávají se i destičky se signalizací opotřebení. Já to ve výbavě nemám. Ale když bych to s tím koupil (třeba i časem), asi to nestačí, aby mi to fungovalo že? To tam asi musím ještě něco připojit tipuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jak mám tu velikost zjistit? To musím sundat kolo a změřit to?:-(

Asi mě prokleješ, ALE ANO!

Je to nejjednodušší a nejspolehlivější metoda - taky se tím předejde problémům, které vznikly při nějaké dávnější, Tobě neoznámené úpravě vozidla - hlavně pokud je auto koupené jako ojetina, u které mohl předchozí majitel (nechat) udělat nějaké výměny za neoriginální velikost (v rámci úprav a vylepšení) - a při prodeji se to neobtěžoval NEBO JEDNODUŠE ZAPOMNĚL uvést. Potom se může stát, že jako nový majitel narazíš na problém, že ND koupený podle modelového ročníku, motorizace a stupně výbavy na auto nebude ve skutečnosti pasovat, protože už někdo předtím udělal náhradu "za lepší". Skutečně to mohlo být přínosem pro lepší chování auta (například náhrada brzd většími z výkonnější verze), pokud bys ale chtěl striktně zachovat originální provedení "podle papírů", v případě takové úpravy udělané na autě předchozím majitelem by sis náhradou za původní provedení ve skutečnosti pohoršil.

Takže klidně najdi a sem dej ty údaje o modelovém ročníku, výbavě a dalších "papírových datech" auta - ale až Ti sem kolegové napíšou rozměry "patřící" ke tvému autu, OVĚŘ SI JE ZMĚŘENÍM PŘÍMO NA AUTĚ JEŠTĚ PŘED NÁKUPEM - JESTLI SKUTEČNĚ NA AUTĚ MÁŠ TO, CO TAM PAPÍROVĚ PATŘILO od výroby. Není to nedůvěra k informacím od lidí z fóra, je to ověření si skutečného stavu koupené věci (auta).

Je to moje osobní zkušenost. Měl jsem takový problém na Formanu (taky nákup z bazaru), kde sice papírově byly po celou dobu výroby přední brzdové kotouče stejné, jenže málokdo ví, že ve skutečnosti byly montovány postupně 3 od sebe odlišné a mezi sebou nezáměnné verze - lišící se vzdáleností roviny kotouče od roviny dosedací plochy pro ráfek. Podle toho byly samozřejmě odlišné i třmeny předních brzd. Už si přesně nepamatuju čísla, ale rozdíly byly v řádu milimetrů. Důvodem byla postupující unifikace výroby v bývalém AZNP s koncernem VW a také umožnění montáže slitinových disků na pozdější verze Favoritů/Formanů. Na problém mne upozornil známý, který výměnu kotoučů absolvoval nedlouho předtím. Podle modelového ročníku jsem měl mít kotouče, které teď narychlo označím jako "typ C" (shodné s kotouči na Felicii), přitom na autě byly kotouče "typ B" - stejný průměr a tloušťka, ale jiná vzdálenost. V servise mi nejdřív tvrdili, že to je "čtyřiadevadesátka", tak tam "musejí pasovat kotouče z feliny" - jenže ouha, když jsem mechanika ukecal k použití "šupléry", velmi rychle "zacouval zpátky do díry" a s brbláním oznámil "no jo, von to je MEZITYP". A protože kotouče "mezityp" v servise na skladě neměli, musel jsem si obvolat nejbližší "mototechny" sám a věnovat několik perných chvilek telefonickému objasňování problému - ne každý prodavač chápal, co po něm chci, někteří se byli ochotní do krve hádat, že na Formana je jen 1 typ kotoučů... Nakonec jsem uspěl a nové kotouče sehnal - ale strávil jsem tím celé dopoledne. Samotná výměna včetně destiček pak trvala pár desítek minut - ale neupozornit mne kamarád předem na možný problém, odjel bych ze servisu bez výměny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no vidíš :doh , teď mě Karel navedl na ještě rychlejší metodu jak to zjistit, sundej kolo a mrkni na brzdiče co máš na nich za označení zda FS II, nebo FS III. Pokud budeš mít na brzdovém třmenu označení FS II, tak pak jsou kotouče 239/18, pokud tam máš FS III tak jsou kotouče 256/22.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...