Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

lubik, mne vymenili olej za môj vlastný, tak neviem, či to bolo servisom alebo tým, že to bol Castrol.. ale skôr to bude o prístupe k zákazníkovi.

Čo sa týka tej podložky, tak to si ma nepotešil, ale kedže ma čaká servis až koncom Októbra, tak si ešte dovtedy budem vychutnávať "turboefekt".. :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak, když se vám vytahují řetězy, tak brbláte, když udělají akci a trochu tomu motoru uberou na razanci nástupu výkonu, tak zase brbláte ....

jednoznačně bylo několikrát popsáno, že řetěz trpí kmitavou zátěží (viz, prezentované články a porovnání s 1,8 tsi, která má vyvažovací hřídele ....), tak co je divného na tom, když tomu SW trochu ubere a udělá nástup tlaku turba pozvolnější, aby za to tak ostře nebral a tím řetěz netrpěl,

staré TDI rotačky a Pd-čka taky měly turbokopanec a zátah, nové CR už nee, kvůli emisím a tam je to teda daleko znatelnější,

schválně jsem se svezl se SW úpravou a podložkou, to auto jede dobře a rozhodně to není tak markantní rozdíl jak se tu píše, resp. hodnocení typu "jelo to a teď nejede, hrůza",

tyhle hodnocené mě pořád utvrzují, že se řetěz bude srát lidem se stylem jízdy pilota F1 a závodníka, protože při normálním používání auta rozdíl ve SW není poznat, projeví se až stylem plyn podlaha a jedu ....

hoši, pořád to je 1,2 obsah s výkonem, které mu pošle turbo, pokud se budete snažit stačit motorům větších obsahů nebo TDI, tak se pohybujete někde před hranou toho, co 1,2 tsi zvládne a toto se dost výrazně bude projevovat na životnosti, řetěz je první v řadě, přijdou turba ....

tahle 1,2 tsi je do Fábie dobrá, ale v Octávkách a dalších ji považuju za zcela nouzovou základní motorizaci a pokud si to někdo koupí s výhledem na velice dynamickou jízdu, tak ať se pak nediví,

tak rozum do hrsti a na závodění si kupte jiný auto nebo motorizaci .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

netvrdím, že je to tím, jen to k tomu přispívá, ono jezdit podle toho "rádce" řazení je stejný jako tomu šlapat na krk, ten rádce to drží ve strašně nízkých otáčkách, ano turbo tomu foukne, ale to jsme opět u toho namáhání, zkus si na težší převod na kole dupnout do pedálu a zrychlit, jde to ztuha a tvá síla napíná řetěz daleko více než kdyby jsi přehodil, podobně to vidím i u auta,

osobně nejedu pod 1.800 otáček, spíše jsem min. na 2.000 ot. a řadím tak, aby mi otáčky nespadli právě pod 1.800, tedy řadím někde kolem 2.600 -2.800 ot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to si nie som istý, že či to bude hlavne štýlom jazdy, lebo ak by som mal popísať svoj, tak by som to prirovnal k starému dôchodcovi, ktorý jazdí hlavne na spotrebu a agresivitou teda vôbec netrpím.. :kol-28:

a jaké máš problémy s autem, máš koukám Roomstera, taky máme, dokonce 2x a oba bez problému a ten s více km má už přes 60.000 km, kamarádovo Yeti má 72.000 km a nic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak, když se vám vytahují řetězy, tak brbláte, když udělají akci a trochu tomu motoru uberou na razanci nástupu výkonu, tak zase brbláte ....

jednoznačně bylo několikrát popsáno, že řetěz trpí kmitavou zátěží (viz, prezentované články a porovnání s 1,8 tsi, která má vyvažovací hřídele ....), tak co je divného na tom, když tomu SW trochu ubere a udělá nástup tlaku turba pozvolnější, aby za to tak ostře nebral a tím řetěz netrpěl,

staré TDI rotačky a Pd-čka taky měly turbokopanec a zátah, nové CR už nee, kvůli emisím a tam je to teda daleko znatelnější,

schválně jsem se svezl se SW úpravou a podložkou, to auto jede dobře a rozhodně to není tak markantní rozdíl jak se tu píše, resp. hodnocení typu "jelo to a teď nejede, hrůza",

tyhle hodnocené mě pořád utvrzují, že se řetěz bude srát lidem se stylem jízdy pilota F1 a závodníka, protože při normálním používání auta rozdíl ve SW není poznat, projeví se až stylem plyn podlaha a jedu ....

hoši, pořád to je 1,2 obsah s výkonem, které mu pošle turbo, pokud se budete snažit stačit motorům větších obsahů nebo TDI, tak se pohybujete někde před hranou toho, co 1,2 tsi zvládne a toto se dost výrazně bude projevovat na životnosti, řetěz je první v řadě, přijdou turba ....

tahle 1,2 tsi je do Fábie dobrá, ale v Octávkách a dalších ji považuju za zcela nouzovou základní motorizaci a pokud si to někdo koupí s výhledem na velice dynamickou jízdu, tak ať se pak nediví,

tak rozum do hrsti a na závodění si kupte jiný auto nebo motorizaci .....

U těch TDI to bylo také tak, že člověk koupil PD a pak mu tam při servisní akci dali CR, které jelo "utahaněji"? Nebo si člověk mohl CR nejdříve projet, zjistit jak jezdí a pak koupit? U TSi jsem to totiž tak neměl. Koupil jsem ho (pokud použiji tohle přirovnání) jako PD a po absolvování nouzového režimu, dání podložky a novém SW jsem dostal CR, ať jsem chtěl, nebo ne. Neříkám, možná nyní je již verze SW 2.0 a není to tak utahané, jako v mém případě (navíc v mém případě umocněno 63 kW), ale já se po této změně auta zbavil, protože už to nebylo ono.

A jestli jsem jezdil jako pilot F1? To netuším. Byl jsem zvyklý na určitý nástup výkonu (jak jsem již kdesi psal - předjíždění na 3. stupeň) a ten jsem teď nedostával. Motor jsem rozhodně nepodtáčel, v omezovači jsem se také nepohyboval, spotřebu jsem měl dobrou, jen jsem prostě rád využíval ten (v rámci možností) prudký nástup turba. A rozdíl jsem poznal. Možná jsem auto "normálně" nepoužíval, ale já s rozvody za celou dobu problém neměl! To jsou dvě odlišné věci - podložka pod turbem a rozvody. Nový SW se dává při instalaci podložky pod turbo a ta nemá souvislost s jízdním stylem a likvidací rozvodů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No evidentně má, když SW prý omezuje tah, tedy i reakce síly na řetěz, tzn. že se to chová jako když přidáváš plynuleji a ne skokově, resp. tlačíš na plynový pedál plynule a ne zadupnout rychle naráz.

Ten příklad s TDI byl obrazný pro představu, protože při měření dynamických vlastností motoru PD a CR jsou hodnoty stejné (pružnost a zrychlení), jen se to pocitově (tedy subjektivně) zdá v CR horší než v PD, ale jedou stejně, což musíš jako uživatel TDI potvrdit

Editováno: , autor: Jar_da
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kolik mělo auto najetý když ti přehrávali softvare a dávali podložku.Já mám 18000 zatím řetěz původní je pravda,že v zimě s tím nejezdím. (vyrobeno září 2010) Občas se začíná ozývat při startování

jinak jsem s autem moc spokojený akorát kdyby ten řetízek něco vydržel jinak jsem nemusel zatím nic dolívat jako někdo píše že dolívá olej a tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jar da. Pokial viem tak rozvodova reťaz pohaňa vačku nie kolesa a tá zvyšuje namáhanie reťaze akurát zvyšujucimi sa otáčkami a náhlym zvyšenim otáčok.

To je přesně ono, náhlým zvýšením otáček motoru, které je celkem, díky turbu, snadné, prostě simulace jako, kdyby jsi několikrát za sebou přišlápnul plyn, to jsou ty rázy a kmity, které na to mají vliv, pokud běží motor ve vyšších otáčkách, tak ty kmity jsou menší,

řetěz nepohání samozřejmě přímo kola, ale pořád tam mechanická vazba a písty jsou tím co to všechno roztáčí a tlačí to do pohybu, vždyť o stání se zařazenou jedničkou se tu už psalo, je to podobné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No evidentně má, když SW prý omezuje tah, tedy i reakce síly na řetěz, tzn. že se to chová jako když přidáváš plynuleji a ne skokově, resp. tlačíš na plynový pedál plynule a ne zadupnout rychle naráz.

Ten příklad s TDI byl obrazný pro představu, protože při měření dynamických vlastností motoru PD a CR jsou hodnoty stejné (pružnost a zrychlení), jen se to pocitově (tedy subjektivně) zdá v CR horší než v PD, ale jedou stejně, což musíš jako uživatel TDI potvrdit

Já myslím, že spíš spláchli dvě věci jedním řešením (a ještě navíc ne moc úspěšně, rozvody se mění stále i po novém SW). Já s rozvody problém neměl, měl jsem nouzový režim, když jsem měl najeto asi 22 000 km, dal jsem to do servisu, tam dali podložku pod turbo a nahráli nový SW v době, kdy se o něm tady ani nemluvilo, jen trochu v souvislosti, že zmizí možnost zobrazení paměti tempomatu. To se stalo a já jiný průběh výkonu poznal hned, jak jsem vyjel (nebo tak po pár kilometrech, náhradní auto jsem měl HTP, tak i "přiškrcené" TSi byl drak :) ). Od té doby jsem odjezdil dalších 10 000 km svým (podle tebe asi likvidačním, jelikož jsem poznal rozdíl u nového SW) jízdním stylem a rozvody stále držely původní.

Nový SW se u podložky musí nahrát, protože se změní hodnoty a ŘJ motoru by hlásila chybu. Mám pocit, že jelikož to bylo najednou s rozvody (a i odcházejícími turby), tak to vše elegantně vyřešili změnou výkonové křivky motoru - to by tak odpovídalo namáhání turba a rozvodů. Každopádně já si to neobjednal. :) A rozdíl jsem poznal a jelo to jinak, než když jsem to kupoval. Pokud to prodloužilo životnost, tak to je jen dobře, já bych raději bych prodloužení životnosti výměnou komponent za kvalitnější.

Jako uživatel TDI to potvrdit nemůžu, jelikož jezdím jen s PD, ovšem podle toho, co se píše třeba zde - bych to tak stejně neviděl... Samozřejmě jsou jiné převodovky, nemůžeme ale říct, že CR jede stejně jako PD. Nejede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ta akce na podložku je právě v případě, že se rozsvítí kontrolka motoru, je to v tom TPI přímo napsáno, resp. jakmile k tomuto dojde, tak se toto provádí ihned, u ostatních aut s příslušným indexem v označení turba, po návštěvě servisu v rámci pravidelných prohlídek a a souhlasím, že snahou je asi vyřešit více věcí najednou, ale na druhou stranu, co ty ostatní, co ten příslušný index nemají, těch se to netýká, což ale můžou být už auta, která to mají již nějaký čas z výroby

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A vůbec,na letošních funglovkách je ta podložka už z výroby?

S Jar_dou se dá souhlasit,až na jednu podstatnou věc - zakoupil jsem si výrobek s určitými vlastnostmi a výrobce mně je jaksi za pochodu mění - a to stále nikdo nemá jistotu,že už je těm "inovacím" konec a jestli to vůbec k něčemu bude! Proč k tomu tedy nedají oficiální stanovisko s omluvou zákazníkům,že je to pro dobro jejich motoru TSI!? To je to,co se tady těm lidem nelíbí. Prostě Ekkar to kdysi trefil - koncern si ze zákazníků s TSI motory dělá pokusné králíky. To se jako nevědělo,že u tohoto typu rozvodů a motorů jsou ty různé torzní a jiné kmity? Nebo to snad konstruktéři neznají? To by jim měl Jar_da dělat placenou nápovědu s tím příkladem "zkus si na težší převod na kole dupnout do pedálu a zrychlit, jde to ztuha a tvá síla napíná řetěz daleko více než kdyby jsi přehodil, podobně to vidím i u auta" !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U těch TDI to bylo také tak, že člověk koupil PD a pak mu tam při servisní akci dali CR, které jelo "utahaněji"? Nebo si člověk mohl CR nejdříve projet, zjistit jak jezdí a pak koupit? U TSi jsem to totiž tak neměl. Koupil jsem ho (pokud použiji tohle přirovnání) jako PD a po absolvování nouzového režimu, dání podložky a novém SW jsem dostal CR, ať jsem chtěl, nebo ne. Neříkám, možná nyní je již verze SW 2.0 a není to tak utahané, jako v mém případě (navíc v mém případě umocněno 63 kW), ale já se po této změně auta zbavil, protože už to nebylo ono....

Nepleteš si to trochu? Zkratka "PD" u dieselu 1,9TDI je z označení "Pumpe-Düse" čili "čerpadlo-tryska", naproti tomu "CR" zkracuje slova "Common-Rail" neboli výraz s významem "společný trubkový přívod (paliva)". Kdyby měli měnit jak píšeš "CR za původně koupený PD", museli by Ti kompletně vyměnit agregát... :kol-44: :kol-44: :kol-44:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepletu, neboj, bylo to bráno ad absurdum, je mi jasný systém jak PD tak CR. Bylo to jen využití uvedeného přirovnání, že CR už neměly takový zátah jako PD - chtěl jsem poukázat na to, že u konstrukce motoru člověk věděl, do čeho jde, jelikož ho kupoval buď se systémem PD nebo CR a mohl si ho předtím projet, u úpravy SW je to tak, že člověk koupí auto s určitou charakteristikou motoru a tu mu pak změní - něco jako by vyměnili PD motor za CR. Teď jsem to snad vysvětlil, jak jsem to myslel, pokud to někdo ještě nepochopil. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JO, tak to pak OK - ale ono to není o zátahu nebo nezátahu CR, je to hlavně o tom, že u každýho systému je naprosto jinačí soft. PD mělo starší soft, do kterýho tolik nekecali ekoteroristi. Kdyby se do toho nesrali, resp. pokud by vývojáři necouvali před těma absurdníma požadavkama například na to, že dehťák "nesmí při prudším přidání plynu zadýmit", tahaly by CR minimálně úplně stejně jako PD. Právě systém CR totiž dělá při prudším přidání plynu víc sazí než PD - a na to jsou ekoteroristi a jim naslouchající lidi z vývoje "eklhaft háklivý"... To přehrátí softu je pak taky příčinou "otupení ostří" TSIčka - největší vinu nenese nějaká podložka do regulačního mechanismu, ale soft, který změní palivovou mapu a průběh regulace plnicího tlaku - je to doslova "čiptuning naruby"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne z tohoto dôvodu som sa pýtal či už existuje čip akceptujúci podložku, "bezpodložkový" úplne zblbne a cvičí s turbom sem a tam. Tá podložka iba dáva servu turba rezervu na mierne preregulovanie, inak to môže kmitať pri krajnej polehe, nakoľko môže dochádzať k "nasýteniu" regulátora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sa mi zdá, že na zlenivenie auta po namontovaní podložky si sťažujú majitelia 63kW verzií. Ja mám 77kW a auto s podložkou ide rovnako, aj zobrazovanie rýchlosti na tempomate sa nezmenilo. Spozoroval niekto zlenivenie aj pri 77kW verzii? Alebo žeby bol aj rozdiel v sw medzi ŠA a VW?

Editováno: , autor: voodoo123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam Golfa 1.2 TSI 77kw 6M a zlenivěni take nepozoruji. Změna tam určitě je a to že je to při nižšich otačkach plynulejši a kultivovanějši. Když jsem např. přeřazoval z 1 na 2 tak jsem musel citlivěji zachazet s plynem aby nebyl přechod trhany jak v autoškole. Každopadně zrychlovani i pružnost se jevi subjektivně stejně. To same vyjezd do kopcu ktere dobře znam zvlada auto uplně stejně při otačkach něco nad 2 000. Takže tuto změnu hodnotim jako pozitivni. Jinak i jinde jsem vypozoroval že problemy maji spiš majitele slabši varianty 1.2 TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakou máte napsanou akci u výměny rozvodů? Já mám na reklamačním listě tuhle: TPI 2026741/2. Rozvody měněny v 14000 km, nyní najeto 19000 a začíná to opět znova, o zhoršení akcelerace po namontování podložky (spotřeba stejná) ani nemluvím :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sa mi zdá, že na zlenivenie auta po namontovaní podložky si sťažujú majitelia 63kW verzií. Ja mám 77kW a auto s podložkou ide rovnako, aj zobrazovanie rýchlosti na tempomate sa nezmenilo. Spozoroval niekto zlenivenie aj pri 77kW verzii? Alebo žeby bol aj rozdiel v sw medzi ŠA a VW?

Rozdíl v SW bude určitě, u Škody zobrazení rychlosti tempomatu po aktualizaci nefunguje a Škoda má u 77 kW TSi o jeden rychlostní stupeň méně než tvůj Golf, to asi bude mít také vliv na rozdílnost SW...

Samozřejmě u 63 kW verze to bude znatelnější než u silnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...