Jump to content

Vibrace volantu


Recommended Posts

Já jsem žil v tom že hliníková nápravnice se rovná hliníková ramena o kombinaci s plechovými rameny nevím...

 

Jinak jak už jsem psal tak 2 roky jsem řešil vibrace na nápravnici.

Vyřešil jsem následovně a to vyměnou brzd respektive vyčištění dosedací plochy brzd a vyčištění dosedacích ploch disků a výměnu oskákaných hliníků od předchozího majitele.

Občas lehce zavibruje ale oproti předchozímu stavu je to tak 98% vyřešeno...

 

Předtím asi v pěti servisech a prí oxidace na discích je v pohodě, sbíral bych jim živnostáky!

Do posledního servisu v Trutnově kde to vyřešili tak jsem možná ani nemusel dojet. Kola byli uvolněná...

Edited by DiKey
tt
Link to post
Share on other sites
V 7. 8. 2020 na 8:22, Radpav napsal:

Já mám vibrace a mám hliníkovou nápravnici. Ale mám zase plechové ramena. tak nevím, jestli to je těma ramenama. 

Ramena jsem dal litinová, jak napsal Xantíček.

Jako vedlejší plus je snížení hluku od kol. Celkově se auto chová malinko jinak.

Původně jsem začal výměnou vnitřního kloubu na delší poloose a bylo to lepší, ale vibrovat to úplně nepřestalo.

Hledal jsem příčinu vibrací, ale u 4x4 to nemá smysl, to bych musel vyměnit asi všechno.

Měl jsem klasický problém od rychlosti cca 130 do cca 140.

O vyvažování pneu ani nemluvím, za ty prachy už to mohlo být dávno hotové.

 

Link to post
Share on other sites

Tak jsem se radoval, že vyvážení pomohlo, ale ouha - po pár týdnech se to zase třepe, teď už i znatelně s volantem. Vždy od 120 do 140 km/h (tachometrových), pod zátěží je to horšî.

 

Ty litinové ramena se dávaly v jakých letech? Auto je ze srpna 2010, nedávno se měnily silentbloky na přední nápravě, tak jestli hledat problém ve výše uvedeném, anebo někde jinde - poloosy?

Link to post
Share on other sites

Pokud máš srpen 2010, je to už model 2011 (měl jsem to samé) a tím pádem máš již plechovou nápravnici a ona se v nějakém silentbloku vymacka a klepe to do volantu. Pomůže jen výměna celé nápravnice. Bohužel běžná věc,měl jsem to taky, jediným řešením pro mě bylo jezdit po dálnici nad 145km/h :-D

Link to post
Share on other sites

To právě provádím teď, ale žeň to do každého kopce na dálnici 140...

Jinak teď se zeptám blbě, ale ten masivní hlinikový odlitek, co je vidět zespod auta to není nápravnice? Respektive je tam toho nad sebou víc? (fleky jako by tam nebyly...)

5_kryt_motoru_zespod.thumb.JPG.16be6ce3e6d366ad2ab2901a071a710a.JPG

 

Link to post
Share on other sites

To je nápravnice, máš hliníkovou, ale i na té se dá měnit ukotvení ke karoserii, které by teoreticky mohlo způsobit vibraci. 

Ono dělat dílčí úpravy na prední i zadní nápravě nemá moc smysl, protože je "rozžvejklá" jako celek.

 

Když řešit předek nebo zadek tak je nutné to pojmout komplexne a vyměnit všechny gumové části a zkontrolovat dosedací plochy. V opačném případě (tj. měníme kus za kus) 7 z 10 lidí nebude nikdy zcela spokojeno.

Na materiálu pokud budeme lisovat vychází zadek asi na 9 tisíc a předek cca. na 16 (prodražuje to čep a stabilizátor který se musí měnit úplně celý.

Osobně bych do toho zakomponoval i tlumiče. Ale chápu, že u auta s nájezdem přes 200K už se člověku nechce.

Edited by 15degren
Link to post
Share on other sites

Ano, máš hliníkovou a nicméně jak psal. Kolega, pokud to nepřechází, tak opravdu vyměnit všechny silentbloky co tam jsou... Ja třeba kdysi na superbu měnil jen jedno rameno, protože tam byl silentblok viditelně KO, zbytek byl ok a byl klid. Pak už nebyl protože plechová nápravnice se mi. Měnit nechtěla a byly vibrace 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Tak zdravím do klubu na autě jsou jiné poloosy jiná nápravnice ramena silenbloky tlumiče pružiny těhlice kola silenbloky motoru a převodovky jo a převodovka a po kontrole je i spojka  a v zátahu stále klepu 

Link to post
Share on other sites

Pak už to není závada, ale vlastnost :-(

A jediná výhoda je že nad 140 neusneš za volantem :-)

Pořád jako  příčinu vidím nevyváženost pneu -  ty vibrace se mění v táhlých zatáčkách, např. na D3 

 

Edited by _Stenly
Link to post
Share on other sites

Vlastně z původního tam není nic ale tentokrát jsem do toho šel jako strojař takže soustruh posuvka mikrometr a kontrola jedné věci za druhou vyndá jsem celou nápravu a poloosy sundal klouby vymyl zkontroloval a levé dal doprava a pravé do levá na soustruhu kontroloval poloosy krátká ok dlouhá měla házivost až třetí byla ok pak dodací plochy všeho očistit ložiska ven a opět dosedací plocha jednoho lehce házela kotouč na jedné straně také prostě oser až na půdu samo jsem měřil u silenbloky a dál nové šrouby do celé nápravy 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...