Jump to content

Rozvody 1,6 TDI CR


Recommended Posts

  • 1 month later...

Hale originální rozvody cca 4000 vč. DPH, conitech stojí 3700 kč a originální pumpa když vrátíš původní 1300 vč. DPh, takže si polož otázku, má smysl řešit conitech (ponechme mimo, že originál je conitech nebo ina) popř. pumpu od grafu, když můžeš mít originální komplet za 5300 kč vč. DPH ? Kolik ušetříš 800 kč ? Navíc aktuálně můžeš v rámci economy programu nechat vyměnit, origo sadu vč. vodní pumpy a s prací za 9700 kč. Z mého pohledu není moc co řešit, máš to se zárukou na práci atd, vůbec bych si nelámal hlavu s výběrem dílu a garáž mistra, když ti to v autorizáku udělají v originále se zárukou za celkem solidní peníze, ty rozvody už stejně nejspíš nikdy měnit nebudeš. 

 

A kolik máš vůbec najeto ? Já jsem to měnil až po 7 letech a 240K km a u druhého auta které má 200 je pořád původní :-). On ten řemen nepraskne když do nej nic nevlítne, to může i do nového a když už klady mají nejlepší za sebou tak je rozhodně včas uslyšíš, napínák byl v mrazech slyšet za studena hodně dobře a najel i tak ještě 30K Km než mi došli nervy a nechal jsem to vyměnit...

Edited by 15degren
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Najazdene mam necelych 160 tis, menil som lebo za studeneho motora nejaka kladka uz hucala.

Vymena ma vysla na 155€ komplet rozvodova sada + kladky INA + pumpa, a 10€ drazkovy remen Dayco.

Robota 70€.

Po vymene je auto tiche aj za studena, + kladka na alternatore bola zevraj KO.

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Já jdu na rozvody v úterý. Sice má OII FL nalítáno jen 70.000, ale je to 8let, tak raději vše vyměnit. A také mi za studena cvaká napínák na drážkovém řemenu. Komplet sada INA rozvody + drážkový řemen+napínací kladka+nemrz. směs  4.700,-. Bez práce, samozřejmě. Jak tady píše výše , že v rámci economy programu originál za ty peníze, doufám, že myšleno přímo ve Škodě-servisu,tak to je super cena. Kdybych  neměl koupené díly, tak bych o tom vůbec neuvažoval a šoupnul to do originál Škoda servisu. Bohužel u nás ve městě mám s originál servisem špatné zkušenosti, ale naštěstí Škoda je i o kus dál,tak tam potom budu řešit jiné věci.

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Ahoj kluci , pročetl jsem to tu celé co píšete, ale k mé otázce tu přeně odpověď není, a to že nějaký uživatel zde psal, že rozvody u tohoto typu buď 6 let / (a teď jak kdo chce servis píše 210 , pán zde píše že ve firmě se přešlo na 150k .) Jak to tedy je máme vůz z 1/2011 a má najeto 105 tisíc nic nikde neteče vše je ok myslíte si že bych měl preventivně vůz někam vzít na kontrolu nebo doržet interval cca 150 tkm a zatím neřešit? to bude cca za 2-3 roky to znamená že na původní sadu by vozidlo bylo provozováno cca 10 let. Každopádně slečna bude v rodině až do smrti takže investice pár tisíc je mi bližší než její oprava. :::: EDIT:::: Dále mě tedy napadá , je tu dost zkušenýých uživatelů je třeba preventivně měnmit cokoliv jiného? výměna palivového a pilového filtru je samozřejmostí každou výměnu oleje ( 1x za rok v období 10-15 prosince aby na zimu měla novej)

Edited by Filip XX
EDDT: Napadla úprava otázky.
Link to post
Share on other sites

Už ti vypršel časový limit na výměnu rozvodů (6 let nebo 210K km) - materiál hlavně řemen stárne i věkem, ale já bych to ještě neměnil, ona ti brzo začne téct vodní pumpa a měnil bych to až s ní.

 

Jinak zaslechl jsem tvrzení že dle škodovky by se při 210K km měly správně měnit i klavíry a s hydroštelama, ale podle mě je to blbost...

Link to post
Share on other sites

Já mám auto z 6/2011 (vše původní), aktuálně něco přes 208.000 km najeto. Počátkem listopadu jedu na servis (během 14 dní ujedu těch zbývajících 2.000 km). Takže rozvody a vodní čerpadlo budu měnit dle předepsaného plánu při 210.000 km (dle mých automechaniků se vázat na 6 let je zbytečné, tedy pokud neujedu těch 210 tisíc až za 20 let :-)). takže auto bude mít už přes 7 let. Chladící kapalina evidentně nikde nemizí (takže čerpadlo v pohodě drží) - nedolévám, občas juknu a hladina je stále pár milimetrů pod hranicí MAX. Takže za sebe bych se nebál a neměnil zbytečně dříve. Samozřejmě jako ve všem platí, že hodně záleží jak kdo jezdí - kdo je závodník, motor je víc namáhán, tak asi musí měnit dříve....ale to je pouze můj názor a zkušenost :-)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Zdar lidi,

 

tak na mě taky přišly rozvody. Když jsem zašel do Auto Tichý v Lysé nad Labem spočítali mě to na nějakých 17000,- když odečtu asi 15% za šekovku jsem na 15000,-

 

Takže jsem přemýšlel že se pak ještě zeptám zda bych si mohl materiál přinést svůj a teď k otázce. Vybral jsem správně? Jen se chci ujistit a případně pokud víte kde se to dá sehnat levněji.

 

Sada bez pumpy

 

Pumpa

Link to post
Share on other sites

Mě v loni vyšlo v autorizáku v legerovce komplet s pumpou na 9200 kč....

Neni v 17 tisíc náhodou i výměna zdvihátek a vahadel ? Ono totiž jestli děláš ty rozvody ve 210K km tak je lepší to nechat rovnou vyměnit, materiál stojí 3000 navíc + práce za odstrojení hlavy (dolů jít nemusí) oni ty CAYC 1.6 ztrácí v těch km, kompresi právě kvůli vyběhaným vahadlům a zdvihátkům, kvůli práci se to vyplatí dělat s rozvody... tedy pokut nehodláš auto prodat.

Pokud auto jezdilo na dlouhé intervali tak už ti ve 210 stejně začínají za studena ty ventily zcela jistě cvakat a bude se to zhoršovat.

Edited by 15degren
Link to post
Share on other sites

O tom nic neříkal. Chtěl jsem jen rozvody a pumpu nacenit. A taky když se koukal na ceny mat. psal si na papír jen dvě částky což asi byly rozvody a pumpa.

 

Myslím že do 141t km než jsem ho koupil jezdilo, ale od té doby měním po 15t km.

 

Ještě se zkusím zeptat jinde, ale cena bude +- stejná, a co ty odkazy?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...
V 22. 11. 2014 na 11:52, sr5 napsal:

Ahoj v kolika KM se mají měnit rozvody u tohoto motoru a co vše je potřeba vyměnit. Nejlépe s čísly dílů.  Dík moc chlapy  :kol-47:

Ano dle příručky ve 210 tis. Po koupi mého vozu sem si je nechal raději udělat ve 139 tis a řemen byl dost naprasklej, dlouho by nevydržel..

Link to post
Share on other sites

Už jsem to tady někde psal nebo někomu posílal fotky, už nevím. Dělal jsem rozvody ihned po koupi a s doloženým nájezdem jednoho českého majitele jsem se ve 139t KM zhrozil, jelikož řemen to měl za pět dvanáct. Voda se mi sice neztrácela ale čuměl jsem jak puk, takže ty servisní intervaly jsou spíše teoretizovaní od stolu. Ale každý svého štěstí strůjce, že.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Já je dělal nedávno cca 222 000 km, ale už je dělal někdo přede mnou na cca necelých 140 000 v autorizáku a teď po nějakých 80 000 km už byl řemen načatý a pumpa už  též malinko začínala. Takže 210 000 km je fakt blbost.

Link to post
Share on other sites

Nechce se mi věřit, že by po 80 tkm těm rozvodům něco bylo. Třeba na PD motorech jsem jich pár měnil i opakovaně po najetí 120 tkm s druhovýrobní sadou (INA) a většinou byly zcela OK. Není možný, že by při těch 140 tkm byla vyměněná jen vodní pumpa a zbytek rozvodů zůstal? Dělal jsem třeba dvojkovou fabii s 1,6 TDI s nájezdem 209 tkm a taky žádný kritický opotřebení.

 

Můžeš dát fotky těch načatých míst?

Link to post
Share on other sites

Já dělal rozvody dle servisky (auto kupováno po skončení firemního leasingu v prodejně Škoda) ve 210.000 km (auto jsem koupil ve 104.000 km) a moji mechanici říkali, že by v pohodě rozvody zvládly 250.000 km :-) pumpa netekla, takže u mne v pohodě (auto vyrobeno 6/2011).  Takže bych spíše řekl, že je to o způsobu jízdy  (závodník/kliďas, nájezd (denně ujedu 150-300 km), než že by to rozvody neměly zvládnout....

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Pumpa byla asi původní proto začínala prosakovat, ale úplně kritické to nebylo. Řemen totéž. Oboje by nějakou chvíli a km vydrželo.

Auto jsme kupoval kolem 142t km po leasingu jako 3,5 roku staré takže stálo max cca 0,5 roku co skončil leasing a než ho dali do prodeje. U prodejce Škody dlouho nestálo pač jsme ho bral ihned co ho dostal od Škofinu.

 

Fotky nemám už je to skoro půl roku co jsme to měnil. 

Link to post
Share on other sites

posledne som menil dve autá cez 210tkm , obe všetko origo , ani pumpa nebola menená /ešte hore skrutka čo drží držiak mala lepidlo / ... a nebolo tomu nič , kladky ok , pumpa suchá , remeň tiež nevykazoval známky toho že by o chvílu praskol ... 

 

netreba to tak prežívať , v origu tam bolo kopec zmien , na pumpách , na novších motoroch na kladkách aj remeňoch , dnes dosť často v origo sade na nový CR /OIII/ je remeň DAYCO ISORAN ktorý sa mi moc páči 

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...